Голф 4 ARL проверка на подревните свещи без да се демонтират

Печките са на мода. Дори и дизела да е по-скъп феновете му са много...
Потребителски аватар
vanesto
Мнения: 6346
Регистриран на: Пон 23 фев 2009 16:14
Автомобил: Octavia 3 FL
Двигател: DGTE 2018
Местоположение: Varna

Re: Замерване на подревните свещи без да се демонтират Голф

Мнениеот vanesto » Съб 10 яну 2015 17:50


Изгледа ли клипчетата от другата тема, там се вижда къде е буксата. Само не знам дали на всички Голф 4 са така, някой ако знае да каже.




horsito
Мнения: 49
Регистриран на: Пет 18 сеп 2009 12:51
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Ботевград

Re: Замерване на подревните свещи без да се демонтират Голф

Мнениеот horsito » Съб 10 яну 2015 18:23


vanesto написа:Правилният метод е откачаш шината и мериш с мултицет съпротивлението в ампери на всяка една свещ. Плюсовата сонда на свещта, минуса на двигателя или на минуса на акумулатора. Съпротивлението трябва да е около 1-1,5А. Преди това контролно допираш двете сонди да видиш колко А дава. Не трябва да е повече от 0,2-0,3.


Боже боже, съпротивление в ампери. Еденицата за съпротивление е Ом. Ампер е еденица за силата на тока.


Потребителски аватар
vanesto
Мнения: 6346
Регистриран на: Пон 23 фев 2009 16:14
Автомобил: Octavia 3 FL
Двигател: DGTE 2018
Местоположение: Varna

Re: Голф 4 ARL проверка на подревните свещи без да се демонт

Мнениеот vanesto » Съб 10 яну 2015 19:25


Естествено, че са омове, грешката е моя, коригирах си мнението. Нямаше нужда от лекцията. И между другото не се пише Еденица, е Единица, боже боже.


Потребителски аватар
Водния дух1
Мнения: 3481
Регистриран на: Вто 21 май 2013 21:17
Автомобил: Golf 3 variant
Двигател: 1Z
Местоположение: Русе

Re: Замерване на подревните свещи без да се демонтират Голф

Мнениеот Водния дух1 » Съб 10 яну 2015 20:28


Georgi.m написа:Това като вариант е супер, а нещо втора употреба или нови кабели ?

ЕЙ ,ама мн. мързел бре.Ако може нещо кабелчета 2ра употреба,ако може нови кабели.....Има мн .теми за побългаряване ама няма кой да чете .Хем искаме нещо,ама ей тъи ако може някакси да минем и без пари и без работа.....,няма как да стане.


Purvolet
Мнения: 58
Регистриран на: Пон 01 авг 2011 10:38
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: gabrovo

Re: Голф 4 ARL проверка на подревните свещи без да се демонт

Мнениеот Purvolet » Съб 10 яну 2015 20:37


А с контролна лампа може ли да се мерят свещите(тези дето са като фазомерче само че на 12 волта)?Кабелчето, което излиза от горната част - на плюса на акумулатора,а върхът на фазомерчето - на полюса на свещта.Ако светне лампичката би трябвало това да показва, че свещта е здрава или греша?


Потребителски аватар
vanesto
Мнения: 6346
Регистриран на: Пон 23 фев 2009 16:14
Автомобил: Octavia 3 FL
Двигател: DGTE 2018
Местоположение: Varna

Re: Голф 4 ARL проверка на подревните свещи без да се демонт

Мнениеот vanesto » Съб 10 яну 2015 20:47


Да, някои и така ги мерят, ама не е много точен метода. Може да свети лампата, ама да не греят както трябва.


Потребителски аватар
milmar
Мнения: 4935
Регистриран на: Съб 22 мар 2008 2:57
Автомобил: Passat B4 and B6 Variant
Двигател: 1Z and CBDC
Местоположение: Русе

Re: Замерване на подревните свещи без да се демонтират Голф

Мнениеот milmar » Съб 10 яну 2015 23:13


vanesto написа:Правилният метод е откачаш шината и мериш с мултицет съпротивлението на всяка една свещ. Плюсовата сонда на свещта, минуса на двигателя или на минуса на акумулатора. Съпротивлението трябва да е около 1-1,5 ома. Преди това контролно допираш двете сонди да видиш колко ома дава. Не трябва да е повече от 0,2-0,3.


Друг път използвал ли си мултицет за да мериш съпротивление, за да казваш че това е по-добър метод от този с жицата от "+"-са на акумулатора (този метод вероятно е прочетен в мое мнение :smile ), или пък от този с мощна лампа? Добре е да имаш мултицет, но той би ти вършил добра работа в други случаи, не и в този icon_idea .
Най-добрият метод на тест е именно с пропускане на голям ток, меренето с омметър става с ток повече от 10000 пъти по-малък от номиналния за свеща, няма как с ометър да си сигурен какво мериш icon_idea .

На мен не ми пречи, но може да объркаш човек без опит в техниката.


Потребителски аватар
vanesto
Мнения: 6346
Регистриран на: Пон 23 фев 2009 16:14
Автомобил: Octavia 3 FL
Двигател: DGTE 2018
Местоположение: Varna

Re: Голф 4 ARL проверка на подревните свещи без да се демонт

Мнениеот vanesto » Нед 11 яну 2015 9:03


Много пъти съм ги мерил с мултицет, и никога не ме е лъгал. Този метод съм го научил от майстор, не от форума, нито съм го измислил аз. Поразрови се из темите за подгревни свещи, и ще видиш, че много хора го използват също. Аз не съм ел.техник, но мога да дам съвет за нещо, в което съм сигурен, че работи. Вярвам повече на моите майстори, защото тук е пълно с философи - теоритици, които само на теория ги знаят нещата, а не са виждали от близо свещ, и не са си изцапали ръцете през живота.


