1.9 TDI AVF 131 - няма мощност в ниските обороти - РЕШЕН
- dika
- Мнения: 261
- Регистриран на: Вто 18 авг 2009 9:48
- Автомобил: VW Passat B8
- Двигател: 20tdi
- Местоположение: София
Re: 1.9 TDI AVF 131 - няма мощност в ниските обороти (VCDS л
Офф: на кой канал мога да видя показанията за температурата и да елиминираме евентуален проблем със стрелката на таблото или термо-датчик? Още тези дни сменям термостат и след това продължаваме преглед на MAP - въпреки, че смятам че двете нямат връзка.
- dika
- Мнения: 261
- Регистриран на: Вто 18 авг 2009 9:48
- Автомобил: VW Passat B8
- Двигател: 20tdi
- Местоположение: София
Re: 1.9 TDI AVF 131 - няма мощност в ниските обороти (VCDS л
°niksi° написа:7
Благодаря!
Днес направих тест и се оказа, че стрелката показва с около 8-9 градуса повече, поне по моята визуална преценка. Факт е, че след 30 минути в задръстването, колата едвам стигна 70 градуса. Термостата е в жабката и утре ще го сменя, ще разбутам и мапа, дано е само букса или нещо подобно.
Като цяло обаче нормално ли е стрелката да показва малко повече от градусите на компютъра?
- °niksi°
- Бай Брадър
- Мнения: 5091
- Регистриран на: Вто 08 юни 2004 11:28
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: 1.9 TDI AVF 131 - няма мощност в ниските обороти (VCDS л
Да нормално е.
Тези табла от 75 до 105 градуса седят на 90 с идеята да не дебнем всяко дребно мърдане на стрелката, а при евентуален реален проблем да сигнализира - при прегряване се качва, при проблемен термостат седи на 70 та и по-надолу.
Тези табла от 75 до 105 градуса седят на 90 с идеята да не дебнем всяко дребно мърдане на стрелката, а при евентуален реален проблем да сигнализира - при прегряване се качва, при проблемен термостат седи на 70 та и по-надолу.
- dika
- Мнения: 261
- Регистриран на: Вто 18 авг 2009 9:48
- Автомобил: VW Passat B8
- Двигател: 20tdi
- Местоположение: София
Re: 1.9 TDI AVF 131 - няма мощност в ниските обороти (VCDS л
Привет,
Термостата е сменен и вече стрелката седи постоянно на 90 градуса, колата загрява сравнително по-бързо.
Проблемът с колата обаче остава :( Днес свалих датчика, буксата е изключително чиста, но самият датчик който влиза в тръбата е омазан с нещо - не мирише на нафта, по-скоро е нещо масло. Като надникнах в дупката на тръбата се личи, че и вътре има нещо черно:

Това нормално ли е? Приложил съм и логове от днес, но разлика преди и след термостата няма.
Как да процедирам, от къде евентуално мога да взема такъв датчик за проба, че гледам е над 100 лева нов :(
Edit: Освен термостата са сменени и всички вакуумни маркучета.
Благодаря предварително!
Термостата е сменен и вече стрелката седи постоянно на 90 градуса, колата загрява сравнително по-бързо.
Проблемът с колата обаче остава :( Днес свалих датчика, буксата е изключително чиста, но самият датчик който влиза в тръбата е омазан с нещо - не мирише на нафта, по-скоро е нещо масло. Като надникнах в дупката на тръбата се личи, че и вътре има нещо черно:

Това нормално ли е? Приложил съм и логове от днес, но разлика преди и след термостата няма.
Как да процедирам, от къде евентуално мога да взема такъв датчик за проба, че гледам е над 100 лева нов :(
Edit: Освен термостата са сменени и всички вакуумни маркучета.
Благодаря предварително!
- Прикачени файлове
-
- avf_vcds_logs110115.zip
- (2.74 KиБ) Свален 164 пъти
- °niksi°
- Бай Брадър
- Мнения: 5091
- Регистриран на: Вто 08 юни 2004 11:28
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: 1.9 TDI AVF 131 - няма мощност в ниските обороти (VCDS л
Да там върви масло по малко.
МАП от магазина - БОШ - 92 лв. 3 баров.
Оригинален номер 038 906 051 C, бошов номер 0 281 002 401
Риска с питане във форумите да имаш датчик който не ти трябва е 50 на 50. В единия случай ще си решиш проблема, в другия случай ще имаш един чисто нов датчик който не ти трябва и най-вероятно пак ще трябва да отидеш все пак у некой сервиз. Ако имаш късмет и знаят какво правят ще си решиш проблема от първия път, но ако не може да бутнеш и много пара без ефект.
Затова някой сервизи имат /би било редно/ оборотни части /поне тези които са масови/ и в твоя случай решението на проблема би отнело не повече от 10 мин - това със диагностиката, смяната и пробата със новия датчик.
