Подаване на ток

Семеен или работен автомобил - вановете на Volkswagen се радват на особен интерес
Потребителски аватар
frodoslav
Мнения: 27
Регистриран на: Сря 09 юни 2010 1:04
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: бургас

Подаване на ток

Мнениеот frodoslav » Сря 17 юни 2015 12:33


Здравейте съфорумци. Имам запитване и то се отнася за подаване на ток към друга кола. Има ли вероятност да се случи нещо с електрониката на моята(Touran)?




Й. Йорданов
Мнения: 61
Регистриран на: Вто 22 юли 2014 16:26
Автомобил: vw touran
Двигател: bxe 2007
Местоположение: България

Re: Подаване на ток

Мнениеот Й. Йорданов » Сря 17 юни 2015 19:34


Давай ''ток'' на човека, няма какво да стане стига да не объркате полюсите на акумулаторите. :flag_bulgaria


Потребителски аватар
kris11
VW експерт
VW експерт
Мнения: 13539
Регистриран на: Нед 06 фев 2005 23:04
Автомобил: VW Sharan 7M8
Двигател: ADY_DBU_LPG LANDIRENZO OMEGAS
Местоположение: Варна
Контакти:

Re: Подаване на ток

Мнениеот kris11 » Чет 18 юни 2015 9:42


преди авариралия да върти на стартер ,подавай ток поне 2-3 мин на 1500 обороти за да се повъзбуди спадналия акумулатор. ТЪака се намалява натоварването на твоя алтернатор. Ако потърпевшия е дизел - не подавам ток.


myrshavija
Мнения: 5553
Регистриран на: Вто 05 апр 2005 6:45
Автомобил:
Двигател:

Re: Подаване на ток

Мнениеот myrshavija » Чет 18 юни 2015 9:50


Хехе, тия с печките да мрЪт!!! :h020
Не виждам какво може да стане на подаващия, ако не се правят простотии. Една печка, непалена от няколко месеца и с напълно мъртъв акумулатор, запали само на кабели от бензиновия ми голф без да държа 1500 оборота, а на празен ход. Вероятно щеше да запали и без да ми е запалена колата - все пак това е предназанчението на акумулатора.
Стартерът на всяка кола е свързан с кабели за батерията. Дали ще са малко по-дълги и ще идват от друга кола ... все тая. Важното е да са достатъчно дебели и да не се окъсява батерията.


Потребителски аватар
stefan4o
Мнения: 19284
Регистриран на: Съб 16 юни 2007 6:07
Автомобил: VW Jetta
Двигател: PN 1990+KR 1987
Местоположение: Стара Загора
Контакти:

Re: Подаване на ток

Мнениеот stefan4o » Чет 18 юни 2015 11:01


Аз не бих подал ток на запален двигател. Гася си колата преди да запали отсрещният.


Потребителски аватар
kris11
VW експерт
VW експерт
Мнения: 13539
Регистриран на: Нед 06 фев 2005 23:04
Автомобил: VW Sharan 7M8
Двигател: ADY_DBU_LPG LANDIRENZO OMEGAS
Местоположение: Варна
Контакти:

Re: Подаване на ток

Мнениеот kris11 » Чет 18 юни 2015 19:43


от такава" чудна" печка при мен с изправен акумулатот и алтернатор след подаване на ток съм рсменял диодна плочка на алтернатора. Кабелите ми за подаване на ток обаче бяха истински, 10 кв мм с калайдисани жички , стабилни щипки, кримпвани и калайдисани щипки и кримването покрито с калай.
Със егашните китайски кабели може би няма да има проблем.
След като 1 път съм имал проблем - не искам да имам пак. който както иска да подава ток .Напечка никога повече.


Потребителски аватар
vanesto
Мнения: 6332
Регистриран на: Пон 23 фев 2009 16:14
Автомобил: Octavia 3 FL
Двигател: DGTE 2018
Местоположение: Varna

Re: Подаване на ток

Мнениеот vanesto » Чет 18 юни 2015 19:52


Аз също не давам ток със запален двигател, независимо на дизели или бензин. Когато се занимавах със стартери и алтернатори, най-честата причина за подмяна на диодния блок беше даване на ток, другата честа причина беше миене на двигателя на автомивка.


Потребителски аватар
vucata
Мнения: 3610
Регистриран на: Пон 28 сеп 2009 8:38
Автомобил: Ford Mondeo MK2
Двигател: 1.8TD 2000
Местоположение: Bulgaria- Sofia
Контакти:

Re: Подаване на ток

Мнениеот vucata » Чет 18 юни 2015 21:07


Когато карах чисто нови служебни Ситроени, ни беше изрично забранено (от техническите отговорници на авто парка и от Автомотор) да подаваме ток на други автомобили ! Аз естествено не спазих това, и след 10тина минути докато мотокара ми товареше палетата, буса угасна. Никаква индикация на таблото при даване на контакт...нищо, все едно ток няма. При извозването на буса до Автомотор се установи, че бушона за ABS който беше 80А беше изгорял и леко стопил се... Ние си траехме разбира се, защото това можеше да доведе до лоши последствия, а именно отказ от продължаването на гаранцията от страна на Автомотор....Въпреки всичко те се усъмниха веднагически. Диагностиката ни прецака :Mr Green Fun . С много разправия от наша страна спасихме положението с последно предупреждение. Та от онзи случай дори с Голфа не съм подавал ток :a045



Върни се в “Sharan, Touran & Caddy”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 27 госта