


Избор на първи семеен автомобил
Избор на първи семеен автомобил
~~~~
Последна промяна от Class на Сря 04 мар 2015 22:43, променено общо 1 път.
- anonym0us
- Мнения: 1721
- Регистриран на: Нед 01 яну 2012 22:11
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: ηετρϰζ
Re: Избор на първи семеен автомобил
Колега, важното е да намериш гледана кола. Всички са карани, или ако не са, явно е имала ПТП и е направена за продаване. Има и изключения но дизелите си се карат. Докато бензина, по-рядко заради разхода на гориво.
Погледни тази, ако ти хареса. Наистина ако е гледана километрите не са важни, щом е обслужена http://www.cars.bg/c1051667
Или в краен случай наблегни на Шаран, Алхамбра и т.н.
http://www.cars.bg/c1014869
Погледни тази, ако ти хареса. Наистина ако е гледана километрите не са важни, щом е обслужена http://www.cars.bg/c1051667
Или в краен случай наблегни на Шаран, Алхамбра и т.н.

Re: Избор на първи семеен автомобил
Точно затова пиша и във форума, покупката все пак е голямо нещо и колкото по-читав автомобил, толкова по-добре.
Този автомобил го гледах, но виж дори и при него турбината е заминала, а дали тези 105 кс не са малко за такъв тежък автомобил ?
Другия който ми допада е http://www.mobile.bg/pcgi/mobile.cgi?topmenu=1&act=4&adv=11381222719614970&slink=8wg1dq, но дали си заслужава 9000 за автомобил 2002 година, а и след това ще трябва да се сложи и газ.
Този автомобил го гледах, но виж дори и при него турбината е заминала, а дали тези 105 кс не са малко за такъв тежък автомобил ?
Другия който ми допада е http://www.mobile.bg/pcgi/mobile.cgi?topmenu=1&act=4&adv=11381222719614970&slink=8wg1dq, но дали си заслужава 9000 за автомобил 2002 година, а и след това ще трябва да се сложи и газ.
- anonym0us
- Мнения: 1721
- Регистриран на: Нед 01 яну 2012 22:11
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: ηετρϰζ
Re: Избор на първи семеен автомобил
Тоя ми се вижда удрян от към страната на пасажера. Загледай между мигача и калника какво разстояние има. Километрите няма да ги обсъждам излишно е. А за газово, всеки сам си знае. Аз ако бях на твое място, задължително дизел. Напротив 105 коня няма как да са малко, освен ако не очакваш да държиш постоянна скорост 180км/ч тогава ще са малко. Но аз лично тази обява която си показал, никак не ме грабва.
- hooligan_sk
- Модератор
- Мнения: 7855
- Регистриран на: Пет 04 апр 2008 20:06
- Автомобил: GLC X254 + Golf MKV GTI
- Двигател: EA113
- Местоположение: София
Re: Избор на първи семеен автомобил
Огледай върнатите от лизинг коли на Moto Phoe за Фокус или Мондео комби. Със сервизна история и редовно обслужван, за предпочитане до 150 000км пробег. Другия вариант в този ценови клас е Astra H. От тях също се намират екземпляри на приличен пробег и в добра кондиция. Подобни VAG-ове има, но започват чувствително над 10 000лв. 

- Omilron
- Мнения: 130
- Регистриран на: Вто 04 ное 2014 10:36
- Автомобил: Skoda Octavia MK2
- Двигател: 2007 BKD
- Местоположение: София
Re: Избор на първи семеен автомобил
Точно от MotoPhoe не бих препоръчал да се гледа каквото и да е дори да е на 1км върнато от лизинг!
- group®
- Темерут
- Мнения: 10087
- Регистриран на: Вто 08 мар 2005 23:28
- Автомобил: Passat B8 Alltrack
- Двигател: DFCA
- Местоположение: София
Re: Избор на първи семеен автомобил
Ще се включа и аз, ама за да те объркам още повече
(основно защото спомена планини и разходки)
Понеже съм минал по пътя на дете и избор на кола, ще дам по-скоро идея какво те чака:
Количка, чанта с бебешорска екипировка - това в ежедневието. Тоест ти трябва да съчетаеш избора на кола с избора на количка (най-вероятно имате вече такава). Трябва много лесно да се качва и сваля
Иначе ще намразите разходките с бебе+кола.
Тръгвате на почивка - освен горните неща ще трябва да сместите и доста багаж, колело(като отрасне малко), тротинетка, топка, пояси, басейни, ....
С комби Б5.5 съм бил и ресурса на багажника лесно свършва.
Та ясно, че голям багажник трябва.
Но както детето мине годинка, нещата започват да намаляват. Тоест година и нещо е мъката за багажник.
