Здравейте!
Накратко, бих искал да попитам следното: тази схема вярна ли е (на прикачения файл)? Има ли място за подобрения/грешки или някакви други коментари?
Целта ми е следната: големият кондензатор да стабилизира напрежението на трите консуматора от схемата без останалите консуматори по колата (стартер, фарове и т.н.).
Допълнително бих искал да попитам:
1. По принцип, как мога да проверя дали големият кондензатор функционира нормално и дали наистина е 1F? (имам подозрения защото много бързо се зарежда при последователно свързана ел. крушка за мигач - за по-малко от 30 секунди и крушката угасва напълно; а и дисплеят за напрежението от скоро спря да работи; също така, при монтирането направих една съвсем лека вдлъбнатина в корпуса, дали съм го повредил?)
2. Какви трябва да са параметрите на диода за да работи нормално в тази схема?
Надълго и нашироко:
Правя този ъпгрейд на инсталацията защото:
1. CD/MP3 плейърът изгасва и се рестартира при запалване на двигателя.
В началото плейъра изгасваше при запалване на двигателя. После сложих два кондензатора по 16,000 микрофарада, успоредно свързани, плюс диод (по същия начин както на схемата) и проблема с изгасването се оправи. След известно време пак се появи. Подозирам че връзките на кондензаторите са се разместили, но предпочитам да направя по-голям ъпгрейд - с големия кондензатор.
2. Когато усиля звука, CD/MP3 плейърът разваля звука (пращи и криви) и след 1-2 секунди се самоизключва и рестартира.
Причината, до колкото разбрах от тестване, е че двата трилентови говорителя (Pioneer TS-A2511) са вързани директно за плейъра (JVC KD-R432, уж 4x50W) и го натоварват. Интересното е следното: при изгасен двигател усилвам до 20 и плейъра изгасва; при запален двигател трябва да усиля до 28-29 за да изгасне; а при запален двигател и подаване на по-високи обороти, трябва да усиля до 34-35 за да изгасне плейъра. И оттук си правя извода, че проблема е в захранващото напрежение на плейъра, което явно се нормализира при работещо динамо и по-високи обороти (фаровете също малко си променят яркостта при подаване на по-високи обороти, може би динамото е за смяна). Акумулаторът е сравнително нов, 80Ah, но от зимата може да се е развалил. Също така, пробвах и следното - разкачих всички говорители от CD/MP3 плейъра - така остава само подаването на сигнал към 1х300W усилвател (към който е свързан 1F кондензатор). Усилвам почти докрай (40-42), при изгасен двигател - всичко работи без да изгасва.
Моля, помагайте със съвети :)
Благодаря :)



Въпрос за захранващ кондензатор и диод
Въпрос за захранващ кондензатор и диод
- Прикачени файлове
-
- car audio upgrade.png (7.38 KиБ) Видяна 1527 пъти
-
- Мнения: 5389
- Регистриран на: Сря 22 мар 2006 19:23
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Пловдив
Re: Въпрос за захранващ кондензатор и диод
Единственият ми съвет е - кабел за захранване на плеъра - 2-3 квадрата.
Захранването на плеъра не издържа, вероятно си усилил баса на трилентовите, кривене на звука има в излишък.
Плеъра изгасва, защото му пада напрежението, изгасването е защита, защото ако не се угаси за сметка на намаляващото напрежение трябва да се усили тока, а щом се усили тока, ще има дефекти.
Напрежението ти пада,от комплекс от фактори: защото кабелът за захранване на плеъра е малък по сечение, защото го товариш повече, отколкото трябва, защото ти е разреден акумулаторът.
На запален двигател напрежението е по-високо, отколкото само на акумулатор, затова не угасва толкова бързо, при усилване.
Ако искаш да захраниш 25 см-овите както трябва си искат отделен усилвател.
Вграденото усилвателче на плеъра ако има 15-18 вата на канал ще е добре.
Огромно значение имат настройките на системата. Много от начинаещите усилват прекалено много gain-а на усилвателя, особено в клас AB усилвателят може да започне да ползва повече ток, отколкото са му предпазителите, криви сигнала, в такива случаи често дефектират говорители, поради недозахранване на усилвателя (странно, нали?), а не от претоварване.
