Голф 4 ARL проверка на подревните свещи без да се демонтират
- vanesto
- Мнения: 6346
- Регистриран на: Пон 23 фев 2009 16:14
- Автомобил: Octavia 3 FL
- Двигател: DGTE 2018
- Местоположение: Varna
Re: Замерване на подревните свещи без да се демонтират Голф
Изгледа ли клипчетата от другата тема, там се вижда къде е буксата. Само не знам дали на всички Голф 4 са така, някой ако знае да каже.
-
- Мнения: 49
- Регистриран на: Пет 18 сеп 2009 12:51
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Ботевград
Re: Замерване на подревните свещи без да се демонтират Голф
vanesto написа:Правилният метод е откачаш шината и мериш с мултицет съпротивлението в ампери на всяка една свещ. Плюсовата сонда на свещта, минуса на двигателя или на минуса на акумулатора. Съпротивлението трябва да е около 1-1,5А. Преди това контролно допираш двете сонди да видиш колко А дава. Не трябва да е повече от 0,2-0,3.
Боже боже, съпротивление в ампери. Еденицата за съпротивление е Ом. Ампер е еденица за силата на тока.
- vanesto
- Мнения: 6346
- Регистриран на: Пон 23 фев 2009 16:14
- Автомобил: Octavia 3 FL
- Двигател: DGTE 2018
- Местоположение: Varna
Re: Голф 4 ARL проверка на подревните свещи без да се демонт
Естествено, че са омове, грешката е моя, коригирах си мнението. Нямаше нужда от лекцията. И между другото не се пише Еденица, е Единица, боже боже.
- Водния дух1
- Мнения: 3481
- Регистриран на: Вто 21 май 2013 21:17
- Автомобил: Golf 3 variant
- Двигател: 1Z
- Местоположение: Русе
Re: Замерване на подревните свещи без да се демонтират Голф
Georgi.m написа:Това като вариант е супер, а нещо втора употреба или нови кабели ?
ЕЙ ,ама мн. мързел бре.Ако може нещо кабелчета 2ра употреба,ако може нови кабели.....Има мн .теми за побългаряване ама няма кой да чете .Хем искаме нещо,ама ей тъи ако може някакси да минем и без пари и без работа.....,няма как да стане.
-
- Мнения: 58
- Регистриран на: Пон 01 авг 2011 10:38
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: gabrovo
Re: Голф 4 ARL проверка на подревните свещи без да се демонт
А с контролна лампа може ли да се мерят свещите(тези дето са като фазомерче само че на 12 волта)?Кабелчето, което излиза от горната част - на плюса на акумулатора,а върхът на фазомерчето - на полюса на свещта.Ако светне лампичката би трябвало това да показва, че свещта е здрава или греша?
- vanesto
- Мнения: 6346
- Регистриран на: Пон 23 фев 2009 16:14
- Автомобил: Octavia 3 FL
- Двигател: DGTE 2018
- Местоположение: Varna
Re: Голф 4 ARL проверка на подревните свещи без да се демонт
Да, някои и така ги мерят, ама не е много точен метода. Може да свети лампата, ама да не греят както трябва.
- milmar
- Мнения: 4935
- Регистриран на: Съб 22 мар 2008 2:57
- Автомобил: Passat B4 and B6 Variant
- Двигател: 1Z and CBDC
- Местоположение: Русе
Re: Замерване на подревните свещи без да се демонтират Голф
vanesto написа:Правилният метод е откачаш шината и мериш с мултицет съпротивлението на всяка една свещ. Плюсовата сонда на свещта, минуса на двигателя или на минуса на акумулатора. Съпротивлението трябва да е около 1-1,5 ома. Преди това контролно допираш двете сонди да видиш колко ома дава. Не трябва да е повече от 0,2-0,3.
Друг път използвал ли си мултицет за да мериш съпротивление, за да казваш че това е по-добър метод от този с жицата от "+"-са на акумулатора (този метод вероятно е прочетен в мое мнение


Най-добрият метод на тест е именно с пропускане на голям ток, меренето с омметър става с ток повече от 10000 пъти по-малък от номиналния за свеща, няма как с ометър да си сигурен какво мериш

