А някаква идея защо това е само "понякога"?
Любопитно ми е - аз съм с адаптери като от връзката на Милен Минков, и кой-знае каква промяна в работата на мотора не виждам...
Питане за диаметър на дюзи
-
- Мнения: 50
- Регистриран на: Вто 05 апр 2011 17:36
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Ловеч
Re: Питане за диаметър на дюзи
Благодаря колеги. Доволен съм, че има хора и като muns61 който ни подсказват за възможни негативи в дадени наши хрумвания, но в случая, думите: "понякога ......на бензин", успешно се заместват с думите -само при нужда на бензин --та нали за това слагаме газ. А също ще кажа,(и при това без всякакъв елемент на заяждане) че не знам за какъв автомобил си мисли, че става дума, но нека ми обясни, как това да стани на двигател 1П - та аз дори и голи щуцери не виждам как да забода а ка-моли МЕТИСИ ( освен ако идеята не е - просто да ги има, защото са качествени) -пък и при това струващи, незнам колко-си --мисля си , че целта не оправдава средствата, все пак става дума за Г2.
- KingoftheROAD
- Мнения: 2486
- Регистриран на: Чет 14 юни 2007 23:53
- Автомобил: VW Transporter T4 1995
- Двигател: ACU
- Местоположение: Калояново
- Контакти:
Re: Питане за диаметър на дюзи
mrpetrov написа:А някаква идея защо това е само "понякога"?
Любопитно ми е - аз съм с адаптери като от връзката на Милен Минков, и кой-знае каква промяна в работата на мотора не виждам...
Това "понякога" може да зависи от начина на впръскване на самите бензинови дюзи. Може адаптерите да създават завихряне на факела, или да му пречат по някакъв начин. По принцип доколкото разбирам има бензинови дюзи с по-широк факел, или по-тесен (подобно на дизеловите). Вероятно на практика ще трябва да се направи експеримен с бензиновата рейка, как впръсква бензина през адаптерите, и какви са струите на бензиновите дюзи, с и без адаптерите. Понякога може и една фаска на подходящо място, или евентуално разпробиване на адаптерите с малко по-голям диаметър да решат проблема, но се изка проби и проверка на място. Или по възможност да се намали височината на адаптерите, доколкото позволяват размерите, та да не повдигат прекалено много бензиновата рейка...
- mrpetrov
- Мнения: 415
- Регистриран на: Чет 22 авг 2013 15:28
- Автомобил: 1997 Passat B5
- Двигател: 1.6 AHL
- Местоположение: ¯\_(ツ)_/¯
Re: Питане за диаметър на дюзи
Мога да говоря конкретно за моят мотор - 1600 см3 AHL. Като извадя бензинов инжектор от мястото му, ама там където са го сложили в завода - се събират едно 5-6 сантиметра път на горивото до клапана. На фона на тези 5-6 сантиметра път на горивото - какво толкова голямо отражение може да даде преходникът - който я има сантиметър, я няма - изместване поне що се касае бензиновият инжектор?
Нали сте наясно, че в случая говорим за сериини двигатели (а не съзтезателни/тунинговани), конкретно с многоточково впръскване - било то с последователно или едновременно (fullgroup) впръскване? Все е предкамерно пълнене, т.е. горивото се впръсква пред всмукателният/те клапан/и, като в случая с едновременното пълнене (като на предишната ми кола - Вектра А от 1988, мотор C20NE) - имаме впръскване дори когато всмукателният клапан е затворен... Там какво отражение може да има един преходник?

Нали сте наясно, че в случая говорим за сериини двигатели (а не съзтезателни/тунинговани), конкретно с многоточково впръскване - било то с последователно или едновременно (fullgroup) впръскване? Все е предкамерно пълнене, т.е. горивото се впръсква пред всмукателният/те клапан/и, като в случая с едновременното пълнене (като на предишната ми кола - Вектра А от 1988, мотор C20NE) - имаме впръскване дори когато всмукателният клапан е затворен... Там какво отражение може да има един преходник?

-
- Мнения: 50
- Регистриран на: Вто 05 апр 2011 17:36
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Ловеч
Re: Питане за диаметър на дюзи
След много дълго отсъствие се завръщам и аз, автора на темата.
