пасат В5.5-1.9ТДИ подгревни свещи

Печките са на мода. Дори и дизела да е по-скъп феновете му са много...
Потребителски аватар
georgebonev
Мнения: 3111
Регистриран на: Пет 10 май 2013 10:04
Автомобил: Golf 3 Variant
Двигател: 1.9 TD AAZ 1994
Местоположение: Търговище
Контакти:

Re: пасат В5.5-1.9ТДИ подгревни свещи

Мнениеот georgebonev » Пон 23 фев 2015 13:57


kossis написа:Точно тоя клип търсех, имаше го и в една друга тема във форума ! Колега знаеш ли коя е тя ???...

За подгряващите свещи

От изчетеното за подгревните свещи, стигнах до извода (за себе си), че най-добре е, и четирите свещи да са еднакви (една марка).
От клипа горе, NGK-то започват да греят по-бързо от BERU-то и в този случай с NGK ще запалиш по-бързо, но от друга страна BERU-то след това греят по цялата повърност и огряват по-голяма повърхнина, при което ще затоплят повече работния обем. Не знам обаче каква е реалната температура на двете свещи в даден момент - за да се направи реална съпоставка между двете.

От друга страна, имаше колеги, които имаха проблеми с подгревни свещи, които работят на различни напрежения - примерно не на 11 волта, а на 11.5 или 12V, при което имаше проблем с токовете...




kossis
Мнения: 2341
Регистриран на: Чет 17 сеп 2009 10:20
Автомобил:
Двигател:

Re: пасат В5.5-1.9ТДИ подгревни свещи

Мнениеот kossis » Пон 23 фев 2015 14:10


Моят тест показа че НЖК-то стопля по бавно, и каточели по слабо от Беруто. А и площта му на подгрев е по малка.
Това беше на температура +4. И двете свещи почервеняваха -около 800 градуса за около 30 сек.
Но определено НЖК-то не беше първо, а второ и като бързодействие.

Така че Беруто е по добро по тези параметри.
Ако се гледа дълготрайност може да се окаже че НЖК-то е по добро понеже загрява по бавно и тнт. И работният ток му е по малък.
Та за това мисля да ги сменя пак.


kossis
Мнения: 2341
Регистриран на: Чет 17 сеп 2009 10:20
Автомобил:
Двигател:

Re: пасат В5.5-1.9ТДИ подгревни свещи

Мнениеот kossis » Пон 23 фев 2015 15:39


Обаче е вярно и другото - че само върха на подгревната свещ се подава в горивната камера. Така че по голямата площ на Беруто няма много смисъл. Едва ли ще подгрее целият мотор тази площ.

Та може да се окаже че НЖК-то е по добрият вариант ?

Изображение


Потребителски аватар
georgebonev
Мнения: 3111
Регистриран на: Пет 10 май 2013 10:04
Автомобил: Golf 3 Variant
Двигател: 1.9 TD AAZ 1994
Местоположение: Търговище
Контакти:

Re: пасат В5.5-1.9ТДИ подгревни свещи

Мнениеот georgebonev » Пон 23 фев 2015 17:14


Да, зависи колко се подават върховете в горивната камера...


novatora
Мнения: 1066
Регистриран на: Чет 22 ное 2012 12:34
Автомобил: vw passat b5.5
Двигател: AVF 2001
Местоположение: Петрич
Контакти:

Re: пасат В5.5-1.9ТДИ подгревни свещи

Мнениеот novatora » Пон 23 фев 2015 17:25


Аз сложих беру защото не знаех какви да сложа. Като дойде време за свещи ще пробвам и нжк. Иначе паля от раз с беруто засега. При -8, то и повече не е падало при нас.


Потребителски аватар
tdi fen
Мнения: 4722
Регистриран на: Пет 05 юни 2009 19:45
Автомобил: Skoda Octavia 1U Renault Clio
Двигател: TDI AGR
Местоположение: София

Re: пасат В5.5-1.9ТДИ подгревни свещи

Мнениеот tdi fen » Пон 23 фев 2015 18:04


според мен не би трябвало да има разлика в запалването различните марки греят по различен начин това е минимално най-важното е всички свещи да греят


Svetlix
Мнения: 1206
Регистриран на: Вто 08 авг 2006 19:30
Автомобил: Passat B5 1999
Двигател: 1.9 TDI AFN
Местоположение: Плевен

Re: пасат В5.5-1.9ТДИ подгревни свещи

Мнениеот Svetlix » Пон 23 фев 2015 18:54


Аз пък сложих HTK. Японски са, такива оригинално се монтират на Nissan Primera 2.0TD (CD20T мотор). Дори с адско закъснение на помпата, колата палеше на -15 градуса. Купих ги от Евро07 за 50 лв (с отстъпка). За съжаление и 4-те стари свещи (Beru) ми бяха изгорели, иначе и аз съм любопитен дали има разлика в скоростта на загряване.


kossis
Мнения: 2341
Регистриран на: Чет 17 сеп 2009 10:20
Автомобил:
Двигател:

Re: пасат В5.5-1.9ТДИ подгревни свещи

Мнениеот kossis » Вто 24 фев 2015 0:36


novatora написа:Аз сложих беру защото не знаех какви да сложа. Като дойде време за свещи ще пробвам и нжк. Иначе паля от раз с беруто засега. При -8, то и повече не е падало при нас.



