Vento 1,9 aaz-задържа газта

Печките са на мода. Дори и дизела да е по-скъп феновете му са много...
Потребителски аватар
Водния дух1
Мнения: 3481
Регистриран на: Вто 21 май 2013 21:17
Автомобил: Golf 3 variant
Двигател: 1Z
Местоположение: Русе

Vento 1,9 aaz-задържа газта

Мнениеот Водния дух1 » Вто 17 мар 2015 18:25


Днес отивам на работа ,превключвам предавките и забелязвам ,че оборотите не падат като отнема газта.После отворих капака и установих,че виновника е амортисорчето,което е на гнп-то.Клеясало е нещо и не ще да върне.Махнах го и работата се оправи,но въпроса ми е мога ли да карам и без него и въобще за къв х... е сложено там.




Потребителски аватар
lisicata
Мнения: 94
Регистриран на: Пон 27 юни 2011 10:03
Автомобил: Golf 3
Двигател: 1.9 TD AAZ
Местоположение: Bulgaria

Re: Vento 1,9 aaz-задържа газта

Мнениеот lisicata » Вто 17 мар 2015 18:42


Аз две години карам без него такаче споко :)


Потребителски аватар
nebeto
Мнения: 988
Регистриран на: Пет 18 дек 2009 17:46
Автомобил: VW Passat B4 1.9TDI
Двигател: AFN 1996
Местоположение: Варна

Re: Vento 1,9 aaz-задържа газта

Мнениеот nebeto » Сря 18 мар 2015 0:17


това амортисьорче там е за да не предръпне колата,ако ряско си махнеш крака от педала на газта и евентуално да не натоварваш пружините на съединитела.Не е проблем,че си го махнал,споко.


Потребителски аватар
georgebonev
Мнения: 3111
Регистриран на: Пет 10 май 2013 10:04
Автомобил: Golf 3 Variant
Двигател: 1.9 TD AAZ 1994
Местоположение: Търговище
Контакти:

Re: Vento 1,9 aaz-задържа газта

Мнениеот georgebonev » Сря 18 мар 2015 14:32


Амортисьорчето е за плавно връщане/сваляне на оборотите, когато от пълна газ (натиснат педал за газта) освободиш рязко педала за газта. В смисъл, моторна спирачка и последствията (ангренажен ремък най-вече).
Заедно с амортисьорчето действат и пружините на оста на газта на ГНП-то.
Не е проблем без амортисьорче, но имай едно на ум, когато пускаш рязко педала за газта.

Става въпрос за амортисьорчето в левия ъгъл долу и пружините горе в ляво (от снимката от нет-а):
Изображение


Потребителски аватар
Водния дух1
Мнения: 3481
Регистриран на: Вто 21 май 2013 21:17
Автомобил: Golf 3 variant
Двигател: 1Z
Местоположение: Русе

Re: Vento 1,9 aaz-задържа газта

Мнениеот Водния дух1 » Сря 18 мар 2015 20:11


Да ,стана ми ясно за амортисорчето,днес пък махнах кабела от другото ел.клапанче,което тъй и не разбрах (прочитайки 1-2 теми)за какво точно е.Мисля,че някой беше споменал за предварение или закъснение при определени обороти,но така и не се разбра точно за какво е.Ще покарам без него и ще видя за какво става въпрос-дали колата е по-пъргава или е по-мудна,дали гори по-вече или гори по-малко ,ще го разбера.!!!


Потребителски аватар
georgebonev
Мнения: 3111
Регистриран на: Пет 10 май 2013 10:04
Автомобил: Golf 3 Variant
Двигател: 1.9 TD AAZ 1994
Местоположение: Търговище
Контакти:

Re: Vento 1,9 aaz-задържа газта

Мнениеот georgebonev » Сря 18 мар 2015 20:26


Водния дух1 написа:...днес пък махнах кабела от другото ел.клапанче...

Предполагам, че става въпрос за това със синята жичка от горната снимка - долу в предната част на помпата.
От изчетеното разбрах, че на около 3000 оборота отваря и пуска малко повече (допълнително) гориво към помпата :gruebel Едит: в грешка съм бил :redface
Аз му бях подал +12V от другото кабелче на соленоида за спиране на горивото (над щуцерите). Някъде споменяват и че кабелчето му се връзва към компа на колата, но на нашите няма комп. Когато го пробвах, карах и градско и по магистрала и по баири, но разлика не забелязах и съм му махнал захранването.

Последна промяна от georgebonev на Сря 18 мар 2015 21:31, променено общо 1 път.


Потребителски аватар
Водния дух1
Мнения: 3481
Регистриран на: Вто 21 май 2013 21:17
Автомобил: Golf 3 variant
Двигател: 1Z
Местоположение: Русе

Re: Vento 1,9 aaz-задържа газта

Мнениеот Водния дух1 » Сря 18 мар 2015 20:30


Абе ставаше въпрос за предварение или за закъснение мисля...


