дилема между B5,5 и B6
- dr_parazit
- Мнения: 36
- Регистриран на: Пон 06 апр 2015 13:24
- Автомобил: VW GOLF MK5
- Двигател: BLP 2004
- Местоположение: Швеция
дилема между B5,5 и B6
Здравейте!
Досега доста четох из форума но още не можах да избера модел :-( Твърдо съм решен да купя vw,със колата ще се изминава около 20000 км.Два пъти на годин пътуване между Швеция и България,така че трябва да е удобна за дълги разстояния.Ръчна скоростна кутия мисля и седан,но комби също може.Дайте съвети за модел,подръжка цени ако може,бензин или дизел,газова няма да слагам.Като цяло кой модел би ми съвпаднал най-добре? Друга марка освен VW не мисля,така че мерцедес или нещо друго не препоръчвайте.Благодаря Ви предварително!
Досега доста четох из форума но още не можах да избера модел :-( Твърдо съм решен да купя vw,със колата ще се изминава около 20000 км.Два пъти на годин пътуване между Швеция и България,така че трябва да е удобна за дълги разстояния.Ръчна скоростна кутия мисля и седан,но комби също може.Дайте съвети за модел,подръжка цени ако може,бензин или дизел,газова няма да слагам.Като цяло кой модел би ми съвпаднал най-добре? Друга марка освен VW не мисля,така че мерцедес или нещо друго не препоръчвайте.Благодаря Ви предварително!
- Vlad777
- King of the Road
- Мнения: 20260
- Регистриран на: Вто 08 юни 2004 16:34
- Автомобил: Passat B8 BiTDI 4m CUAA
- Двигател: MK2 RP+PG+PB Jetta Coupe+T-Roc
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: дилема между B5,5 и B6
Щом ще пътуваш на дълги разстояния добре си се ориентирал към Пасат - той за това е създаден. Ръчните скорости също са добър избор - по-нисък разход на гориво и един проблемен агрегат по-малко. Реално на магистралата си караш на 6-та и така или иначе не сменяш предавки, така че от автоматика според мен няма смисъл.
Основен критерий при покупката трябва да е състоянието на автомобила и наличието на данни за редовна поддръжка. Един евентуален проблем в чужбина може да излезе доста солено, затова колата трябва да е гледана.
Не си написал бюджет, но щом се колебаеш между B5.5 и B6 предполагам си на границата, затова най-добре заложи на някой по-запазен B5.5 1.9 TDI 131 к.с. с 6 скорости (AVF код на двигателя). Ще ти останат и пари за обслужване, гуми и т.н.
Основен критерий при покупката трябва да е състоянието на автомобила и наличието на данни за редовна поддръжка. Един евентуален проблем в чужбина може да излезе доста солено, затова колата трябва да е гледана.
Не си написал бюджет, но щом се колебаеш между B5.5 и B6 предполагам си на границата, затова най-добре заложи на някой по-запазен B5.5 1.9 TDI 131 к.с. с 6 скорости (AVF код на двигателя). Ще ти останат и пари за обслужване, гуми и т.н.
- dr_parazit
- Мнения: 36
- Регистриран на: Пон 06 апр 2015 13:24
- Автомобил: VW GOLF MK5
- Двигател: BLP 2004
- Местоположение: Швеция
Re: дилема между B5,5 и B6
Като цяло парите не са толкоз голям проблем,но както каза ако ми изкара някакъв проблем ще ми доста солен специално в Швеция.Двоумя се защото детските болести при 5,5 след 2004 мисля,че няма да има много,а при Б6 ще бъде обратното-първите модели ще са със детски болести,поне от прочетеното във форума така разбраз за Б6(първите модели са проблемни).Иначе съм се замислял и за Шаран и Туран,но няма да карам колата много из Швеция(само към работа и обратно)Иначе по време на почивка минаван страшно много (6000 км само в Бг за един месец)Ако избера шаран или Туран от същите години,каква би била тяхната подръжка?Много по-скъпа или не много осезаемо?



- hooligan_sk
- Модератор
- Мнения: 7854
- Регистриран на: Пет 04 апр 2008 20:06
- Автомобил: GLC X254 + Golf MKV GTI
- Двигател: EA113
- Местоположение: София
Re: дилема между B5,5 и B6
Ако се ориентираш към Б6, бих те посъветвал да е кола след 2007г, с комън рейл TDI. И без да искам да "засегна" някой, първото поколение на Туаран е изключително проблемно като цяло, а гигантския пробег на повечето екземпляри не му помага. 

