[quote="kiiko"]а вентилатора го управлява това сигурно . http://malkom.eu/657364M /quote]
Това не е резистор , а електронно блокче с МОС транзистори и е с 3 пина.
За това съм писал в предния си пост. Провери си клапата отзад дали работи !!Да не е застанало в затоврено положение.
За това кога работи при дизел не знам. Съдейки как е положението при мен /двоен дисплей с отделни бутони за скорост и температура за всеки вентилатор, но температурата се мести едновременно за 2 та/ - би трябвало и при теб задния вентилатор да се управлява заедно с предния.
Проблем с печка на VW Sharan
- kiiko
- Мнения: 122
- Регистриран на: Пет 17 авг 2007 17:50
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Костинброд
Re: Проблем с печка на VW Sharan
Благодаря;за отговора а тази задна клапа какво я управлява пак ли климатроника заедно с предната за свеж въздух.
Re: Проблем с печка на VW Sharan
Alek написа:Като гледам по vag-com спира на 85 градуса.
Добре , но колкото и да работи печката стрелката на температурата почти не помръдва , като пипна водните съединения на двигателя са топлички, примерно около 30-40 градусаи не след дълго печката се самоизключва. Това не ми е ясно , аз си го представям , че както е в моят случай ( да включвам печката отделно , без да паля двигателя )би трябвало като пусна печката и след 20 минути двигателят да е загрял и вентилаторът да започне да те топли , дали има проблем в самият термодатчик
Re: Проблем с печка на VW Sharan
Нямам представа, трябва да отидеш при някой, който разбира от тези работи.
- kris11
- VW експерт
- Мнения: 13448
- Регистриран на: Нед 06 фев 2005 23:04
- Автомобил: VW Sharan 7M8
- Двигател: ADY_DBU_LPG LANDIRENZO OMEGAS
- Местоположение: Варна
- Контакти:
Re: Проблем с печка на VW Sharan
kiiko написа:Благодаря;за отговора а тази задна клапа какво я управлява пак ли климатроника заедно с предната за свеж въздух.
задната си е задна -самостоятелна. Затворена клапа - няма топъл въздух през отворите отзад.Нагледно пред калорифер да поставиш преграда - няма как да духа към тебе.
Офф - ти чуваш ли втобще дали работи задния вентилатор след като имаш грешка за него. На слух чува ли се отзад ?Слушай добре дали работи. Нямя как да знам как е при теб без визуален контакт. Ако не работи вентилатора- по реда ; прекъснти проводници, изгорял червен модул, изхабени четки,износени явтулки и засядане на ротора , проблем с ротора, проблем с колектора, може и да е елеминтарно изсъхнали втулки и ротора блокирва
- kiiko
- Мнения: 122
- Регистриран на: Пет 17 авг 2007 17:50
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Костинброд
Re: Проблем с печка на VW Sharan
Преди дни като бях разглобил корите от зад мерих по кабелите към вентилатора и към червеният резистор нямаше захранване .Днес намерих схема на бушоните и имаще излипсващ бушон който пише че е за задният вентилатор, иначе закачен към акумулатора си работи.Тези дни пак ще разглобявам пък ще видим.
- cherry83
- Мнения: 9
- Регистриран на: Вто 30 дек 2014 16:38
- Автомобил: VW Sharan 2003
- Двигател: 1.9TDI ASZ
Re: Проблем с печка на VW Sharan
Cveti007 написа:Alek написа:Като гледам по vag-com спира на 85 градуса.
Добре , но колкото и да работи печката стрелката на температурата почти не помръдва , като пипна водните съединения на двигателя са топлички, примерно около 30-40 градусаи не след дълго печката се самоизключва. Това не ми е ясно , аз си го представям , че както е в моят случай ( да включвам печката отделно , без да паля двигателя )би трябвало като пусна печката и след 20 минути двигателят да е загрял и вентилаторът да започне да те топли , дали има проблем в самият термодатчик
Без да прочетеш какво се случва в печката, трудно ще се разбере какъв е проблема.
Възможно е един от двата датчика за водата да не е наред и заради това да отчита прегряване, в следствие на което печката се изключва към 40 градуса.
А при студен двигател, колко време работи печката, преди да се изключи?
Задния вентилатор се управлява само от климатроника. Ако го сложиш на авто, той сам си решава кога с какви обороти. Ако решиш ти да му настроиш оборотите, може и да го изключиш.
- kris11
- VW експерт
- Мнения: 13448
- Регистриран на: Нед 06 фев 2005 23:04
- Автомобил: VW Sharan 7M8
- Двигател: ADY_DBU_LPG LANDIRENZO OMEGAS
- Местоположение: Варна
- Контакти:
Re: Проблем с печка на VW Sharan
kiiko написа:Преди дни като бях разглобил корите от зад мерих по кабелите към вентилатора и към червеният резистор нямаше захранване .
