Passat B5 и B5.5 - подобрения и обща информация за модела

Техническа и сервизна информация за Passat
penko_pulev
Мнения: 520
Регистриран на: Пет 20 авг 2010 11:31
Автомобил: Passat
Двигател: AFN
Местоположение: Пловдив

Re: Passat B5 и B5.5-тунинг,подобрения,ремонти

Мнениеот penko_pulev » Сря 04 мар 2015 19:26


Продава се но е само оригинален! Горния малък маркуч също е само оригинален а долния към картера има заместител на Топран. Цените са:
Маслен сепаратор - 63 лева оригинален с отстъпката
Горен къс маркуч - 25 лева оригинален с отстъпка
Топран за картера - 31 лева пак с отстъпка
Пиша ги по спомен, но за сепаратора съм сигурен.
Тези цени са от ACE_Castrol (Владо) и са най-добрите, които ми предложиха а проверих при доста търговци тук във форума. Благодаря на Влади и баща му за съдействието. Останалите бяха хмм... с разлика от по 20-30 лева за оригиналните части. Дори и във форумния магазин.
Целта на сепаратора е да кондензира маслените пари и да ги връща в картера. НЕ КОНДЕНЗИРА ВОДА като при металните кеч кенове поради ред причини.
- Разположението му
- Материала от който е изработен (тънка пластмаса отдаваща и поглъщаща много бързо топлина) не прави голяма температурна разлика с маслените пари т.е. температурата на сепаратора се покачва и понижава с температурата на мотора
- от това следва, че няма кондензиране на вода а само на масло
Наблюдавах в рамките на месец дали действа. Веднъж седмично отварях да погледна. За този един месец входа към PCV клапана беше чист т.е. сепаратора работи. Вътре целия сепаратор беше омаслен. Вече парите от самия PCV клапан не съм ги пипал, но те минават към турбо пътищата, когато колата се кара на ниски обороти или стои на място. Щом подадеш газ клапана веднага затваря ако е изправен. Естествено винаги ще има преминали маслени пари и от PCV-то. Следващия ми проект е направата на оил кеч кен но не ми остава време. А освен време трябва да измисля и материала от който да бъде. Ще бъде инсталиран на подобно място като фабричния сепаратор но след PCV клапана.
Ще проверя пак по светло какво е положениего и ще доложа. Това нещо го монтирах преди около 3 месеца. Друг вариант е сепаратор втора употрепа и да си купиш здрави маркучи. Само трябва да измиеш хубаво сепаратора с нафта да речем, ако има отлагания и мръсотия да се изчисти. Самия сепаратор не е нищо кой знае какво. Като разширителен съд с преграда по средата, в който парите се успокояват и кондензират по стените и дъното.
Дано съм бил полезен
Поздрави




Потребителски аватар
lz2aii
Мнения: 1330
Регистриран на: Съб 09 фев 2013 12:45
Автомобил: VW Passat B 5.5
Двигател: AVB 1.9 TDI 2002
Местоположение: Габрово

Re: Passat B5 и B5.5-тунинг,подобрения,ремонти

Мнениеот lz2aii » Чет 05 мар 2015 7:47


Няма ли как да се преправи съществуващия маркуч, за да не се купуват отделно два по-къси?


penko_pulev
Мнения: 520
Регистриран на: Пет 20 авг 2010 11:31
Автомобил: Passat
Двигател: AFN
Местоположение: Пловдив

Re: Passat B5 и B5.5-тунинг,подобрения,ремонти

Мнениеот penko_pulev » Чет 05 мар 2015 11:01


Не съм се заглеждал и нямам представа дали може да се преправи. Имам цял маркуч и трябва да погледна като ми остане време. Но мисля, че ще може да се направи... Вече зависи и дали масления сепаратор ще отговаря като диаметър на срязания маркуч. Дали ще може да се сглоби или ще трябва да се мисли някакъв вариант за снадки. Трябва да погледна за да не пиша наизуст ....

