Проверих в нета за регулатор номер две къде се вгражда - в моторни шейни и АТВ-та ( много консуматори , студ и т.н. ), може би затова и е с маалко по-високо зарядно напрежение.
Наистина не бях чувал за такъв тип регулатори , които под товар да вдигат с десета волтажа ( това замерено при самото реле, при акумулатора има спад с десета от волт , при включен фар, спрямо когато е без вкл.фар ) , съмнявам се да има пикове , ма само се съмнявам ...как да го проверя дали се държи така ( с подръчна "техника") ? Само то е така , другите имат спад при вкл фар, и в релето с една десета , и в клемите на акумулатора с две десети ).
Въпросните регулатори работят на особен принцип , с шунтиране на фазите идващи от магнета и така се поддържа нужното напрежение за аку-то . Четох , четох по едно време ми бръмна тиквата

..
Миленски ето тук има малко инфо по тези регулатори , не знам дали е подробно, ама все е някакво начало ( нали ме беше питал за малко подробности )
http://mcu-bg.com/mcu_site/viewtopic.php?f=11&t=8397 Отделно чета и тази тема , стигнал съм донякъде с четенето , продължавам утре
http://www.motoforum.bg/index.php/topic,18801.0.html П.п. тоя последния пост много ме зарадва

поотдъхнах си малко .