


Пасат 1,9 ТДИ 131 к.с. голям разход на масло ???
- dimovip
- Мнения: 1085
- Регистриран на: Вто 18 авг 2009 19:16
- Автомобил: Passat B5
- Двигател: ADR
- Местоположение: Бургас
Re: Пасат 1,9 ТДИ 131 к.с. голям разход на масло ???
Аве Я стига ГЛУПОСТИ... кола с разход на масло окол 3л/10000км тябва да пуши все едно гори весници...вие как така правите ремонти на мотора само по разход на масло?Сегменти...простотии.. мале мале.Колега огледай си добре колата, кажи с какво масло я караш, дано да не е 10в40 и недай си боже 15в40.Кажи марка, отговаря ли на VW спецификация, огледай турбото.ЕГР на тия километри винаги ще е омазан, освен ако не е затапен.Ако не е пробвай да го атапиш качествено.Тогава пиши какво е станало.Сегменти на 200-300-400000 км -- много трудна работа.
- agumba
- Мнения: 826
- Регистриран на: Пон 07 мар 2011 20:34
- Автомобил: Honda Civic 7ма генерация
- Двигател: 1600 VTEC 110 hp
- Местоположение: Ст.Загора
Re: Пасат 1,9 ТДИ 131 к.с. голям разход на масло ???
Не е задължително, да има много километри, за да даде сегашните симптоми! И при мен здраво гореше маслото, в крайна сметка, се оказа спечен сегмент, най-вероятно, вследствие на прегряване, понеже и лагерите имаха "сенки", и миришели на изгоряло, така ми казаха! По-добре да направи ремонта, докато признаците са леки, може да мине само със смяна на сегменти и лагери, както стана при мен, без шлайфове и хонинговане! Сега умишлено я пробвам на по-високи скорости, понеже ми казаха, че тоя тип двигатели, и напълно изправни, все си похапвали масло
! Е да, ама не, наскоро сменях масло, не отчетох никакъв разход, поне по щеката! Тъй че, ако искаш да я караш пълноценно, почвай ремонта овреме!

-
- Мнения: 33
- Регистриран на: Пон 28 май 2012 18:53
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София, В.Търново
Re: Пасат 1,9 ТДИ 131 к.с. голям разход на масло ???
Първо спри всички течове на масло по двг и след това прави каквото и да е. Без компресия как ще пали на тези студове! Всички AVF 131 кс духат от пръчките на маслото.
- samo_pechka
- Мнения: 8981
- Регистриран на: Пон 05 дек 2011 22:46
- Автомобил: YAMAHA Drag star 1100+XJ 900 58L
- Двигател: V-twin 2002 + R4 1989
Re: Пасат 1,9 ТДИ 131 к.с. голям разход на масло ???
PLC написа:Първо спри всички течове на масло по двг и след това прави каквото и да е
Точно .Например вижте си как е м/у камбаната на съединителя и блока , ако има капки двиг.масло , имате проблем със семеринг на кол.вал . На място дори и със запалена кола не капе оттам , ама тръгне ли....Да не бъркате капките масло с това от скор.кутия , там се усеща по по-специфичната миризма
dimovip написа: кола с разход на масло окол 3л/10000км тябва да пуши все едно гори весници
Тук , и да и не . При дизел няма да пуши , или поне не и заради тези три литра масло на 10к.км, а поради друг проблем , вече ако разхода е три литра на 500км- там вече да .
-
- Мнения: 840
- Регистриран на: Вто 14 авг 2012 22:48
- Автомобил: Golf IV
- Двигател: AKL 2000
- Местоположение: Plovdiv
Re: Пасат 1,9 ТДИ 131 к.с. голям разход на масло ???
Колега, моята гори 5л на 10 000км не пуши не тече, но маслото заминава. Вече 3г така я карам. Най-важно е да се следи да не остане без масло, на 500 км си я проверявай и ако има нужда доливай. Много теми изчетох и като гледам след ремонт успеха е 50 на 50, затова за мен реших че при 10000км годишно ремонта не е удачен. Всеки решава за себеси, но "майстори" много, "оригинални части" също, пари вземат доволно и резултат никакъв, че и по лошо.
На -15 ако пали не пипай нищо. Успех!
На -15 ако пали не пипай нищо. Успех!
- rumenski
- Мнения: 173
- Регистриран на: Съб 02 апр 2011 10:06
- Автомобил: 2002 Passat B5.5
- Двигател: 1.8T 170hp AWM
- Местоположение: Добрич
Re: Пасат 1,9 ТДИ 131 к.с. голям разход на масло ???
Изобщо даже не е нужно да пуши като "изгорляли вестници" ако харчи 3л/10к масло. Смяна на сегменти без хонинг е все едно да си хвърлиш парите в камината и времето зад гърба. Хонинга се прави за 2 минути на цилиндър с една проста и обикновена дрелка и хонинг-камък. Обаче без него маслото няма как да стой по цилиндровата стена, а се стича и бива изгорено.
