Ето снимка :
Пасат б3 посока на набиване тампони на носачи
-
altanivan
- Мнения: 1159
- Регистриран на: Чет 21 юни 2007 14:27
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
Пасат б3 посока на набиване тампони на носачи
Някой може ли да ми каже , правилно ли са набити старите тампони на носачите и така ли трябва да сложа новите . Също така знам,че има втулка между болта и тампона ,пък не ми дадоха нищо към новите тампони а и на старите нямаше ... ?
Ето снимка :

Ето снимка :
- К.Одаджийски
- VW експерт

- Мнения: 12172
- Регистриран на: Пон 11 сеп 2006 20:11
- Автомобил: Saab 9-3 SS ARC
- Двигател: B207L
- Местоположение: София / Берковица
Re: Посока при биване тампони на носачи Пасат б3
По принцип всички казват че това е правилната посока, мое мнение е че трябва да са точно перпендикулярно на това.
Като го хванеш носача за предната втулка и натискаш шарнира в посока назад все едно гумата спира, тоя край с тампона влиза навътре към центъра на колата. Тука един приятел на четворка голф по погрешка ги е набил обратно на тези от снимката и вече година време не са мръднали, иначе тия тампони по 5лв парчето си заминават за 3-5 хиляди км.
Моя съвет е да потърсиш такива тампони от ауди ТТ 20-25лв е парчето, но са с плътна гумена част и изкарват доста повече километри.
Ламаринката около болтовете, си може и без нея
Като го хванеш носача за предната втулка и натискаш шарнира в посока назад все едно гумата спира, тоя край с тампона влиза навътре към центъра на колата. Тука един приятел на четворка голф по погрешка ги е набил обратно на тези от снимката и вече година време не са мръднали, иначе тия тампони по 5лв парчето си заминават за 3-5 хиляди км.
Моя съвет е да потърсиш такива тампони от ауди ТТ 20-25лв е парчето, но са с плътна гумена част и изкарват доста повече километри.
Ламаринката около болтовете, си може и без нея
-
altanivan
- Мнения: 1159
- Регистриран на: Чет 21 юни 2007 14:27
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
Re: Пасат б3 посока на набиване тампони на носачи
Взех от Ауто Хит lemförder 14лв/бр клиентска цена
Но като се замисля,ако са по начина ,по който ти казваш,когато се минава през неравности ще се разкъса плътната част на гумата,защото мърдането нагоре/надолу на носача ще е точно там ... а при тръгване /спиране (по твоят начин) ще е по-добре,че ще поема плътната му част ... не е измислена много добре ,май ...

- push
- Мнения: 780
- Регистриран на: Чет 03 мар 2011 21:42
- Автомобил: mk2
- Двигател: 1.9 TD
- Местоположение: София
Re: Пасат б3 посока на набиване тампони на носачи
На снимката тия са набити грешно(поне единия) има белег на носача и стрелка на гумената част на тампона(виждат се на снимката), които трябва да съвпадат. :)
Даваш 20 лв. повече и спестяваш една смяна на тия тампони.А и не се чудиш как да им го набиеш
Даваш 20 лв. повече и спестяваш една смяна на тия тампони.А и не се чудиш как да им го набиеш

- Iezekil
- Мнения: 6186
- Регистриран на: Вто 14 фев 2012 15:53
- Автомобил: Passat B4 Variant
- Двигател: ABS 94
- Местоположение: Шумен
Re: Посока при биване тампони на носачи Пасат б3
К.Одаджийски написа:Ламаринката около болтовете, си може и без нея
Не,не може без нея.Писал съм в някоя тема как на мен ми ги бяха спестили тея ламаринки и се убих да търся от къде лопа.Колкото до самите втулки...минавай на полиуретанови,вечни са.
- zfa159
- Мнения: 7908
- Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
- Автомобил: Skoda Karoq + Passat B4 Syncro
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Пасат б3 посока на набиване тампони на носачи
Полуретана е твърд и вози като каруца. Има си заводско решение, което е пак вечно и возията остава приятна :
%201.8%20T%20image-560048276.jpg)
Тампона е от Ауди ТТ или Ауди S3. Става без проблем на Голф 2, Голф 3, Голф 4, Пасат В3 и В4 и т.н. Тампона е гумен и затова поема вибрациите и колата с такъв вози по-добре от полуретановия. Цената е под 30лв за брой. Както е ясно, при такъв плътен, няма значение как се слага.
По въпорса с втулката - наистина няма смисъл от нея, поне по мое мнение. Причината е, че магарето си има едни елипсовидни издатини при отвора за тампона, които фиксират тампона към магарето точно на едно място и ако болта се стегне здраво, няма никакво хлопане и тропане, няма и никакво движение на никъде. Ако тампоните са някакво менте и не застават плътно към магарето, тогава втулката ги държи и без нея наистина хлопат, но оригиналните тампони нямат такъв проблем. Никога на нито една кола не съм слагал тази втулка и никога нищо не е хлопало, само че ползвам само Lemfoerder от проверен доставчик (и те имат много ментета). Има и друг момент - продават се тампони с два диаметъра вътре и ако ви дадат с по-големия диаметър, без втулка наистина тропат. Затова трябва да се пазарува от магазини, които знаят какво продават :)
По въпроса как трябва да седи :

