Polo 6N2 2000г - гумите стържат... окачването или гумите?

Техническа и сервизна информация за Polo, Lupo, Up и Fox
Потребителски аватар
muhaha
Мнения: 65
Регистриран на: Пет 05 ное 2010 13:17
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Белозем

Polo 6N2 2000г - гумите стържат... окачването или гумите?

Мнениеот muhaha » Чет 02 апр 2015 12:22


Здравейте, колеги.
Малко пред история. Бях с 185/60/14 гуми с оригиналните метални джанти. Понеже съм от село колата поизвози доста продукция до борсата. То не бяха... картофи,падладжани, пипер, камби и още бая. На последните няколко тежки курса усетих че започна да постъргва. На скоро взех лети джанти, че с тия пътища и с тези ниски гуми.... металните станаха много зле. И си харесах едни лети 15ки и ги взех. С гуми 195/50/15 са, обаче започна да постъргва по редовно с тези гуми и джанти. В момента не мога да видя какво ЕТ са джантите, ще пиша по късно. Като е празна колата просвет има доста от джантите до подкалника... ето снимки:
ИзображениеИзображение

Обаче като се качим 4 човека стържи в подкалника на почти всяка неравност. Временно закърпих положението с гумени буфери на навивките. Сега с 4 човека стържи на по-големи неравности. Видимо само в края от външния край на подкалника постъргва. Видимо на самите амортисьори има някакви буфери... по скоро е имало... при мен има само остатъци. Вероятно пружините ми в предвид годините на гърба им и колко товар са носили при мен... са омекнали доста. Това на теория си го навързвам така.

Вчера видях в Пловдив едно поло с гуми 185/60/15 и никъде не опираше. В смисъл в подкалниците нямаше следи да е опирало.

Сега по съществото на темата. Къде мислите ми е проблема и какво да сменям. Като джантите не ми се сменят но ако няма избор ще прибягвам и до това.
Пружини съм почти сигурен, че трябва да сменя. Сега тук ми изниква и въпроса, има ли вариант да ги сменя с пружини за друг модел да са малко по твърди или нормалните нови ще ми свършат работа. Като пружините са ми от тези по-дългите с повече навивки. Мисля, че ще е добре да си взема и нови амортисьори като мисля за газови... какво ще кажете? На самите амортисьори тези буфери които при мен липсват отделно ли се купуват?

Споделете с какви гуми карате и имате ли такива проблеми?
Ще се радвам да споделяте спокойно мнения и препоръки... ;)




Потребителски аватар
lachone
Мнения: 10
Регистриран на: Пон 12 апр 2010 12:27
Автомобил: VW Lupo+Passat B6
Двигател: 1400TDI+2000TDI
Местоположение: Sofia

Re: Polo 6N2 2000г - гумите стържат... окачването или гумите

Мнениеот lachone » Чет 02 апр 2015 16:29


Здравей колега,
на моето поло така се получаваше със 195/50/15 оказа се че са омекнали/скъсани тампоните на носачите, смених ги и се пооправи от ляво, но от дясно не. На края се оказа, че по нашите лунни пътища съм изкривил десен шенкел, смених и него и вече всичко е наред. ;)


Потребителски аватар
muhaha
Мнения: 65
Регистриран на: Пет 05 ное 2010 13:17
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Белозем

Re: Polo 6N2 2000г - гумите стържат... окачването или гумите

Мнениеот muhaha » Чет 02 апр 2015 21:05


Аз не разбирам много от нещата, но като казваш носач май говориш за от пред. Аз забравих да кажа, че проблема ми е само от зад. От пред нямам никакви проблеми. И като сме започвани. Освен пружини с буферите на амортисьора... евентуално и за амортисьори ако скатая пари... друго какво да заплювам за смяна?


Потребителски аватар
nokiangage
Мнения: 3374
Регистриран на: Сря 03 фев 2010 12:40
Автомобил: Passat B3 - 35i
Двигател: 1.8 RP 1990 - 90 hp. LPG only
Местоположение: Плевен, Варна
Контакти:

Re: Polo 6N2 2000г - гумите стържат... окачването или гумите

Мнениеот nokiangage » Чет 02 апр 2015 21:26


Виж и кажи какво е J и ЕТ-то на джантите колега, понеже според мен това е първото за което се сещам а и от снимките ми изглеждат доста изнесени спрямо фабричните 15" 6J джанти с ЕТ43 или 45. Имай предвид, че 185/60/15 може да са в диаметър с 26 мм по-високи от твоите 195/50/15, но първите са по-тесни и за това може да не опират - естествено зависи и на кава джанта са сложени де. Според мен джантите ти са поне 6.5 или 7J широки като гледам как са застанали 195-ците и от това може да идва проблема в комбинация от по-малкото ЕТ спрямно фабричните. Щом само задницата е проблемна и ако искаш да останеш с този размер гуми а не с по-ниски, ръбчетата на задните калници подлежат ли на огъване/прибиране нагоре, че скоро не съм залягал под такова Polo?