Помпа-дюза двигателите с директно впръскване дори и при износени компресионни сегменти, пак успяват да запалят лесно ако подгревните свещи работят нормално. Така че старта при -15 никак не означава, че цилиндъра е изправен на помпа-дюза 131коня. Измерване на компресия е първата стъпка.
Нещо което мислех и аз да казвам, но пропуснах, а вече някой го спомена. Много важно е какво е маслото. трябва да бъде 5w-40 или 0w-40 за дизели и да не е менте. Иначе ще си хвърчи като нафта, даже и при изряден двигател, което би било адски жалко.
Аз до този момент съм нямал случай на VW, който да гори масло през гумичките. Мога съвсем честно да заявя, че VW НЕ страда от некачествени гумички на клапаните(за разлика от Хонда, Тоyota, Nissan).
Помпа-дюза двигателите с директно впръскване дори и при износени компресионни сегменти, пак успяват да запалят лесно ако подгревните свещи работят нормално. Така че старта при -15 никак не означава, че цилиндъра е изправен на помпа-дюза 131коня. Измерване на компресия е първата стъпка.
Нещо което мислех и аз да казвам, но пропуснах, а вече някой го спомена. Много важно е какво е маслото. трябва да бъде 5w-40 или 0w-40 за дизели и да не е менте. Иначе ще си хвърчи като нафта, даже и при изряден двигател, което би било адски жалко.
Аз до този момент съм нямал случай на VW, който да гори масло през гумичките. Мога съвсем честно да заявя, че VW НЕ страда от некачествени гумички на клапаните(за разлика от Хонда, Тоyota, Nissan).
- lz2aii
- Мнения: 1330
- Регистриран на: Съб 09 фев 2013 12:45
- Автомобил: VW Passat B 5.5
- Двигател: AVB 1.9 TDI 2002
- Местоположение: Габрово
Re: Пасат 1,9 ТДИ 131 к.с. голям разход на масло ???
Според мен, ако колата пали и върви добре, проблема не е в мотора. Все пак, ако проблема обаче е в него, наистина първата стъпка е измерване на компресия - възможно най-безболезнената процедура, която ще даде доста показателни отговори. Преди това обаче огледай внимателно двигателния отсек - около и под мотора, за видими течове. Махни корите под двигателя и виж в какво състояние са - имали свежо масло по тях. Нищо, че скоро си слагал рециклирана турбина - извади маркуча към кулера и виж какво има в самия маркуч и какво ще изтече от кулера. За 10 000 км, аз изливам от там до 50 мл. масло - било нормално за кола на такъв пробег. Ако имаш възможност виж това, което ти каза колегата за семерингата от към скоростната кутия. Виж и тази към шайбата на коляновия вал. Моята кола като я обслужвах, предната семеринга сълзеше порядъчно и затова я смених. Нищо чудно маслото ти просто да изтича от някъде. И такъв разход на масло ако го изгаря двигателя, хайде да не пуши чак толкова много, но според мен ще си се вижда от кюнеца и ще прави впечатление - все пак си е литър на 3 000 км.
- agumba
- Мнения: 826
- Регистриран на: Пон 07 мар 2011 20:34
- Автомобил: Honda Civic 7ма генерация
- Двигател: 1600 VTEC 110 hp
- Местоположение: Ст.Загора
Re: Пасат 1,9 ТДИ 131 к.с. голям разход на масло ???
Смяна на сегменти без хонинг е все едно да си хвърлиш парите в камината и времето зад гърба. Хонинга се прави за 2 минути на цилиндър с една проста и обикновена дрелка и хонинг-камък.
Хайде, хайде, ако няма нужда, що да се натиска да стърже цилиндрите? Значи, аз съм се минал, като не съм хонинговал, тъй ли? И как ще я направиш с ръчна дрелка, как ще хване изобщо допуск? Ами концентричност? Или стържеш там, пък каквото стане?
Според мен, доколкото знам, компресията не винаги е свързана с горенето на маслото! Компресионният сегмент, е най-здравия от всички сегменти, и се износва най-бавно. За маслото обаче, са отговорни масленият и маслено-компресионния сегменти, които, са значително по-меки, затова, може да гори масло, и без да е кой-знае колко намалена компресията! Затова е добре, да не се чака много, процеса на износване ще продължи, няма да се оправи сам! Разбира се, първо трябва щателно да се огледа за течове, но при такъв разход, течовете не могат да останат скрити, дори и за повърхностна проверка!
Re: Пасат 1,9 ТДИ 131 к.с. голям разход на масло ???
Маслото го смeних в събота, беше 5x40 FUCHS, а преди това карах с 5х40 Лики Моли. И давата пъти съм взимал масла от изпитани места т.е. не са ментета. Онзи ден в магазина ми казаха, че мотора вече е стар и ми дадоха 10х40 Кастрол, защото нямало да ми харчи с него.
