Passat B5 и B5.5 - подобрения и обща информация за модела

Техническа и сервизна информация за Passat
Потребителски аватар
Traytor
Мнения: 1975
Регистриран на: Пон 24 авг 2009 3:09
Автомобил: Passat B8
Двигател: DSRB
Местоположение: София

Re: Passat B5 и B5.5-тунинг,подобрения,ремонти

Мнениеот Traytor » Вто 23 юни 2015 10:54


Колеги не знам дали видяхте старата ми тема за проблемите със не-изчистване на дисковете на предните апарати... Ходих миналата седмица до Ifidik да ми направят една профилактика на спирачките и човека ми каза че само си търся за какво да си дам парите и накладките ми стояли нормално, просто трябвало да натискам повече спирачка за да улегнат(а как мразя да ползвам спирачката) и вчера ходих да ми мерят спирачната сила в пункта за ГТП. Пича вика перфектни. Успокоих се за това, ама сега се чудя за друго. Онзи ден валя по-сериозно и накладки и дискове бяха мокри, натискам спирачката и... За малко да натисна клаксона с глава :mhihi Докато не изсъхнаха дисковете и накладките спирачките ми бяха доста по-силни. Някаква идея защо?




trv
!!!ИЗМАМНИК!!!
Мнения: 171
Регистриран на: Сря 16 апр 2014 21:01
Автомобил:
Двигател:

Re: Passat B5 и B5.5-тунинг,подобрения,ремонти

Мнениеот trv » Вто 23 юни 2015 11:24


Щото са по студени и работят по оптимално. Като прегреят започват да лъзгат и да не задържат толкова добре. Свиване и разширение на материала, от там и различният начин на работа. Също и спирачната течност когато е по студена се държи по добре като хидро-течност и прави нужното налягане, а когато загрее се отделя газ в нея и стават въздушни мехурчета- така губи час от хидро-налягането което прави.
Ръждата е трети фактор-водата кара дискът да ръждясва. Естествено когато караш ръждата е много тънък слой-незабележим-накладките го шкайфат-но диска има своята неравност- ефекта е че този релеф спомага за по добрият захват и спиране. И стъклото има релеф, но се вижда под микроскоп.

Накладките също работят по добре по хладни.

Последна промяна от trv на Вто 23 юни 2015 11:28, променено общо 1 път.


Потребителски аватар
DoH_KuXoT
Мнения: 6272
Регистриран на: Пон 12 сеп 2005 14:01
Автомобил:
Двигател:

Re: Passat B5 и B5.5-тунинг,подобрения,ремонти

Мнениеот DoH_KuXoT » Вто 23 юни 2015 11:26


ti6ogb написа:Колеги.някой има ли схема ,снимка или метод на настройка на фаровете на Пасат 5.5.Това ми трябва ,защото вече 6 пъти свалям шоф.фар ,защото се откачат ябълките на рефлектора ,при опит да си регулирам фара.Както казах ,вече 6 пъти свалям броня,фар,оправям и обратно.Става за около 2 часа без да се бърза.Но и друго забелязах - фара като е закачен все свети по нагоре.Та се замислих ,да не би и другия да е увиснал.Но той си е здрав и сега съм с разместени фарове.Бутнах и някаква пластина ,май бях чел че е за британските фарове,но не знам в кое положение да я оставя. :bowdown :love.vwclub

пластината се мести за американски стандарт, не за британски. Трябва да я поставиш в такова положение, че да виждаш начупена крива, не трябва да е равна , защото губиш от осветеността в дясно по банкета.
Ябълките ако се вадят, не е нужно да сваляш всичко. Просто сваляш капачето за смяна на крушката, махаш крушката, наместваш сверичката да е срещу леглото, в което влиза и издърпваш рефлектора докато щракне, нагласяш си фаровете и не пипап повече. Настройка се прави на огледално рефлексен апарат веднъж и после не се пипа почти никога. Най-вероятно не е регулиран правилно и се намира в някакво крайно неестествено положение, при което като регулираш посредством моторчето се получава усилие което ти вади ябълката.
Ако след като си настроил фара имаш вибрации на рефлектора и светлините ти трептят , то значи ябълките са се износили, но пък се сменят само след отваряне на фара от-до, което е кофти процедура.


