Колеги-мотористи

Автомобилни теми, които не са свързани с Volkswagen
red rider
Мнения: 1456
Регистриран на: Съб 13 яну 2007 7:47
Автомобил: virgine blue B3
Двигател:
Местоположение: ruse

Re: Колеги-мотористи

Мнениеот red rider » Пет 13 мар 2015 20:05


Аз първите три години карах с тези старите оранжеви руски каски . Ако вържеш каишката на брадичката ти убива до посиняване пластмасата на ченето. Ако не я сложиш каската се върти около главата ти , или пада надолу :mhihi :mhihi спомени спомени , какво знае сега младежта. Три месеца събирах заплати да си купя каска втора употреба, някаква убита марка KIWI , но беше страахотна за времето си :mrgreen , бях най-вървежния с ИЖ овете .. през далечната 1996 г :11




Потребителски аватар
samo_pechka
Мнения: 8982
Регистриран на: Пон 05 дек 2011 22:46
Автомобил: YAMAHA Drag star 1100+XJ 900 58L
Двигател: V-twin 2002 + R4 1989

Re: Колеги-мотористи

Мнениеот samo_pechka » Съб 14 мар 2015 11:24


Да питам и тук за един проблем с релета и заряден ток и напрежение . Прее...цака се релето за зареждане на моторетката ( от аватара ) , та в една морга в талянско за мотори ми намериха няколко . Не са същите като моето , но са за трифазни магнети и нискооборотни машини . Запознати знаем , че разлики кой знае какви няма . Изпробвах ги всяко едно , от всичките ми харесаха две . И тези две нямат сериозни спадове и покачвания , без значение на фар или на ниски и високи обороти . Но и двете държат едно и също напрежение , порядък 14.60 волта едното 14.65 волта другото . Акуто е тип AGM и е на няма и година . Замереното напрежение е при самото реле , не се сетих да видя как е при клемите на самия акумулатор , но едва ли ще има коренна разлика ,най-много една десета надолу ( 2.5кв са кабелите от релето към аку-то ) . Та сега и питането : има ли опасност за акумулатора и електрониката на мотора ?
Само да допълня , че само съм ги изпробвал , без да са карани с тях . Т.е. палвам машината и малко след това замервам как е . Просто си помислих че веднага след палене имаме период със повишен заряд и дали като се зареди , не спада на 14.4 да речем :rolleyes

Последна промяна от samo_pechka на Съб 14 мар 2015 16:52, променено общо 1 път.


Потребителски аватар
rado_mit
Мнения: 945
Регистриран на: Сря 30 юни 2004 13:48
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Re: Колеги-мотористи

Мнениеот rado_mit » Съб 14 мар 2015 12:20


samo_pechka написа:....

балимумамата колега :gruebel
тука си трябва нЕкой с индженерни познания .. или най добре да намериш някой като с твоята машина и да се мери


phantom_
Мнения: 2205
Регистриран на: Нед 25 сеп 2011 11:53
Автомобил: VW passat+BMW X3+Honda St1300
Двигател: avf+m47
Местоположение: shabla

Re: Колеги-мотористи

Мнениеот phantom_ » Съб 14 мар 2015 14:48


Потърси user manuala тaм пише точно колко трябвa дa е :th_up Моя Honda st1100 до 15в. го дaвaт нормaлно.


Потребителски аватар
samo_pechka
Мнения: 8982
Регистриран на: Пон 05 дек 2011 22:46
Автомобил: YAMAHA Drag star 1100+XJ 900 58L
Двигател: V-twin 2002 + R4 1989

Re: Колеги-мотористи

Мнениеот samo_pechka » Съб 14 мар 2015 16:51


Преди малко пак си играх с бебчето . Та сега обаче проверявах и как са напреженията при клемите на акумулатора . Малко се изненадах от резултатите . Спадът при фар вече се усеща . При реле 1) на фар с обороти - 14.22-24 , без фар - 14.40-42 . Реле 2) на фар - 14.40-42 , без фар - 14.50-52 . Второто при самото реле е 14.60 без фар , с фар - 14.70 ( странно, компенсира явно ), второто е и най-стабилно , с най-малки колебания , независимо от обороти и т.н. , докато първото има спад и при самото реле на фар. Кое от двете предлагате да сложа ? Акумулатора е почти нов и е карано малко с него , тип AGM .


Потребителски аватар
milmar
Мнения: 4935
Регистриран на: Съб 22 мар 2008 2:57
Автомобил: Passat B4 and B6 Variant
Двигател: 1Z and CBDC
Местоположение: Русе

Re: Колеги-мотористи

Мнениеот milmar » Съб 14 мар 2015 19:41


Радо, това че при натоварване напрежението се вдига (по уред) най-вероятно значи че се зашумява, т.е. че има пикове в него по някаква причина. Аз не бих избрал този регулатор. Не че напрежението като ефективна стойност се е вдигнало, я просто уреда се лъже от пиковете.


