Golf MK4 1.9 TDI 110hp Смяна на ремъци и ролки

Техническа и сервизна информация за Golf, Vento, Jetta и Bora
Шпрайт
Мнения: 34
Регистриран на: Чет 12 ное 2009 22:06
Автомобил:
Двигател:

Golf MK4 1.9 TDI 110hp Смяна на ремъци и ролки

Мнениеот Шпрайт » Пон 19 яну 2015 13:34


Здравейте, колеги!

Предстои ми смяна на ремъци и ролки на Golf 4 1.9 TDI 110 к.с. Искам да попитам, какви са ориентировъчните цени за целия ремонт?

При спиране, колата леко се тресе и като е в покой тресенето изчезва - дали е от криви дискове? Или дисковете и накладките са за смяна.

Благодаря Ви!




Потребителски аватар
zfa159
Мнения: 7908
Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
Автомобил: Mitsubishi Outlander + B4 Syncro
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Re: Смяна на ремъци и ролки - Golf 4 1.9 TDI 110 к.с.

Мнениеот zfa159 » Пон 19 яну 2015 14:06


По въпроса с ремъците и ролките - ангренажния к-т е 3 или 4 ролки бяха + 1 ремък. Цените там са според марката и отстъпката, като средо са между 250 и 360лв. Аз лично бих ти препоръчал к-ти на Ina или Continental. Освен тях се сменя и водната помпа, понеже и тя се върти от ремъка и ако не е сменена с к-та, после никой няма да признае гаранция за ремъка,ако стане фал, пък и може да протече скоро и пак да трябва да разглобяваш. Отделно вътре е с пластмасови витла и те се чупят, заради което е най-добре да се смени и тя. Средните цени са от 60-тина лв до 100лв. Аз бих ти препоръчал да сложиш Kolbenschmidt за около 70лв или Hepu за 90 и няколко лв. Има и други, ама там не знам какво е качеството.
Отвън по пистовия ремък също трябва да видиш какво е положението. Имаш обтяжна ролка, която върви к-т с обтегача и амортисьора. Ако ролката или амортисьора са разбити - сменяш. Цената беше между 130 и 170лв според марката. Освен това имаш паразитна ролка за ремъка, ако и тя е за смяна, около 40-тина лв беше. Ремък си вземи continental, защото gates и Dayco са гладки отвън и се разскърцват след кратко време. Conti-то отвън е текстилно и не скърца, цената е около 25лв. Трябва да се види какво е съсотнието на лагера на шайбата на компресора и изключващата шайба на алтернатора. Това са основните причини за разбиване на обтегача.
По въпроса с тресенето - ако се усеща във волана като биене - криви предни дискове. Ако подскача задницата и педала на спирачката - криви задни дискове.
Няколко пъти ми се е случвало на 1.9 тди 110к.с. друга аномалия - когато тръгнеш да намаляваш, самия мотор започва да работи по друг начин, дори да си на свободна. Просто започва да се тресе повече и като спреш напълно, няма и 1 секунда след това започва да си работи пак нормално. Пробвали сме със смяна на тампоните - никакъв ефект.
:beer


Шпрайт
Мнения: 34
Регистриран на: Чет 12 ное 2009 22:06
Автомобил:
Двигател:

Re: Смяна на ремъци и ролки - Golf 4 1.9 TDI 110 к.с.

Мнениеот Шпрайт » Пон 19 яну 2015 14:15


zfa159,

Благодаря ти за изчерпателния отговор! Точно това ме интересуваше!

Що се отнася до тресенето при спиране, не се усеща във волана, а самия мотор, както каза ти, започва да работи по различен начин. Тресе по начина, по който го описа ти - на свободна при спиране, и като спре колата, започва адекватно да работи.

:beer


Потребителски аватар
zfa159
Мнения: 7908
Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
Автомобил: Mitsubishi Outlander + B4 Syncro
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Re: Смяна на ремъци и ролки - Golf 4 1.9 TDI 110 к.с.