Потребителски аватар
betaserk
Мнения: 1261
Регистриран на: Нед 09 мар 2014 9:57
Автомобил: Renault Zoe
Двигател: electric 2014
Контакти:

Re: Passat B5 и B5.5-тунинг,подобрения,ремонти

Мнениеот betaserk » Вто 23 юни 2015 19:37


Колеги, дадох бронята да се боядисва и видяхме, че държачите на бронята са счупени, намерих за 10 лв обаче от б5 комби и ми каза човека, че няма проблем ставали, така ли е? Номера им е 3B9 807 394 RE

Изображение

Последна промяна от betaserk на Сря 24 юни 2015 13:06, променено общо 2 пъти.


Потребителски аватар
Traytor
Мнения: 1975
Регистриран на: Пон 24 авг 2009 3:09
Автомобил: Passat B8
Двигател: DSRB
Местоположение: София

Re: Passat B5 и B5.5-тунинг,подобрения,ремонти

Мнениеот Traytor » Вто 23 юни 2015 19:43


Стават вземай смело.


Потребителски аватар
betaserk
Мнения: 1261
Регистриран на: Нед 09 мар 2014 9:57
Автомобил: Renault Zoe
Двигател: electric 2014
Контакти:

Re: Passat B5 и B5.5-тунинг,подобрения,ремонти

Мнениеот betaserk » Сря 24 юни 2015 13:04


Колеги, а ето тези стават ли?

Изображение

По различни ми се струват от другите, колега ми се обади и каза, че не можел да ги намери!

П.П. Сега като отидох да извадя моите видях, че нямат нищо общо, ето ги...
Единия е беззъб а другия е на половина :mrgreen
Изображение
Изображение


Потребителски аватар
passat_b5
Мнения: 227
Регистриран на: Чет 11 юни 2009 22:33
Автомобил: Vw Passat b5 - Audi a4 b7
Двигател: 1.8T
Контакти:

Re: Passat B5 и B5.5-тунинг,подобрения,ремонти

Мнениеот passat_b5 » Чет 25 юни 2015 7:45


Здравейте колеги, имам голям проблем с колата - VW Passat B5 1.8T 150hp AEB 1998 год. Проблема е следния купих колата скоро и имаше проблем с вървенето не вървеше изобщо и турбината несе чуваше да надува изобщо купих я и веднага я разглобихме и се оказа че разтоварващия гейт изобщо го няма, дадох я на стругар и го направи монтирах ме го на колата и колата тръгна да върви взе да надува и турбото си се чуваше както трябва и колата вървеше много добре, но всичко беше за 2 седмици горе долу както колата си вървеше супер и гореше 12-13 (градско) при нормално каране и стана нещо и взе да прави мизерий, ПРОБЛЕМА Е : че един път почва да надува турбото един път изобщо не надува и турбото не се чува и става като атмосверен мотор, или пък тръгва да надува и както надува почва да предърпва пак надува пак спира и този цикъл е постоянен и гори като ламя 18-19-20, четох тук много теми за такъв проблем и се спрях на една тема имаше доста едентични признаци с моя проблем, става въпрос за клапана на турбото (N75) и вчера от един приятел разменихме клапана от неговата кола която върви като ненормална, го сложихте на мойта кола и нищо пак същата работа претриса надува и пак нищо и вече незнам какво да гледам какво да правя вдигнах ръце направо, МОЛЯ ПОМАГАЙТЕ Колеги. Благодаря предварително.


brum
Мнения: 3529
Регистриран на: Съб 07 май 2005 3:05
Автомобил: Golf Mk4
Двигател: AGU
Местоположение: София

Re: Passat B5 и B5.5-тунинг,подобрения,ремонти

Мнениеот brum » Чет 25 юни 2015 7:59


Турбото и гейта му не са нещо за всеки стругар. Трябват си определени материали, определени допуски. При различни материали има различно температурно разширение и може тоя гейт да задържа понякога. Ако имаш възможност пробвай нормално турбо и ще си сигурен дали е там проблема.


