Мнения за Audi A4 B6 1.9 131 к.с.

Volkswagen или Audi, Golf или Passat, Bentley или Bugatti - това е мястото да питате, да споделите и да разберете
Потребителски аватар
Dagestan
Мнения: 958
Регистриран на: Съб 30 ное 2013 19:04
Автомобил: Toledo 1M2 и един Фокус
Двигател: AGN 2000
Местоположение: Разград

Re: Мнения за Audi A4 B6 1.9 131 к.с.

Мнениеот Dagestan » Чет 14 май 2015 20:57


ventsi34 написа:Ориентировачно какво повече би ми струвало поддръжката на тази кола спрямо Golf 5?

Откъм двигател, ако Голфа също е помпа-дюза, нищо отгоре, откъм окачване, зависи от състоянието, защото и при Голф 5, и при А4-ката ако започне да се сменя всичко, нещата и в двата случая са соленички. На мен лично, возията на Голф 5 ми допада доста повече, отколкото на Аудито, визията също. Гледам и цени на дискове, накладки - цените са сходни, т.е. никаква фрапираща разлика, течностите са също в подобни количества, на същите цени.
Всички 1.9тди, особено помпа-дюза са много привлекателни за крадците, така че и новата кола, да не я споходи съдбата на старата :question За мен 1.8т с газов инжекцион би била по-икономически изгодната покупка.

И също така, ценовата политика при резервните оригинални части на ВАГ не мога да си я обясня, има компоненти на разумни цени, има и на безумни цени. Та, в този ред на
мисли не виждам причина 2-рата употреба като негативна. Само за пример ще дам на мойта кола, картерната вентилация се състои от 3 парчета маркучи, свързани с един пластмасов тройник - никакви неоригинални варианти, а ОЕМ - 120лв, отдушника, който излиза от блока е едно пластмасово парче около 20см на цена от само 70лв, е аз поне не мога да си позволя това разхищение, при положение, че същата работа ще ми свършат и 2-ра ръка от моргата за 30-40лв общо.




WasteLand_TD
Мнения: 740
Регистриран на: Пон 14 юни 2004 9:31
Автомобил: E60_LCI_M57TU2_235+Golf4_ASV
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Re: Мнения за Audi A4 B6 1.9 131 к.с.

Мнениеот WasteLand_TD » Чет 14 май 2015 21:05


Прав е колегата 110afn. Тези коли(Ауди) ако искаш да ги поддържаш с хубави части си струват стабилни пари.
Аз имах Пасат Б5/АФН, който ползва Ауди А4 платформа и просто всичко си е цифромания.Тампон мотор - 240-250лв оригинален.
Да не говорим за надлъжния мотор, който има по-тежко обслужване от напречния.Сваляй маски, слагай маски, чупят се пластмаски(все пак са стари).
Сравнете в ЕТКА цените примерно на кори под мотора и въобще купето на Пасат Б5/Б5.5 и Пасат Б6(който си е върху удължена версия на Голф5) - ще останете както се казва - потресени :) При Б6 са доста по-евтини
Има още други примери.Брат ми кара Пасат Б6, та знам.
Всичко опира до финанси.


Потребителски аватар
mitko85
Мнения: 753
Регистриран на: Сря 16 яну 2008 23:58
Автомобил: E91
Двигател: M47
Местоположение: София

Re: Мнения за Audi A4 B6 1.9 131 к.с.

Мнениеот mitko85 » Чет 14 май 2015 21:31


Колега, качи се да покараш голф5 и а4 б6 и виж в коя ще се чувстваш по-добре. В темата няма да прочетеш обективни мнения, истината е че всяка стара кола си иска пари за поддръжка. Носачи и тампони не се сменят всяка година, а и там си зависи от типа на каране.
п.п. Тандем не бяха ли някакви кренвирши?


Потребителски аватар
malin.angelov
Мнения: 322
Регистриран на: Вто 19 юли 2011 23:33
Автомобил: vw passat
Двигател: BMP 07
Местоположение: Sofia

Re: Мнения за Audi A4 B6 1.9 131 к.с.

Мнениеот malin.angelov » Чет 14 май 2015 21:37


Колега,

скачай смело - уникален автомобил е!! Поддръжката е идентична като на пасат б5 или б5.5. Е не всичко, но основните консумативи))

Аз бих те посъветвал за 1.8т 163кс - с газ! По малко ги крадат и бензините са основно от Швейцария, което сравнено с италианските кенефи по авто къщите, ще е 100 пъти по запазено и поддържано!