Най-големият и важен кондензатор в една кар-аудио система е акумулаторът/ите. Всичко останало е изхарчени пари, на вятъра. Просто като няма ток...няма ток. Електролитните кондензатори стареят, качествата и капацитета им се влошават, могат и да са опасни. Особено от ниския клас (под 300 лв за 1 фарад) по-добре изобщо да не се ползват.
Аз не бих реализирал схемата.
През диода, който е на схемата ще минава доста ток, той ще се превърне в нещото, което ти ограничава системата.Както и повечето най-евтини предпазители за кар аудио (стъклените, кръгли), които просто не могат да осигурят достатъчно проводимост, за голяма мощност.
Не на последно място - какви са ти захранващите кабели към допълнителния усилвател?
Може и да не разбирам, но да кажем, че съм правил система с около 160-180A (edit: всъщност по-малко, около 150A) пикова консумация, без кондензатори, само с хубав алтернатор и акумулатор 72 Ah, 50 квадрата захранващ кабел към усилвателите и няма проблеми, на запален двигател и не много продължителен напън. Е, фаровете мигат, иска още акумулатори :).
Захранването на плеъра не издържа, вероятно си усилил баса на трилентовите, кривене на звука има в излишък.
Плеъра изгасва, защото му пада напрежението, изгасването е защита, защото ако не се угаси за сметка на намаляващото напрежение трябва да се усили тока, а щом се усили тока, ще има дефекти.
Напрежението ти пада,от комплекс от фактори: защото кабелът за захранване на плеъра е малък по сечение, защото го товариш повече, отколкото трябва, защото ти е разреден акумулаторът.
На запален двигател напрежението е по-високо, отколкото само на акумулатор, затова не угасва толкова бързо, при усилване.
Ако искаш да захраниш 25 см-овите както трябва си искат отделен усилвател.
Вграденото усилвателче на плеъра ако има 15-18 вата на канал ще е добре.
Огромно значение имат настройките на системата. Много от начинаещите усилват прекалено много gain-а на усилвателя, особено в клас AB усилвателят може да започне да ползва повече ток, отколкото са му предпазителите, криви сигнала, в такива случаи често дефектират говорители, поради недозахранване на усилвателя (странно, нали?), а не от претоварване.
Най-големият и важен кондензатор в една кар-аудио система е акумулаторът/ите. Всичко останало е изхарчени пари, на вятъра. Просто като няма ток...няма ток. Електролитните кондензатори стареят, качествата и капацитета им се влошават, могат и да са опасни. Особено от ниския клас (под 300 лв за 1 фарад) по-добре изобщо да не се ползват.
Аз не бих реализирал схемата.
През диода, който е на схемата ще минава доста ток, той ще се превърне в нещото, което ти ограничава системата.Както и повечето най-евтини предпазители за кар аудио (стъклените, кръгли), които просто не могат да осигурят достатъчно проводимост, за голяма мощност.
Не на последно място - какви са ти захранващите кабели към допълнителния усилвател?
Може и да не разбирам, но да кажем, че съм правил система с около 160-180A (edit: всъщност по-малко, около 150A) пикова консумация, без кондензатори, само с хубав алтернатор и акумулатор 72 Ah, 50 квадрата захранващ кабел към усилвателите и няма проблеми, на запален двигател и не много продължителен напън. Е, фаровете мигат, иска още акумулатори :).
Re: Въпрос за захранващ кондензатор и диод
andro_ мерси за отговора :)
Да, плейъра наистина изгасва защото му пада напрежението. Успях да направя някои замервания - резултатите са в прикачения .xlsx файл.
някои бележки по измерването:
- по време на измерването участваха само плейъра и говорителите (без други консуматори като усилватели, фарове, парно и т.н.);
- големината на тока не съм мерил (само напрежения), но ако има нужда и ако някой подскаже как става най-лесно ще направя и това;
- колата последно я карах вчера за малко, през нощта температурата е била под нулата, днес също (уж -1.5 C);
- поправете ме ако греша - нали точно в момента на развъртане на стартера напрежението пада най-много? няма как да го измеря с мултимера;
- всъщност с първия пост съм подал грешна информация (sorry :) ) - плейърът не се изключва при работещ двигател, а само започва да криви!