Потребителски аватар
nii
Незабравим член
Мнения: 4234
Регистриран на: Пон 24 яну 2005 13:33
Автомобил: Golf 2 Automatic
Двигател: RP
Местоположение: кръчмата

Re: Колеги-мотористи

Мнениеот nii » Съб 14 мар 2015 23:57


AGM са дурскоустойчиви и държат до 15 волта безпроблемно.


Потребителски аватар
samo_pechka
Мнения: 8982
Регистриран на: Пон 05 дек 2011 22:46
Автомобил: YAMAHA Drag star 1100+XJ 900 58L
Двигател: V-twin 2002 + R4 1989

Re: Колеги-мотористи

Мнениеот samo_pechka » Нед 15 мар 2015 0:16


Проверих в нета за регулатор номер две къде се вгражда - в моторни шейни и АТВ-та ( много консуматори , студ и т.н. ), може би затова и е с маалко по-високо зарядно напрежение.
Наистина не бях чувал за такъв тип регулатори , които под товар да вдигат с десета волтажа ( това замерено при самото реле, при акумулатора има спад с десета от волт , при включен фар, спрямо когато е без вкл.фар ) , съмнявам се да има пикове , ма само се съмнявам ...как да го проверя дали се държи така ( с подръчна "техника") ? Само то е така , другите имат спад при вкл фар, и в релето с една десета , и в клемите на акумулатора с две десети ).
Въпросните регулатори работят на особен принцип , с шунтиране на фазите идващи от магнета и така се поддържа нужното напрежение за аку-то . Четох , четох по едно време ми бръмна тиквата :banghead ..
Миленски ето тук има малко инфо по тези регулатори , не знам дали е подробно, ама все е някакво начало ( нали ме беше питал за малко подробности ) http://mcu-bg.com/mcu_site/viewtopic.php?f=11&t=8397 Отделно чета и тази тема , стигнал съм донякъде с четенето , продължавам утре http://www.motoforum.bg/index.php/topic,18801.0.html
П.п. тоя последния пост много ме зарадва :bowdown поотдъхнах си малко .

Последна промяна от samo_pechka на Нед 15 мар 2015 10:20, променено общо 1 път.


Потребителски аватар
Vasseto
Мнения: 2704
Регистриран на: Вто 06 сеп 2005 17:09
Автомобил: Passat B7 Passat B5_5 Jetta V
Двигател: CFFB AVF BXE
Местоположение: Пловдив

Re: Колеги-мотористи

Мнениеот Vasseto » Нед 15 мар 2015 10:15


Здравй колега,
за да ти е по-лесно с Гоогле, този тип регулиране се нарича Паралелно или Шунтово регулиране на напрежението. Тази схема в МЦУ форума ми изглежда достоверна.

Един мой познат се опита да преправи една моторетка, но срещна голям проблем с отвеждането на температурата от транзисторите. Не успя да ги монтира на оригиналното им място и регулатора не издържаше много време поради прегряване. В процес на усъвършенстване блъснаха моторетката и проекта отпадна.

Поздрави Вассето!

P.S. Сега като загледах схемата мисля че точно с тези резистори 100/0.5W се опитват да отведат температурата от тиристорите.


Потребителски аватар
milmar
Мнения: 4935
Регистриран на: Съб 22 мар 2008 2:57
Автомобил: Passat B4 and B6 Variant
Двигател: 1Z and CBDC
Местоположение: Русе

Re: Колеги-мотористи

Мнениеот milmar » Нед 15 мар 2015 19:32


Аз вече по никакъв начин не мога да се изненадам че има пикове. Самата схема с тиристорите си е източник на пиковете. То и в нормалния генератор с независимо възбуждане, като този в колите има някакви части от синусуиди след изправителя, т.е. някакви флуктоации, но тук ще са доста по-големи и няма да са така близки до синусоида. Много странно ми е защо все още се ползва този тип генератор :gruebel . Сега включи уреда си на променливо напрежение и измери, не се изненадвай какво ще покаже. В близост до клемите на акумулатора ще е по-малко, защото той до известна степен действа филтриращо.