Мнениеот zfa159 » Пон 19 яну 2015 14:37


Да, това съм го виждал на 3-4 TDI-та на голф 4 и Ауди А3 точно 110к.с. При единия човек за експеримента изскубахме датчика на педала на спирачката, при което колата няма стопове, ама и моторния комп. не разбира, че спишраш. При 1 от всичките имаше ефект и спря да прави така. Момчето после ходи да гледат софтуера на колата и се оказа, че е чипосвана некадърно и нещо са омазали. Наляха му друг софт и проблема се оправи. При другите няколко случая обаче, това нямаше никакъв ефект.
По въпроса с ангренажа - принципно ролката на алтернатора е консуматив и има живот около 30 000км. Ако не ви се види в добро състояние, направо си я смени, за да си знаеш, че е ок.
По повод частите ще ти дам 1 приятелски съвет - ако няма да ги сменяш сам, най-добре ги вземи от там, където ще сменят нещата, защото иначе ако стане фал, продавача ще каже, че не са монтирани правилно, а пък човека, който ги е сложил, ще каже, че проблема е в частите и накрая ти ще останеш прецакания. Дано не ти се случва такова нещо, защото е крайно неприятно. Ние имаме 1 такъв случай преди няколко години с ангренажен к-т Ina, който се разпадна 1500км след смяната. Производителя (Schaffler) каза, че според тяхната експертиза проблема си бил в мотора и затова се бил счупил обтегача и съответно се е скъсал ангренажа. Съответно отказаха да платят каквото и да е. Тех-ко, вносителя за BG се направиха и те на пу*ки и казаха "Еми Шафлер няма да плати на нас, ние няма да платим на вас" и ние с прекупвача, с който работя и ми доставя частите, си разделихме почти 2000лв за ремонта на двигателя, защото пък клиента в крайна сметка въобще не е виновен...ама в BG така седят нещата с гаранцията на авточастите. Съответно ако човека сам си беше донесъл нещата, щетата щеше да е изцяло за негова сметка, защото Шафлер не казват, че не сме го сложили правилно, а че е имало проблем в самия мотор т.е. не може да обвини и нас в неправилен монтаж. А пък при смлян двигател, не можеш да докажеш дали му е имало нещо преди да се смели за да докажеш, че частта е била дефектна и затова така е станало и те да платят ремонта...
П.п. има тема специално за дизелите и може да попиташ там за този проблем с тресенето на мотора при спиране.
:beer


Шпрайт
Мнения: 34
Регистриран на: Чет 12 ное 2009 22:06
Автомобил:
Двигател:

Re: Смяна на ремъци и ролки - Golf 4 1.9 TDI 110 к.с.

Мнениеот Шпрайт » Пон 19 яну 2015 16:21


Благодаря ти отново! Ако сложа чип на колата, тресенето ще изчезне ли, или вече е до късмет :mhihi


Потребителски аватар
zfa159
Мнения: 7908
Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
Автомобил: Mitsubishi Outlander + B4 Syncro
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Re: Смяна на ремъци и ролки - Golf 4 1.9 TDI 110 к.с.

Мнениеот zfa159 » Пон 19 яну 2015 17:06


Ами както казах и горе - зависи от какво идва. Ако си е някакъв механичен проблем, чипа с нищо няма да помогне :) . Виж първо какъв е проблема, оправи си го и след това ако искаш, я чипосвай, ама имай превдид, че е с двумасов маховик и не се оливай със засилването, за да не сменяш съединител през 20к км.
:beer


Потребителски аватар
hooligan_sk
Модератор
Модератор
Мнения: 7857
Регистриран на: Пет 04 апр 2008 20:06
Автомобил: GLC X254 + Golf MKV GTI
Двигател: EA113
Местоположение: София

Re: Смяна на ремъци и ролки - Golf 4 1.9 TDI 110 к.с.

Мнениеот hooligan_sk » Пон 19 яну 2015 17:15


Тресенето го има кажи речи всеки такъв мотор. Прекодира се компютъра да използва горивните карти за автоматична скоростна кутия и 80% от колите карат така. Проблема се лекува напълно по този начин, но картите за автомат имат съвсем друг дюти сайкъл на клапан N75, от там почват зацапвания на променливата геометрия, пренадуване, сервизен режим, чистене и после пак от начало. За това най-добрия вариант е нов софтуер който общо взето представлява картите за автомат(те са с по-високи нива на горивото във всички режими), но с изкопиран N75 и педал на газта от картите за ръчна кутия.

Проблема е хардуерен, но никой още не е успял да го оправи хардуерно. Общо взето двигателя губи цилиндър и затова тресе. Меките пружини на клапаните уж са виновни за това, но не е доказано на 100%. Аз ги сменях, но вече нямах оригинален софт на компа и не съм пробвал дали се е оправило това.


Шпрайт
Мнения: 34
Регистриран на: Чет 12 ное 2009 22:06
Автомобил:
Двигател:

Re: Смяна на ремъци и ролки - Golf 4 1.9 TDI 110 к.с.

Мнениеот Шпрайт » Пон 19 яну 2015 18:27


Благодаря ви!

Фатално ли е да се кара с това тресене? Мен малко ме дразни, ама свикнах.



Върни се в “Golf, Vento, Jetta & Bora”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 71 госта