- dr_parazit
- Мнения: 36
- Регистриран на: Пон 06 апр 2015 13:24
- Автомобил: VW GOLF MK5
- Двигател: BLP 2004
- Местоположение: Швеция
Re: дилема между B5,5 и B6
Дизелите достаса юркани и по-принцип километрите,на които се продават,са 250000 горе долу.Точно на тези км не почват ли "болките" на колите?По-принцип 1.8т ме влече като мотор,дано мога уточня 5,5 или 6 :-(
-
- Мнения: 327
- Регистриран на: Пон 16 май 2011 18:55
- Автомобил: PASSAT B 6 Variant
- Двигател: BMR 11.2006 DSG
Re: дилема между B5,5 и B6
Бензиновите пасати са рядкост и няма части втора употреба за тях много.Новите части са си цифра.Пък и не мисля,че ще ти е по-изгодно бензиновия мотор.
Една добре гледана и навреме сервизирана кола,било то Б 5.5 или Б 6 ще е чудесна.Минал съм през първата,сега карам Б 6 и съм солидарен с избора ти.
Комфорт ще имаш и при двата модела.Мога да споделя,без да засягам някой защо минах на Б 6.Гори ми в литри по-малко от б 5.5./лично мнение с добавка,че и двата модела /бяха/са автомат/.
Една добре гледана и навреме сервизирана кола,било то Б 5.5 или Б 6 ще е чудесна.Минал съм през първата,сега карам Б 6 и съм солидарен с избора ти.
Комфорт ще имаш и при двата модела.Мога да споделя,без да засягам някой защо минах на Б 6.Гори ми в литри по-малко от б 5.5./лично мнение с добавка,че и двата модела /бяха/са автомат/.
- Pagemakerboy
- Мнения: 490
- Регистриран на: Пон 02 юли 2007 14:22
- Автомобил: 2025 Audi Q8 50 TDI quattro
- Двигател:
- Местоположение: България
Re: дилема между B5,5 и B6
hooligan_sk написа:Ако се ориентираш към Б6, бих те посъветвал да е кола след 2007г, с комън рейл TDI.
Защото? Защото няма сервизна акция за безплатна смяна на дюзите? Защото е елементарно да се смени един тъп шестостен? 2.0 ТДИ e един прекрасен мотор, винаги ми е било чудно като се отрече един от най-масовите мотори на VAG групата. Най-продавано по дефолт означава най-коментирано с проблеми и дефекти. Е, вече ги знаем. 2.0 TDI не се купува ПРЕДИ 2006, а не СЛЕД 2007.
- polovera_9n3
- Мнения: 1916
- Регистриран на: Съб 17 авг 2013 22:39
- Автомобил: VW POLO TDI
- Двигател: BNM 2007
- Местоположение: Кърджали
Re: дилема между B5,5 и B6
Имаше тема из форума, ама не ми се търси, точно за 1вите 2.0тди, как пукат глави. Имаше там в темата даже и номерата на проблемните серии глави. Имам колега, който на А4 2007 пукна глава и олекна с 2 палки, скоро в сервиз видях Б6 чакащ новата си глава, пак 2007.
На база на изчетеното от мен и говорено с приятели, работещи в сервизи, проблема с главите е решен при тези след 2008ма. Най-добре послушай съвета на Влад777 


- dr_parazit
- Мнения: 36
- Регистриран на: Пон 06 апр 2015 13:24
- Автомобил: VW GOLF MK5
- Двигател: BLP 2004
- Местоположение: Швеция
Re: дилема между B5,5 и B6
Май ще послушам vlad777.Не искам да хвърлям примерно 3,4 повече за б6,тъй като първоначално обслужване тва онова,ще ми дойде плюс 1000 лв грубо.Мисля,че би било удачно да купя б5,5, да я стегна както трябва,и с евентуалната разлика да си подаря малка почивка :-D Благодаря Ви колеги за отзивчивостта!
- hooligan_sk
- Модератор
- Мнения: 7854
- Регистриран на: Пет 04 апр 2008 20:06
- Автомобил: GLC X254 + Golf MKV GTI
- Двигател: EA113
- Местоположение: София
Re: дилема между B5,5 и B6
Като цяло Б5.5 и Б6 са качествено различни модели. Общо взето само името и до някъде спирачките са им еднакви. За мен Б6 е по-модерния автомобил, но ранните и средни бройки са на огромен пробег и с много скъпи проблеми. 

- dr_parazit
- Мнения: 36
- Регистриран на: Пон 06 апр 2015 13:24
- Автомобил: VW GOLF MK5
- Двигател: BLP 2004
- Местоположение: Швеция
Re: дилема между B5,5 и B6
Точно това ме притеснява :-D по-добре малко проблемен стар модел,отколкото нов многопроблемен модел :-) На всеки безпроблемни автомобили пожелавам :-)
- hooligan_sk
- Модератор
- Мнения: 7854
- Регистриран на: Пет 04 апр 2008 20:06
- Автомобил: GLC X254 + Golf MKV GTI
- Двигател: EA113
- Местоположение: София
Re: дилема между B5,5 и B6
Не разчитай че един Б5.5 просто ще го обслужиш и ще си го караш. И при него проблемите са многобройни, но предимството е че е по-познат в сервизите, има доста части 2ра ръка и цените са една идея по-ниски. 

- dr_parazit
- Мнения: 36
- Регистриран на: Пон 06 апр 2015 13:24
- Автомобил: VW GOLF MK5
- Двигател: BLP 2004
- Местоположение: Швеция
Re: дилема между B5,5 и B6
Само и единствено разчитам на късмета,а ако дойде някаква неподдържана ще я оправя,к'во да се прави :-) Само да попитам,този код,който колегата посочи,мисля че avf беше,какво е специфичното за него? По-здрав ли е?
- hooligan_sk
- Модератор
- Мнения: 7854
- Регистриран на: Пет 04 апр 2008 20:06
- Автомобил: GLC X254 + Golf MKV GTI
- Двигател: EA113
- Местоположение: София
Re: дилема между B5,5 и B6
131кс, общо взето най-масовия 1,9ТДИ в Б5.5. Нищо специфично няма, просто е най-удачен.
- dr_parazit
- Мнения: 36
- Регистриран на: Пон 06 апр 2015 13:24
- Автомобил: VW GOLF MK5
- Двигател: BLP 2004
- Местоположение: Швеция
Re: дилема между B5,5 и B6
Само комбита баце,само едим седан намерих,обаче е 4-motion.4x4 на пасатора проблемен ли е?Иначе кат гледам ще се сдобия със комби
Върни се в “Избор и покупка на автомобил”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 61 госта