На голф 3 отчита точно, ако всичко му е изправно, защото на повечето 3-ки таблата лъжат заради годините вече. Проблема с показанието на по-новите е само в случай, че не отвори термостата, защото ако той си отвори, ама перките не тръгнат, прегряването е плавно т.е. бавно се повишава температурата и това се вижда на уреда достатъчно от рано. Ако обаче термостата не отвори, прегряването е много по-бързо, защото количеството течност, която циркулира през системата, е значитело по-малко. В този случай при Б5 става по-бавно, от колкото при Голф 4, защото Б5 е с виско-перка, която се върти от двигателя и тя постоянно вкарва студен въздух отвън в моторния кош и малко или много охлажда двигателя, заради което той прегрява по-бавно дори със затворен термостат, достатъчно бавно, за да се види на уреда. При Голф 4 перките са електрически и при движение с ниска скорост или работа на място, нищо не обдухва двигателя от никъде, за да може да си заври на спокойствие

.
Общо взето моята практика с моите си коли е да им сменям термостата, без да чакам да му проима нещо. Като я купя - нов оем термостат, като минат 4 години, отново нов оем термостат. Ама здрав ли е, не ме интересува, защото днес е здрав, утре не е. От оригиналните досега не съм попадал на менте и съм сигурен, че поне 4 години изкарват, за повече не съм пробвал, за да не бъда неприятно изненадан. Друга вжна подробност е, че ако термостата веднъж се прегрее на около и над 110 градуса, повече от него термостат не става и е силно препоръчително да се подмени с нов.
П.п. колегата установи ли откъде му изчезва маслото?
