Съвет за самозасмукваща помпа и ел.пресостат

Компютри и интернет, аудио и видео, GSM, електроуреди и всяка друга техника, различна от автомобилната, обзавеждане
Потребителски аватар
silent
Мнения: 2618
Регистриран на: Вто 15 юни 2004 22:41
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: Съвет за самозасмукваща помпа и ел.пресостат

Мнениеот silent » Вто 31 мар 2015 21:33


Мда единия тип са с отделени корпуси има и друг тип които са с вертикален мотор....там пък посмъртно няма как да влезе вода в мотора защото той е над помпата и е абсолютно херметичен....има и такива които са с общ корпус ..там честно казано не знам какви са вариантите но преполагам че трябва да има дренажен отвор който да предпази мотора от много....при евентуален теч...макар че моторите държат донякъде на малки течове кофти е за лагерите и това че ръждясва ротора и статора и се съдава механичен проблем водещ със себе и електрически такъв...мисълта ми е някой да не си помисли че като влезе малко вода и веднага става бум...Одеве исках да кажа че евентуалното вдигане на температурата на турбината може да е по скоро от механичен или електрически проблем водещ до загряване на целия мотор..




Потребителски аватар
ktamen
Мнения: 6362
Регистриран на: Вто 23 мар 2010 18:52
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София - Ямбол

Re: Съвет за самозасмукваща помпа и ел.пресостат

Мнениеот ktamen » Вто 31 мар 2015 22:01


silent написа:има и такива които са с общ корпус

Сигурен ли си, че има такива помпи или само така изглеждат на картинката?
Вилото http://www.shop.bg-maistor.com/samozasmukvashta-pompa-wilo-wj-203-x-detail дето няколко пъти говоря за него изглежда, че е с общ корпус, но ако се погледне отдолу се вижда, че мотора и турбината са си надеждно отделени като на снимките от предното мнение, но това се вижда само отдолу.


Потребителски аватар
muns61
Мнения: 7965
Регистриран на: Чет 01 юли 2010 8:45
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: pleven

Re: Съвет за самозасмукваща помпа и ел.пресостат

Мнениеот muns61 » Сря 01 апр 2015 6:36


Помпите горят от неуплътнен корпус и влагата в кладенеца, протичането на салника не е толкоз страшно. Заради протекъл салник неприятното е, че гълта въздух и иска обезвъздушаване. Инак има изпълнения с общ корпус и дренажен отвор, кото обаче е недостатъчен и направо влиза вода в мотора, ама аз това не го броя за помпа! :biggrin
Даже съм виждал помпа с бенз мотор, на която водата от помпата беше влязла в картера на мотора, щото и двата семеринга се бяха предали, а дренажното отворче е 3 мм.

Последна промяна от muns61 на Сря 01 апр 2015 12:16, променено общо 1 път.


Потребителски аватар
kris11
VW експерт
VW експерт
Мнения: 13541
Регистриран на: Нед 06 фев 2005 23:04
Автомобил: VW Sharan 7M8
Двигател: ADY_DBU_LPG LANDIRENZO OMEGAS
Местоположение: Варна
Контакти:

Re: Съвет за самозасмукваща помпа и ел.пресостат

Мнениеот kris11 » Сря 01 апр 2015 8:26


nasko1978 написа:Крис11 недей да ме поучаваш,моля те!
..а ,водата буквално завира от триенето на половин литър в корпуса на помпата.

не те поучавам.извинявай, ако нещо съм те обидил
Но уточнявам -водата завира на 100 гр Ц, тефлоновата набивка издържа на +240 гр.Тефлоновата набивка има самосмазваш ефект/самия материал е мазен/. Руските набивки на ВАТИ азбестотефлонова се използваше при помпи за мръсна вода .
А масово слаганите лоени за макс.+120гр., има и турски прафинови набивки до +80-90 грЦ
Отвора за изтичане на евентуално изпуснатата вода съм го разпробил на ф8 мм още преди 14-15 г.
Офф ; вчера си купих и крепеж от неръждавйка 8 бр волта М6х20 + 8 федерки за цели 1,23лв.
П.П днес свалих лагерите, че са набор на мотора 6203 Z стари като България.утре ще мъча да сваля 2 те шпилки от охлюва,че са много корозирали.Противно на очакванията ми турбинката се разви без напън след съветване с горелка.
П.П. Взех лагери Койо 9 лв и нов центробежен 8 лв / пъпките на стария бяха на под 50%Неръждаеми болтове по капаците на ел.мотора и за центрбежния, 2 болта М8 х50 /вместо шпилките/ = 2,16 лв. С газ. гореката посъветвах шпилките и на менгеме с меки челюсти + е П от латун в/у шпилката се развиха. Навих до откат болтовете с навита плашка на тях ,резнах ги с шлайфа и завъртях плашката за да се оправи резбата. Мотора е готов , остана още малко да шлайфам втулката и в понеделник слагам набивката и довършвам сглобката.
П.п.2 добре,че преди 14-15 г съм слагал грес по крепежа, но шпилките на фланеца за набивката бяха много изядени в средата /празното място/.



Върни се в “ОФФ-Топик - електроника, техника, обзавеждане”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 41 госта