Пасат B 5.5 2002г. 1.9 TDI, 131 въпрос за типтроник - решен

Печките са на мода. Дори и дизела да е по-скъп феновете му са много...
fleetwood
Мнения: 5
Регистриран на: Чет 14 май 2015 6:11
Автомобил:
Двигател:

Пасат B 5.5 2002г. 1.9 TDI, 131 въпрос за типтроник - решен

Мнениеот fleetwood » Чет 14 май 2015 6:17


Привет на всички. От близо една седмица съм собственик на Пасат B 5.5 2002г. 1.9 TDI, 131 (hp) Автомат (типтроник).Та, въпроса ми е относно скоростната кутия. Когато запаля колата и като цяло когато сменям скоростите примерно от P към R и D и съответно обратно, нормално ли е при самата смяна на режима, съвсем леко да помръдва или придърпва колата? И като цяло с лекота ли се превключват режимите или влизат по-трудничко.

Благодаря предварително на отзовалите се.
Поздрави




Потребителски аватар
baitanas
Мнения: 77
Регистриран на: Вто 06 апр 2010 19:21
Автомобил: VW Passat Alltrack
Двигател: CCZB 2012
Местоположение: Варна

Re: Пасат B 5.5 2002г. 1.9 TDI, 131 въпрос за типтроник

Мнениеот baitanas » Съб 16 май 2015 19:25


При мен си превключват леко и без проблем.Ако имаш проблем по добре отиди да ти я погледне някой който ги разбира тези кутии че после да не стане по дебела работата.


Потребителски аватар
kambone
Мнения: 453
Регистриран на: Сря 09 апр 2008 18:49
Автомобил: Passat b5.5 2001
Двигател: 1.8T AWT
Местоположение: София
Контакти:

Re: Пасат B 5.5 2002г. 1.9 TDI, 131 въпрос за типтроник

Мнениеот kambone » Съб 16 май 2015 22:35


От P на R или на D е нормално да помръдне колата, за това трябва да си натиснал хубаво спирачката.
При този модел автоматик в момента в който зацепи предваката вече има тяга и когато освободиш спирачката тя сама тръгва напред / назад.
Освен ако не са някакви силни вибрации и придръпвания де, тогава може би е добре да идеш да ти я погледнат. И да знаеш, че едно ново масло и гарнитура в автомата правят чудеса! Ако никога не са сменяни ти препоръчвам да ги смениш, при моят типтроник работата му стана много по-мека и по-плавна при смяна на маслото и гарнитурата.


fleetwood
Мнения: 5
Регистриран на: Чет 14 май 2015 6:11
Автомобил:
Двигател:

Re: Пасат B 5.5 2002г. 1.9 TDI, 131 въпрос за типтроник

Мнениеот fleetwood » Нед 17 май 2015 11:47


Гарнитура и масло са сменяни преди 2-3 седмици. Сега ново 200, не иска да върви и дърпа както в началото, държи ниски обороти и повече от 110-120 км, не може да вдигне... Утре отива на диагностика... :death


novatora
Мнения: 1066
Регистриран на: Чет 22 ное 2012 12:34
Автомобил: vw passat b5.5
Двигател: AVF 2001
Местоположение: Петрич
Контакти:

Re: Пасат B 5.5 2002г. 1.9 TDI, 131 въпрос за типтроник

Мнениеот novatora » Пон 18 май 2015 11:43


При превключване не трябва да има никакви претрисания или удари. Също и когато тръгнеш и тя автоматично реди предавките. При смяна на масло се сменя и филтъра който е в самата кутия. Промива се всичко внимателно да няма стружчици. След това се налива маслото на машина като кутията е в работен режим и определени градуси. В 50% от случаите когато в домашни или гаражни мними сервизи се сменя маслото се появяват проблеми. Нужното масло за 5 степенен типтроник е 9 литра. При мнимите сервизи едвам 5 побират. Остава 4 литра старо и смесено с новото става бъркоч. Най добре е да се слага оригиналното масло но то е 40 лв литър. Сега в твоя случай е най добре да направиш диагностика на автомата. Той си има отделно еку. Вижте дали има грешки. Направи го колкото се може по скоро защото май си влязал в авариен режим който е до 4 предавка. Затова не вдигаш повече от 100. Счупиш ли автомата цетите са умопомрачителни.