Да купуваш кола само заради тази година е малко излишно, ако иначе не си падаш по големи коли (понеже оставам с впечатление, че си падаш по по-малки коли - голф и т.н.). Излишно е и ако колата иначе ще се кара основно в градски условия. Има тулета (товарни кутии), които си вършат идеална работа за по-дълги почивки, та големия багажник може да се замести. За ежедневието е важно да събираш количка/колело.
Та понеже споменаваш планини, ще ти дам една идея още - RAV4. Ще можеш повечко да се радваш на планината. Понеже имам и една такава - уникално здрав и безгрижен автомобил (бензин/газ - за дизел не знам). Евтина поддръжка сравнително, малко харчи, достатъчно мощност (даже в повечко), сравнително проходим за такъв паркетник, дългата база има достатъчен багажник за ежедневие, а за дълго туле, в същото време достатъчно компактен за града (моя е къса база и е още по-добре), постоянно 4х4 (при моделите до 2007г), което го прави идеално сигурен за завои, планини, зима etc.
Единствения недостатък на Toyota (авенсис, корола и т.н.) е, че не е емоциална кола. Тоест не буди някаква емоция поне в мен. Което за човек, който обича коли и т.н. е проблем.
В общи линии ако не си голям фен на някое VW и нямаш кой знае какви емоции с колите, а просто искаш безгрижно да караш и да не се занимаваш - разгледай такива алтернативи (Honda също имат приятно и лежерно джипче).
Аз съм доста голям фен на VW, но съм се убедил, че за да караш VW трябва или да имаш пари и да караш по-нови модели безгрижно, или трябва да си фен и да ти се занимава с някои капризи. (все някои ще скочи на тея ми думи, но не ми се спори - достатъчно опит имам с VW и други коли за да си вадя някои лични заключения).

Понеже съм минал по пътя на дете и избор на кола, ще дам по-скоро идея какво те чака:
Количка, чанта с бебешорска екипировка - това в ежедневието. Тоест ти трябва да съчетаеш избора на кола с избора на количка (най-вероятно имате вече такава). Трябва много лесно да се качва и сваля

Тръгвате на почивка - освен горните неща ще трябва да сместите и доста багаж, колело(като отрасне малко), тротинетка, топка, пояси, басейни, ....

С комби Б5.5 съм бил и ресурса на багажника лесно свършва.
Та ясно, че голям багажник трябва.
Но както детето мине годинка, нещата започват да намаляват. Тоест година и нещо е мъката за багажник.
Да купуваш кола само заради тази година е малко излишно, ако иначе не си падаш по големи коли (понеже оставам с впечатление, че си падаш по по-малки коли - голф и т.н.). Излишно е и ако колата иначе ще се кара основно в градски условия. Има тулета (товарни кутии), които си вършат идеална работа за по-дълги почивки, та големия багажник може да се замести. За ежедневието е важно да събираш количка/колело.
Та понеже споменаваш планини, ще ти дам една идея още - RAV4. Ще можеш повечко да се радваш на планината. Понеже имам и една такава - уникално здрав и безгрижен автомобил (бензин/газ - за дизел не знам). Евтина поддръжка сравнително, малко харчи, достатъчно мощност (даже в повечко), сравнително проходим за такъв паркетник, дългата база има достатъчен багажник за ежедневие, а за дълго туле, в същото време достатъчно компактен за града (моя е къса база и е още по-добре), постоянно 4х4 (при моделите до 2007г), което го прави идеално сигурен за завои, планини, зима etc.
Единствения недостатък на Toyota (авенсис, корола и т.н.) е, че не е емоциална кола. Тоест не буди някаква емоция поне в мен. Което за човек, който обича коли и т.н. е проблем.
В общи линии ако не си голям фен на някое VW и нямаш кой знае какви емоции с колите, а просто искаш безгрижно да караш и да не се занимаваш - разгледай такива алтернативи (Honda също имат приятно и лежерно джипче).
Аз съм доста голям фен на VW, но съм се убедил, че за да караш VW трябва или да имаш пари и да караш по-нови модели безгрижно, или трябва да си фен и да ти се занимава с някои капризи. (все някои ще скочи на тея ми думи, но не ми се спори - достатъчно опит имам с VW и други коли за да си вадя някои лични заключения).