Потребителски аватар
milmar
Мнения: 4935
Регистриран на: Съб 22 мар 2008 2:57
Автомобил: Passat B4 and B6 Variant
Двигател: 1Z and CBDC
Местоположение: Русе

Re: Голф 4 ARL проверка на подревните свещи без да се демонт

Мнениеот milmar » Нед 11 яну 2015 13:59


Има майстори-"практици", дето и д-то да си изцапат с масло, ще правят нещо, без да знаят какво. Затова е пълно с теми от рода:"... майстора смени антифриза, после левия фар, после резервата гума и колата пак не пали. Каза че било от двигателя, трябвало нов и ще се оправи. ..."
Иначе обясних защо не е добре да се мери с омметър, обяснявал съм подробно в друга тема, мога и тук. Аз пък разчитам на моите знания и умения, ползвам мултицет повече години, от колкото е възрастта на 50% от колегите във форума.


Потребителски аватар
muns61
Мнения: 7965
Регистриран на: Чет 01 юли 2010 8:45
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: pleven

Re: Голф 4 ARL проверка на подревните свещи без да се демонт

Мнениеот muns61 » Нед 11 яну 2015 16:15


milmar написа: Иначе обясних защо не е добре да се мери с омметър, обяснявал съм подробно в друга тема, мога и тук.

Подкрепям!


Потребителски аватар
venll-vr
Мнения: 469
Регистриран на: Пон 01 май 2006 12:39
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: България, Враца

Re: Голф 4 ARL проверка на подревните свещи без да се демонт

Мнениеот venll-vr » Нед 11 яну 2015 17:32


С пробна лампа през свеща преминава по-голям ток и ако нагревареля е прекъснат няма как лампата да светне. Мултицета може да Ви покаже съпротивление, но под товар свеща да не работи. Мерете с пробна лампа по-вярно е.

Последна промяна от venll-vr на Пон 12 яну 2015 12:16, променено общо 1 път.


Потребителски аватар
muns61
Мнения: 7965
Регистриран на: Чет 01 юли 2010 8:45
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: pleven

Re: Голф 4 ARL проверка на подревните свещи без да се демонт

Мнениеот muns61 » Нед 11 яну 2015 18:30


Най-вярното мерене без демонтаж е през амперметър. Така можеш да разбереш горе-долу и времето за загряване на всяка свещ, защото с повишаване на температурата на свещта се увеличава съпротивлението ѝ и намалява тока.


Потребителски аватар
milmar
Мнения: 4935
Регистриран на: Съб 22 мар 2008 2:57
Автомобил: Passat B4 and B6 Variant
Двигател: 1Z and CBDC
Местоположение: Русе

Re: Голф 4 ARL проверка на подревните свещи без да се демонт

Мнениеот milmar » Нед 11 яну 2015 18:49


muns61 написа:Най-вярното мерене без демонтаж е през амперметър. Така можеш да разбереш горе-долу и времето за загряване на всяка свещ, защото с повишаване на температурата на свещта се увеличава съпротивлението ѝ и намалява тока.

:th_up
Всъщност да, но амперметър поне до 60А!
Не с мултицет, неговият е до 10 или 20А. Може с DC амперклещи.


Потребителски аватар
hristodj
Мнения: 718
Регистриран на: Съб 19 фев 2011 18:24
Автомобил: golf 3 kombi
Двигател: AHU 97
Местоположение: Кърджали
Контакти:

Re: Голф 4 ARL проверка на подревните свещи без да се демонтират

Мнениеот hristodj » Нед 31 яну 2016 18:31


Здравейте,гледам отдавна не е писано.Одеве се чудех какво да правя и реших да си проверя подгревните свещи.Кабела се разпада тук там ама това е друга тема.
Проверката направих с една импровизирана пробна лампа габаритна.Не светна на нито една свещ.Това за искренето е менте според мен.С пробната лампа има леко искрене и лампата пак не свети.
Трябва да искри като електрожен за да са работещи свещите .Отклоних се,сигурно е от бирата.
Та сега питането ми е как е палило животното в тези -10 -15 който бяха.
За свещите ясно ще се сменят.Според мен са изгорели на 100 процента или...?


valiosport
Мнения: 2145
Регистриран на: Нед 20 юни 2010 21:58
Автомобил: Golf 4 1.9 TDI
Двигател:
Местоположение: България

Re: Голф 4 ARL проверка на подревните свещи без да се демонтират

Мнениеот valiosport » Нед 31 яну 2016 23:15


hristodj написа:Та сега питането ми е как е палило животното в тези -10 -15 който бяха

ТДИ бате, очудваш ли се :mhihi
Историята помни и други случаи на палене с 4 изгорели :Mr Green Fun :bowdown
Щом не е светнала лампата свещите са свършили курса. Преди време като сменях моите ги пробвах по-същия метод и след като ги развих ги тествах на акумулатора и се уверих че пробната лампа не ме е подлъгала :th_up



Върни се в “Дизелови агрегати”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Google [Bot] и 36 госта