Въпрос за шарнирен сепаратор

Автомобилни теми, които не са свързани с Volkswagen
Потребителски аватар
stypkata
Мнения: 1226
Регистриран на: Пет 15 дек 2006 2:56
Автомобил: Golf 3AEK+BMW318i + Jumper 2013
Двигател: AEK
Местоположение: Бургас

Въпрос за шарнирен сепаратор

Мнениеот stypkata » Чет 01 яну 2015 17:15


Честита НГ на всички ,живи и здрави
Винаги съм срещал затруднение с изваждането на шарнирния болт от главината и сега ми се иска да си направя ето този уред,но не ми е ясно дали е само за изхабени шарнири ,тъй като ми се струва че ще къса гумения маншон на шарнира или го запазва?
Изображение




Потребителски аватар
sportul
Мнения: 1218
Регистриран на: Съб 06 сеп 2008 22:12
Автомобил: Passat B5 Peugeot 407 RHR BVM6
Двигател: RHR Delphi DCM
Местоположение: Варна

Re: Въпрос за шарнирен сепаратор

Мнениеот sportul » Чет 01 яну 2015 17:39


Къса маншона винаги но пък маншончета се продават вече.


Потребителски аватар
znainainai
Мнения: 5287
Регистриран на: Пон 04 дек 2006 21:24
Автомобил: Golf4
Двигател: MK 4 98 AHF
Местоположение: Русе

Re: Въпрос за шарнирен сепаратор

Мнениеот znainainai » Пет 02 яну 2015 0:06


Да така е е...ва му майката на маншона. И към колегата със маншончетата дето се продават има шарнири на които не се сменят.


Потребителски аватар
muns61
Мнения: 7965
Регистриран на: Чет 01 юли 2010 8:45
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: pleven

Re: Въпрос за шарнирен сепаратор

Мнениеот muns61 » Пет 02 яну 2015 9:11


Има толкова хубави скоби за тази работа, махни я тази вилица...


Потребителски аватар
sportul
Мнения: 1218
Регистриран на: Съб 06 сеп 2008 22:12
Автомобил: Passat B5 Peugeot 407 RHR BVM6
Двигател: RHR Delphi DCM
Местоположение: Варна

Re: Въпрос за шарнирен сепаратор

Мнениеот sportul » Пет 02 яну 2015 9:58


muns61 написа:Има толкова хубави скоби за тази работа, махни я тази вилица...


Тез хубавите скоби ги знам , имам 1000 такива в сервиза и всяка е за еднократна употреба.
На мерцедес спринтер долния шарнир искам да извадиш без тази вилица.


Потребителски аватар
stypkata
Мнения: 1226
Регистриран на: Пет 15 дек 2006 2:56
Автомобил: Golf 3AEK+BMW318i + Jumper 2013
Двигател: AEK
Местоположение: Бургас

Re: Въпрос за шарнирен сепаратор

Мнениеот stypkata » Пет 02 яну 2015 10:55


muns61 написа:Има толкова хубави скоби за тази работа, махни я тази вилица...

Май на там ще се запътя ,но са по-сложни за изпълнение с тези резби ,болтове и т.н. а не знам дали могат да се купят в БГ.

Изображение

Последна промяна от stypkata на Пет 02 яну 2015 12:19, променено общо 1 път.


Потребителски аватар
kris11
VW експерт
VW експерт
Мнения: 13544
Регистриран на: Нед 06 фев 2005 23:04
Автомобил: VW Sharan 7M8
Двигател: ADY_DBU_LPG LANDIRENZO OMEGAS
Местоположение: Варна
Контакти:

Re: Въпрос за шарнирен сепаратор

Мнениеот kris11 » Пет 02 яну 2015 11:20


1.Спрей При гайка отдолу -идеално се избива с крик.Предварително зачистваш резбата ,развиваш докрая, изваждаш я почистваш и гайка.та и резбата на болта,навиваш гайката докато се изравни края и с края на болта. Крика/маслен или червячен/ натягане ,колкото да е под напрежение и с 2 съветника съветваш. Малкия чук подлагаш на"месото" през което минава болта.1 рязък удар с големия съветник по малкия.Шарнира се отлепя.
Предварително казвам да се развие гайката докрая и почисти и пак да се навие - при износен шарнир сферата на болта превърта и става трудно развиването на гайката.