Сега малко ме притеснихте, да не се окаже, че трябва да го хвърля и да си купа отново 5х40 ?
Сега малко ме притеснихте, да не се окаже, че трябва да го хвърля и да си купа отново 5х40 ?
- rumenski
- Мнения: 173
- Регистриран на: Съб 02 апр 2011 10:06
- Автомобил: 2002 Passat B5.5
- Двигател: 1.8T 170hp AWM
- Местоположение: Добрич
Re: Пасат 1,9 ТДИ 131 к.с. голям разход на масло ???
Ти изобщо знаеш ли какво е хонинг? Знаеш ли случайно, че няма нищо общо с престъргване на цилиндъра и промяна на геометричността му? Напиши думата хонинг в интернет и попрочети.
А за да видиш нагледно, ето: Цък
Прави се с ето този инструмент: Цък
може и с този: Цък
А ето как изглежда един нов блок: Цък Случайно да виждаш хонинга?
А за да видиш нагледно, ето: Цък
Прави се с ето този инструмент: Цък
може и с този: Цък
А ето как изглежда един нов блок: Цък Случайно да виждаш хонинга?
- agumba
- Мнения: 826
- Регистриран на: Пон 07 мар 2011 20:34
- Автомобил: Honda Civic 7ма генерация
- Двигател: 1600 VTEC 110 hp
- Местоположение: Ст.Загора
Re: Пасат 1,9 ТДИ 131 к.с. голям разход на масло ???
Да, знам, колкото и да те учудва! Но все още не е измислен инструмент в къщи, който да прави тия неща качествено! Винаги ще има нарушаване на допусковото поле, което води до нарушаване концентричност, и прочие! Дето се вика, не правете тия неща в къщи!
-
- Мнения: 1066
- Регистриран на: Чет 22 ное 2012 12:34
- Автомобил: vw passat b5.5
- Двигател: AVF 2001
- Местоположение: Петрич
- Контакти:
Re: Пасат 1,9 ТДИ 131 к.с. голям разход на масло ???
Аз карам същия мотор но автомат. Колата е на 370 000 км реални. От смяна до смяна доливам 100-150 грама масло. Сипвам мотул специфик 5w40 505.01 от проспиид. Колата се кара във всякакви режими. Мисля си че масълцето на колегата бяга от някъде но дали е от сегментите може да каже специалист. За 270 000 може ли тай зверски да се издуха мотора? Предния собственик сигурно е бил як душманин на газта, а за интервала за смяна на маслото да не говорим. Иди във някой форумен сервиз да я погледнат. Ще те насочат по конкретно какво да правиш. Друг разбиращ е Ифидик от Варна и Вентоман от София.
- dimovip
- Мнения: 1085
- Регистриран на: Вто 18 авг 2009 19:16
- Автомобил: Passat B5
- Двигател: ADR
- Местоположение: Бургас
Re: Пасат 1,9 ТДИ 131 к.с. голям разход на масло ???
Един мой пасат б5 бензинов Фукса го ядеше наравно с бензина.Слагай Мотул да видиш как е, ама си спри течовете.Моя АВФ беше на 330000км и не съм доливал масло за 10000км.Но го карах само с Мотул.
-
- Мнения: 1066
- Регистриран на: Чет 22 ное 2012 12:34
- Автомобил: vw passat b5.5
- Двигател: AVF 2001
- Местоположение: Петрич
- Контакти:
Re: Пасат 1,9 ТДИ 131 к.с. голям разход на масло ???
Към автора на темата- колега с какво масло караш колата? Марка, вискозитет и спецификация?
- rumenski
- Мнения: 173
- Регистриран на: Съб 02 апр 2011 10:06
- Автомобил: 2002 Passat B5.5
- Двигател: 1.8T 170hp AWM
- Местоположение: Добрич
Re: Пасат 1,9 ТДИ 131 к.с. голям разход на масло ???
До сите народ, дет не разбра:
Е па как разбрахте, че му тече масло, направо ме сбъркахте. Сите имате телепортивни способности - виждали сте колата.
Тоя 10w-40 го излей и сложи 5w-40 за дизел със стандарт vw 502.01/505.00. А, и само за информация, мъчно може да се намери истински castrol у назе - МилоБългарско.
Маслото го смeних в събота, беше 5x40 FUCHS, а преди това карах с 5х40 Лики Моли. И давата пъти съм взимал масла от изпитани места т.е. не са ментета. Онзи ден в магазина ми казаха, че мотора вече е стар и ми дадоха 10х40 Кастрол, защото нямало да ми харчи с него.
Е па как разбрахте, че му тече масло, направо ме сбъркахте. Сите имате телепортивни способности - виждали сте колата.


Тоя 10w-40 го излей и сложи 5w-40 за дизел със стандарт vw 502.01/505.00. А, и само за информация, мъчно може да се намери истински castrol у назе - МилоБългарско.

Върни се в “Дизелови агрегати”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 29 госта