Защо да го вадиш двигателя свали картера и от долу действай. ако се съмняваш в блока тогава го сваляй. И мойте бутала бяха по същия начин, вероятно от старата ми турбина която даде фира. Според това колко настърчат буталата се взема подходящата гарнитура. На пасата ми имаше надран колянов вал и лагерите му бяха леж, също и повлякано бутало. Ремонта беше наложителен.
Ако мислиш да е караш колата действай.
Пасат б5 афн отваряне на глава Проблеми
- bobitur
- Мнения: 1172
- Регистриран на: Съб 02 юни 2007 17:26
- Автомобил: ford galaxy 1.9 tdi 90+chip
- Двигател: 1Z
- Местоположение: Пловдив
Re: Пасат б5 афн отваряне на глава Проблеми
Като махнеш картера и ще видиш коляновия вал и биелите. Буталата излизат отдолу заедно с биелите махаш черупките(аз така ги наричам) като ги бележи, че аз не го направих и след това вала не можеше да се завърти, но после се усетих и по номера ги наредих. погледни лагерите в какво състояние са. При мен на 3 цилиндър бяха тотална щета и за това купих кол. вал ( намерих го по евтино от това да го шлайфам). и накрая се наложи и блок да купувам заради надрания 3 цилиндър, но заедно с вала ги намерих за 120 лв.
Добре е да смениш и сегментите, не ми достигнаха средства и сложих 4 бутала за 80 лв. с добри сегменти купени с вала и блока. Най трудно нагодих гарнитурата ама като ти шлайфат главата ги питай за размера й.
Поздрави.
Добре е да смениш и сегментите, не ми достигнаха средства и сложих 4 бутала за 80 лв. с добри сегменти купени с вала и блока. Най трудно нагодих гарнитурата ама като ти шлайфат главата ги питай за размера й.
Поздрави.
- samo_pechka
- Мнения: 8995
- Регистриран на: Пон 05 дек 2011 22:46
- Автомобил: YAMAHA Drag star 1100+XJ 900 58L
- Двигател: V-twin 2002 + R4 1989
Re: Пасат б5 афн отваряне на глава Проблеми
Ей хора , на напречен мотор е едно , на надлъжен е друго . Един малък к.р си е смъкване на картер на надлъжен АФН , говоря за процедура на място както е . Бая зор и доста неща се махат ( магарето примерно , има и други варианти )
е не "знаех" , че и отдолу ставало , пък аз амсалака все отгоре ги вадех .bobitur написа:Буталата излизат отдолу заедно с биелите
е точно нея пък какво и е трудното ?! Мери се надстърчането на буталата над блока и се взема подходящият размер гарнитура ! И главата какво влияние има за избор на гарнитурата ?bobitur написа:Най трудно нагодих гарнитурата ама като ти шлайфат главата ги питай за размера й.
Re: Пасат б5 афн отваряне на глава Проблеми
Колегата bobitur нещо се бърка, иначе свалянето на картера наистина е е***а работа.Това беше и една от причините да не се захващам с това, поне за сега.
- bobitur
- Мнения: 1172
- Регистриран на: Съб 02 юни 2007 17:26
- Автомобил: ford galaxy 1.9 tdi 90+chip
- Двигател: 1Z
- Местоположение: Пловдив
Re: Пасат б5 афн отваряне на глава Проблеми
Сега се зачитам и видях, че става въпрос за надлъжен мотор. Благодаря на колегите, че ме поправиха. А колкото до свалянето на буталата аз ги свалих заедно с блока пред блока. И бирите бяха студени и мезето мазно, така че не помня от къде излезнаха и как влезнаха.
А колкото до размера на гарнитурата нямам нужните инструменти за измерването на настърчането и нужните знания, тъй като съм дърводелец и ползвам само рулетка и за това се доверих на шлайфача на главата.
Форума е за взаймо помощ колеги, така че по кротко с нападките и обидите.
Поздрави на всички.
А колкото до размера на гарнитурата нямам нужните инструменти за измерването на настърчането и нужните знания, тъй като съм дърводелец и ползвам само рулетка и за това се доверих на шлайфача на главата.
Форума е за взаймо помощ колеги, така че по кротко с нападките и обидите.
Поздрави на всички.