Потребителски аватар
stypkata
Мнения: 1226
Регистриран на: Пет 15 дек 2006 2:56
Автомобил: Golf 3AEK+BMW318i + Jumper 2013
Двигател: AEK
Местоположение: Бургас

Re: Въпрос за шарнирен сепаратор

Мнениеот stypkata » Пет 02 яну 2015 12:24


Трябва ли болта,стягащ шарнира да е сложен и само отхлабен ?Аз направо го свалям ,вкарвам един лост в процепа на главината и леко отварям а с другия лост напъвам по посока изваждане на шарнира и ако има още някой да буха с чука горе долу става,но пак си е сложно упражнение и губя средно по 30-40мин за този болт.Сега ми предстои смяна на маншон на външно каре на едната кола и съединител на другата и ми става лошо пак като си помисля за този шарнир и какъв тормоз беше предните пъти с него.Това ми е най-трудната част от смяната на съединителя-ваденето на шарнира.Сякаш пръскането с WD-40 го улеснява доста,но пак си е мъка .

Последна промяна от IvanMan на Пет 02 яну 2015 17:25, променено общо 1 път.
Причина: Не е необходимо да цитираш предишното мнение! Използвай бутон "Нов отговор"!


Потребителски аватар
parno
Мнения: 7309
Регистриран на: Сря 19 сеп 2007 13:41
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Бургас
Контакти:

Re: Въпрос за шарнирен сепаратор

Мнениеот parno » Пет 02 яну 2015 12:52


така написано шарнирен сепаратор звучи много специално :mhihi
една такава вилица струва 25-30лв Force с прилично качество
има вилици китайци по 15лв - винаги къса маншона - нея я ползваш ако си решил да сменяш шарнира или ако няма вариант за скобата
а колегата дето има 1000скоби в сервиза сигурно си купува такива от 15лв и очаква да му изкарват пари
като тази от картинката King Tony струва 125лв - но я купуваш и ще забравиш колко шарнира си извадил с нея
като дойде време за нова отдавна ще си е избила парите


Потребителски аватар
stypkata
Мнения: 1226
Регистриран на: Пет 15 дек 2006 2:56
Автомобил: Golf 3AEK+BMW318i + Jumper 2013
Двигател: AEK
Местоположение: Бургас

Re: Въпрос за шарнирен сепаратор

Мнениеот stypkata » Пет 02 яну 2015 17:28


Mмого хубаво,обаче този сепаратор от последната снимка с резбата няма да свърши работа за голф 3 ,защото шарнира на голфа влиза в главината
Изображение


Потребителски аватар
К.Одаджийски
VW експерт
VW експерт
Мнения: 12120
Регистриран на: Пон 11 сеп 2006 20:11
Автомобил: Saab 9-3 SS ARC
Двигател: B207L
Местоположение: София / Берковица

Re: Въпрос за шарнирен сепаратор

Мнениеот К.Одаджийски » Пет 02 яну 2015 17:40


Това служи за да извадиш ябълковидния болт от главината, не да измъкнеш шарнира от носача


Потребителски аватар
radotom
Модератор
Модератор
Мнения: 19709
Регистриран на: Пет 10 мар 2006 19:42
Автомобил: Passat B6
Двигател: CBBB
Местоположение: Пловдив

Re: Въпрос за шарнирен сепаратор

Мнениеот radotom » Пет 02 яну 2015 17:42


stypkata написа:
muns61 написа:Има толкова хубави скоби за тази работа,...

Май на там ще се запътя...

Изображение

Купуват се, има ги и вършат хубава работа.
Имат само един проблем - тази скоба горната й част се вкарва по точно същия начин, по който влиза и 'вилицата' иии... и маншона отново е скъсан! :dontknow


Потребителски аватар
muns61
Мнения: 7965
Регистриран на: Чет 01 юли 2010 8:45
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: pleven

Re: Въпрос за шарнирен сепаратор

Мнениеот muns61 » Пет 02 яну 2015 18:02


За Голф и Поло въобще не е необходим такъв инструмент, шарнира излиза лесно. За ллюбителски нужди е достатъчен проникващ спрей и щанга. В сервизите е друга работа, особено ако се работи с подемник.


Потребителски аватар
parno
Мнения: 7309
Регистриран на: Сря 19 сеп 2007 13:41
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Бургас
Контакти:

Re: Въпрос за шарнирен сепаратор

Мнениеот parno » Пет 02 яну 2015 18:08


човече за голф 3 ти трябва лост и чук :mhihi окачването му е като конструктор
какви вилици какви скоби


Потребителски аватар
mitko85
Мнения: 753
Регистриран на: Сря 16 яну 2008 23:58
Автомобил: E91
Двигател: M47
Местоположение: София

Re: Въпрос за шарнирен сепаратор

Мнениеот mitko85 » Пет 02 яну 2015 20:12


2-3 хубави удара по шенкела със следния инструмент, и са освободили и шарнири и накрайници.
Изображение



Върни се в “Общи автомобилни дискусии”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 39 госта