- също така, открих че има лоша връзка в захранващата букса, което може би създава проблеми и което ще оправя;
- баса на трилентовите не е усилен - всичко е на 0 (EQ, fader, balance, power gain, loud-а е off);
- захранващият кабел към усилвателя 1x300W е 16кв.мм, 4.5м за плюса и 1-1.5м за масата; от кондензатора до усилвателя е не повече от една педя; усилвателя 2x70W в момента не е вързан в схемата (още не е купен даже :) );
намерения:
- няма да слагам диод на големия кондензатор;
- захранващите кабели към плейъра ще бъдат със сечение 4кв.мм;
въпросчета:
- Така и така ми остават едни малки кондензатори (общо 44,000 µF) и малък диод (6A) от преди, има ли смисъл да ги слагам както е на схемата или да не ги слагам?
- Има ли полза да слагам такъв предпазител от 10A както е на схемата?
- Масата на всички консуматори добре ли е да си остане на болта на колана?
- Да си купя ли нов акумулатор?
- Колко да е дебел захранващия кабел за усилвателя 2x70W? (мислех си 10кв.мм)
Да, плейъра наистина изгасва защото му пада напрежението. Успях да направя някои замервания - резултатите са в прикачения .xlsx файл.
някои бележки по измерването:
- по време на измерването участваха само плейъра и говорителите (без други консуматори като усилватели, фарове, парно и т.н.);
- големината на тока не съм мерил (само напрежения), но ако има нужда и ако някой подскаже как става най-лесно ще направя и това;
- колата последно я карах вчера за малко, през нощта температурата е била под нулата, днес също (уж -1.5 C);
- поправете ме ако греша - нали точно в момента на развъртане на стартера напрежението пада най-много? няма как да го измеря с мултимера;
- всъщност с първия пост съм подал грешна информация (sorry :) ) - плейърът не се изключва при работещ двигател, а само започва да криви!
- също така, открих че има лоша връзка в захранващата букса, което може би създава проблеми и което ще оправя;
- баса на трилентовите не е усилен - всичко е на 0 (EQ, fader, balance, power gain, loud-а е off);
- захранващият кабел към усилвателя 1x300W е 16кв.мм, 4.5м за плюса и 1-1.5м за масата; от кондензатора до усилвателя е не повече от една педя; усилвателя 2x70W в момента не е вързан в схемата (още не е купен даже :) );
намерения:
- няма да слагам диод на големия кондензатор;
- захранващите кабели към плейъра ще бъдат със сечение 4кв.мм;
въпросчета:
- Така и така ми остават едни малки кондензатори (общо 44,000 µF) и малък диод (6A) от преди, има ли смисъл да ги слагам както е на схемата или да не ги слагам?
- Има ли полза да слагам такъв предпазител от 10A както е на схемата?
- Масата на всички консуматори добре ли е да си остане на болта на колана?
- Да си купя ли нов акумулатор?
- Колко да е дебел захранващия кабел за усилвателя 2x70W? (мислех си 10кв.мм)
- Прикачени файлове
-
- тест напрежения.xlsx
- (10.3 KиБ) Свален 44 пъти
-
- car audio upgrade 02.png (10.12 KиБ) Видяна 1422 пъти
-
- Мнения: 5389
- Регистриран на: Сря 22 мар 2006 19:23
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Пловдив
Re: Въпрос за захранващ кондензатор и диод
Съгласен съм със схемата, ако ти се прави - направи я.
Кондензаторът преди плеъра ще помогне за по-стабилен сигнал.
Безплатно подобряване на напреженията - прегледай всички връзки на кабелите на плюса и масата от генератора до стартера/шасито, почисти връзките, притегни ги. Ще получиш по-добро напрежение.
Ако имаш подръка кабел - можеш да подсилиш кабела на масата от акумулатора до шасито, после и от плъса на алтернатора до стартер/акумулатор. Ще спечелиш някоя десета повече напрежение.
