Здравейте,
Много си играх с търсачката и наистина не намерих общи мнения за този автомобил.
Ако може хора които имат наблюдения или сами те имат такива да кажат колко е обслужването (приблизително), гният ли, дали имат някакви специфични проблеми? Ще съм благодарен за всички мнения и препоръки.
Благодаря предварително.
Golf 4 1.6 1998 101кс.- мнения
- richko25
- Мнения: 392
- Регистриран на: Сря 09 дек 2009 12:28
- Автомобил: VAG
- Двигател:
- Местоположение: Sofia
Re: Golf 4 1.6 1998 101кс.- мнения
Дано съм бил полезен!
Последна промяна от richko25 на Вто 13 апр 2021 10:16, променено общо 1 път.
- forski
- Мнения: 4160
- Регистриран на: Пет 07 мар 2008 22:10
- Автомобил: SUZUKI SX4 S-CROSS Boosterjet
- Двигател:
- Местоположение: Сенник/Севлиево
- Контакти:
Re: Golf 4 1.6 1998 101кс.- мнения
То в този случей по-добре си тъси 1.9 TDI 90к.с. ако на тая бензинка ремонта и е 1000лв. и като бонус кашкавалена скоростна кутия, не върви и гори като за световно, по-добре малкия дизел 

- richko25
- Мнения: 392
- Регистриран на: Сря 09 дек 2009 12:28
- Автомобил: VAG
- Двигател:
- Местоположение: Sofia
Re: Golf 4 1.6 1998 101кс.- мнения
Поздрави.
Последна промяна от richko25 на Вто 13 апр 2021 10:16, променено общо 1 път.
- forski
- Мнения: 4160
- Регистриран на: Пет 07 мар 2008 22:10
- Автомобил: SUZUKI SX4 S-CROSS Boosterjet
- Двигател:
- Местоположение: Сенник/Севлиево
- Контакти:
Re: Golf 4 1.6 1998 101кс.- мнения
richko25 написа:Колега ,виждам че си запознат с дизела 90к.с.Би ли споделил на нас:
1.От 2008 до 2011 1.9ТДИ 90к.с. AGR
2.По-спомен тогава около 700лв.
3.Среден разход около 6.5-7л./100
4.Минуси най вече в интериора валидни за всеки Голф 4, както и стоп машинка, тройник на охладителната система, топъл старт, хидравличния обтегач на пистовия ремък, пластвасовите държачи на ел.стъклата и разни други дреболий.
5.Плюсове, здрав и непретенциозен мотор към нафта и масла, няма геометрия, няма помпа дюза, добра динамика, нормален до нисък разход на гориво.
6.Карах го с Мегуин полусинтетика 10/40 и с обикновенна нафта, за три години не се е оплаквал, гореше по-около половин литър от смяна до смяна - на 8000хил.км
7.Чип не съм слагал, вървежа ме устройваше, подържаше 180 без проблем.
8.Маховика тогава струваше 1400лв. на Закс и около 800лв. на Валео, сега със сигурност са доста по-евтини.
9.Турбото не ми е създавало проблеми, но и там ако се наложи предполагам че може да се мине за около 500лв.
10.Проблема със топлия старт го оправих без прекодиране, купих хубав акумулатор и проблема изчезна, със N95 и разни други вакумчета също не съм имал проблеми.
Здраво окачване, здрав двигател, нисък разход, нормална подръжка, калпав интериор, добър конфорт, стои добре на пътя!
- richko25
- Мнения: 392
- Регистриран на: Сря 09 дек 2009 12:28
- Автомобил: VAG
- Двигател:
- Местоположение: Sofia
Re: Golf 4 1.6 1998 101кс.- мнения
Поздрави!
Последна промяна от richko25 на Вто 13 апр 2021 10:16, променено общо 1 път.
- forski
- Мнения: 4160
- Регистриран на: Пет 07 мар 2008 22:10
- Автомобил: SUZUKI SX4 S-CROSS Boosterjet
- Двигател:
- Местоположение: Сенник/Севлиево
- Контакти:
Re: Golf 4 1.6 1998 101кс.- мнения
С дизела също можеш да пуснеш брада до земята, въпроса е че тези коли вече са достатъчно стари, информация, части и майстори за тях бол!
Каквато и кола да тръгнеш да си купуваш тя буквално е разнищена до последното болче в съответния форум, ясно е и че каквато и кола да си купиш пари по нея ще се дават, и без значение дали е дизел или бензин 1000лв. ако това е някаква граница може да ги глътне на един ремонт!
Имаме и Поло 98г. 1,4 в семейството, гореше масло като за световно, ремонт на мотора труд и мат. 600лв.
после изтропа и скоростната кутия ремонт 300лв.
Щом за въпросната модификация 1.6 101к.с. се знае че мотора гори масло и кутията му(с определеното буквено означение) е калпава ... ами да търси друга кола която няма тези проблеми, ако е решил да играе на тука има-тука няма или на руска рулетка това вече е друг въпрос
Каквато и кола да тръгнеш да си купуваш тя буквално е разнищена до последното болче в съответния форум, ясно е и че каквато и кола да си купиш пари по нея ще се дават, и без значение дали е дизел или бензин 1000лв. ако това е някаква граница може да ги глътне на един ремонт!
Имаме и Поло 98г. 1,4 в семейството, гореше масло като за световно, ремонт на мотора труд и мат. 600лв.
после изтропа и скоростната кутия ремонт 300лв.
Щом за въпросната модификация 1.6 101к.с. се знае че мотора гори масло и кутията му(с определеното буквено означение) е калпава ... ами да търси друга кола която няма тези проблеми, ако е решил да играе на тука има-тука няма или на руска рулетка това вече е друг въпрос