Потребителски аватар
samo_pechka
Мнения: 8997
Регистриран на: Пон 05 дек 2011 22:46
Автомобил: YAMAHA Drag star 1100+XJ 900 58L
Двигател: V-twin 2002 + R4 1989

Re: Vento 1,9 aaz-задържа газта

Мнениеот samo_pechka » Сря 18 мар 2015 20:38


Точно . Ел авансатор е. Управлява се от спец реле ( релето е комбинирано с това на подгрева )


Потребителски аватар
Водния дух1
Мнения: 3481
Регистриран на: Вто 21 май 2013 21:17
Автомобил: Golf 3 variant
Двигател: 1Z
Местоположение: Русе

Re: Vento 1,9 aaz-задържа газта

Мнениеот Водния дух1 » Сря 18 мар 2015 20:45


Щом е свързано с релето на подгрева,утре ще си проличи,като запаля на 0 гр.(по прогноза),и ще пиша.За сега колата пали отлично с този клапан,утре ще видим без него как ще е.


Потребителски аватар
samo_pechka
Мнения: 8997
Регистриран на: Пон 05 дек 2011 22:46
Автомобил: YAMAHA Drag star 1100+XJ 900 58L
Двигател: V-twin 2002 + R4 1989

Re: Vento 1,9 aaz-задържа газта

Мнениеот samo_pechka » Сря 18 мар 2015 20:47


Няма усетиш промяна при паленето , ще има промяна в работата на мотора ( слабо за сведение , не очаквай чудеса )


Потребителски аватар
Водния дух1
Мнения: 3481
Регистриран на: Вто 21 май 2013 21:17
Автомобил: Golf 3 variant
Двигател: 1Z
Местоположение: Русе

Re: Vento 1,9 aaz-задържа газта

Мнениеот Водния дух1 » Сря 18 мар 2015 21:03


Pechka,в някакъв сайт(предоставен от форума,за засилване на AAZ)бях чел ,че това е една от стъпките-изолиране на този клапан,но беше с гугъл-преводач и не разбрах точно кво се случва.


Потребителски аватар
georgebonev
Мнения: 3111
Регистриран на: Пет 10 май 2013 10:04
Автомобил: Golf 3 Variant
Двигател: 1.9 TD AAZ 1994
Местоположение: Търговище
Контакти:

Re: Vento 1,9 aaz-задържа газта

Мнениеот georgebonev » Сря 18 мар 2015 21:39


Прави сте! :th_up
Без захранване на клапана, помпата минава в закъснение, а при подадено захранване - в предварение.
http://www.vwdiesel.net/forum/index.php?topic=31952.0 написа:I have seen this question posted a gazillion times on various forums. I have seen people answer both YES and NO. I will staunchly say that if you want your engine to run well and have decent power, the answer is YES. Power to that solenoid enables the dynamic timing. In order to remove any doubt, I have personally installed my diesel pulse adapter and timing light and visually shown that without power to that solenoid, the injection timing actually gets progressively retarded. With power connected, it advances as it should with RPM. I have seen it stated that powering that extra solenoid will disable the load dependent timing advance. Again, my personal testing using the timing light has not shown this to be the case. Powering that solenoid or leaving power disconnected does not appear to have any affect on load dependent timing advance.

To reiterate, without power is no advance. With power dynamic advance works. Put constant power to the solenoid.


1.9 TD AAZ ел. авансатор помпа BOSCH:
http://www.vwclub.bg/forum/viewtopic.php?f=24&t=359022&hilit=aaz


Потребителски аватар
Водния дух1
Мнения: 3481
Регистриран на: Вто 21 май 2013 21:17
Автомобил: Golf 3 variant
Двигател: 1Z
Местоположение: Русе

Re: Vento 1,9 aaz-задържа газта

Мнениеот Водния дух1 » Сря 18 мар 2015 21:48


Колега Бонев ,ха сега ако можеш и да ми го преведеш туй ,цена нямаш и като се видим :beer :beer .


Потребителски аватар
georgebonev
Мнения: 3111
Регистриран на: Пет 10 май 2013 10:04
Автомобил: Golf 3 Variant
Двигател: 1.9 TD AAZ 1994
Местоположение: Търговище
Контакти:

Re: Vento 1,9 aaz-задържа газта

Мнениеот georgebonev » Сря 18 мар 2015 21:53


Английския текст е "преведен" в темата, която линк-нах преди малко.
:th_up


Потребителски аватар
georgebonev
Мнения: 3111
Регистриран на: Пет 10 май 2013 10:04
Автомобил: Golf 3 Variant
Двигател: 1.9 TD AAZ 1994
Местоположение: Търговище
Контакти:

Re: Vento 1,9 aaz-задържа газта

Мнениеот georgebonev » Пет 20 мар 2015 15:28


Водния дух1 написа:Pechka,в някакъв сайт(предоставен от форума,за засилване на AAZ)бях чел ,че това е една от стъпките-изолиране на този клапан,но беше с гугъл-преводач и не разбрах точно кво се случва.

http://www.vwclub.bg/forum/viewtopic.php?p=1674164#p1674164
т.2 - пише да се изключи, но не е от голямо значение.
Ако остане включен, ще има динамичен аванс на помпата според оборотите. Ако няма захранване, няма динамичен аванс.
Зависи и дали помпата има регулатор натоварване (от горната снимка - най-горната част на помпата с маркуче към входа на турбото, LDA). При повишаване на натоварването (по-голям вакуум в тръбичката към турбото, създаден от засмукването на въздух от турбото), мембраната се вдига нагоре и освобождава буст-пина, като същевременно се пуска повече гориво.



Върни се в “Дизелови агрегати”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 36 госта