На скоро купих такъв автомобил за брат ми и останах доста очарован!! :scare3


Потребителски аватар
stefan4o
Мнения: 19324
Регистриран на: Съб 16 юни 2007 6:07
Автомобил: VW Jetta
Двигател: PN 1990+KR 1987
Местоположение: Стара Загора
Контакти:

Re: Мнения за Audi A4 B6 1.9 131 к.с.

Мнениеот stefan4o » Чет 14 май 2015 21:38


WasteLand_TD написа:Аз имах Пасат Б5/АФН, който ползва Ауди А4 платформа и просто всичко си е цифромания.Тампон мотор - 240-250лв оригинален.
?
На Голф оригинален тампон, колко мислиш, че струва?


ventsi34
Мнения: 158
Регистриран на: Чет 20 авг 2009 9:42
Автомобил: VW Golf MK5
Двигател: 1900 TDI BLS
Местоположение: Кърджали

Re: Мнения за Audi A4 B6 1.9 131 к.с.

Мнениеот ventsi34 » Чет 14 май 2015 21:41


до към 10 000 мисля да отделя, че после трябва и да се постегне колата. Голфа ми харесва но искам да избегна двойка мотора, което ми оставя за избор само 1.9 (105 к.с.) но някак исках да е малко по-мощна колата (като ще плащам високия данък да има причина поне). Понеже както споменах вече преди няколко дни задигнаха моя Leon, а той много си ми харесваше съм възобновил търсенето. За сега възможните модели, които оглеждам са BMW e46 320D (136к.с.), Audi A4 B6 1.9 (131 к.с.), Seat Leon 1М1 (като стария), Golf 5 1.9 (105 к.с.), Шкода Октавия 1.9 (105 к.с.). Това са колите, които ми хващат окото за момента.


jordanpar
Мнения: 840
Регистриран на: Вто 20 фев 2007 15:01
Автомобил:
Двигател:

Re: Мнения за Audi A4 B6 1.9 131 к.с.

Мнениеот jordanpar » Чет 14 май 2015 22:50


Имам чуството че този форум спря от времето на Голф 4 насам.
Разбира се всичко опира до индивидуалната преценка какво е ''скъпо'' и какво ''евтино''.
Но пичове,да казваш че 13-14 годишен автомобил е скъп за поддръжка-е значи не си за никакъв.
Преди 5 години имах и дизелово,а от няколко месеца си взех 1.8Т В6.За кеф и ръчкане.
Нито дизеловото нито бензиновото са кой знае какво като поддръжка като аналози на други модели автомобили подобни години на производство.
Черно комби с хром лайстни и С-лине 17'' джанти за мен е класика при този модел.Наистина ауди и комби вървят винаги ръка за ръка.
Е46 дизел преди фейслифта не ти трябва.
Шкода е смешно да я слагаме до Ауди в една и съща тема.
Голф...... съжалявам ако обидя някого но голф е първото стъпало на което стъпва всеки почитател на фолксваген,редно е с годините да градираме нагоре, а не да тъпчем на едно място.
Тясна била колата....ми хапвайте по-здравословно бе пичове :c020 .Нима искате да кажете че германския инженер е мислил кола за лилипути???Вие знаете ли колко е средната височина на германеца?


WasteLand_TD
Мнения: 740
Регистриран на: Пон 14 юни 2004 9:31
Автомобил: E60_LCI_M57TU2_235+Golf4_ASV
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Re: Мнения за Audi A4 B6 1.9 131 к.с.

Мнениеот WasteLand_TD » Пет 15 май 2015 10:15


stefan4o написа:
WasteLand_TD написа:Аз имах Пасат Б5/АФН, който ползва Ауди А4 платформа и просто всичко си е цифромания.Тампон мотор - 240-250лв оригинален.
?
На Голф оригинален тампон, колко мислиш, че струва?


Колко да е? При Голфа 4 има три тампона(дано не бъркам) по цени в ЕТКА.Умножаваш по две и малко и получаваш реална цена в БГ от Порше:
93
71
63

При Пасат Б5/АФН:
115
115
57
57
8

Та така


WasteLand_TD
Мнения: 740
Регистриран на: Пон 14 юни 2004 9:31
Автомобил: E60_LCI_M57TU2_235+Golf4_ASV
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Re: Мнения за Audi A4 B6 1.9 131 к.с.