Забравих да напиша, че този маслен сепаратор е за Пасат б5. Не съм запознат дали има такъв при Б5.5 но предполагам, че има.


Bro0z3r
Мнения: 593
Регистриран на: Пон 11 юни 2012 16:39
Автомобил: Passat B5
Двигател: AFN 1997
Местоположение: Варна

Re: Passat B5 и B5.5-тунинг,подобрения,ремонти

Мнениеот Bro0z3r » Пон 09 мар 2015 0:50


Някой може ли да даде актуална информация за цени на ремъци, ролки и водна помпа за Б5 AFN?
И също така имам интересен проблем:
Иззад таблото (километража) се чува едно "църкане" или нещо такова.. Наподобявам го на смущения от радиостанция.. Както и на прехвърчащи искри :horror.. Има ли нещо там отзад, за което да не знам или да разглобявам преди да съм се подпалил някъде?

Ааа.. Сега се сетих като какво ми звучи.. Гайгеров брояч.. Ама точно!


Потребителски аватар
lz2aii
Мнения: 1330
Регистриран на: Съб 09 фев 2013 12:45
Автомобил: VW Passat B 5.5
Двигател: AVB 1.9 TDI 2002
Местоположение: Габрово

Re: Passat B5 и B5.5-тунинг,подобрения,ремонти

Мнениеот lz2aii » Пон 09 мар 2015 8:46


Дано не те подведа за цените, но преди две години, всичко беше по около 50 лева. Относно църкането в таблото не мога да дам мнение.


Bro0z3r
Мнения: 593
Регистриран на: Пон 11 юни 2012 16:39
Автомобил: Passat B5
Двигател: AFN 1997
Местоположение: Варна

Re: Passat B5 и B5.5-тунинг,подобрения,ремонти

Мнениеот Bro0z3r » Пон 09 мар 2015 23:37


А те всъщност са 3 ремъка (два пистови и един Ангренажен), три обтяжни ролки (по една за всеки ремък) и една паразитна на ангренажа.. Така ли е или се бъркам?
И вярно ли и водната помпа 50лв.?

Имам и друго интересно питане:
Някой може ли да ми даде схема на "окачването" на двигателя (AFN) отпред? Понеже доколкото знам от така наречения на английски "snub mount bracket" излизат два "винкела", които се хващат единия за едната лапа на двигателя, а другия някъде отстрани на картера, някой може ли да изкопае номерата на тия винкели? Понеже на мен ми липсват и snub mount bracket-а в момента виси на тампона(гумата), поради един скъсан и два развили се болта на тоя snub mount bracket.. Имам чувството, че ще ми падне двигателя.. :horror
Ааа.. И тея болтове на каква дължина трябва да са? Че са М8, това ясно, ама дължината ме вълнува..


Потребителски аватар
lz2aii
Мнения: 1330
Регистриран на: Съб 09 фев 2013 12:45
Автомобил: VW Passat B 5.5
Двигател: AVB 1.9 TDI 2002
Местоположение: Габрово

Re: Passat B5 и B5.5-тунинг,подобрения,ремонти

Мнениеот lz2aii » Вто 10 мар 2015 8:57


Комплекта е този, който си описал. Само успокоителната ролка на пистовия ремък е по-скъпа, щото е на амортисьор (поне при мен и струва около 150-170 лв). Говоря за пистовия, който е зацепен на генератора, хидравликата и перката с вискосъединителя. Другия, който е за компресора на климатика даже е по-евтин. А иначе за водната помпа съм сигурен - 50 лв.


Bro0z3r
Мнения: 593
Регистриран на: Пон 11 юни 2012 16:39
Автомобил: Passat B5
Двигател: AFN 1997
Местоположение: Варна

Re: Passat B5 и B5.5-тунинг,подобрения,ремонти

Мнениеот Bro0z3r » Вто 10 мар 2015 9:41


Благодаря!
А нещо по въпроса с болтовете и винкелите?