А грешки някакви лови ли тоя автомобил, мап-а го изключваме защото той би се откопирал като грешка едва когато прекъсне изцяло и завинаги. Пренадуване не ти ли хваща - демек Boost Presure Control - Positive Deviation.
МАП от магазина - БОШ - 92 лв. 3 баров.
Оригинален номер 038 906 051 C, бошов номер 0 281 002 401
Риска с питане във форумите да имаш датчик който не ти трябва е 50 на 50. В единия случай ще си решиш проблема, в другия случай ще имаш един чисто нов датчик който не ти трябва и най-вероятно пак ще трябва да отидеш все пак у некой сервиз. Ако имаш късмет и знаят какво правят ще си решиш проблема от първия път, но ако не може да бутнеш и много пара без ефект.
Затова някой сервизи имат /би било редно/ оборотни части /поне тези които са масови/ и в твоя случай решението на проблема би отнело не повече от 10 мин - това със диагностиката, смяната и пробата със новия датчик.
А грешки някакви лови ли тоя автомобил, мап-а го изключваме защото той би се откопирал като грешка едва когато прекъсне изцяло и завинаги. Пренадуване не ти ли хваща - демек Boost Presure Control - Positive Deviation.
- lz2aii
- Мнения: 1330
- Регистриран на: Съб 09 фев 2013 12:45
- Автомобил: VW Passat B 5.5
- Двигател: AVB 1.9 TDI 2002
- Местоположение: Габрово
Re: 1.9 TDI AVF 131 - няма мощност в ниските обороти (VCDS л
Не знам дали разсъжденията са ми правилни, но ако по някаква причина турбината е останала в разтоварено положение (спекла геометрия, актуатор, некоректно работещ клапан N75, друг проблем по управлението на турбокомпресора, вкл. вакуумна система), дали няма да има подобни симптоми? Т.е в ниските обороти, в случай, че е разтоварена, тя не развърта достатъчно и от там проблема с липса на мощност. Вероятно ще го отчете като грешка, но знае ли човек. За съжаление не разбирам от лог файлове и затова не мога да взема становище по тях, но в случая разсъждавам чисто логически. Имах подобен проблем (дори открих нарочна тема) и да си призная честно, реших го след почистване геометрията на компресора. Прегледай това, може да е от полза http://www.vwclub.bg/forum/viewtopic.php?f=24&t=414607&start=45. Понеже доста време не бях писал в темата, която ти споделих, към днешна дата, нямам проблеми. В началото след почистването (след около 2000 км. пробег) само веднъж ми направи подобна магария, но след това, до настоящия момент никакви грижи. При мен беше спекла геометрията в някакво междинно положение и нито разтоварваше напълно, нито атакуваше както трябва в ниските обороти.
- °niksi°
- Бай Брадър
- Мнения: 5091
- Регистриран на: Вто 08 юни 2004 11:28
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: 1.9 TDI AVF 131 - няма мощност в ниските обороти (VCDS л
И как заради проблем с геометрията изведнъж тая турбина прави 2 бара надув на празен ход.
Колега няма смисъл да разсъждаваш, очевадно е къде е проблема, няколко човека сме го написали, но червейчето на съмнението се промъква тук и казва - а ако не е това което казват. Чудя се защо си губя времето да пиша вместо да правя коли.
П.С. Не всеки проблем да ТДИ моторите е свързан със зацапана геометрия.
Колега няма смисъл да разсъждаваш, очевадно е къде е проблема, няколко човека сме го написали, но червейчето на съмнението се промъква тук и казва - а ако не е това което казват. Чудя се защо си губя времето да пиша вместо да правя коли.
П.С. Не всеки проблем да ТДИ моторите е свързан със зацапана геометрия.
- dispatch
- Мнения: 615
- Регистриран на: Сря 21 май 2008 20:33
- Автомобил: Passat В6 HighLine 2010
- Двигател: CBBB DSG6 02Е
- Местоположение: Павликени
Re: 1.9 TDI AVF 131 - няма мощност в ниските обороти (VCDS л
Абе докато не пробва с друг МАП-сензор да види как е - няма да се разбере в него ли е проблема или не.
Аз като се съмнявах в даваните стойности от моя МАП, за 2 дни намерих три, дори и купих единия (от морга за 40 лева) и си остана така като резервен в последствие. Само че е 2,5 баров и на теб не ти върши работа.
Няколко пъти ти написахме, че термостата няма нищо общо с този проблем.... имам чувството, че чак сега се убеди.
Пробвай с друг МАП, там трябва да е проблема.
Аз като се съмнявах в даваните стойности от моя МАП, за 2 дни намерих три, дори и купих единия (от морга за 40 лева) и си остана така като резервен в последствие. Само че е 2,5 баров и на теб не ти върши работа.
Няколко пъти ти написахме, че термостата няма нищо общо с този проблем.... имам чувството, че чак сега се убеди.
