Здравейте!
Изчетох (ако не всички) поне половината от темите за разход на масло при моделите на ВАГ с двигатели помпа-дюза.За съжеление не намерих решение на моя проблем и реших да го споделя тук.Проблемът ми е следния: колата гори (по мое мнение) изключително много масло !За почти 1000км. разходът и е приблизително 1л.
Колата я гледах и абсолютно никъде не видях течове,вървенето и е както преди,нямам спад на мощност,единствено когато потегля (само от 1-ва предавка) изпушва леко като цвета на дима е синьо-бял.Искам да отбележа,че последните 2 пъти при смяна на масло съм налял това,което е именно по спецификация на VW 505.01.И двата пъти съм купувал хубаво масло(казвам хубаво,защото съм си го поръчвал от Германия) като 1-вият път беше Кастрол едже фст 5w40,а вторият Маннол 5w40 което е специална разработка за мотори помпа-дюза.Въпросът ми е,къде и какво да погледна,за да открия проблема?
Колата е без чип,моторът е AJM - oчаквам вашите мнение и предварително ви благодаря !!
Audi А4 1.9 tdi PD 116 hp разход на масло - РЕШЕНО !!! - стр. 3
- dostoevski
- Мнения: 109
- Регистриран на: Вто 17 фев 2015 22:34
- Автомобил: audi
- Двигател: BKE 2005
Audi А4 1.9 tdi PD 116 hp разход на масло - РЕШЕНО !!! - стр. 3
Последна промяна от dostoevski на Пет 26 фев 2016 14:44, променено общо 2 пъти.
- tdi fen
- Мнения: 4722
- Регистриран на: Пет 05 юни 2009 19:45
- Автомобил: Skoda Octavia 1U Renault Clio
- Двигател: TDI AGR
- Местоположение: София
Re: Audi А4 1.9 tdi PD 116 hp разход на масло
проблема може да е от турбина,сегменти,гумички клапани
- dostoevski
- Мнения: 109
- Регистриран на: Вто 17 фев 2015 22:34
- Автомобил: audi
- Двигател: BKE 2005
Re: Audi А4 1.9 tdi PD 116 hp разход на масло
Турбото отпада,сменено е с рециклирано,което не е закупено от България и има гаранция.Ако проблема е в сегментите,гумички или клапани не трябва ли да има и други симптоми освен лекото изпушване и горенето на масло ??
Re: Audi А4 1.9 tdi PD 116 hp разход на масло
Виж си маркучите от турбината към кулера, и то по най-бързия начин, за да не окотиш мотора. Такъв разход на масло може да е само от турбината и ако направи маслен удар
При литър на 1000км ако беше от сегменти или дюзи щеше да го усетиш

При литър на 1000км ако беше от сегменти или дюзи щеше да го усетиш

- dostoevski
- Мнения: 109
- Регистриран на: Вто 17 фев 2015 22:34
- Автомобил: audi
- Двигател: BKE 2005
Re: Audi А4 1.9 tdi PD 116 hp разход на масло
Колега,проверих турбопътищата и единственото,което останових е,че бяха почти сухи.Казвам почти понеже имаше наличие на масло (и макар и малко) смятам,че това не е нормално.А оттук нататък ?? Някакви идеи... ?
Re: Audi А4 1.9 tdi PD 116 hp разход на масло
И със двете марки масло ли гореше по толкоз? Щом са сухи турбо пътищата освен да смениш и марката ( за трети път ) и да видиш какво ще стане
-
- Мнения: 1066
- Регистриран на: Чет 22 ное 2012 12:34
- Автомобил: vw passat b5.5
- Двигател: AVF 2001
- Местоположение: Петрич
- Контакти:
Re: Audi А4 1.9 tdi PD 116 hp разход на масло
За разход на пд някой хора набеждават и pcv клапана за маслените пари. Когато се спече и не затваря добре ставало харча на масло. Провери и него.