Потребителски аватар
passat_b5
Мнения: 227
Регистриран на: Чет 11 юни 2009 22:33
Автомобил: Vw Passat b5 - Audi a4 b7
Двигател: 1.8T
Контакти:

Re: Passat B5 и B5.5-тунинг,подобрения,ремонти

Мнениеот passat_b5 » Чет 25 юни 2015 20:13


Колега "TiL" много ги разбираш ти нещата кое е тъпашко и кое мизерно, форума май не е място за такива думи, а за проблеми и същевременно колега който е запознат с даден проблем или директно се е сблъсквал с него да даде компетентно мнение, по-дадения въпрос, и това мнение да бъде полезно не само на мен, а и на други колеги. На мен ми е пределно ясно че като подменя всичко с чисто ново от магазина и няма начин да не тръгни колата, но при наличие на толкова стара кола затова питам за подобен проблем от колеги сблъскали се със същия проблем и очаквам някой наистина компетентен колега да ме насочи към проблема.


Потребителски аватар
Wrofeel_VR6
Мнения: 1670
Регистриран на: Съб 14 апр 2012 20:39
Автомобил: Passat 3B2 1.8T 20V
Двигател: AEB
Местоположение: Видин

Re: Passat B5 и B5.5-тунинг,подобрения,ремонти

Мнениеот Wrofeel_VR6 » Чет 25 юни 2015 21:46


Колеги имам много странен проблем с задните стъкла на Пасат Б5 седан, когато тръгна да ги свалям трябва да им помогна с ръка, а когати тръгна да ги дигам мотора шуми 2-3 секунди и чак тогава се вдигат, не мога точно да го опиша но не виждам къде е проблема?


Потребителски аватар
DaDiablo
Мнения: 676
Регистриран на: Пет 22 фев 2013 22:50
Автомобил: Passat
Двигател:

Re: Passat B5 и B5.5-тунинг,подобрения,ремонти

Мнениеот DaDiablo » Пет 26 юни 2015 7:37


passat_b5 написа:разтоварващия гейт изобщо го няма, дадох я на стругар и го направи

Ето това ми е любимата част. :Mr Green Fun
Стругаря го направи :screwy
Кога ще се научите да не си определяте сами проблемите, ОТ КОИТО НЕ РАЗБИРАТЕ? Дори да е бил някакъв друг проблема, вече имаш проблем и в турбото. Затова послушай TiL какво ти каза. Освен ако не си мразиш колата де.


trv
!!!ИЗМАМНИК!!!
Мнения: 171
Регистриран на: Сря 16 апр 2014 21:01
Автомобил:
Двигател:

Re: Passat B5 и B5.5-тунинг,подобрения,ремонти

Мнениеот trv » Пет 26 юни 2015 8:31


Wrofeel_VR6 написа:Колеги имам много странен проблем с задните стъкла на Пасат Б5 седан, когато тръгна да ги свалям трябва да им помогна с ръка, а когати тръгна да ги дигам мотора шуми 2-3 секунди и чак тогава се вдигат, не мога точно да го опиша но не виждам къде е проблема?


Най вероятно имаш или заяждане на стъклото в канала му-трудно върви, или моторчето започва да приключва- четки и тем подобни. Не съм сигурен моторчето дали е четково, но предполагам че да.
Другото са ролки и жило в които едва ли е проблема. Можеш профилактично да смажеш жилото и ролките. И е добре да се види моторчето как работи и стъклото дали върви свободно в каналите си.

passat_b5, Колега, най вероятно клапана ти задържа- когато турбото пренадува-кракът ти е натежал, тогава клапана естествено трябва да се отвори и да освободи излишното налягане в атмосферата.
Когато го е нямало клапана - колата не е вървяла защото турбото не е могло да надуе.
Сега не сте успели да постигнете параметрите които се изискват за правилната работа на гейта с твоят майстор, поради което понякога работи понякога не.
Общо взето когато клапана изпуска излишното налягане трябва да се чуе това като изфъскване от него-като при тировете когато освобождават излишният въздух от компресорните системи. Самоче е по слабо.