- richko25
- Мнения: 392
- Регистриран на: Сря 09 дек 2009 12:28
- Автомобил: VAG
- Двигател:
- Местоположение: Sofia
Re: Golf 4 1.6 1998 101кс.- мнения
???
Последна промяна от richko25 на Вто 13 апр 2021 10:16, променено общо 1 път.
- stefan4o
- Мнения: 19310
- Регистриран на: Съб 16 юни 2007 6:07
- Автомобил: VW Jetta
- Двигател: PN 1990+KR 1987
- Местоположение: Стара Загора
- Контакти:
Re: Golf 4 1.6 1998 101кс.- мнения
Не всеки има тези проблеми. Но масата дараци, които се купуват за 400-500 евро и се продават тук като "перфектни" са си съдрани от каране.
- Fearless
- Мнения: 522
- Регистриран на: Пет 22 юли 2011 21:22
- Автомобил: VW Golf
- Двигател: AZD
- Местоположение: София
Re: Golf 4 1.6 1998 101кс.- мнения
1.6 16v е същия боклук,имам "удоволствието" да го карам 1 год. вече. Безкрайни проблеми по двигател и електроника,като накрая се стигна до смяна на мотор.Не препоръчвам нито него,нито 1.6 8v.
Re: Golf 4 1.6 1998 101кс.- мнения
Благодаря на всички за отговорите. Мисля да отида и да я видя но най - вероятно ще продължа да се оглеждам.
Благодаря отново.
Благодаря отново.
Re: Golf 4 1.6 1998 101кс.- мнения
Ако този мотор е същият дето са слага и на Поло 2000год трябва да споделя че сестра ми си е изплати още веднъж колата за тези 4год откакто я има....и тя смени скоростна кутия и какво ли още не...
Re: Golf 4 1.6 1998 101кс.- мнения
Тея неща които е описал колегата са истина. Но:
1. Разход на масло при кола втора ръка е масов проблем, не само на тоя мотор!
2. Бензинов мотор 1600 кубика с разход под 6л/100км от тия години кажи-речи няма без значение с колко клапана е.
3. Ремонта на кутията не знам колко е, но аз карам такъв мотор вече 6 години и само слушам как разни хора се оплакват от ремонти... Дали му е слаба кутията не знам, не съм я мерил на дебелина.
Мотора е много по-прост от 16 клапановата версия, с една ламбда сонда, лесен и евтин за обслужване. Разхода на масло се решава обикновено със смяна на гумички на клапаните и смяна на маслените сегменти. Разни хора шлайфат блокове, после ги изхвърлят...
За сравнение спрямо дизеловите версий:
- разхода на масло и там не е изключен
- разхода на гориво не винаги е такъв какъвто ти гарантират
- комплекта маховик+съединител гони 1000 лв, а го водят консуматив/това не го казват, но всички знаят че 400 лв е цяла скоростна кутия за AKL/
- има едно турбо, дето един ден му идва времето. Ако дойде в движение, ремонт И на мотора.
- има един куп вакуми който като минат определен пробег и почват едни драми с тях
- N70, N75, N95 и други подобни "модели стари Nokii"
- топъл старт
- забиване
- пренадуване
И други подобни....
За динамиката, понеже характерното е че тук всички карат бегачки, вижте данните на производителя и ще се одремете набързо.
Със здраве пичове, но докато купувате коли водени от цената не можете да седите и да ревете от качеството.
1. Разход на масло при кола втора ръка е масов проблем, не само на тоя мотор!
2. Бензинов мотор 1600 кубика с разход под 6л/100км от тия години кажи-речи няма без значение с колко клапана е.
3. Ремонта на кутията не знам колко е, но аз карам такъв мотор вече 6 години и само слушам как разни хора се оплакват от ремонти... Дали му е слаба кутията не знам, не съм я мерил на дебелина.
Мотора е много по-прост от 16 клапановата версия, с една ламбда сонда, лесен и евтин за обслужване. Разхода на масло се решава обикновено със смяна на гумички на клапаните и смяна на маслените сегменти. Разни хора шлайфат блокове, после ги изхвърлят...
За сравнение спрямо дизеловите версий:
- разхода на масло и там не е изключен
- разхода на гориво не винаги е такъв какъвто ти гарантират
- комплекта маховик+съединител гони 1000 лв, а го водят консуматив/това не го казват, но всички знаят че 400 лв е цяла скоростна кутия за AKL/
- има едно турбо, дето един ден му идва времето. Ако дойде в движение, ремонт И на мотора.
- има един куп вакуми който като минат определен пробег и почват едни драми с тях
- N70, N75, N95 и други подобни "модели стари Nokii"

- топъл старт
- забиване
- пренадуване
И други подобни....
За динамиката, понеже характерното е че тук всички карат бегачки, вижте данните на производителя и ще се одремете набързо.
Със здраве пичове, но докато купувате коли водени от цената не можете да седите и да ревете от качеството.
Re: Golf 4 1.6 1998 101кс.- мнения
Да кажеш "не искам дизел, защото турбото ще се счупи" или "защото има модерен и скъп съединител" е меко казано смешно ..
По-приемлива причина е "мирише ми на олио".
Ако се плашиш от ремонти по 300 лева, си купи една карта и трамвай номер 5 ще е изцяло на твое разположение
По-приемлива причина е "мирише ми на олио".
Ако се плашиш от ремонти по 300 лева, си купи една карта и трамвай номер 5 ще е изцяло на твое разположение