- Прикачени файлове
-
- 195103470.png (30.32 KиБ) Видяна 7831 пъти
-
- Мнения: 1066
- Регистриран на: Чет 22 ное 2012 12:34
- Автомобил: vw passat b5.5
- Двигател: AVF 2001
- Местоположение: Петрич
- Контакти:
Re: Audi А4 1.9 tdi PD 116 hp разход на масло
Pcv клапата е кръглия таркалок на пласмасовия капак на мотора 32, 33, 34 фигури
- dostoevski
- Мнения: 109
- Регистриран на: Вто 17 фев 2015 22:34
- Автомобил: audi
- Двигател: BKE 2005
Re: Audi А4 1.9 tdi PD 116 hp разход на масло
radotom - благодаря за темата,благодаря и на другите колеги,които изказаха мнение относно моя проблем ! Определено ми беше от полза и силно се надявам това да е моето решение.
Опитах се много внимателно да махна капачето на този клапан на картерната вентилация - уви - счупих го на 3 равни части.Това,което ми направи впечатление беше,че този клапан беше "замръзнал" т.е не функционираше,след което с лек натиск го раздвижих,капачето което се намира над клапана го поставих и го увих в изолирбан (временно,докато купя нов клапан).Ще покарам колата известно време така,за да видя дали ще има някаква промяна.
Следва продължение...
Опитах се много внимателно да махна капачето на този клапан на картерната вентилация - уви - счупих го на 3 равни части.Това,което ми направи впечатление беше,че този клапан беше "замръзнал" т.е не функционираше,след което с лек натиск го раздвижих,капачето което се намира над клапана го поставих и го увих в изолирбан (временно,докато купя нов клапан).Ще покарам колата известно време така,за да видя дали ще има някаква промяна.
Следва продължение...
- dostoevski
- Мнения: 109
- Регистриран на: Вто 17 фев 2015 22:34
- Автомобил: audi
- Двигател: BKE 2005
Re: Audi А4 1.9 tdi PD 116 hp разход на масло
Колеги,някой знае ли дали капачето което покрива pcv клапана на картерната вентилация може да се замени (понеже моето леко го счупих) Ако ли не ще бъде ли проблем да го залепя със силикон понеже започна леко да се омазнява ??
- lokva
- Мнения: 835
- Регистриран на: Сря 07 яну 2009 20:34
- Автомобил: Passat 3c
- Двигател: CBAB 2008
- Местоположение: Гоце Делчев Hamburg
Re: Audi А4 1.9 tdi PD 116 hp разход на масло
колега поочиисти хубаво капачето и после го залепи с канаколит и поръсваш със сода за хляб на няколко слоя. това ще бъде много по здраво от силикон
- dostoevski
- Мнения: 109
- Регистриран на: Вто 17 фев 2015 22:34
- Автомобил: audi
- Двигател: BKE 2005
Re: Audi А4 1.9 tdi PD 116 hp разход на масло
Въпросът е според вас дали мога след като го залепя да не го сменям т.е дали това,че ще е залепено няма да е проблем ?
Re: Audi А4 1.9 tdi PD 116 hp разход на масло
Почисти го хубаво и го залепи. Това , че е лепен няма да се отрази по-никакъв начин на работата му. Стига да е залепен добре и да няма липсващи части
-
- Мнения: 1066
- Регистриран на: Чет 22 ное 2012 12:34
- Автомобил: vw passat b5.5
- Двигател: AVF 2001
- Местоположение: Петрич
- Контакти:
Re: Audi А4 1.9 tdi PD 116 hp разход на масло
При мен при смяна на О пръстени на дюзите ,гарнитурата на капака беше станала пластмаса. Новите гарнитури текат и затова взех от морга нов капак зя главата за 35-40 лв. Ако не вземи си нов капак, за да не лепиш и пак няма да си сигурен дали всичко е ок.
Върни се в “Дизелови агрегати”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 60 госта