На повечето алтернатори нов реле-регулатор+четки не са много пари - 20-30-40 лева. Струва си да се прегледа алтернатора,ако колата е над 10 год., дори и да нямаме аудио система.
Колкото до акумулатора - колкото е по-добре зареден, толкова е по-добре. Същото важи и за капацитета.
При по-големи мощности, когато акумлатора не може да осигури достатъчно ток и да поддържа напрежението усилвателите започват да кривят при по-високи нива, а това поврежда говорителите. Звучи малко теоритично, но е така: собствен опит - стар акумулатор, работеща кола, 120А алтернатор - въртя усилването, след малко започва да намирисва лака на субуфера, естествено напрежението пада. Същата система, същите условия, но нов акумулатор - по-добре, държи на усилване, няма миризми.
При теб засега мощностите са ниски,на работещ двигател няма да имаш проблеми и с по-стар и изхабен акумулатор.
Кондензаторът преди плеъра ще помогне за по-стабилен сигнал.
Безплатно подобряване на напреженията - прегледай всички връзки на кабелите на плюса и масата от генератора до стартера/шасито, почисти връзките, притегни ги. Ще получиш по-добро напрежение.
Ако имаш подръка кабел - можеш да подсилиш кабела на масата от акумулатора до шасито, после и от плъса на алтернатора до стартер/акумулатор. Ще спечелиш някоя десета повече напрежение.
На повечето алтернатори нов реле-регулатор+четки не са много пари - 20-30-40 лева. Струва си да се прегледа алтернатора,ако колата е над 10 год., дори и да нямаме аудио система.
Колкото до акумулатора - колкото е по-добре зареден, толкова е по-добре. Същото важи и за капацитета.
При по-големи мощности, когато акумлатора не може да осигури достатъчно ток и да поддържа напрежението усилвателите започват да кривят при по-високи нива, а това поврежда говорителите. Звучи малко теоритично, но е така: собствен опит - стар акумулатор, работеща кола, 120А алтернатор - въртя усилването, след малко започва да намирисва лака на субуфера, естествено напрежението пада. Същата система, същите условия, но нов акумулатор - по-добре, държи на усилване, няма миризми.
При теб засега мощностите са ниски,на работещ двигател няма да имаш проблеми и с по-стар и изхабен акумулатор.
Re: Въпрос за захранващ кондензатор и диод
Да се включа и аз малко офф. За да ти гасне радиото при палене акумулатора не ти е читав и при мен го е правило със стар, тестваи с един нов акумулатор, закакво ти е 4 квадрата кабел за ЦД , там не се връзват 25 см говорители та то е 18 вата на канал, аз съм с 4 квадрата за стапало 2Х70 истински и ми е Ок . Прегледаи си връските стандартната инсталация на колата си покрива всички плеари които съм ползвал до момента не съм имам гаснене но ги ползвам с стандартни говорители .Промени схемата относно бушоните с един е тегаво 2 или 3 от тези ментаците по магазините.Аз ползвам от оригиналната инсталация на пасат б5 за климатика бушуниерата стандартно е за 50А значи е смятано 2 бр няма греене и помен от проблеми.За мигането на фарове не е само акомулатор трябва си и алтернатор.Потърси по голям алтернатор за твоита кола има в повечето случаи поне по 2 разновидности.Както каза колегата по нагоре пусни паралел още един кабел от алтернатора до акумулатора.Има смисъл от кондензатор намялава мигането на фаровете.Аз не използвам кабели продавани от тунинг магазини които изглеждат много добре, а пазарувам от "железарията", за двете стапала 16 квадрата ти е предостатъчно все пак с такъв може да палиш колата а там консумацията не е 60 А ,а доста повече, е разбира се пада е надолу напрежението но пали. Ватовете които даваш дали са истински? Ако да 60а бушон ще малее при положение че мислиш да слагаш и ЦД там, а на усилвателите са ти поне 20 на единия и 2Х25 на другия.Разкараи 25 от плеара и си купи един усилвател за тях има разни тъндъри по 40 50 лв .
Върни се в “CAR Audio, Video & Navigation”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Google [Bot] и 7 госта