Мнениеот WasteLand_TD » Пет 15 май 2015 10:30


jordanpar написа:Имам чуството че този форум спря от времето на Голф 4 насам.
Разбира се всичко опира до индивидуалната преценка какво е ''скъпо'' и какво ''евтино''.
Но пичове,да казваш че 13-14 годишен автомобил е скъп за поддръжка-е значи не си за никакъв.
Преди 5 години имах и дизелово,а от няколко месеца си взех 1.8Т В6.За кеф и ръчкане.
Нито дизеловото нито бензиновото са кой знае какво като поддръжка като аналози на други модели автомобили подобни години на производство.
Черно комби с хром лайстни и С-лине 17'' джанти за мен е класика при този модел.Наистина ауди и комби вървят винаги ръка за ръка.
Е46 дизел преди фейслифта не ти трябва.
Шкода е смешно да я слагаме до Ауди в една и съща тема.
Голф...... съжалявам ако обидя някого но голф е първото стъпало на което стъпва всеки почитател на фолксваген,редно е с годините да градираме нагоре, а не да тъпчем на едно място.
Тясна била колата....ми хапвайте по-здравословно бе пичове :c020 .Нима искате да кажете че германския инженер е мислил кола за лилипути???Вие знаете ли колко е средната височина на германеца?


Скъп за поддръжка е 13-17 годишен Пасат ако му купуваш оригинални части.
Иначе не е скъп, слагаш тампони Оптимал/Феби и се наслаждаваш на комфорта :)
За мен е било ОК, поддържах го качествено и му взех топ цена.Но поддръжката на Пасат Пасат Б5/Б5.5 е по-тежка от на Голф4.
При Пасат Б6 картинката е друга.Там си е Голф5 шаси и разликата не е голяма(дали я има въобще).
Подобно беше и при Пасат Б3/Б4 спрямо Голф2/3.
Имали сме ги всичките, говоря от опит, а не - един ми каза.
Защо VAG прави Пасат Б6 на удължена Голф платфoрма, а не продължава върху Ауди.
Според мен е заради цената.

П.С
Скоро се наложи ремонт на скоростната кутия на Пасата Б6 2.0 ТДИ 6-степенна - като пуснеш газта на 5-та на около 2000 оборота - вие.
Човека който ни поддържа колите я оправи.Има си собствен автосервиз и е с голям опит.
Думите му бяха - тази кутия(от напречен мотор) е песен в сравнение с такава от надлъжен Пасат Б5.5 пак 6 степенна.
Такива му бяха думите, може за друг да е обратното, не знам....


reroll
Мнения: 101
Регистриран на: Съб 11 май 2013 17:27
Автомобил:
Двигател:

Re: Мнения за Audi A4 B6 1.9 131 к.с.

Мнениеот reroll » Пет 15 май 2015 21:31


WasteLand_TD написа:Думите му бяха - тази кутия(от напречен мотор) е песен в сравнение с такава от надлъжен Пасат Б5.5 пак 6 степенна.
Такива му бяха думите, може за друг да е обратното, не знам....


Дали си наясно,че човек си купува кола за да му е приятно да я кара и не се вълнува от това,дали ремонта при напречен мотор е песен сравнен с надлъжен.Все пак кое е по-важно:на теб да ти е приятно или на някой си да му е по-лесно за работа?

jordanpar написа:Разбира се всичко опира до индивидуалната преценка какво е ''скъпо'' и какво ''евтино''.
Но пичове,да казваш че 13-14 годишен автомобил е скъп за поддръжка-е значи не си за никакъв.


Много правилно казано.


WasteLand_TD
Мнения: 740
Регистриран на: Пон 14 юни 2004 9:31
Автомобил: E60_LCI_M57TU2_235+Golf4_ASV
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Re: Мнения за Audi A4 B6 1.9 131 к.с.

Мнениеот WasteLand_TD » Пет 15 май 2015 22:12


Абе доста хора си се вълнуват колко излиза поддръжката на определена марка/модел кола.
Повечето теми започват с - колко струва, скъпо ли е и т.н...