не е резистор, а електронен модул с МОС изходящи транзистори !!! Може в него да е проблема. Да дава накъсо или да дърпа голям ток и затова да са извадили предпазителя. Щом си пробвал вентилатора директно ,значи проблема не е в него.
Разкачи червеното блокче, сложи липсващия предпазител и измери дали идва напрежение на буксата към този модул. Сложи предпазител с по-малък ампераж,задай ниски обороти на вентилатора,закачи модула и ,ако изгори предпазителя проблема е в модула.
Или намери от познат изправен модул за проба.
- kris11
- VW експерт
- Мнения: 13448
- Регистриран на: Нед 06 фев 2005 23:04
- Автомобил: VW Sharan 7M8
- Двигател: ADY_DBU_LPG LANDIRENZO OMEGAS
- Местоположение: Варна
- Контакти:
Re: Проблем с печка на VW Sharan
kiiko написа:@ тази задна клапа какво я управлява
поз.17 е клапата и 14 мотора.
Re: Проблем с печка на VW Sharan
Модела е с климатик и всичко се регулира ръчно. При студен двигател печката работи доста време , не съм го засичал но със сигурност има 30- 40 мин., но изключи ли се остава само помпата да върти и мисля , че не се включва отново сама, трябва да я изключиш и включиш отново. Някой я е правил с отделен ключ с цел да може да работи без двигателя с цел отопление, примерно да спи в нея някъде.
- rumenski
- Мнения: 173
- Регистриран на: Съб 02 апр 2011 10:06
- Автомобил: 2002 Passat B5.5
- Двигател: 1.8T 170hp AWM
- Местоположение: Добрич
Re: Проблем с печка на VW Sharan
Тази система климатик с многопътен вентил за обръщане на местата на изпарителя и кондензора ли е?
Re: Проблем с печка на VW Sharan
отново приятен ъпдейт с моята печка. Най-накрая заработи както трябва. Наистина се оказа ел.помпата. Доста се помъчих да я сваля за да я занеса на един познат майстор да ми смени четките (сам не посмях), но резултатът е просто повече от прекрасен. За изключително кратко време подгряване 4-5 мин. в двора, влизаш в колата на топличко. Благодаря на всички, които ме ориентираха и напътстваха. Само където се чудя, защо на таблото ми показва 90 гр., а печката продължава да работи, понякога? Аз го отдавам на това, че винаги има разминаване между показанията на таблото и тези, реалните, в компютъра. Вие какво мислете?
Re: Проблем с печка на VW Sharan
Защото, когато по табло дойдеш на 90 градуса, реално антифриза е станал на 75 градуса. По табло 90 градуса са реално в диапазона 75 - 105 градуса. Печката както казах изключва на 85 градуса и после има продухване и т.н.
Re: Проблем с печка на VW Sharan
rumenski написа:Тази система климатик с многопътен вентил за обръщане на местата на изпарителя и кондензора ли е?
Колега, не е с такава система. Що се отнася до печката, за която питаш, това е едно мини котле, което работи с нафта. Около горивната камера минава антифриза, който сътветно се затопля. Печката е с мощност 5KW и всеки дизелов Шаран има такава, защото иначе няма стопляне. А няма стопляне, защото отзад има втори радиатор за парно и сътветно антифриза е повече от на нормална кола с 2 - 2.5 литра, а отделно по тръбите под колата се охлажда и по-лесно.
- cherry83
- Мнения: 9
- Регистриран на: Вто 30 дек 2014 16:38
- Автомобил: VW Sharan 2003
- Двигател: 1.9TDI ASZ
Re: Проблем с печка на VW Sharan
Пресни тестове от днес.
Слабо натоварване, стрелката на водата на 90 градуса, маслото на 100, печката работи почти нонстоп.
Закачам диагностиката и... водата 74-5, маслото 84-5, а уредите си седят съответно на 90 и 100.
На празен ход, като изключих парно (защото с него от 73-4 повече не вдигна), за около 3-4 минути водата стигна 85 градуса и печката изключи. Пуснах парното, падна на 75 и пак запали.
Слабо натоварване, стрелката на водата на 90 градуса, маслото на 100, печката работи почти нонстоп.
Закачам диагностиката и... водата 74-5, маслото 84-5, а уредите си седят съответно на 90 и 100.
На празен ход, като изключих парно (защото с него от 73-4 повече не вдигна), за около 3-4 минути водата стигна 85 градуса и печката изключи. Пуснах парното, падна на 75 и пак запали.
Върни се в “Sharan, Touran & Caddy”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 10 госта