- samo_pechka
- Мнения: 8995
- Регистриран на: Пон 05 дек 2011 22:46
- Автомобил: YAMAHA Drag star 1100+XJ 900 58L
- Двигател: V-twin 2002 + R4 1989
Re: Пасат б5 афн отваряне на глава Проблеми
Приемам забележката колега . А за гарнитурата , шлайфиста не може да ти каже каква да е , ако ще и баба Ванга да е . За размер/дебелина се взима за база надстърчането на буталата над блока , т.е. мъча се да кажа , че шлайфането на главата не взема отношение относно избора на вида/дебелината на гарнитура . Измерването го правя с обикновен руски микрометър ( индикатор със стойка ) , може и да се направи с шублер и инструментална линия ( може и без линията
) . Думата ми е , че това е точния начин , а не колко се шлайфа главата ( е то и там си има допуск , не може безконечно шлайфане ). По принцип самата гарнитура ( ако не е имало свободни съчинения преди това ) си остава същата като размер. Вече ако се сменят бутала ,кол.вал или се бута челото на блока - да , там вече задължително може да се наложат корекции по избор на дебелина на гарнитура.

- bobitur
- Мнения: 1172
- Регистриран на: Съб 02 юни 2007 17:26
- Автомобил: ford galaxy 1.9 tdi 90+chip
- Двигател: 1Z
- Местоположение: Пловдив
Re: Пасат б5 афн отваряне на глава Проблеми
Колкото да си чешем пръстите няма да стигнем до консенсус. Аз не съм разбирач и се доверявам на знаещите. Блока, буталата и главата занесох на стругарите и те направиха всичко възможно от това да стане двигател и да работи, без проблем. Просто като се навия да правя нещо се допитвам до много приятели и с тяхна помощ изпиваме студената бира пред гаража върху разглобения двигател.
Тука в форума чета и пиша за удоволствие и ако съм подвел някой да ме извени и ако е загубил пари ще му ги възтановя, без да правя проблеми.
Тука в форума чета и пиша за удоволствие и ако съм подвел някой да ме извени и ако е загубил пари ще му ги възтановя, без да правя проблеми.
Re: Пасат б5 афн отваряне на глава Проблеми
Колеги кой е най лесния начин да се свали картера в полеви условия
- bobitur
- Мнения: 1172
- Регистриран на: Съб 02 юни 2007 17:26
- Автомобил: ford galaxy 1.9 tdi 90+chip
- Двигател: 1Z
- Местоположение: Пловдив
Re: Пасат б5 афн отваряне на глава Проблеми
Сигурно е трудно, но не невъзможно.
- samo_pechka
- Мнения: 8995
- Регистриран на: Пон 05 дек 2011 22:46
- Автомобил: YAMAHA Drag star 1100+XJ 900 58L
- Двигател: V-twin 2002 + R4 1989
Re: Пасат б5 афн отваряне на глава Проблеми
qskatavw написа:Колеги кой е най лесния начин да се свали картера в полеви условия
Според мен- няма такъв ( лесен начин ) . Не е невъзможно , но за лесно ...
Re: Пасат б5 афн отваряне на глава Проблеми
Имах предвид кое е по удачно да се извади двигателя или да се откачи окачването.А имате ли си идея от какво може да се състои проблема с металните наслагвания по турбото
- samo_pechka
- Мнения: 8995
- Регистриран на: Пон 05 дек 2011 22:46
- Автомобил: YAMAHA Drag star 1100+XJ 900 58L
- Двигател: V-twin 2002 + R4 1989
Re: Пасат б5 афн отваряне на глава Проблеми
Ако трябва да правя нещо такова по надлъжен АФН и подобни , бих извадил мотора . Това ми се струва най-бързо, най-правилно , най-ненатоварващо психически . Така ще може да се направи/ремонтира както трябва . Отделно би комбинирал такъв ремонт и с цялостно обслужване . Но вс. е и до нужните финанси . Твоя е преценката дали да се прави или не , дали да се продаде в този вид или на части , а да се вземе друга.
По въпроса за наслагванията - не проумявам как се получават . Ще ми е интересно , ако откриеш причината и споделиш
По въпроса за наслагванията - не проумявам как се получават . Ще ми е интересно , ако откриеш причината и споделиш

Върни се в “Дизелови агрегати”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: georgi82 и 88 госта