Според мен също е по-правилно да седи на 90 градуса, само че дори в книжката на тампона пише, че се монтира така, както е показано на снимката.
П.п. тая кутийка на Moog, дето седи на снимката - не знам какво има вътре, ама го извхърли някъде, където хора не минават - това са най-некачествените части, които съществуват, може би само Topran са по-зле от тях. За предниците на тези коли има 2 варианта - Lemfoerder или As Metal. Останалите разни Moog, Meyle и т.н., здават багажа много по-бързо и не си заслужават.

%201.8%20T%20image-560048276.jpg)
Тампона е от Ауди ТТ или Ауди S3. Става без проблем на Голф 2, Голф 3, Голф 4, Пасат В3 и В4 и т.н. Тампона е гумен и затова поема вибрациите и колата с такъв вози по-добре от полуретановия. Цената е под 30лв за брой. Както е ясно, при такъв плътен, няма значение как се слага.
По въпорса с втулката - наистина няма смисъл от нея, поне по мое мнение. Причината е, че магарето си има едни елипсовидни издатини при отвора за тампона, които фиксират тампона към магарето точно на едно място и ако болта се стегне здраво, няма никакво хлопане и тропане, няма и никакво движение на никъде. Ако тампоните са някакво менте и не застават плътно към магарето, тогава втулката ги държи и без нея наистина хлопат, но оригиналните тампони нямат такъв проблем. Никога на нито една кола не съм слагал тази втулка и никога нищо не е хлопало, само че ползвам само Lemfoerder от проверен доставчик (и те имат много ментета). Има и друг момент - продават се тампони с два диаметъра вътре и ако ви дадат с по-големия диаметър, без втулка наистина тропат. Затова трябва да се пазарува от магазини, които знаят какво продават :)
По въпроса как трябва да седи :

Според мен също е по-правилно да седи на 90 градуса, само че дори в книжката на тампона пише, че се монтира така, както е показано на снимката.
П.п. тая кутийка на Moog, дето седи на снимката - не знам какво има вътре, ама го извхърли някъде, където хора не минават - това са най-некачествените части, които съществуват, може би само Topran са по-зле от тях. За предниците на тези коли има 2 варианта - Lemfoerder или As Metal. Останалите разни Moog, Meyle и т.н., здават багажа много по-бързо и не си заслужават.

-
altanivan
- Мнения: 1159
- Регистриран на: Чет 21 юни 2007 14:27
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
Re: Пасат б3 посока на набиване тампони на носачи
Кутийката е от шарнири,ама днес вече сложих всичко. Доста се измъчих ,докато качих носачите на купето,но след много нерви и малко помощ стана... Иначе, самото набиване на тампоните беше лесно. На менгеме ги натиснах и си влязоха без проблеми..
- Winner25
- Мнения: 7339
- Регистриран на: Пон 14 мар 2005 15:33
- Автомобил: VW Passat B4 B6
- Двигател: ABS BKC
- Местоположение: Казанлък
Re: Пасат б3 посока на набиване тампони на носачи
Дойде време и аз да сменя въпросните втулки. Предните изкараха около 10 години и над 100 000км, ама майстора който ги сменя не си спомня какви е сложил
Мисля да взема такива от ауди ТТ. Има ли значение от коя година? Всички ли стават? Гледам в онлайн магазините че цените им са като на тези за VW.
Сменял съм такива втулки на голф 3 и там единия болт на десния носач опира в картера и малко трудно се сваля. При пасатите иа ли го този проблем?
Мисля да взема такива от ауди ТТ. Има ли значение от коя година? Всички ли стават? Гледам в онлайн магазините че цените им са като на тези за VW.
Сменял съм такива втулки на голф 3 и там единия болт на десния носач опира в картера и малко трудно се сваля. При пасатите иа ли го този проблем?
- К.Одаджийски
- VW експерт

- Мнения: 12172
- Регистриран на: Пон 11 сеп 2006 20:11
- Автомобил: Saab 9-3 SS ARC
- Двигател: B207L
- Местоположение: София / Берковица
Re: Пасат б3 посока на набиване тампони на носачи
На пасата си излиза болта без проблем
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 44 госта