Потребителски аватар
muhaha
Мнения: 65
Регистриран на: Пет 05 ное 2010 13:17
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Белозем

Re: Polo 6N2 2000г - гумите стържат... окачването или гумите

Мнениеот muhaha » Пет 03 апр 2015 20:05


ЕТ и J ги пише от вътрешната страна на джантите нали? Утре се надявам да имам време да сваля едната да видя. Иначе от вън на джантата пише kba 45976 по което в нета изкача AEZ като марка и като гледам май са същите като тези > http://www.tori.fi/uusimaa/Vanteet_renkaineen_Tikkurilassa_17841465.htm?ca=18&w=1
ама тези за 4х108.
Там където застъргва е точно където се захваща задната броня за калника, и май няма как да се деформира в посока навън. Поне аз не зная как, макар в тубата да гледах едни пичове с едно приспособление където го завиват на главината и разпъваха калниците навън на един Г3 май беше. Все пак споделете ако знаете как може да се деформира интелигентно навън калника.


Потребителски аватар
mitko85
Мнения: 753
Регистриран на: Сря 16 яну 2008 23:58
Автомобил: E91
Двигател: M47
Местоположение: София

Re: Polo 6N2 2000г - гумите стържат... окачването или гумите

Мнениеот mitko85 » Пет 03 апр 2015 20:17


muhaha написа:Видимо на самите амортисьори има някакви буфери... по скоро е имало... при мен има само остатъци.


Тези буфери щом ги няма и прашниците, амортисьорите отдавна са ти пътници. Изпуснал амортисьор води до по-голяма работна амплитуда на пружината и умората й.


Потребителски аватар
tdi fen
Мнения: 4702
Регистриран на: Пет 05 юни 2009 19:45
Автомобил: Skoda Octavia 1U Renault Clio
Двигател: TDI AGR
Местоположение: София

Re: Polo 6N2 2000г - гумите стържат... окачването или гумите

Мнениеот tdi fen » Пет 03 апр 2015 20:23


пружини от дизелово си намери те са по-твърди
мисля че това са фабричните размери
185/55 R14 6Jx14 ET43 4x100
195/45 R15 6Jx15 ET45 4x100


Потребителски аватар
ktamen
Мнения: 6362
Регистриран на: Вто 23 мар 2010 18:52
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София - Ямбол

Re: Polo 6N2 2000г - гумите стържат... окачването или гумите

Мнениеот ktamen » Пет 03 апр 2015 23:53


muhaha написа:Видимо на самите амортисьори има някакви буфери... по скоро е имало... при мен има само остатъци.

Първо смени тези тампони, после ще мислиш за друго. Поне на голф 2 като се скапят почва да стърже с всякакви гуми.


myrshavija
Мнения: 5553
Регистриран на: Вто 05 апр 2005 6:45
Автомобил:
Двигател:

Re: Polo 6N2 2000г - гумите стържат... окачването или гумите

Мнениеот myrshavija » Съб 04 апр 2015 4:51


Тъй наречените шок-тампони нямат нищо общо с редовното опиране на гумата в калника. И с тях, и без тях скапаното окачване си е скапано окачване. Като ги смени, да не би да му се повдигне колата?


Потребителски аватар
stefan4o
Мнения: 19312
Регистриран на: Съб 16 юни 2007 6:07
Автомобил: VW Jetta
Двигател: PN 1990+KR 1987
Местоположение: Стара Загора
Контакти:

Re: Polo 6N2 2000г - гумите стържат... окачването или гумите

Мнениеот stefan4o » Съб 04 апр 2015 5:59


tdi fen написа:пружини от дизелово си намери те са по-твърди
мисля че това са фабричните размери
185/55 R14 6Jx14 ET43 4x100
195/45 R15 6Jx15 ET45 4x100

За отпред има логика, ама отзад? :c020 На колегата проблемът му е със задната ос.