- CrafterX11
- Мнения: 145
- Регистриран на: Вто 29 апр 2014 19:46
- Автомобил:
- Двигател:
Re: Избор на първи семеен автомобил
Пассат-а е най-добрия за семейство(особенно комби) голям багажник ,отзад може да си сложиш крак върву крак,малък разход и бега.Като гледам до 10к лв бюджет е добре Пассат Б5, Б5.5 или Б6 .При Б5 1.9ТДИ АФН 110к.с са най-здравите 4.0-5.0л/100км има и 90к.с нисък данък и те също са здрави , но щом може да си купиш по нов за 10к лв, Б5.5 1.9ТДИ 131к.с е мощен или 1.8и(125кс) или 1.8Т(150кс) ,но те са бензин Б5.5 нямат голяма разлика от Б5 (само са по нов може да се каже фейслифт).За Б6 няма да може да намериш читав за 10к лв мин 12к лв.При тях вече е 2.0ТДИ има и 1.9ТДИ ,но както казваш 105кс са малко ,2.0ТДИ са 140к.с и 170к.с те малко са по-големи мисля че(размера) за 10к пак може да намериш хубав ,но почти без екстри , а пък Б5.5 за 6500-7500 даже 8000(в 8к ще е най-добрия)ще земеш с много екстри може да се каже всичко за модела си.Не гледай други марки според мен.
- hooligan_sk
- Модератор
- Мнения: 7855
- Регистриран на: Пет 04 апр 2008 20:06
- Автомобил: GLC X254 + Golf MKV GTI
- Двигател: EA113
- Местоположение: София
Re: Избор на първи семеен автомобил
group® написа:Аз съм доста голям фен на VW, но съм се убедил, че за да караш VW трябва или да имаш пари и да караш по-нови модели безгрижно, или трябва да си фен и да ти се занимава с някои капризи. (все някои ще скочи на тея ми думи, но не ми се спори - достатъчно опит имам с VW и други коли за да си вадя някои лични заключения).
С 2 ръце подкрепям! Стигнал съм до същия извод, но не съм го написал, защото веднага ще наскачат австралопитеците.

Последна промяна от hooligan_sk на Пет 20 фев 2015 21:34, променено общо 2 пъти.
- alexx
- Мнения: 1295
- Регистриран на: Пон 11 апр 2005 22:26
- Автомобил: SantaFe
- Двигател:
- Местоположение: София
Re: Избор на първи семеен автомобил
hooligan_sk написа:С 2 ръце подкрепям! ......
Още 2 ръце

- stefan4o
- Мнения: 19326
- Регистриран на: Съб 16 юни 2007 6:07
- Автомобил: VW Jetta
- Двигател: PN 1990+KR 1987
- Местоположение: Стара Загора
- Контакти:
Re: Избор на първи семеен автомобил
За тези пари има доста голям избор от марки и модели, които биха покрили изискванията.
Само не знам как може хем да е над 100 коня колата, хем да е с приемливи данъци
Така или иначе ако колегата иска по-мощна кола тя върви с данъците, няма как. Към момента не мога да се сетя за конкретно предложение, но бих избрал някоя бензинова около 150к.с. с конвенционален двигател и бих й сложил ГИ, нещо от класа на Пасат.
Само не знам как може хем да е над 100 коня колата, хем да е с приемливи данъци

- instantaccess
- Мнения: 689
- Регистриран на: Сря 25 авг 2010 18:29
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: bg
Re: Избор на първи семеен автомобил
Това е много сложен въпрос, питаш във форум на VW и не очаквай много различни мнения. Ако позволиш, бих споделил своето:
- Б6 до 10к лв. - забрави, това ще е най-постния модел на света или някаква изтормозена кола.
- Б5,5 - може да намериш доста по-добър екземпляр от посочения от теб
- Астра H - оглеждай се за дизел 1,9 мотора, но 120к.с., а не 150к.с. По-безпроблемен е.
- Голф 5 и Шкода са на една платформа, тук нямам много опит.
По-нагоре беше споменато за коли върнати от лизинг и по-специално за Мото Пфое. Имам известен опит - в компанията имаме Волва (преди бяха С40, сега са С60), подменят се на всеки 3 години, пробега е максимум 130хил.км. Да не говорим, че от последното връщане имаше едно на 23 000км. (без да се шегувам). Вярно, че цената там е доста над твоя бюджет, но се предлагат и лизингови схеми.
Освен това новите Фордове са едни доста добре изглеждащи коли, с не толкова неприятни за поддръжка цени.
Нека не бъдем фанатици, има и други марки автомобили.
- Б6 до 10к лв. - забрави, това ще е най-постния модел на света или някаква изтормозена кола.
- Б5,5 - може да намериш доста по-добър екземпляр от посочения от теб
- Астра H - оглеждай се за дизел 1,9 мотора, но 120к.с., а не 150к.с. По-безпроблемен е.
- Голф 5 и Шкода са на една платформа, тук нямам много опит.
