


Пасат Б3 ,89 год. 1,8 , RP, - проблем с охладителната с-ма
-
- Мнения: 1
- Регистриран на: Съб 14 сеп 2013 17:49
- Автомобил:
- Двигател:
Пасат Б3 ,89 год. 1,8 , RP, - проблем с охладителната с-ма
Здравейте колеги! Имам Пасат Б3 89 год. 1.8 бензин RP.От няколко месеца имам проблем с охладителната с-ма на колата.Изгуби се парното в колата. Охладителната система дори и студена остава под налягане. До вчера колата работеше нормало,загряваше нормално само дето парното липсваше ,термостата отваряше нормално при 82 градуса,маркучите към парното са топли но негорещи, маркучето към резервоара - горещо.Вчера колата вдигна 100 градуса при 10 мин. каране ,спрях и отворих капака - големия кръг не беше отворил ,маркучите бяха към парното топли ,но не парещи ,маркучето към резевоарчето беше студено.Къде може да бъде проблема ,помогнете моля ви?
- К.Одаджийски
- VW експерт
- Мнения: 12134
- Регистриран на: Пон 11 сеп 2006 20:11
- Автомобил: Saab 9-3 SS ARC
- Двигател: B207L
- Местоположение: София / Берковица
Re: Пасат Б3 ,89 год. 1,8 , RP, - проблем с охладителната
Има голяма вероятност тънкото маркуче към разширителния съд да се е затиснал, най малкото го откачи и провери веднага, че ако се е затиснал ще вдигне налягането и ще поцепи някой маркуч или пластмасов тройник.
-
- Мнения: 323
- Регистриран на: Пет 23 май 2014 23:33
- Автомобил: Nissan 200SX and VW Polo 6N 1996
- Двигател:
- Местоположение: София
Re: Пасат Б3 ,89 год. 1,8 , RP, - проблем с охладителната
Водна помпичка, термостатче или вече и гарнитура на главата 

-
- Мнения: 516
- Регистриран на: Чет 21 ное 2013 21:35
- Автомобил:
- Двигател:
Re: Пасат Б3 ,89 год. 1,8 , RP, - проблем с охладителната
Гарнитура на главата. Моята като дигна 100 градуса, тогава умеши маслото и антифриза и стана всичко леш. Малко преди да прегрее избяга и парното, духаше само студено. остана без течност и затова прегря, но имах течове от доста места преди .това. Изтървах я просто и остана без вода.
- silent
- Мнения: 2618
- Регистриран на: Вто 15 юни 2004 22:41
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
Re: Пасат Б3 ,89 год. 1,8 , RP, - проблем с охладителната
К.Одаджийски написа:Има голяма вероятност тънкото маркуче към разширителния съд да се е затиснал, най малкото го откачи и провери веднага, че ако се е затиснал ще вдигне налягането и ще поцепи някой маркуч или пластмасов тройник.
няма как да вдигне налягането..ако се замислиш малко ще разбереш защо...инак от запушен тънък маркуч...не загрява или поне не показва загряване на таблото...но губи много течност...около 300гр. на 50км...градско...
Това за твърдите маркучи е някаква мантра...която не знам защо малоумно се повтаря тук от години...ми твърди ще са какви да са ...меки...системата работи под налягане разбира се че ще са твърди...15 години карам с твърди маркучи и чакам да ми гръмне мотора....
Принципно възможни причини:
1.Блокирал термостат.
2.Нереални 100градуса като показание на таблото...имал съм такъв случай с повреден от раз температурен датчик.
3.Въздушна възглавница в радиаторчето за парното...и в следствие нарушена циркулация.
4.Запушено с мизерии радиаторче и нарушена циркулация.
Аз не бих бързал да отварям мотор...а бих започнал от следното.
1.Проверка за масло в антифриза --ако има маслото е цвят на боза....следва отваряне на мотор, ако не следва :
2.Проверка за антифриз в ауспуха---ако има конденза има сладникав вкус ...следва отваряне на мотор...ако няма е солен...антифриза е отровен промийте си устата...следва:
3.Проверка на действителната температура и тази която показва таблото...проверка с безконтактен термометър е най добре....ако има разлика нов температурен датчик...ако няма ...следва смяна на термостат...
4.Промиване на радаторчето на парното.
5.Смяна на капачката на разширителния съд с друга за проба...
6.Проверка за запушен тънък маркуч...отвора му в тройника е много малък...ако всичко това не доведе до нормализиране на температурата и отстраняване на проблема с парното.
7. Смяна на водна помпа.
Ако след всичко това ефекта не нулев. Сменете колата.
- ktamen
- Мнения: 6370
- Регистриран на: Вто 23 мар 2010 18:52
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София - Ямбол
Re: Пасат Б3 ,89 год. 1,8 , RP, - проблем с охладителната
plamkata641 написа:Здравейте колеги! Имам Пасат Б3 89 год. 1.8 бензин RP.От няколко месеца имам проблем с охладителната с-ма на колата.Изгуби се парното в колата. Охладителната система дори и студена остава под налягане. До вчера колата работеше нормало,загряваше нормално само дето парното липсваше ,термостата отваряше нормално при 82 градуса,маркучите към парното са топли но негорещи, маркучето към резервоара - горещо.Вчера колата вдигна 100 градуса при 10 мин. каране ,спрях и отворих капака - големия кръг не беше отворил ,маркучите бяха към парното топли ,но не парещи ,маркучето към резевоарчето беше студено.Къде може да бъде проблема ,помогнете моля ви?
Я обясни по-подробно защо реши, че охладителната уредба остава под налягане дори и студена

Как разбра, че големият кръг не е отворил?
Иначе поне засега ми се струва, че охладителната ти уредба е пълна с боклуци или водната ти помпа не работи.
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 47 госта