Потребителски аватар
Danny boy
Мнения: 1959
Регистриран на: Сря 10 яну 2007 18:28
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Пловдив

Re: Мнения за Audi A4 B6 1.9 131 к.с.

Мнениеот Danny boy » Съб 16 май 2015 16:54


Двигателя е хубав,разгадан,динамичен и предлага достатъчна мощност за купето,малко е шумен, но се свиква.Хубаво е да е 6ск.
Предполагам аудито е малко по-тясно,но ако ще си возиш гъза само в повечето време мисля става.Иначе комбито спасява положението донякъде.
Разхода е приличен,смея да кажа икономичен автомобил за габаритите и мощността си.
Разходи по ремонти според зависи колко пари си си го купил, и как си го пазиш,обслужваш и караш.
Затова и цените варират 2-3к.По правило в България обаче не най-скъпото е най-добро,така че късмета пак е решаващ.
Моделът вече минава 13г. и в следващите 4-5, ако ще го караш се очакват да намалеят масрафите по обслужване и резервни части/афтърмаркет/.Все повече ще се появяват по моргите и ще има части бол.
Смятам че човек за да притежава такъв автомобил към момента и е семеен с деца,и да успява да го потдържа в що годе прилично техническо състояние е хубаво в къщи да влизат 2-3к лева,
Това е личното ми мнение като притежател на пасат с такъв агрегат,не държа да го налагам на никого.
Мир.


Потребителски аватар
kambone
Мнения: 453
Регистриран на: Сря 09 апр 2008 18:49
Автомобил: Passat b5.5 2001
Двигател: 1.8T AWT
Местоположение: София
Контакти:

Re: Мнения за Audi A4 B6 1.9 131 к.с.

Мнениеот kambone » Съб 16 май 2015 22:44


Колега, ако ти харесва колата намери си запазен екземпляр и стреляй, не се плаши.
Когато оглеждах за моят б5.5 1.8Т автомат какво ли не чух - бягай от автомат, бягай от турбо, ужас, алуминиево окачване - ужас. Бобини - ужас!
Истината е, че каквато и кола да вземеш, тя иска подръжка.
Алуминиевите носачи въобще не са страшни. (Въпреки че аз смених целият комплект, но това е от километрите и от моя стил на подръжка на кола). Няма да сменяш носачи всеки месец. Най-вероятно и всяка година.
Нафтова помпа ли? Хора, колко пъти в живота на една кола се сменя нафтова помпа? Може би веднъж на 100к км? Колко от вас имат колите си за по 100к км?
Дюзи? Ако купиш стара и захабена кола на 500 000 км не очаквай да нямаш проблем с дюзите или с мотора. Но най-вероятно ще имаш проблеми и с много други неща.
Като цяло 1.9ТДИ 131 е много надежден мотор с отлична динамика! Ако ти харесва как се чувстваш в А4 - стреляй смело! На мен ми е тясно и за това взех б5.5 :)
Не се плаши от мнения, особено в интернет. Само един съвет - внеси си колата сам или с доверен човек. Тези коли на тази възраст, които се внасят тук са обикновенно на много километри с превъртяни километражи и добре замаскирано минало. Ако си намериш добре подържано от собственик пот 300к км най-вероятно няма да имаш проблеми. И ако ти се случи да ти изгърми помпа, дюза или не дай си боже турбо - веднъж да го смениш и след това забравяш. Дори и да си купиш млада Тойота Корола няма гаранция че нещо няма да се повреди. Машини са и всичко се случва.
Купи си каквото ти е на сърцето и си слагай усмивката на лицето всеки път когато си отключиш колата и седнеш в нея. Това е най-важното.


Потребителски аватар
stefan4o
Мнения: 19324
Регистриран на: Съб 16 юни 2007 6:07
Автомобил: VW Jetta
Двигател: PN 1990+KR 1987
Местоположение: Стара Загора
Контакти:

Re: Мнения за Audi A4 B6 1.9 131 к.с.

Мнениеот stefan4o » Нед 17 май 2015 6:48


При помпа-дюза такъв възел "нафтова помпа" не съществува. Има една наречена "тандем" помпа, която само и единствено нагнетява горивото и прави вакуум за сервото на спирачките (зацепена е от разпределителния вал). И струва под 100 лева втора ръка (нова мисля към 400, ако не се лъжа).



Върни се в “Избор и покупка на автомобил”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Google [Bot] и 41 госта