Golf MK3 1.6 AEA - Проблем с охладителната система
- 1995
- Мнения: 47
- Регистриран на: Чет 03 яну 2013 14:48
- Автомобил: 2x vw golf 3
- Двигател: 1.4 ABD 1993 - 1.6 AEA 1995
- Местоположение: Белослав
Golf MK3 1.6 AEA - Проблем с охладителната система
Здравейте, скоро започна да ми присветва индикатора за температурата на двигстеля а показва, че е 90 градуса. Забелязах, че нивото в разширителния съд е спаднало с два-три пръста под минимума и диуритите са много твърди , и като започна да развивам капачката на разширителния съд, независимо при студен или загрял двигател започва да фъшти и изхвърля малко антифриз от съда и нивото се покачва отново до където е било. Да отбележа, че колата е с постоянно отворен термостат, но така се кара от 2-3 години едва ли от термостата е проблема. Не губи антифриз. Та искам да разбера, защо спада нивото в разширителния съд а като го отворя отново се покачва? Ще направя клип, ако искате. Благодаря Ви!
- 4i4o-dido
- Мнения: 829
- Регистриран на: Пет 02 юни 2006 17:40
- Автомобил: POLO 1.6 6N
- Двигател: AEA 1995
- Местоположение: Пловдив
- Контакти:
Re: Проблем с охладителната система голф 3 1.6 АЕА
А има ли АГУ?
- 1995
- Мнения: 47
- Регистриран на: Чет 03 яну 2013 14:48
- Автомобил: 2x vw golf 3
- Двигател: 1.4 ABD 1993 - 1.6 AEA 1995
- Местоположение: Белослав
Re: Проблем с охладителната система голф 3 1.6 АЕА
Няма и никога не е имала.
- Водния дух1
- Мнения: 3481
- Регистриран на: Вто 21 май 2013 21:17
- Автомобил: Golf 3 variant
- Двигател: 1Z
- Местоположение: Русе
Re: Проблем с охладителната система голф 3 1.6 АЕА
Според мен има въздух в системата.
- 1995
- Мнения: 47
- Регистриран на: Чет 03 яну 2013 14:48
- Автомобил: 2x vw golf 3
- Двигател: 1.4 ABD 1993 - 1.6 AEA 1995
- Местоположение: Белослав
Re: Проблем с охладителната система голф 3 1.6 АЕА
При загрял двигател отворих капачката на разширителния съд и запалих колата, натисках малко маркучите и завих капачката. Колко време или по точно как да си обезвъздуша системата, гледах други теми, но никъде не намерих ясно описано стъпка по стъпка как се прави. Дали не е развалена капачката и затова така да става? Като я развия доста въздух излиза + малко антифриз от съда. Атифриза не е сменян от близо 3 години и до сега нивото не е мръднало. Няма загуба.
-
- Мнения: 653
- Регистриран на: Съб 27 окт 2012 20:30
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Варна
Re: Проблем с охладителната система голф 3 1.6 АЕА
Защо за начало не си сложиш един здрав термостат , ако знаеш какво му причиняваш на мотора да работи в неоптимален температурен диапазон направо ти е бедна фантазията , вземи го смени а не се скрънзи , за първи път чувам някой да знае че нещо не работи но да кара така 3 години.
- 1995
- Мнения: 47
- Регистриран на: Чет 03 яну 2013 14:48
- Автомобил: 2x vw golf 3
- Двигател: 1.4 ABD 1993 - 1.6 AEA 1995
- Местоположение: Белослав
Re: Проблем с охладителната система голф 3 1.6 АЕА
Колата не е моя а на братовчед ми, има я от 5год. и само 3-4 пъти е сменял маслото и това е, нулева поддръжка. Сега замина в чужбина и ми я остави да я карам докато се предаде колата, много е изгнила и не си заслужава да се прави, та и затова нямам намерение да наливам напразно пари за нея. Понеже я карам все още най-вече извънградско(до село), ме е страх да не пръсне някой маркуч нещо по пътя.