Защо искаш да ги пробваш тия НЖК ?

То и Аз тука в София и на Вилата паля на -8 и -16 от раз, ама ела на Боровец на -15 да видиме как ще ти се получи. Като ти надуха резервоара и нафтата ти стане на боза, пък била тя и Макс-моушън. Истинска "Но-фрост" система- на 2000 метра височина- над писти Ястребец.
До сега като натисна съединителя при минусови температури - при връщане е тегав-ако е замръзнал ! На Боровец за пръв път- натискам и още веднага в права посока все едно местя грес а не хидравлична течност !

Последна промяна от kossis на Вто 24 фев 2015 9:38, променено общо 1 път.


novatora
Мнения: 1066
Регистриран на: Чет 22 ное 2012 12:34
Автомобил: vw passat b5.5
Двигател: AVF 2001
Местоположение: Петрич
Контакти:

Re: пасат В5.5-1.9ТДИ подгревни свещи

Мнениеот novatora » Вто 24 фев 2015 9:36


Когато беше студено освен нафтата от омв макс моушън сипвах и добавката на бардаил против замръзване и повишаване на цетановото число. Нямах проблем с паленето никъде. Е на боровец не съм ходил но знам ли дали ще се справи там тая смес.


kossis
Мнения: 2341
Регистриран на: Чет 17 сеп 2009 10:20
Автомобил:
Двигател:

Re: пасат В5.5-1.9ТДИ подгревни свещи

Мнениеот kossis » Вто 24 фев 2015 9:43


Прав си- трябва или добавка, или бензин в нафтата- за да се разреди и вдигне цетана.

А колко бензин се шиба на половин ресервоар - около 30 литра нафта демек ? И на тоя ПД мотор може ли да се слага бензин ?
Каквото и да си говориме- нафтата е най плътното гориво и дори и без парафин в нея пак се сгъстява.
Иска си разредител.

Тоя Бардаил в какви пропорции го бухаш колега ?

Аз имам Голден Игъл-Американската. Ама понеже тука не ми е правила проблеми слагам по малко- 10,20 милилитра на 20 литра нафта и то при студ. Което предполагам е нищо.

То и добавката беше станала на боза в шишето- побеляла.


Потребителски аватар
i.e.i
Мнения: 2563
Регистриран на: Чет 28 апр 2005 9:51
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: пасат В5.5-1.9ТДИ подгревни свещи

Мнениеот i.e.i » Вто 24 фев 2015 9:57


BARDAHL Antigel е 1гр/1л до -28С


kossis
Мнения: 2341
Регистриран на: Чет 17 сеп 2009 10:20
Автомобил:
Двигател:

Re: пасат В5.5-1.9ТДИ подгревни свещи

Мнениеот kossis » Вто 24 фев 2015 10:09


Абе не знам, ама като гледам Голден Игъла в шишето как беше бозясъл :Mr Green Fun , ми се струва че за Боровец си иска 1 литър бензин на половин резервоар- така със сигурност ще разредя нафтата и ще вдигна цетана.

Тия добавки са добри тука за София и равното Дунавско поле.

То тоя Бардахл е същото като Златният Орел- 20 грама на 20 литра. И какво точно ще ми разредят тия 20 грама от въпросният продукт като и той самият е стегнал ???

Тая оливия в резервоара я чувам всяка сутрин при контакт как се нагнита от тандем помпата към дюзите- все едно масло от спринцовка да го нагниташ и то на + температури през лятото, та 20 милилитра да го разредят ми е трудно да повярвам.

Отивам да гледам темите за бензин + нафта.

Последна промяна от kossis на Вто 24 фев 2015 10:19, променено общо 1 път.


Потребителски аватар
i.e.i
Мнения: 2563
Регистриран на: Чет 28 апр 2005 9:51
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: пасат В5.5-1.9ТДИ подгревни свещи

Мнениеот i.e.i » Вто 24 фев 2015 10:17


Не дава на парафина да се сгъсти,нафтата се "избистря".


kossis
Мнения: 2341
Регистриран на: Чет 17 сеп 2009 10:20
Автомобил:
Двигател:

Re: пасат В5.5-1.9ТДИ подгревни свещи

Мнениеот kossis » Вто 24 фев 2015 10:21


Може и да не дава да се сгъсти на парафина, ама аз искам да разредя и самата нафта и да и повиша цетана с октан.
Струва ми се това като най истинско решение. А и говоря за веднъж в годината, като реша да се правя на скиор.


horsito
Мнения: 49
Регистриран на: Пет 18 сеп 2009 12:51
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Ботевград

Re: пасат В5.5-1.9ТДИ подгревни свещи

Мнениеот horsito » Вто 24 фев 2015 14:17


Като сипеш бензин намаляваш цетановото число. Октана и цетана са противоположности. Иначе да- бензина помага да не замръзва парафина.



Върни се в “Дизелови агрегати”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 64 госта