Намери си само клапан и го подмени и мисля че проблема ти ще се реши. Направи едни логове с Ваг и виж какво показват те.
При 1,8Т също може да се погледнат нещата и с Логове на Ваг.
Възниква ми въпроса -защо си купил кола с турбо което няма гейт ?
По евтино ли я взе или те излъгаха и как ?
Като се купува кола с турбо- задължително се кара от купувача !

Остави ги колегите, те така си говорят- обичат да се подиграват и заяждат. Ама Аз свикнах. Тяхното разбиране за форум е различно. Ясно е че не могат да помогнат, но защо се заяждат, Аз лично все още не мога да разбера.


trv
!!!ИЗМАМНИК!!!
Мнения: 171
Регистриран на: Сря 16 апр 2014 21:01
Автомобил:
Двигател:

Re: Passat B5 и B5.5-тунинг,подобрения,ремонти

Мнениеот trv » Пет 26 юни 2015 10:40


passat_b5, колега скиваш ли като ти казвам, а ти се палиш. :Mr Green Fun

Потърси в нета как точно се правеха Логовете при теб и ако имаш възможност направи.

Н75 едва ли е зацапан, защото тук няма изобилие от масло по вакумите като при ТДИ.

passat_b5-Колеги вчера смених клапана (N75) от кола със същия мотор и код на мотора която върви като ненормална, сложихме клапана на мойта кола и уви пак не върви както трябва не може да се изнесе така както трябва, мудна е и претриса при натискане на педала до долу, тръгва претриса, понякога спира да надува и процеса така се върти и нищо и гори като ламя. МОЛЯ за компетентни мнения колеги ПОМАГАЙТЕ..
:mrgreen


Потребителски аватар
passat_b5
Мнения: 227
Регистриран на: Чет 11 юни 2009 22:33
Автомобил: Vw Passat b5 - Audi a4 b7
Двигател: 1.8T
Контакти:

Re: Passat B5 и B5.5-тунинг,подобрения,ремонти

Мнениеот passat_b5 » Пет 26 юни 2015 13:15


Колеги колата не съм си я правил аз на своя глава, а беше при Шишков, колегите от региона знаят че е голям *УЖ* сервиз и те ми казаха готово колата ти е готова дадохме я на стругар там е заварял гейта ми казаха и всичко е 6+ , и аз като си вземах колата питах хора сигурни ли сте че така става и няма да има проблеми, те ми казаха ся щом ние ти е правим *Няма проблем* и като взе да прави тези всичките мизерий след 1-2 седмици след като си взех колата от тях и ходих до тях и ми казаха тва ти е заминал клапана на турбото и затова го сменях с друго от кола на приятел която върви, не че сам на своя глава квото ми хрумни правя и затова ми писна на-всякаде плащаш и накрая пак нищо. и ми писна от такива "МАЙСТОРИ". Колеги благодаря за мненията значи в крайна сметка ще сменя турбината или ако намеря от същата турбина самия гейт ако се предлага някаде нов, и да не се занимавам повече с тия Шишков че само ядове с тях и грешни пари, ходят тва сменихме онова сменихме и готово, ама нищо не им е готово накрая...


trv
!!!ИЗМАМНИК!!!
Мнения: 171
Регистриран на: Сря 16 апр 2014 21:01
Автомобил:
Двигател:

Re: Passat B5 и B5.5-тунинг,подобрения,ремонти

Мнениеот trv » Пет 26 юни 2015 14:17


Така и не каза как се сдоби с въпросната кола без работещото турбо ?



Върни се в “Passat”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 49 госта