-
- Мнения: 727
- Регистриран на: Вто 25 сеп 2007 19:59
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Проблем с охладителната система голф 3 1.6 АЕА
Може да е някой теч, който ти да не виждаш.Радиатор или да тече от тапиту на блока. Свещите, развити на студен двигател електродите им как са? Имат ли ваповиков отенък ?
- 1995
- Мнения: 47
- Регистриран на: Чет 03 яну 2013 14:48
- Автомобил: 2x vw golf 3
- Двигател: 1.4 ABD 1993 - 1.6 AEA 1995
- Местоположение: Белослав
Re: Проблем с охладителната система голф 3 1.6 АЕА
javor_bg написа:Може да е някой теч, който ти да не виждаш.Радиатор или да тече от тапиту на блока. Свещите, развити на студен двигател електродите им как са? Имат ли ваповиков отенък ?
Свещите не съм ги гледал, но загуба на антифриз НЯМА, просто нивото спада 2-3см. под минимума и като развия капачката на разширителния съд отново се връща антифриза в казанчето.
- georgebonev
- Мнения: 3111
- Регистриран на: Пет 10 май 2013 10:04
- Автомобил: Golf 3 Variant
- Двигател: 1.9 TD AAZ 1994
- Местоположение: Търговище
- Контакти:
Re: Проблем с охладителната система голф 3 1.6 АЕА
И аз съм за "въздух в системата".
В някои "напътствия" пише: на студен двигател (сутрин или не е работил няколко часа), развиваш капачката на разширителния съд (и доливаш, ако нивото е под минимума) и палиш двигателя. Около 2-3 минути поддържаш около 2000 оборота, като през това време е добре да се мачка периодично тръбата, която влиза в радиатора. После затваряш капачката и гасиш двигателя. Изчакваш да изстине и проверяваш пак нивото - ако е пак под минимума - доливаш. Ако е около средата между мин. и максимума - ОК.
Аз ти препоръчвам на студен двигател (сутрин или след престой поне 5-6 часа), да отвиеш капачката на разш.съд и виж нивото - ако е под минимума - долей. Палиш двигателя и периодично мачкай тръбите които влизат в радиатора и тези към парното отзад. През това време периодично вдигай оборотите до към 2000-2500, като редуваш нещата. Това, докато ти тръгне перката на радиатора и още 2-3 минути след като спре. После виж нивото в разширителното казанче и ако трябва - долей (готов, разреден антифриз 50/50 концентрат/вода - не знам с какъв е в момента - добре е да е същия, иначе става кафяв). Гасиш и оставяш да изстине или си караш и на другата сутрин пак проверяваш нивото на антифриза - трябва да е между мин. и макс.
По време на работа (нормално загрял двигател) нивото е нормално да пада, но не чак под минимума, а на студен двигател е над средата, но не над максимума.
В някои "напътствия" пише: на студен двигател (сутрин или не е работил няколко часа), развиваш капачката на разширителния съд (и доливаш, ако нивото е под минимума) и палиш двигателя. Около 2-3 минути поддържаш около 2000 оборота, като през това време е добре да се мачка периодично тръбата, която влиза в радиатора. После затваряш капачката и гасиш двигателя. Изчакваш да изстине и проверяваш пак нивото - ако е пак под минимума - доливаш. Ако е около средата между мин. и максимума - ОК.
Аз ти препоръчвам на студен двигател (сутрин или след престой поне 5-6 часа), да отвиеш капачката на разш.съд и виж нивото - ако е под минимума - долей. Палиш двигателя и периодично мачкай тръбите които влизат в радиатора и тези към парното отзад. През това време периодично вдигай оборотите до към 2000-2500, като редуваш нещата. Това, докато ти тръгне перката на радиатора и още 2-3 минути след като спре. После виж нивото в разширителното казанче и ако трябва - долей (готов, разреден антифриз 50/50 концентрат/вода - не знам с какъв е в момента - добре е да е същия, иначе става кафяв). Гасиш и оставяш да изстине или си караш и на другата сутрин пак проверяваш нивото на антифриза - трябва да е между мин. и макс.
