Пак ли трябва да сменям скоростна кутия?:(
- dj_tuhla
- Мнения: 1397
- Регистриран на: Съб 18 фев 2006 0:38
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Голо Бърдо
Ето пак - факти ми дай да ме убедиш, не ми повтаряй мнението на махленския майстор. Що се отнася до пари получавам достатъчно за да си сменям маслото всеки месец по два пъти без да усетя ако искам - за колата си съм дал над 1500 лв по поддръжката за една година, така че не е там проблема. Обясни ми разликата в качествата на чисто ново масло полусинтетика 75/90 и чисто ново пълна синтетика 75/90, сипани на 15 годишна скоростна кутия с неизвестен произход и история. Интересното е, че никой не може да обясни мнението си със смислени доводи а само се преповтаря каквото е чуто недоразбрано.
- Жоро Делчев
- BBS Collector
- Мнения: 2964
- Регистриран на: Нед 19 сеп 2004 17:10
- Автомобил: Golf GTI16V
- Двигател: ABF 1994
Аз бях сипал миналата година 80В90 и сутрин стана ужас превключването,особено 2ра и 3та,все едно ги няма.Като се разбие след 10 км се оправяше.Сега сложих полусинтетично Лотос 75В90 и се пооправи.15 лева му е литъра,а на пълната синтетика е около 25 за литър.С удоволствие бих и сложил и масло 50 лева литъра ако беше КР,но за скромно моторче според мен няма смисъл.
- joker
- Мнения: 5889
- Регистриран на: Вто 21 ное 2006 10:38
- Автомобил: Golf 3 Variant _Golf4 Variant
- Двигател: 1800 ABS _1900 TDI AHF
- Местоположение: Варна
dj_tuhla написа:Не се горещя колега, просто не обичам да вярвам на народни мъдрости. Не говоря за каране с минерално масло, предполагам че няма минерално 75/90 въпреки че не го твърдя. Но има полусинтетично 75/90 и не виждам как такова масло ще ми съсипе скоростната кутия. Нали именно тези цифрички отразяват поведението на маслото при различни температури, така че ако и едното и другото си отговарят на това 75/90 не виждам как ще почуствам разликата в качествата им да речем първите 2-3 години. Имам приятели който карат с полусинтетика както г3 така и пасат б3 и нищо не им е станало до момента, и продължавам да си мисля, че парите за пълната синтетика за тези над 15 годишни коли са хвърлени на вятъра. Също се дразня как с лека ръка приписахте разсвирването на скорости, купени втора употреба неизвестно от къде и как карани преди това на маслото че не било пълна синтетика .. еми сори ама това не можете да ме убедите и това си е. Успех.
Уважаеми колега!Занаятът ми е такъв ,че отдавна съм отвикнал да работя с народни мъдрости и да се поддавам на инерцията-лекар съм и то с 20 годишен стаж.Принцип в живота ми е да правя изводи само на базата на продължителни и съсредоточени наблюдения обогатени с теоретични познания -сиреч хармонично съчетаване на моя и чуждия опит.Тъй като автомобилите са ми хоби,а автомобилната диагностика не е различна от тази при човека-дори е далеч по-лесна поради чисто физикомеханичните взаимоотношения в машината този принцип го прилагам и тук.Така изводите ми не са събрани квартални мъдрости от самозвани полуинтелигенти!За мене е удоволствие да участвувам във форума защото както писах по-рано обменяйки опит ние можем да избегнем безсмилените разходи и глупавите икономии-каквито са икономиите от масло!Трябва да ти кажа че 16 години карах Москвич-Алеко и никога не съм му слагал нискокачествено масло-в резултат на това когата колите на всички останали се скапаха аз го караха и си свирках.Така и го продадох без да съм пипнал нищо по двигателя,а купувачът го кара вече 4 години и 4 пъти ме черпи защото не го е пипал!
Така,че един колега от форума много точно каза-икономии от масло се връщат като разходи умножени по 10.А на колегата собственик на магазини за масла трябва да му кажа ,че без малко не послушах един негов колега ,но именно интернетът ме спаси да не правя глупости.
Карай си с 80-90-щом си куражлия.Не знам кога ще се простим с руско италианския маниер на каране на автомобили???Важното е да върви-щом върви и щом има нещо азно-няма страшно.Който си екупил кола втора ръка от Италия е ял тая попара и знае за какво става въпрос!
На слука!!!
- dj_tuhla
- Мнения: 1397
- Регистриран на: Съб 18 фев 2006 0:38
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Голо Бърдо
Не мислех да отговарям в тази тема повече, но ми е трудно да се сдържа.
Разговора започна да наподобява такъв между ловджии - сега пък излезе 20 годишно Алеко, което не се е счупило защото е карано с пълна синтетика. Момент, 2006-16-4=1986, значи тогава е имало пълна синтетика и това доказва, че скоростите на моята Джета са наистина "оптимизирани да работят само и единствено с пълна синтетика"
Нищо че по спомени тогава все още не беше изобретено чудото на техническата мисъл Алеко, но това е друга тема. Ето ги фактите от който се нуждаех - утре отивам да си сменя маслото.
Сега сериозно, далеч съм от мисълта да се заяждам с някого, но се намесих именно защото ми се иска форума да бъде място за взаимопомощ, а не място където да си "плюем в мозъците".
Благодаря за вниманието.
Разговора започна да наподобява такъв между ловджии - сега пък излезе 20 годишно Алеко, което не се е счупило защото е карано с пълна синтетика. Момент, 2006-16-4=1986, значи тогава е имало пълна синтетика и това доказва, че скоростите на моята Джета са наистина "оптимизирани да работят само и единствено с пълна синтетика"