На мен не ми пречи, но може да объркаш човек без опит в техниката.
- vanesto
- Мнения: 6346
- Регистриран на: Пон 23 фев 2009 16:14
- Автомобил: Octavia 3 FL
- Двигател: DGTE 2018
- Местоположение: Varna
Re: Голф 4 ARL проверка на подревните свещи без да се демонт
Много пъти съм ги мерил с мултицет, и никога не ме е лъгал. Този метод съм го научил от майстор, не от форума, нито съм го измислил аз. Поразрови се из темите за подгревни свещи, и ще видиш, че много хора го използват също. Аз не съм ел.техник, но мога да дам съвет за нещо, в което съм сигурен, че работи. Вярвам повече на моите майстори, защото тук е пълно с философи - теоритици, които само на теория ги знаят нещата, а не са виждали от близо свещ, и не са си изцапали ръцете през живота.
- milmar
- Мнения: 4935
- Регистриран на: Съб 22 мар 2008 2:57
- Автомобил: Passat B4 and B6 Variant
- Двигател: 1Z and CBDC
- Местоположение: Русе
Re: Голф 4 ARL проверка на подревните свещи без да се демонт
Има майстори-"практици", дето и д-то да си изцапат с масло, ще правят нещо, без да знаят какво. Затова е пълно с теми от рода:"... майстора смени антифриза, после левия фар, после резервата гума и колата пак не пали. Каза че било от двигателя, трябвало нов и ще се оправи. ..."
Иначе обясних защо не е добре да се мери с омметър, обяснявал съм подробно в друга тема, мога и тук. Аз пък разчитам на моите знания и умения, ползвам мултицет повече години, от колкото е възрастта на 50% от колегите във форума.
Иначе обясних защо не е добре да се мери с омметър, обяснявал съм подробно в друга тема, мога и тук. Аз пък разчитам на моите знания и умения, ползвам мултицет повече години, от колкото е възрастта на 50% от колегите във форума.
- muns61
- Мнения: 7965
- Регистриран на: Чет 01 юли 2010 8:45
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: pleven
Re: Голф 4 ARL проверка на подревните свещи без да се демонт
milmar написа: Иначе обясних защо не е добре да се мери с омметър, обяснявал съм подробно в друга тема, мога и тук.
Подкрепям!
- venll-vr
- Мнения: 469
- Регистриран на: Пон 01 май 2006 12:39
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: България, Враца
Re: Голф 4 ARL проверка на подревните свещи без да се демонт
С пробна лампа през свеща преминава по-голям ток и ако нагревареля е прекъснат няма как лампата да светне. Мултицета може да Ви покаже съпротивление, но под товар свеща да не работи. Мерете с пробна лампа по-вярно е.
Последна промяна от venll-vr на Пон 12 яну 2015 12:16, променено общо 1 път.
- muns61
- Мнения: 7965
- Регистриран на: Чет 01 юли 2010 8:45
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: pleven
Re: Голф 4 ARL проверка на подревните свещи без да се демонт
Най-вярното мерене без демонтаж е през амперметър. Така можеш да разбереш горе-долу и времето за загряване на всяка свещ, защото с повишаване на температурата на свещта се увеличава съпротивлението ѝ и намалява тока.
- milmar
- Мнения: 4935
- Регистриран на: Съб 22 мар 2008 2:57
- Автомобил: Passat B4 and B6 Variant
- Двигател: 1Z and CBDC
- Местоположение: Русе
Re: Голф 4 ARL проверка на подревните свещи без да се демонт
muns61 написа:Най-вярното мерене без демонтаж е през амперметър. Така можеш да разбереш горе-долу и времето за загряване на всяка свещ, защото с повишаване на температурата на свещта се увеличава съпротивлението ѝ и намалява тока.

Всъщност да, но амперметър поне до 60А!
Не с мултицет, неговият е до 10 или 20А. Може с DC амперклещи.
- hristodj
- Мнения: 718
- Регистриран на: Съб 19 фев 2011 18:24
- Автомобил: golf 3 kombi
- Двигател: AHU 97
- Местоположение: Кърджали
- Контакти:
Re: Голф 4 ARL проверка на подревните свещи без да се демонтират
Здравейте,гледам отдавна не е писано.Одеве се чудех какво да правя и реших да си проверя подгревните свещи.Кабела се разпада тук там ама това е друга тема.
Проверката направих с една импровизирана пробна лампа габаритна.Не светна на нито една свещ.Това за искренето е менте според мен.С пробната лампа има леко искрене и лампата пак не свети.
Трябва да искри като електрожен за да са работещи свещите .Отклоних се,сигурно е от бирата.
Та сега питането ми е как е палило животното в тези -10 -15 който бяха.
За свещите ясно ще се сменят.Според мен са изгорели на 100 процента или...?
Проверката направих с една импровизирана пробна лампа габаритна.Не светна на нито една свещ.Това за искренето е менте според мен.С пробната лампа има леко искрене и лампата пак не свети.
Трябва да искри като електрожен за да са работещи свещите .Отклоних се,сигурно е от бирата.
Та сега питането ми е как е палило животното в тези -10 -15 който бяха.
За свещите ясно ще се сменят.Според мен са изгорели на 100 процента или...?
-
- Мнения: 2145
- Регистриран на: Нед 20 юни 2010 21:58
- Автомобил: Golf 4 1.9 TDI
- Двигател:
- Местоположение: България
Re: Голф 4 ARL проверка на подревните свещи без да се демонтират
hristodj написа:Та сега питането ми е как е палило животното в тези -10 -15 който бяха
ТДИ бате, очудваш ли се

Историята помни и други случаи на палене с 4 изгорели


Щом не е светнала лампата свещите са свършили курса. Преди време като сменях моите ги пробвах по-същия метод и след като ги развих ги тествах на акумулатора и се уверих че пробната лампа не ме е подлъгала

Върни се в “Дизелови агрегати”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Google [Bot] и 36 госта