Първо да се извиня за дългото отсъствие, но имах технически проблем със налягането на изпарителя и работата на инжекциона но сега всичко е ОК и продължавам. Ето какво направихме с брат ми и до къде стигнахме: Първо разпробих дюзите на 1.9 и при диф. налягане 1 бар тамоната ме пусна, но двигателя не работеше ритмично, звукът му беше един като чели работеше на половинка тактове, мудно се форсираше на празен ход, а пък ламбда сондата направо полудя, даваше едни такива назъбени графики, който никак не приличаха на истински. Качих я да я покарам, а брат ми следеше компа. Тук бях изненадан, колата се държеше напълно нормално, ускоряваше добре и всичко си беше наред, докато не получих няколко гърмежа, който задействаха импровизираната ми кихалка и реших, че така нещата не са добре и рискувам да прецакам дебитомера. След по обстоен преглед на записите и нови проби на празен ход, брата забеляза че времена на газовите инжектори са много малки на празен ход, около 4 м.с. а при увеличаване на оборотите още намаляват, значи инжекторите не работят нормално, не успяват да отворят до край и вече започват да затварят. Тогава решихме да пробваме другата възможност, която тамоната дава , да включим на два по два инжектора. За целта се наложи да вдигнем диф. налягане на 1.4 бара и автокалибровката премина успешно, при което времената на празен ход станаха на 6.5 мс, а на максимално натоварване не надвишиха 18.5 мс и то при продължително задържане на педала до ламарината, със което принудих екуто да подава постоянно богата смес. След това реших че 1.4 диф. налягане ми е голямо и разпробих дюзите на 2.2мм при което свалих налягането на 1.1 бара, което варира до 1.02 -мисля че не е много. Пропуснах да кажа, че и при двата ми опита, бензиновите времена на газ и на бензин бяха еднакви.
Реших да направя съвпадение на бензиновата и газовата карта, карах 15 км на бензин при различни натоварвания на двигателя при което ми записа много точки, върнах се по същия път, но този път на газ и ми записа само една точка. Ако може да ми дадете съвет как да го накарам да запише още точки.
Засега съм доволен от центровката, дано остана доволен и от разхода на газ, но все-пак мисля че има какво още да се желае.
Първо да се извиня за дългото отсъствие, но имах технически проблем със налягането на изпарителя и работата на инжекциона но сега всичко е ОК и продължавам. Ето какво направихме с брат ми и до къде стигнахме: Първо разпробих дюзите на 1.9 и при диф. налягане 1 бар тамоната ме пусна, но двигателя не работеше ритмично, звукът му беше един като чели работеше на половинка тактове, мудно се форсираше на празен ход, а пък ламбда сондата направо полудя, даваше едни такива назъбени графики, който никак не приличаха на истински. Качих я да я покарам, а брат ми следеше компа. Тук бях изненадан, колата се държеше напълно нормално, ускоряваше добре и всичко си беше наред, докато не получих няколко гърмежа, който задействаха импровизираната ми кихалка и реших, че така нещата не са добре и рискувам да прецакам дебитомера. След по обстоен преглед на записите и нови проби на празен ход, брата забеляза че времена на газовите инжектори са много малки на празен ход, около 4 м.с. а при увеличаване на оборотите още намаляват, значи инжекторите не работят нормално, не успяват да отворят до край и вече започват да затварят. Тогава решихме да пробваме другата възможност, която тамоната дава , да включим на два по два инжектора. За целта се наложи да вдигнем диф. налягане на 1.4 бара и автокалибровката премина успешно, при което времената на празен ход станаха на 6.5 мс, а на максимално натоварване не надвишиха 18.5 мс и то при продължително задържане на педала до ламарината, със което принудих екуто да подава постоянно богата смес. След това реших че 1.4 диф. налягане ми е голямо и разпробих дюзите на 2.2мм при което свалих налягането на 1.1 бара, което варира до 1.02 -мисля че не е много. Пропуснах да кажа, че и при двата ми опита, бензиновите времена на газ и на бензин бяха еднакви.
Реших да направя съвпадение на бензиновата и газовата карта, карах 15 км на бензин при различни натоварвания на двигателя при което ми записа много точки, върнах се по същия път, но този път на газ и ми записа само една точка. Ако може да ми дадете съвет как да го накарам да запише още точки.
Засега съм доволен от центровката, дано остана доволен и от разхода на газ, но все-пак мисля че има какво още да се желае.
-
- Мнения: 50
- Регистриран на: Вто 05 апр 2011 17:36
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Ловеч
Re: Питане за диаметър на дюзи
Здравейте колеги. Вече изминах над 300 км. а промяна няма -не ми записва никакви точки в газовата карта.
Тъй-като да обяснявам, къде, какво и как, означава да преразказвам през моя поглед, което не винаги е най-вярно, за това ще постна снимки на екрана на тамоната.
Тъй-като да обяснявам, къде, какво и как, означава да преразказвам през моя поглед, което не винаги е най-вярно, за това ще постна снимки на екрана на тамоната.
-
- Мнения: 50
- Регистриран на: Вто 05 апр 2011 17:36
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Ловеч
-
- Мнения: 50
- Регистриран на: Вто 05 апр 2011 17:36
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Ловеч
Върни се в “Автогазови уредби”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 41 госта