Сега сериозно, далеч съм от мисълта да се заяждам с някого, но се намесих именно защото ми се иска форума да бъде място за взаимопомощ, а не място където да си "плюем в мозъците".
Благодаря за вниманието.
- joker
- Мнения: 5889
- Регистриран на: Вто 21 ное 2006 10:38
- Автомобил: Golf 3 Variant _Golf4 Variant
- Двигател: 1800 ABS _1900 TDI AHF
- Местоположение: Варна
dj_tuhla написа:Не мислех да отговарям в тази тема повече, но ми е трудно да се сдържа.
Разговора започна да наподобява такъв между ловджии - сега пък излезе 20 годишно Алеко, което не се е счупило защото е карано с пълна синтетика. Момент, 2006-16-4=1986, значи тогава е имало пълна синтетика и това доказва, че скоростите на моята Джета са наистина "оптимизирани да работят само и единствено с пълна синтетика"Нищо че по спомени тогава все още не беше изобретено чудото на техническата мисъл Алеко, но това е друга тема. Ето ги фактите от който се нуждаех - утре отивам да си сменя маслото.
Сега сериозно, далеч съм от мисълта да се заяждам с някого, но се намесих именно защото ми се иска форума да бъде място за взаимопомощ, а не място където да си "плюем в мозъците".
Благодаря за вниманието.
Чети внимателно!!!Никъде не съм казал,че съм си карал Алекото със синтетика!Напротив пиша,че съм го карал с качествени масла от доказан източник (минерални 15W40-Valvoline,Mobil,Havoline,Shell-ама истински и т.н -в онези времена хората караха само с м10д ,а Диона супер се считаше за луксонзно масло)Пък Алекото така си го бях модифицирал(от карбуратора и двигателя до предавателните числа на скоростната кутия и амортисьосирите)че почти нищо не бе останала от конципциите на "техническото чудо")и вървеше перфектно-не по-лошо от Голфа!А на Голфа 1.8 ABS си слагам препоръчваната пулсинтетика 10W40-с изключителни предпочитания към Lique-Molly с добавка от МoS2
И още един любопитен факт,ей така за закачка(ама е истина!)
Най -мощният двигател във Формула 1(и с най-голяма относителна мощност) е създаден от BMW на базата на двигател с индекс 331.10
Двигателят е 1480 сс и имал мощност 1480 к.с-т.е 1к.с. на 1сс
За тези които още помнят, двигателя с индекс 331.10 е двигателя на Москвич 21412!?!!!!