Потребителски аватар
w_smith
Мнения: 2303
Регистриран на: Сря 27 апр 2005 15:31
Автомобил: Golf 3_Volvo XC70
Двигател: AHU 1997_D5244T10_2010
Местоположение: София
Контакти:

Re: Passat B5 и B5.5-тунинг,подобрения,ремонти

Мнениеот w_smith » Вто 10 мар 2015 9:53


TiL написа:Колеги приятел пострада след скъсване на уплътнението на топлообменника, който охлажда маслото. Та решил съм при смяната на маслото да сменя и въпросната гумичка. Имам ли избор от рязлични марки и съответно каква да взема? Колата е от профила.

Оригинална, под 10 лв. е.


Потребителски аватар
VANK01
Мнения: 118
Регистриран на: Съб 23 юни 2012 17:21
Автомобил: Passat 3bg 4MOTION
Двигател: 2002 V6 AMX
Местоположение: Ely, Cambridgeshire

Re: Passat B5 и B5.5-тунинг,подобрения,ремонти

Мнениеот VANK01 » Вто 10 мар 2015 12:06


За да смениш крушка...
phprLigLYAM.jpg

phpgDxTYIAM.jpg


kossis
Мнения: 2341
Регистриран на: Чет 17 сеп 2009 10:20
Автомобил:
Двигател:

Re: Passat B5 и B5.5-тунинг,подобрения,ремонти

Мнениеот kossis » Вто 10 мар 2015 12:37


Бе на тия Пасати чак пък да трябва да свалиш бронята за да смениш една крушка ми се струва прекалено.

Поне на моят Пасат ги сменям относително лесно.

Нещо не е баш така на горните снимки, друго се сменя там.


Потребителски аватар
110afn
Мнения: 1905
Регистриран на: Нед 25 окт 2009 13:55
Автомобил: Audi A6
Двигател: AFN
Местоположение: Враца

Re: Passat B5 и B5.5-тунинг,подобрения,ремонти

Мнениеот 110afn » Вто 10 мар 2015 13:08


Е фара е малко по-друг от твоя. Тоя ксенон е там дето е твоя мигач. Сигурно за това е това мъчение.
А пък аз псувах по моя Пасат, че разбутвам въздуховоди и въздушни филтри заради десния фар


Потребителски аватар
VANK01
Мнения: 118
Регистриран на: Съб 23 юни 2012 17:21
Автомобил: Passat 3bg 4MOTION
Двигател: 2002 V6 AMX
Местоположение: Ely, Cambridgeshire

Re: Passat B5 и B5.5-тунинг,подобрения,ремонти

Мнениеот VANK01 » Вто 10 мар 2015 13:11


Напротив, за да смениш D2S крушка на В5.5 с фабричен точно това е упражнението. Загледай се на втората снимка, където е свален фара, под какъв капак с три винта се намира въпросната крушка.


Zankow
Мнения: 13
Регистриран на: Пон 10 ное 2014 13:44
Автомобил:
Двигател:

Re: Passat B5 и B5.5-тунинг,подобрения,ремонти

Мнениеот Zankow » Вто 10 мар 2015 13:13


Здравейте колеги искам да ви попитам нещо като включа задна и премигват светлините за задна и изгасват,а като държа лоста натиснат назад с рака и те светят от какво може да е маса ли губи не знам кажете вашите предложения.Става дума за пасат B5.Благодаря предварително. :wink :wink


Потребителски аватар
lz2aii
Мнения: 1330
Регистриран на: Съб 09 фев 2013 12:45
Автомобил: VW Passat B 5.5
Двигател: AVB 1.9 TDI 2002
Местоположение: Габрово

Re: Passat B5 и B5.5-тунинг,подобрения,ремонти

Мнениеот lz2aii » Вто 10 мар 2015 13:26


Ужас. Добре, че вече трета година не ми се е налагало да сменям крушки.



Върни се в “Passat”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: petrovi4_bg и 20 госта