По време на работа (нормално загрял двигател) нивото е нормално да пада, но не чак под минимума, а на студен двигател е над средата, но не над максимума.
- 1995
- Мнения: 47
- Регистриран на: Чет 03 яну 2013 14:48
- Автомобил: 2x vw golf 3
- Двигател: 1.4 ABD 1993 - 1.6 AEA 1995
- Местоположение: Белослав
Re: Проблем с охладителната система голф 3 1.6 АЕА
georgebonev написа:И аз съм за "въздух в системата".
В някои "напътствия" пише: на студен двигател (сутрин или не е работил няколко часа), развиваш капачката на разширителния съд (и доливаш, ако нивото е под минимума) и палиш двигателя. Около 2-3 минути поддържаш около 2000 оборота, като през това време е добре да се мачка периодично тръбата, която влиза в радиатора. После затваряш капачката и гасиш двигателя. Изчакваш да изстине и проверяваш пак нивото - ако е пак под минимума - доливаш. Ако е около средата между мин. и максимума - ОК.
Аз ти препоръчвам на студен двигател (сутрин или след престой поне 5-6 часа), да отвиеш капачката на разш.съд и виж нивото - ако е под минимума - долей. Палиш двигателя и периодично мачкай тръбите които влизат в радиатора и тези към парното отзад. През това време периодично вдигай оборотите до към 2000-2500, като редуваш нещата. Това, докато ти тръгне перката на радиатора и още 2-3 минути след като спре. После виж нивото в разширителното казанче и ако трябва - долей (готов, разреден антифриз 50/50 концентрат/вода - не знам с какъв е в момента - добре е да е същия, иначе става кафяв). Гасиш и оставяш да изстине или си караш и на другата сутрин пак проверяваш нивото на антифриза - трябва да е между мин. и макс.
По време на работа (нормално загрял двигател) нивото е нормално да пада, но не чак под минимума, а на студен двигател е над средата, но не над максимума.
Благодаря колега, за изчерпателния отговор. Ще пробвам утре,така както си написал. :)
-
- Мнения: 653
- Регистриран на: Съб 27 окт 2012 20:30
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Варна
Re: Проблем с охладителната система голф 3 1.6 АЕА
Не е нужно никакво мачкане на маркучи , това не са цици все пак че да ги мачкаме. Ако никъде няма предвидени капачки или вентили за обезвъздушаване просто налейте до макс , затворете капачката на разш.съд и запалете и изчакайте докато се включи перката на радиатора 2-3 пъти и това е.Хем ще проверите работят ли ви перките на радиатора.
- Bai Sando
- Мнения: 8116
- Регистриран на: Чет 27 мар 2008 22:28
- Автомобил: Audi A 3
- Двигател: 2000 TDI 2006г
- Местоположение: Пазарджик
Re: Проблем с охладителната система голф 3 1.6 АЕА
Нещо има нередно,тая кола се самообезвъздушава за 1 минута точно.Колкото и пъти да ми се е налагало да правя нещо по водата,само наливам до средата на казанчето,паля и гледам как излизат мехурчета.После на студено се допълва до където е нужно и това е.Много е вероятно да надува от гарнитурата или в по-добрия случай капачката на казанчето да се е скапала.
- 1995
- Мнения: 47
- Регистриран на: Чет 03 яну 2013 14:48
- Автомобил: 2x vw golf 3
- Двигател: 1.4 ABD 1993 - 1.6 AEA 1995
- Местоположение: Белослав
Re: Проблем с охладителната система голф 3 1.6 АЕА
Благодаря Ви за отговорите, Да! Перката работи като загрее колата. Утре ще пробвам с друга капачка и ще направя клип да видите за какво говоря 

-
- Мнения: 653
- Регистриран на: Съб 27 окт 2012 20:30
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Варна
Re: Проблем с охладителната система голф 3 1.6 АЕА
Имаш теч или проблем с гарнитура/глава.
Върни се в “Golf, Vento, Jetta & Bora”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: tdi fen и 118 госта