Същият двигател който русаците са откраднали и окепазили!
Толкоз-бъди здрав.
Удоволствие беше да поспорим!
dj_tuhla написа:Не мислех да отговарям в тази тема повече, но ми е трудно да се сдържа.
Разговора започна да наподобява такъв между ловджии - сега пък излезе 20 годишно Алеко, което не се е счупило защото е карано с пълна синтетика. Момент, 2006-16-4=1986, значи тогава е имало пълна синтетика и това доказва, че скоростите на моята Джета са наистина "оптимизирани да работят само и единствено с пълна синтетика"Нищо че по спомени тогава все още не беше изобретено чудото на техническата мисъл Алеко, но това е друга тема. Ето ги фактите от който се нуждаех - утре отивам да си сменя маслото.
Сега сериозно, далеч съм от мисълта да се заяждам с някого, но се намесих именно защото ми се иска форума да бъде място за взаимопомощ, а не място където да си "плюем в мозъците".
Благодаря за вниманието.
Пич стига вече-ти караш с полу аз с пълна всеки си решава сам за себе си



От тук нататък няма смисъл да се налага на кой е по-меродавно мнението

Айде със здраве

- vit_autosofia
- Мнения: 2544
- Регистриран на: Нед 20 фев 2005 8:13
- Автомобил: Мерцедес W210 2002г
- Двигател: 2700CDI
- Местоположение: Орланденбург
- Контакти:
petev написа:dj_tuhla написа:Не мислех да отговарям в тази тема повече, но ми е трудно да се сдържа.
Разговора започна да наподобява такъв между ловджии - сега пък излезе 20 годишно Алеко, което не се е счупило защото е карано с пълна синтетика. Момент, 2006-16-4=1986, значи тогава е имало пълна синтетика и това доказва, че скоростите на моята Джета са наистина "оптимизирани да работят само и единствено с пълна синтетика"Нищо че по спомени тогава все още не беше изобретено чудото на техническата мисъл Алеко, но това е друга тема. Ето ги фактите от който се нуждаех - утре отивам да си сменя маслото.
Сега сериозно, далеч съм от мисълта да се заяждам с някого, но се намесих именно защото ми се иска форума да бъде място за взаимопомощ, а не място където да си "плюем в мозъците".
Благодаря за вниманието.
Чети внимателно!!!Никъде не съм казал,че съм си карал Алекото със синтетика!Напротив пиша,че съм го карал с качествени масла от доказан източник (минерални 15W40-Valvoline,Mobil,Havoline,Shell-ама истински и т.н -в онези времена хората караха само с м10д ,а Диона супер се считаше за луксонзно масло)Пък Алекото така си го бях модифицирал(от карбуратора и двигателя до предавателните числа на скоростната кутия и амортисьосирите)че почти нищо не бе останала от конципциите на "техническото чудо")и вървеше перфектно-не по-лошо от Голфа!А на Голфа 1.8 ABS си слагам препоръчваната пулсинтетика 10W40-с изключителни предпочитания към Lique-Molly с добавка от МoS2
И още един любопитен факт,ей така за закачка(ама е истина!)
Най -мощният двигател във Формула 1(и с най-голяма относителна мощност) е създаден от BMW на базата на двигател с индекс 331.10
Двигателят е 1480 сс и имал мощност 1480 к.с-т.е 1к.с. на 1сс
За тези които още помнят, двигателя с индекс 331.10 е двигателя на Москвич 21412!?!!!!Майтап а!Ама факт-имаше го и на снимка!
Същият двигател който русаците са откраднали и окепазили!
Толкоз-бъди здрав.
Удоволствие беше да поспорим!
Като си тръгнал с цитати ОК
Айде намери ми тук от маслата с доказани качества които си описал ама истински.Бил съм в тази кухня и знам какви манджи се бъркат там с маслата.Колкото до Диона супер незнам колко е било луксозно след като на времето реших да си сложа Диона супер на четиритактов Вартбург с голфов мотор 1,3.Колата с това масло не пожела да работи,защото дионата е луксозно масло.
Леко баце леко