Radoslav Radev
Мнения: 18
Регистриран на: Пет 25 дек 2009 16:16
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Sofia

Re: Пасат B 5.5 2002г. 1.9 TDI, 131 въпрос за типтроник

Мнениеот Radoslav Radev » Пон 18 май 2015 14:51


Привет колеги
като отговор на питането с колегата мога да кажа едно единствено нещо
Спираш да караш или я вкарваш в твои сервиз или спец.сервиз
свалят хидротрафа и ремонт на хидрото
първо преди това провери внимателно вс вакум маркучета и състоянието им.до 1ва и 2ра е мудна ------истрелването се получава след 2000 обр/тогава на твоя двг AVF се вкл турбината/на двигателя/
другата турбина/на автомата/се казва хидротрансформатор---тои ти дава ускорението/инерционното/
тоест тои работи на 3та+4та+5та
когато кутията е изтърбушена и се сипва маслто е 9.250 л ца цялата и се спазва задължително реда на касетките/скоростите/ и момента на сипване
твоят автомат е 5HP19-zf
затова вървенето не върви/нямаш засилващ маховик/при ръчните и /хидро/при автомата
когато влезеш в авариен режим КОЛАТА СЕ ДВИЖИ ЕДИНСТВЕНО И САМО НА 3та предавка с моментен разход 23-27 л/100 и на задна/съответно и посока Р.нещо ако не ти е ясно питаи смело. :beer


Radoslav Radev
Мнения: 18
Регистриран на: Пет 25 дек 2009 16:16
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Sofia

Re: Пасат B 5.5 2002г. 1.9 TDI, 131 въпрос за типтроник

Мнениеот Radoslav Radev » Пон 18 май 2015 15:20


Значи като чичо тъп започнах отзад напред---тоест
като за начало виж двигателя и конкретно турбината .прословутия Н75 и дебитомера/при твоя мотор малко вероятно дебитомера ама винаги има и изключения
това на диагностиката ще се покаже
относно помръдването на предавателният лост/скоростният лост/ вижте жилото което е късо.то е предавката от и към кутията и се регулира/може да се окаже че е натегнато изкъсо/трябва ти гидоре/камък/10/
после.........вижте на автомата в програмата тст драив на клапаните/сигнал на място/
мисля че проблема ще искочи от двг-то и историите покраи него/дебитомер/турбо/клапан Н75/или уестгеит/клапана които се управлява от Н75/
успех :beer


fleetwood
Мнения: 5
Регистриран на: Чет 14 май 2015 6:11
Автомобил:
Двигател:

Re: Пасат B 5.5 2002г. 1.9 TDI, 131 въпрос за типтроник

Мнениеот fleetwood » Пон 18 май 2015 15:57


Благодаря на всички, които се отзоваха.Днес е минала диагностиката , Автомата си е наред, няма проблеми по-него. Оказало се егер клапана и някаква тръба,която била там била спукана и за това не вървяла колата ( не разбирам много аз, така ми казаха). Утре ще е готова.
Благодаря още веднъж!


Потребителски аватар
kambone
Мнения: 453
Регистриран на: Сря 09 апр 2008 18:49
Автомобил: Passat b5.5 2001
Двигател: 1.8T AWT
Местоположение: София
Контакти:

Re: Пасат B 5.5 2002г. 1.9 TDI, 131 въпрос за типтроник

Мнениеот kambone » Вто 19 май 2015 13:59


Добро развитие на ситуацията :) :th_up


fleetwood
Мнения: 5
Регистриран на: Чет 14 май 2015 6:11
Автомобил:
Двигател:

Re: Пасат B 5.5 2002г. 1.9 TDI, 131 въпрос за типтроник

Мнениеот fleetwood » Пет 22 май 2015 8:52


Да минах тънко , сега всичко е ок.Благодаря още веднъж за съветите колеги.


krastev_d
Мнения: 2
Регистриран на: Вто 09 сеп 2014 12:34
Автомобил:
Двигател:

Re: Пасат B 5.5 2002г. 1.9 TDI, 131 въпрос за типтроник - ре

Мнениеот krastev_d » Пон 25 май 2015 13:11


Привет, колега, поздравления за лекото разрешаване на проблема!

