във франция бях комадировка преди известно време
доста табла видях там с двуполюсни автоматични предпазители,но за трипроводна няма никакъв проблем.....
Свързване не бойлер ТЕСИ в ел мрежата. Как?
-
- Мнения: 54
- Регистриран на: Сря 27 окт 2010 17:50
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: jambol
Re: Свързване не бойлер ТЕСИ в ел мрежата. Как?
аз живея в тристаен панелка...
бойлера ми е свързан по-следния начин..
ТАП-18 вкопан,защото външно стои много грозно
ДТЗ вижи 16А часовник с формата на един автоматичен претпазител и контактор пак със същия формат(да се остава по една свободна позиция от контактора към другата автоматика)
СВТ 3*2.5 ПОЛОЖЕНО ВЪНШНО
СВТ 3*1 ПАК ВЪНШНО(някой ден ще го вкопая)за управлението
сериен ключ пред банята който изпълнява функцията на бойлерен ключ
режим на работа..
при включване на едната позиция бойлера се включвю моментално
при включване на другата позиция бойлера се включва от 4 до 6h
исползвам крайната част на нощната тарифа,за икономия на енергия
бойлера ми е свързан по-следния начин..
ТАП-18 вкопан,защото външно стои много грозно
ДТЗ вижи 16А часовник с формата на един автоматичен претпазител и контактор пак със същия формат(да се остава по една свободна позиция от контактора към другата автоматика)
СВТ 3*2.5 ПОЛОЖЕНО ВЪНШНО
СВТ 3*1 ПАК ВЪНШНО(някой ден ще го вкопая)за управлението
сериен ключ пред банята който изпълнява функцията на бойлерен ключ
режим на работа..
при включване на едната позиция бойлера се включвю моментално
при включване на другата позиция бойлера се включва от 4 до 6h
исползвам крайната част на нощната тарифа,за икономия на енергия
- К.Одаджийски
- VW експерт
- Мнения: 12105
- Регистриран на: Пон 11 сеп 2006 20:11
- Автомобил: Saab 9-3 SS ARC
- Двигател: B207L
- Местоположение: София / Берковица
Re: Свързване не бойлер ТЕСИ в ел мрежата. Как?
В книжката на стандартен 3kw бойлер пише че се подвързва с 2,5 квадрата кабел и 16 ампера предпазител. Просто не виждам как в тая умрела устер клема ще набиеш 4 квадрата кабел и виждам как с толкова дебел кабел къртиш пластмасите на бойлера.
- Iezekil
- Мнения: 6185
- Регистриран на: Вто 14 фев 2012 15:53
- Автомобил: Passat B4 Variant
- Двигател: ABS 94
- Местоположение: Шумен
Re: Свързване не бойлер ТЕСИ в ел мрежата. Как?
инжектопляктор написа:Така ако докоснеш корпуса, няма да те тресен тока.
В това сигурен ли си?Такива конкретни отговори търся,но да си убеден.
Ода,клемата не е проблем.Бойлера е от старите,пластмаси за къртене няма.Квадратите са 4,понеже разстоянието както казах не е малко,а и кабела ще минава външно,сигурно по стряхата.Просто такова е разположението.Отделно,че има на бойлерното табло и контакт,който подозирам ще се ползва за скара,че и за някои майсторски уреди.Затова отхвърлих мисълта/минала и през главата на Камен/ за контакт на самото табло.Така ще има един подсигурен по всички схеми контакт.Даже и да не се реализира точно тая схема,не е излишно да си презапасен.Има вариант всичко да остане както си е,с прекъсване на нула и фаза и без земя.Те хората преди да сложа болерното табло бяха с прост контакт и щепсел,така,че имат опит с безопасноста.
Относно смешния цитат,вярвам,че четящите са го разбрали.
Аз също-отговор на Камен,че и на мен ми омръзна да повтарям и обяснявам едно и също.
Сега картинката изяснена ли е?
-
- Мнения: 228
- Регистриран на: Нед 03 апр 2011 14:24
- Автомобил: Golf 4 1.4 16V
- Двигател: AHW 1999
- Местоположение: silistra
Re: Свързване не бойлер ТЕСИ в ел мрежата. Как?
Iezekil написа:В това сигурен ли си?
Аз съм сигурен и съм сигурен, че и той е сигурен. Ако обаче ти прекъсне нулата или има лоша връзка на нулата в този случай, ще те удари тока и то здраво(колко здраво, зависи на какво си стъпил).
- инжектопляктор
- Мнения: 4192
- Регистриран на: Нед 21 сеп 2014 0:54
- Автомобил:
- Двигател:
Re: Свързване не бойлер ТЕСИ в ел мрежата. Как?
Iezekil написа:В това сигурен ли си?Такива конкретни отговори търся,но да си убеден.
Да, сигурен съм. Но ако по някаква причина се прекъсне нулата, тежко ти. Моста между нулата и заземяващата клема ще прехвърли фазата директно на металният корпус на уреда. Ти ще затвориш веригата към земята и само съпротивлението на тялото ти ще ограничава тока. За жалост не особено висок е прагът на тока, който е смъртоносен. Не знам защо ще пускаш кабел външно, ако пускаш - използваш СВТ-c, което е UV стабилизирано. По принцип не препоръчвам кабели различни от за лампи да минават отвън.
Иначе ако пуснеш 5-6 жила СВТ, ще имаш 2 проводника за контакт, 2 проводника за бойлер и един проводник, който директно да се свърже на входящата нула, ако ще се връзва тоя кабел директно в таблото на жилището. Какво ще рече "хората" и какъв щепсел и контакт?
- hooligans
- Мнения: 18732
- Регистриран на: Пет 30 мар 2007 19:22
- Автомобил: VW Polo Harlekin 1996
- Двигател: 1.6 AEE
- Местоположение: София
Re: Свързване не бойлер ТЕСИ в ел мрежата. Как?
Защо не извикаш специалист, ами взимаш съвети от форум? Нали си наясно, че това не е шега работа и една грешка може да е фатална?
ПП: Изчетох всичко и разбрах, че ти си "специалиста"
Моля те, кажи на хората, че не разбираш и да си викнат човек, който разбира!
Дано послушаш съвета ми и да постъпиш разумно!
ПП: Изчетох всичко и разбрах, че ти си "специалиста"


Моля те, кажи на хората, че не разбираш и да си викнат човек, който разбира!
Дано послушаш съвета ми и да постъпиш разумно!
- Прикачени файлове
-
- opasnozajivota.jpg (39.1 KиБ) Видяна 2002 пъти
Върни се в “ОФФ-Топик - електроника, техника, обзавеждане”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 28 госта