- joker
- Мнения: 5889
- Регистриран на: Вто 21 ное 2006 10:38
- Автомобил: Golf 3 Variant _Golf4 Variant
- Двигател: 1800 ABS _1900 TDI AHF
- Местоположение: Варна
vit_autosofia написа:petev написа:dj_tuhla написа:Не мислех да отговарям в тази тема повече, но ми е трудно да се сдържа.
Разговора започна да наподобява такъв между ловджии - сега пък излезе 20 годишно Алеко, което не се е счупило защото е карано с пълна синтетика. Момент, 2006-16-4=1986, значи тогава е имало пълна синтетика и това доказва, че скоростите на моята Джета са наистина "оптимизирани да работят само и единствено с пълна синтетика"Нищо че по спомени тогава все още не беше изобретено чудото на техническата мисъл Алеко, но това е друга тема. Ето ги фактите от който се нуждаех - утре отивам да си сменя маслото.
Сега сериозно, далеч съм от мисълта да се заяждам с някого, но се намесих именно защото ми се иска форума да бъде място за взаимопомощ, а не място където да си "плюем в мозъците".
Благодаря за вниманието.
Чети внимателно!!!Никъде не съм казал,че съм си карал Алекото със синтетика!Напротив пиша,че съм го карал с качествени масла от доказан източник (минерални 15W40-Valvoline,Mobil,Havoline,Shell-ама истински и т.н -в онези времена хората караха само с м10д ,а Диона супер се считаше за луксонзно масло)Пък Алекото така си го бях модифицирал(от карбуратора и двигателя до предавателните числа на скоростната кутия и амортисьосирите)че почти нищо не бе останала от конципциите на "техническото чудо")и вървеше перфектно-не по-лошо от Голфа!А на Голфа 1.8 ABS си слагам препоръчваната пулсинтетика 10W40-с изключителни предпочитания към Lique-Molly с добавка от МoS2
И още един любопитен факт,ей така за закачка(ама е истина!)
Най -мощният двигател във Формула 1(и с най-голяма относителна мощност) е създаден от BMW на базата на двигател с индекс 331.10
Двигателят е 1480 сс и имал мощност 1480 к.с-т.е 1к.с. на 1сс
За тези които още помнят, двигателя с индекс 331.10 е двигателя на Москвич 21412!?!!!!Майтап а!Ама факт-имаше го и на снимка!
Същият двигател който русаците са откраднали и окепазили!
Толкоз-бъди здрав.
Удоволствие беше да поспорим!
Като си тръгнал с цитати ОК
Айде намери ми тук от маслата с доказани качества които си описал ама истински.Бил съм в тази кухня и знам какви манджи се бъркат там с маслата.Колкото до Диона супер незнам колко е било луксозно след като на времето реших да си сложа Диона супер на четиритактов Вартбург с голфов мотор 1,3.Колата с това масло не пожела да работи,защото дионата е луксозно масло.
Леко баце леко
Говоря ти за ония години когато нямаше частни магазини и тези масла бяха сравнитлна рядкост.Носеха ми ги шофьори на по-особени коли които ги снабдяваха директно отвън.
Сега в тая безконтролна навалица от частни магазини и магазинери мошеници естествено,че нито едно тях не можеш да наречеш оригинално...
Щото хората дето са в кухнята на нещата си направиха магазинчета и
цакат баламите както си искат.
А четиритактовия ти Вартбург е естествено да не върви с Диона-супер,щото е с Голф-двигател:
Диона беше единственото всесезонно масло и затова бе ЛУКСОЗНО ЗА Ладите,Москвичиге и Волгите,.....бог да ги прости!