Бих желал да се включа в твоята тема, за да не създавам нова - може ли някой да ми препоръча добър сервиз за автоматични скоростни кутии-типтроник за същия мотор в София или Софийска област?
Имам проблеми с моята - на моменти подритва, когато сменя предавките, а и понякога ги сменя малко мудно т.е в момента на натискане на педала за ускорение и отнема няколко секунди докато върне предавка и тн. Един приятел я закара на сервиз в София (от провинцията съм, Софийска област) и там са му казали, че трябва да се сменят някакви клапани 2 броя, като цената е 270 лв за брой и ще ги доставят след няколко дни. Не знам дали е много или малко, но ще се чувствам по-спокоен ако взема поне и второ мнение от друг доказан сервиз.

Благодаря предварително!


novatora
Мнения: 1066
Регистриран на: Чет 22 ное 2012 12:34
Автомобил: vw passat b5.5
Двигател: AVF 2001
Местоположение: Петрич
Контакти:

Re: Пасат B 5.5 2002г. 1.9 TDI, 131 въпрос за типтроник - ре

Мнениеот novatora » Вто 26 май 2015 8:31


За всяка предавка на автомата си има хидравлично клапанче. Те са големи колкото маркер на ширина. Подритването и забавянето се получава когото това клапанче задържа и когато му се увеличи налягането изпусне изведнъж и кутията подскача. При мен се получи това нещо на първа. Когато включа на директна и кутията подскочи което е доста неприятно. Проблема се реши с подмяна на клапанчето със зелена маркировка но от морга за 50 лв. Кутията ми беше и напълно обслужена с подмяна на бутала, феродо, всички семеринги, филтър, гарнитура и масло. Цената достигна 1300 лв . Така че моят съвет е по бързо да реагираш на проблема че ще се повлечът и други части от това задържане. Ако не ти се дават за нов клапан толкоз пари вземи 2ра употреба. Аз карам така вече 3 години. Лошото е че трябва да смениш и гарнитура, филтър, масло и клапанчето и хоп ето ти 500 лв.


krastev_d
Мнения: 2
Регистриран на: Вто 09 сеп 2014 12:34
Автомобил:
Двигател:

Re: Пасат B 5.5 2002г. 1.9 TDI, 131 въпрос за типтроник - ре

Мнениеот krastev_d » Вто 26 май 2015 12:43


Благодаря за съвета. Всъщност майсторът е казал, че проблема е в тези 2 клапана, но дали са за подмяна или може да се почистят само или нещо подобно ще може да ми каже едва, когато отвори кутията. Също е казал, че маслото може и да не е за смяна, щял да каже като го види.
В четвъртък сутринта ще му я карам и ще пиша след това.


novatora
Мнения: 1066
Регистриран на: Чет 22 ное 2012 12:34
Автомобил: vw passat b5.5
Двигател: AVF 2001
Местоположение: Петрич
Контакти:

Re: Пасат B 5.5 2002г. 1.9 TDI, 131 въпрос за типтроник - ре

Мнениеот novatora » Вто 26 май 2015 15:35


Отвориш ли кутията подмяна на маслото, филтъра и гарнитурата. Според теб защо ти задържа клапанчето? От мърсотия в маслото. То обира стружки, прахта от феродовите дискове и тен подобни. За мен е недомислица да дадеш маса пари за клапаните и да оставиш старото масло. Този майстор сигурен ли е какво прави? Да не направи някой гаф? Цените за части по типтроника са умопомрачителни. Внимавайте как ще процедирате.



Върни се в “Дизелови агрегати”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 33 госта