На този пробег и на това количество гориво,което е дал колегата горе, разлика от няколко чертички (а дори и цял резервоар) няма да даде съществена грешка
Имай предвид, че на всяко зареждане и засичане по чертичките на скалата може да ти даде отклонение. Колко е то не мога да кажа така наизуст, но ако се умножи отклонението по брой зареждания-засичания може да се получи интересна цифра Според зависи и колко пъти по колко са зареждани - колкото повече литри наведнъж са заредени, толкова и грешката е по-малка, ще има известни разлики.
Именно,колегата е дал общ пробег: 269445-230905=38540 км. И общо заредено гориво: 1757,59 л. И за още по-голяма точност е дал,че при двете крайни засичания показанията на горивомера са едни и същи. От това по-голяма точност-няма накъде. А през това време на какви показания на горивомера е зареждал-няма никакво значение,ако ще и по 2-3 л да е сипвал.. Толкова ли е сложно за разбиране? Опс,да не оспамваме темата.
няма никакво значение от чертичките. пише се че са минати Х на брой километри. и са добавени в резервоара нови Х литра. грешката е пренибрежимо малка за тези километри.
не знам какво ви учудва ниският разход на колеги публикуван по долу. ако се ускорява плавно използват се особеностите на релефа трафика при които се шофира и се кара с умерена скорост -- до 120 километра в час AFN мотор може да даде разход под 5 на 100.
при положение че се смятат сумарно километрите и изминатите километри накрая. а не при всяко едно зареждане едиствено значение има първоначалното количество гориво което е имало в резервоара. ако има някои учитер по математика във форума може да ни каже каква ще е статистическака грешка за 30 000 + километра
Не съм се заглеждал при Голф, колко деления има скалата на горивото, затова ще говоря по принцип за някаква кола с 50л. резервоар. Приемаме, че имаме 5 деления, които отговарят на ОКОЛО (неслучайно я пиша) 10л. гориво. Колата има гориво до първото деление, да предположим, че са 10л. Слагаме още 10 и караме 200км. Горивото е спаднало до първата чертичка пак, но не е ясно дали са останали 9 или 11 литра в резервоара, нали така? И като сметнем получаваме: 1. В единия случай колата е изгорила 11л. и е минала 200 км - разход 5.5/100км 2. В по-добрия вариант за всички дизелджии, колата е изгорила 9л. и е изминала 200 км - разход 4.5/100км Сам си сметни каква разлика може да даде едно такова засичане на разход като процентно съотношение, щото по стрелката не знам дали ще можем да познаем дали има 9 или 11 литра, щото знаем, че трябва да са 10, но плюс-минус литър едва ли ще го отчете стрелката така, че да се вижда осезаемо. Като знам, че има доста хора, които си карат дизелите с гориво около резервата и зареждат до 10л. нафта и после говорят, колко им горяла... как да им повярваш? Когато се пълни резервоара или се зареждат по-големи количества нафта грешката става далеч по-малка. Съдейки по това, че човекът си гледа чертичката допускам (може и да греша, затова ползвам тази дума), че много рядко или никога не я е пълнил догоре, за да я засече, както си трябва.
колега тук се говори за сумарен разход а не за едно отделно засичане. единично засичане се прави единствено пълен пълен за достоверен резултат а тук са налице близо 1800 литра което се равнява на около 35 40 резервоара
Не можеш да ми схванеш мисълта. Ако сумарните литри са заредени 30 пъти грешката ще е Х, ако са заредени 300 пъти - ще е по-голяма от Х. От това по-ясно не мога да го обясня. Колкото по-малко литри се зареждат наведнъж, толкова грешката е по-голяма. Без значение дали си направил 3 или 300 зареждания. Ако сипваш по 10л. нафта, грешката ти я показах в предния си пост.
схващам ти мисълта но не си прав. при полжение че колегата си смята всяко едно зареждане без изключение. след толкова много зареждания резултата се изравняваи грешката е пренебрежимо малка. прав си че един път е с литър отгоре а следващият с литър по малко. но това се компенсира от продължителноста на изчислението на разхода. и тази разлика няма къде да отиде. нито ще остане празен резервоара между зарежданията нищо ще се увеличи неговото съдържание
Колега наистина си се вдлъбил в идеята си за тея чертички и това си е , наистина логиката ти е разумна но за еднократно зареждане. По един или друг начин за тея 30000км + той е изгорил към 1800 литра не помня с точност примерни цифри давам, ако ще и на по 5 литра да ги е сипвал тея литри са изгорени и факта е единствено, че човека не чака да угасне, а за финално засичане взема близко до празен резервоар което е и смисъла на обяснението. Имаш ПОЛУ празен резервоар в началото на засичанията които са да речеме година 2 или повече и имаш полу празер резервоар отново сега следователно почваш и свършваш с приблизително еднакво гориво в резервоара.
От там нататък ти сам си направи сметка този 1 или 2 литра на 1800+ литра гориво колко точно отклонение може да са и с колко може да ни излъже колегата? И далеч не съм съгласен, че всеки дизелджия кара в резерва резервата за година и нещо от както карам дизел ми е светвала точно веднъж и то на метри от бензиностанцията.
ПС: Имам силно съмнение, че си бензинджия(газаджия) които се дразни на завидно ниските разходи на колегите с нафтови печки...
Карам на газ, това е факт. Ако исках дизелова кола, щях да карам такава. Не е нещо непостижимо да си купиш нафтов автомобил. За себе си съм преценил, че не ми се кара дизел. Същото съм го писал и на колеги, които си засичат разхода на газ по стрелкичката на бутилката и с допълване. Най-точните методи за засичане на бензин/дизел са - пълен резервоар, каране възможно най-много, почти до празен и напълване отново догоре, при газ - пълни се с някакво количество бутилката и се кара, докато не свърши нацяло. Другото са алабалистики и натъкмистики. На мен ми е ясно, че за примерно 30 000км е изгорил 1800литра, но въпросът е в статистическата грешка по метода на измерването и засичането. Т.е. Ако тези 1800 литра ги е заредил на 100 пъти по 18 литра грешката ще е една, ако ги е заредил 50 пъти по 36 литра - съответно грешката ще е доста по-малка. Ако една кола гори относително малко (примерно дизелова) и се зарежда често, но с малко гориво грешката в засичането по стрелка ще е доста голяма, с увеличаването на зареждането в литри грешката съответно ще намалява.
Темата стана тотален спам... каква ще е грешката, че е изминал да речеме 33250 км или 33286км? Къде е разликата грешка не може да има след като и в началото и в края стрелката има еднакви показания. Грешка би имало ако беше измерил един резервоар или два и беше казал мен за тоя един или два резервоара ми гори толкова гледах чертичката къде седи... тогава съм съгласен, че щеше да има грешка но в случая въобще твоята теория не важи. Не зная на колко години си но това разсъждение не е много зряло особено като говориш едно и също постоянно и не се замисляш дали не грешиш колега все пак не един човек ти каза не говориме за ЕДИН РЕЗЕРВОАР говориме за около 350 резероара ... статистическата грешка +-20, 30, 50 км в случая е пренебрежимо малка.