Айде стига, че разговора замирисана нафталин!Досаждаме на другите!
Здравейте, аз имам едно въпросче...НА голф 3 ГТ `93 година каква скоростна кутия мога да сложа за да върви повече или просто да пасне на мястото на старата защото така дето ми хърка постоянно втората не ми харесва...Чувал съм че от Голф 2 стават ама ако може да ми отговорите на въпроса ще ви бъда мн благодарен...
Извинявам се на колегата, че му спамя темата
p:s със здраве
Извинявам се на колегата, че му спамя темата
p:s със здраве
- dj_tuhla
- Мнения: 1397
- Регистриран на: Съб 18 фев 2006 0:38
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Голо Бърдо
Ако минаваш през свободна преди да включиш втора няма да ти хърка, пробвай. Имам предвид не да пускаш съединителя, ами лоста да не дърпаш директно към втора а да го закараш по средата и после втора. Аз така съм свикнал вече, че го правя несъзнателно и превключването не става много по-бавно като му свикнеш. Ако само това ти е проблема според мен не си струва занимавката, от къде ще я знаеш кутията дето купиш каква ще е. Плюс това преебан синхронизатор на втората е често срещано явление именно заради ръчкането при потегляне, така че шанса и втората употреба дето вземеш да е така е много висок.
А за спаменето и аз се извинявам че му я оспамихме с "казармени" истории, поздрави.
А за спаменето и аз се извинявам че му я оспамихме с "казармени" истории, поздрави.
Здравейте отново
.... Колега dj_tuhla и това не помага... има една особеност , която е, че нямат значение оборотите,а бързината с която сменям от 1ва на 2ра ..мога и в преъсвача да я вкарам , но ако местя бавно лоста надолу не хърка ... и обратно - може да не я ръчкам , ама лоста ако го преместя бързо надолу си хърка...Та ако може и някой да ми каже каква скоростна кутия от Голф 2 мога да си сложа ще ми помогне много
p:s със здраве

p:s със здраве
Пич колегите ти обясняват ама ти сигурно не можеш да асимилираш това,което ти пишат
Няма Голф на,който да не му хърка втора като я сменяш бързо и мойта е така и на 95% от колите във форума е така-масов недостатък е,но това не значи,че ти е отишла скоротната кутия освен ако не криеш и за други проблеми
Този синхронизатор и да го оправиш пак ще си отиде бързо,защото им е слабо място-ако ти е това само прблема карай и си свиркай не се вкарвай в излишни приключения
Смени си маслото на кутията ако не си го сменял и си перфектен
http://www.motobul.com/bg/products_castrol.php?id=3
ето ти линк на цени на Кастрол,а за вискозитета го дават пълна синтетика,но ти си решаваш,за да не се почнат сега едни полемики



Този синхронизатор и да го оправиш пак ще си отиде бързо,защото им е слабо място-ако ти е това само прблема карай и си свиркай не се вкарвай в излишни приключения

Смени си маслото на кутията ако не си го сменял и си перфектен

http://www.motobul.com/bg/products_castrol.php?id=3
ето ти линк на цени на Кастрол,а за вискозитета го дават пълна синтетика,но ти си решаваш,за да не се почнат сега едни полемики



- dj_tuhla
- Мнения: 1397
- Регистриран на: Съб 18 фев 2006 0:38
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Голо Бърдо
WOOF написа:Здравейте отново.... Колега dj_tuhla и това не помага... има една особеност , която е, че нямат значение оборотите,а бързината с която сменям от 1ва на 2ра ..мога и в преъсвача да я вкарам , но ако местя бавно лоста надолу не хърка ... и обратно - може да не я ръчкам , ама лоста ако го преместя бързо надолу си хърка...Та ако може и някой да ми каже каква скоростна кутия от Голф 2 мога да си сложа ще ми помогне много
p:s със здраве
Ми нали това ти обяснявам де, няма да дърпаш бързо надолу, ами изключваш от първа, закарваш лоста в средата, и после включваш на втора и не ти казвам да пускаш лоста естествено. Това като му свикнеш превключването не е по-бавно от директното ръчкане, защото няма значение колко бързо го правиш ами има значение че не отиваш директно на втора .. пробвай и ще усетиш какво имам предвид. Ох как се оплетох в обяснения, ама дано си ме разбрал ..
Върни се в “Golf, Vento, Jetta & Bora”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 52 госта