Пробвай с друг МАП, там трябва да е проблема.
- lz2aii
- Мнения: 1330
- Регистриран на: Съб 09 фев 2013 12:45
- Автомобил: VW Passat B 5.5
- Двигател: AVB 1.9 TDI 2002
- Местоположение: Габрово
Re: 1.9 TDI AVF 131 - няма мощност в ниските обороти (VCDS л
Никси, не се сърди бе човек. Уважавам изключително много мненията ти (прочел съм сигурно по-голяма част от тях) и съм сигурен, че не съм само аз. Както казах, не разбирам от разчитане на лог файлове, а и по някога пиша от телефона си и не мога да ги отворя. Опитвам се да помогна на колегата и в никой случай нямам за цел да го объркам. Просто проблема му се доближава много до моя, който имах и който успях да реша по начина, по който описах. След като казваш, че компресора надува доволно на ПХ, значи очевидно, технически не е проблема в него. Всъщност пикът не трябва ли да е около 1 бар при натоварен мотор с пълна газ? Значи нещото което трябва да каже на турбината да спре да надува толкова много, не го прави. Това не е ли точно МАП, който измерва налягането, създадено от турбината след нея (риторичен въпрос).?
Колега Никси, бъди здрав и прави колите си, но не спирай да даваш мненията си, защото се обзалагам, че с участието си тук, си помогнал на не малко хора, които нямат възможност да дойдат при теб.
Колега Никси, бъди здрав и прави колите си, но не спирай да даваш мненията си, защото се обзалагам, че с участието си тук, си помогнал на не малко хора, които нямат възможност да дойдат при теб.
- °niksi°
- Бай Брадър
- Мнения: 5091
- Регистриран на: Вто 08 юни 2004 11:28
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: 1.9 TDI AVF 131 - няма мощност в ниските обороти (VCDS л
Явно не се изразих правилно - няма теоретична възможност тази турбина на празен ход да надува толкова било то при натоварено, разтоварено, блокирало и т.н. положение на геометрия и т.н. Следователно тази стойност от 3 бара на мапа е нереална и недостижима на празех ход от което би следвало да се заключи че проблема е в датчика който измерва налягането и по-точно МАП сензора. Другия вариант е проблема да е с компютъра които да обработва по грешен начин данните от мап датчика и съответно да генерира данни с грешни показания.
- dika
- Мнения: 261
- Регистриран на: Вто 18 авг 2009 9:48
- Автомобил: VW Passat B8
- Двигател: 20tdi
- Местоположение: София
Re: 1.9 TDI AVF 131 - няма мощност в ниските обороти (VCDS л
°niksi° написа:Явно не се изразих правилно - няма теоретична възможност тази турбина на празен ход да надува толкова било то при натоварено, разтоварено, блокирало и т.н. положение на геометрия и т.н. Следователно тази стойност от 3 бара на мапа е нереална и недостижима на празех ход от което би следвало да се заключи че проблема е в датчика който измерва налягането и по-точно МАП сензора. Другия вариант е проблема да е с компютъра които да обработва по грешен начин данните от мап датчика и съответно да генерира данни с грешни показания.
Много благодаря за компетентното мнение. В момента съм в процес на търсене на сензора, няма смисъл да коментираме повече по темата. След като пробвам с друг сензор ще напиша в темата резултата.
Поздрави!
- dika
- Мнения: 261
- Регистриран на: Вто 18 авг 2009 9:48
- Автомобил: VW Passat B8
- Двигател: 20tdi
- Местоположение: София
Re: 1.9 TDI AVF 131 - няма мощност в ниските обороти (VCDS л



Този датчик има ли склонността да се пооправя и разваля от време на време?
КЪМ МОМЕНТ: колата върви! Въпреки това, ще продължавам да ви държа в течени, ако някой колега има същия проблем. Ако пак го направи ще сложа нов датчик и ще споделя какво се случва.
Отново изказвам големи благодарности към колегите, които се отзоваха светкавично и компетентно по темата!
-
- Мнения: 2102
- Регистриран на: Чет 29 ное 2012 15:32
- Автомобил: VW Passat
- Двигател: AVF
- Местоположение: София
Re: 1.9 TDI AVF 131 - няма мощност в ниските обороти (VCDS л
Ще спре няма страшно
При мен работеше когато си иска.

- dika
- Мнения: 261
- Регистриран на: Вто 18 авг 2009 9:48
- Автомобил: VW Passat B8
- Двигател: 20tdi
- Местоположение: София
Re: 1.9 TDI AVF 131 - няма мощност в ниските обороти (VCDS л
Благодаря на колегите за съветите и информацията!
След смяна на MAP sensor-а с нов BOSCH (92 лева) - вече все едно карам нова кола!
Проблемът е РЕШЕН!
След смяна на MAP sensor-а с нов BOSCH (92 лева) - вече все едно карам нова кола!
Проблемът е РЕШЕН!