По-нагоре беше споменато за коли върнати от лизинг и по-специално за Мото Пфое. Имам известен опит - в компанията имаме Волва (преди бяха С40, сега са С60), подменят се на всеки 3 години, пробега е максимум 130хил.км. Да не говорим, че от последното връщане имаше едно на 23 000км. (без да се шегувам). Вярно, че цената там е доста над твоя бюджет, но се предлагат и лизингови схеми.
Освен това новите Фордове са едни доста добре изглеждащи коли, с не толкова неприятни за поддръжка цени.
Нека не бъдем фанатици, има и други марки автомобили.
- vanesto
- Мнения: 6349
- Регистриран на: Пон 23 фев 2009 16:14
- Автомобил: Octavia 3 FL
- Двигател: DGTE 2018
- Местоположение: Varna
Re: Избор на първи семеен автомобил
Айде, отидоха 10 страници
И да не съм ОFF - бих заложил на Октавия 2 или Голф 5 комби 1,9 тди, 105кс. Не е малък този двигател, достатъчен е за тези купета, пък и винаги можеш да го чипнеш.

-
- Мнения: 2102
- Регистриран на: Чет 29 ное 2012 15:32
- Автомобил: VW Passat
- Двигател: AVF
- Местоположение: София
Re: Избор на първи семеен автомобил
От всичко изброено Пасат В5.5 е най добрия избор.Единствения проблем е,че вече станаха на по доста години.
Re: Избор на първи семеен автомобил
Явно съм оставил грешно впечатление у вас, първото нещо е под "планини" разбирам дори и на магистрала "Тракия" изкачването от София към Ихтиман, където някой и друг автомобил издиша... Да не говорим, че става все пак въпрос за кола която е от 5-15 годишна кола, на които все нещо ще им бъде. Досега съм карал: Голф 2 - 1983г, Опел Вектра - 1996, Пасат Б5.5 ТДИ 131к.с, Опел Зафира - 2011 и Опел Вектра - 2002. Най-много се разочаровах от Зафирата, която все пак е ван, и след това от по-новия опел вектра (първият беше седан, а този е комби).
Идеята за данъка беше, че не искам да е над 150 к.с, дори те ми се виждат много, но двигателите са такива...Стремя се да избера двигател който да не е прахосник на гориво, но и да се движи. Може би 105к.с аз да греша, че са малко, но искам след като я натоваря за морето, да не и личи, че е натоварена. Както казах по-горе фен съм на VAG, ако трябва ще поизчакам 4-5 месеца, за да събера още пари, но смятам да си купя автомобил, който да е от тази група и да се ползва поне 5 години. Детето е още новородено, така че ми трябва багажник близките години и затова задрасках хечбека на голфа и астрата.
Още не съм започнал да гледам на живо по авто"моргите" за моята красавица, но трябва да се спра на 2-3 модела, а с тази информация във форума главата ми е
. Пасата Б5.5 който показах по горе, уж пише, че е без ПТП (възможно е да е измама), също така и за километрите, но това няма ли да се види в един сервиз на VW - а и е описан, че е купен в БГ, би трябвало и там да имат информация. Лошото е, че наистина е стар - 13 годишен. Другият избор е Пасат Б6, който е от ценови клас 8000 - 12 000 лв, че и повече, но дали след 2008 са понамалели от към фабрични дефекти, а при покупка преди 2008 акции и тем подобни важат ли все още и за какво и къде ;) Гледам Октавия 2 е по-скъпа от колкото Пасат Б6 и то за едни и същи години
?! (т.е нещо на Пасатите им има).
ПС: То е ясно, че като е втора употреба кола, ще има главоболия, но затова е форума, за да може да се сведят до минимум още преди покупката ;)
Идеята за данъка беше, че не искам да е над 150 к.с, дори те ми се виждат много, но двигателите са такива...Стремя се да избера двигател който да не е прахосник на гориво, но и да се движи. Може би 105к.с аз да греша, че са малко, но искам след като я натоваря за морето, да не и личи, че е натоварена. Както казах по-горе фен съм на VAG, ако трябва ще поизчакам 4-5 месеца, за да събера още пари, но смятам да си купя автомобил, който да е от тази група и да се ползва поне 5 години. Детето е още новородено, така че ми трябва багажник близките години и затова задрасках хечбека на голфа и астрата.
Още не съм започнал да гледам на живо по авто"моргите" за моята красавица, но трябва да се спра на 2-3 модела, а с тази информация във форума главата ми е


ПС: То е ясно, че като е втора употреба кола, ще има главоболия, но затова е форума, за да може да се сведят до минимум още преди покупката ;)
Върни се в “Избор и покупка на автомобил”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: MMM1 и 18 госта