Потребителски аватар
ktamen
Мнения: 6362
Регистриран на: Вто 23 мар 2010 18:52
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София - Ямбол

Re: Polo 6N2 2000г - гумите стържат... окачването или гумите

Мнениеот ktamen » Съб 04 апр 2015 10:49


myrshavija написа:Тъй наречените шок-тампони нямат нищо общо с редовното опиране на гумата в калника. И с тях, и без тях скапаното окачване си е скапано окачване. Като ги смени, да не би да му се повдигне колата?

При ненатоварена кола разлика няма да има, но дори при малък товар тампоните вече опират.
И какво значи "скапано окачване"? Какво по окачването мислиш, че му е развалено.
Ако гумите са нормален размер единствената причина да стържат е увеличеният ход нагоре. Този ход се ограничава точно от тези тампони.


Потребителски аватар
muhaha
Мнения: 65
Регистриран на: Пет 05 ное 2010 13:17
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Белозем

Re: Polo 6N2 2000г - гумите стържат... окачването или гумите

Мнениеот muhaha » Съб 04 апр 2015 23:40


Днес намерих време и свалих едната джанта
Изображение
ЕТ38 6 и 1/2J

Ето въпросните буфери които липсват те по скоро май са стопери:
Изображение

Ето точно къде застъргва:
ИзображениеИзображение

Май забравих да кажа че съм 1,4 TDI 55kw.

Та както казах не се сещам как да манипулирам мястото където стърже за да го изнеса. Мисля, че проблема ми е пружини основно, но мисля за цялостна подмяна от зад. Обаче с джантите и ет и J не съм хич на ясно за това питам и за джантите. За жалост поне 2 заплати напред съм заплюл за други по наложащи ремонти по колата и за това се допитвам и до вас колеги. Бих прежалил малко возията в смисъл за по твърди пужини ако има вариант, но не и за такива спортни (ниски и твърди).


Потребителски аватар
ktamen
Мнения: 6362
Регистриран на: Вто 23 мар 2010 18:52
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София - Ямбол

Re: Polo 6N2 2000г - гумите стържат... окачването или гумите

Мнениеот ktamen » Нед 05 апр 2015 0:27


Тампоните май бяха по десетина лева и се сменят лесно.
Амортисьорите не разбрах защо смяташ да ги сменяш, поне те 1000% нямат връзка с опирането на гумата и не влияят на височината.
Като гледам къде опира май трябва да си намериш други джанти и гуми.
Алуминиеви джанти, нископрофилни гуми, товар и офроуд за мен са несъвместими.
Пружините има смисъл да се сменят, ако искаш да товариш повечко. И те не струват милиони, моите на голфа (от пасат комби) ги взех за 20лв тук от форума. Това за омекването на старите пружини поне на мен не ми звучи особено убедително, не че не омекват, но е незначително и едва ли може да се усети.


myrshavija
Мнения: 5553
Регистриран на: Вто 05 апр 2005 6:45
Автомобил:
Двигател:

Re: Polo 6N2 2000г - гумите стържат... окачването или гумите

Мнениеот myrshavija » Нед 05 апр 2015 5:50


ktamen написа:
myrshavija написа:Тъй наречените шок-тампони нямат нищо общо с редовното опиране на гумата в калника. И с тях, и без тях скапаното окачване си е скапано окачване. Като ги смени, да не би да му се повдигне колата?

При ненатоварена кола разлика няма да има, но дори при малък товар тампоните вече опират. ...
Най-учтивия коментар, който мога да направя, е, че това е голяма глупост.


Потребителски аватар
ktamen
Мнения: 6362
Регистриран на: Вто 23 мар 2010 18:52
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София - Ямбол

Re: Polo 6N2 2000г - гумите стържат... окачването или гумите

Мнениеот ktamen » Нед 05 апр 2015 10:19


myrshavija написа:Най-учтивия коментар, който мога да направя, е, че това е голяма глупост.

Добре, че си ти да пишеш умностти от този сорт icon_idea
myrshavija написа:Тъй наречените шок-тампони нямат нищо общо с редовното опиране на гумата в калника.

Иначе съвсем ще пропадне форума :mhihi :mhihi
Ако искаш можем да се хванем на бас по 1000лв и за двете твърдения:
1 При какъв товар тампоните започват да опират?
2 Могат ли гумите да опират като натоварим яко колата с читави тампони и втори опит без тампони.
Ако си навит за баса ми пиши на лични да уточним подробностите. Може да се хванем и на бас само за едното твърдение по твой избор.



Върни се в “Polo, Lupo, Up & Fox”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 131 госта