ПП Аз не съм никак убеден, че геловите акумулатори са по-устойчиви на високо зарядно напрежение, смятам че е точно обратното.
ПП2 В интерес на истината, аз сгреших, защото си мислех за гелов акумулатор, а тук става въпрос за AGM. В тази статия са разгледани и стандартен, и AGM, и GEL. Има нещо такова, че AGM допускат малко по-високо напрежение .....
https://www.pacificpowerbatteries.com/aboutbatts/Deep%20Cycle%20Battery%20FAQ/dcfaq6.html
https://www.pacificpowerbatteries.com/aboutbatts/Deep%20Cycle%20Battery%20FAQ/deltran5.gif


Потребителски аватар
samo_pechka
Мнения: 8982
Регистриран на: Пон 05 дек 2011 22:46
Автомобил: YAMAHA Drag star 1100+XJ 900 58L
Двигател: V-twin 2002 + R4 1989

Re: Колеги-мотористи

Мнениеот samo_pechka » Нед 15 мар 2015 20:05


milmar написа:Много странно ми е защо все още се ползва този тип генератор :gruebel
Мога да ти изнеса лекция на тема пазарна икономика на 21-ви век или как да направим нещо дефектиращо ( и евтино ! ) и да "изкараме" допълнителна кинта ( акумулатори , релета , магнети , електроника и т.н. ) :biggrin Има и с алтернатори, все по-редки са , но за жалост моя не е с такъв , щях да се отърва с 15 левчета сигур....
milmar написа:Сега включи уреда си на променливо напрежение и измери, не се изненадвай какво ще покаже. В близост до клемите на акумулатора ще е по-малко, защото той до известна степен действа филтриращо.
Ясно . Утре и това Миленски .
П.п. :eek Сега забелязах допълнението ти https://www.pacificpowerbatteries.com/aboutbatts/Deep%20Cycle%20Battery%20FAQ/deltran5.gif т.е. носи на постоянен заряд с напрежение 14.90 волта ли ? Ако е така , да не се вживявам повече , ами да го слагам пустото му и реле и да си гледам пашалъка :beer


Потребителски аватар
milmar
Мнения: 4935
Регистриран на: Съб 22 мар 2008 2:57
Автомобил: Passat B4 and B6 Variant
Двигател: 1Z and CBDC
Местоположение: Русе

Re: Колеги-мотористи

Мнениеот milmar » Нед 15 мар 2015 20:27


Абе не е съвсем така "носи на 14.9V" защото това е зарядната характеристика, когато акумулатора е на зарядното устройство. Това е само етап от зарядната характеристика, когато се зарежда напълно (допустимо) разреден акумулатор, при това крайното напрежение е 13.6V. В превозните средства се прави винаги дозаряд и напрежението трябва да е нещо средно между въпросното 15 и това 13.6V. Ако е 13.6V няма да има добро зареждане, защото ще трябва "безкрайно" време за да се компенсира разряда при палене, а ако е 15V сигурно няма да му е много добре.
Аз си мисля, че напрежението което ти мериш е "лъжливо" заради пулсациите.


Потребителски аватар
samo_pechka
Мнения: 8982
Регистриран на: Пон 05 дек 2011 22:46
Автомобил: YAMAHA Drag star 1100+XJ 900 58L
Двигател: V-twin 2002 + R4 1989

Re: Колеги-мотористи

Мнениеот samo_pechka » Нед 15 мар 2015 20:39


Ако ползвам едно руско уредче, със стрелка е ! Дали няма да е по-точно в случая ?


Потребителски аватар
milmar
Мнения: 4935
Регистриран на: Съб 22 мар 2008 2:57
Автомобил: Passat B4 and B6 Variant
Двигател: 1Z and CBDC
Местоположение: Русе

Re: Колеги-мотористи

Мнениеот milmar » Нед 15 мар 2015 21:20


По принцип то по-добре ще филтрира заради инертността на електромеханичната стрелкова система, но пък точността е по-малка, а и грешката от отчитане....


Потребителски аватар
milmar
Мнения: 4935
Регистриран на: Съб 22 мар 2008 2:57
Автомобил: Passat B4 and B6 Variant
Двигател: 1Z and CBDC
Местоположение: Русе

Re: Колеги-мотористи

Мнениеот milmar » Нед 15 мар 2015 21:37


Vasseto написа:....

P.S. Сега като загледах схемата мисля че точно с тези резистори 100/0.5W се опитват да отведат температурата от тиристорите.

Това са ограничителни резистори в управляващия електрод на тиристорите. Тези резистори не са силови елементи и нямат отношение към изходния ток на генератора. Тиристорът е условноуправляем елемент, моментът на отпушването му се определя от момента, когато се подаде токов импулс на управляващия му електрод през тези резистори. Те ограничават тока до някакъв подходящ за конкретния тористор, в случая I=12/100=120mA, което е доста....
Сега забелязах, че схемата на въпросния Spiridonov е грешна. 6-те диода са в "трифазен грец" като на нормален генератор, а не трябва да е така, а тиристорите свързани по този начин ще предичвикат късо съединение. Видях колега, че и там си писал, но грешиш.



Върни се в “Общи автомобилни дискусии”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: kiko26 и 55 госта