Б3 1,9 TD AAZ проблем с акумулатор и лампа за него

Печките са на мода. Дори и дизела да е по-скъп феновете му са много...
Потребителски аватар
Водния дух1
Мнения: 3481
Регистриран на: Вто 21 май 2013 21:17
Автомобил: Golf 3 variant
Двигател: 1Z
Местоположение: Русе

Re: Б3 1,9 TD AAZ проблем с акумулатор и лампа за него

Мнениеот Водния дух1 » Пон 22 юни 2015 20:27


Я вземи от моргата табло за 20тина лв.Провери с термо сонда колко гр. е наистина,както казва колегата .




Потребителски аватар
brazy
Мнения: 227
Регистриран на: Сря 08 фев 2012 20:43
Автомобил: Passat B3
Двигател: 1.9TD AAZ 1993
Местоположение: София /Горубляне
Контакти:

Re: Б3 1,9 TD AAZ проблем с акумулатор и лампа за него

Мнениеот brazy » Пон 22 юни 2015 20:36


за термосондата ще проверя колко е но като го мерихме на снадката беше в норми ,а за табло не знам колко дълго ще търся точно такова а и това е претърпяло ремонтите освен стабилизатора и всичко презапоено мисля че друго няма освен да е окъсило някъде ама ме съмнвяа , ще го проверя и този варянт с табло де


Потребителски аватар
Водния дух1
Мнения: 3481
Регистриран на: Вто 21 май 2013 21:17
Автомобил: Golf 3 variant
Двигател: 1Z
Местоположение: Русе

Re: Б3 1,9 TD AAZ проблем с акумулатор и лампа за него

Мнениеот Водния дух1 » Пон 22 юни 2015 20:46


По моргите в София е пълно с AAZ.Погледни карс бг.


Потребителски аватар
brazy
Мнения: 227
Регистриран на: Сря 08 фев 2012 20:43
Автомобил: Passat B3
Двигател: 1.9TD AAZ 1993
Местоположение: София /Горубляне
Контакти:

Re: Б3 1,9 TD AAZ проблем с акумулатор и лампа за него

Мнениеот brazy » Вто 23 юни 2015 9:04


сега видях че шайбата на компресора за климатика не се върти явно е забил лагера . Това може ли да се отразява по някакъв начин ?


Потребителски аватар
georgebonev
Мнения: 3111
Регистриран на: Пет 10 май 2013 10:04
Автомобил: Golf 3 Variant
Двигател: 1.9 TD AAZ 1994
Местоположение: Търговище
Контакти:

Re: Б3 1,9 TD AAZ проблем с акумулатор и лампа за него

Мнениеот georgebonev » Вто 23 юни 2015 14:48


Миналата седмица ремонта на запекла шайба на компресора (и съединителчето му) ми струваше към 260лв.
Не се въртеше нито съединителя (външната пластина), нито шайбата (за пистов ремък).
Сега, като гледах сваления компресор - виждам, че проблема е от бобината май (прегоряла, усукана, залепена за шайбата).

Една седмица карах на акумулатор със свален пистов ремък (върти алтернатора и компресора) и понякога на габарити, иначе без... Броях запалванията (стигнах до 6-7) и от време на време мерех акумулатора - като стигне до 12.2V свалях и зареждах.

Компресор втора ръка около 60-100, евентуално смяна на уплътнения (като при мен за 120 лв и 60 лв. сваляне и поставяне и пълнене на фреон)... Бобина не знам колко ще струва...
Ако търсиш компресор - важно било както присъединителните размери (да паснат на стойката), така и капака (виж си маркировката, за да паснат резбите на тръбите).

Като съвет - потърси форумните zfa159 - Стефан и Милен от elbatron service :th_up


Потребителски аватар
brazy
Мнения: 227
Регистриран на: Сря 08 фев 2012 20:43
Автомобил: Passat B3
Двигател: 1.9TD AAZ 1993
Местоположение: София /Горубляне
Контакти:

Re: Б3 1,9 TD AAZ проблем с акумулатор и лампа за него

Мнениеот brazy » Вто 23 юни 2015 16:17


и при мен не се върти нищо но всичко останало се върти аз климатика така и не го ползвам май ще минавам на късия ремък ако има такъв (ако го махна нали се минава на къс ремък просто една ролка по малко?). Иначе какви може да са последиците ако карам още 2-3 дена така (един бог знае от кога карам така )?


Потребителски аватар
milmar
Мнения: 4935
Регистриран на: Съб 22 мар 2008 2:57
Автомобил: Passat B4 and B6 Variant
Двигател: 1Z and CBDC
Местоположение: Русе

Re: Б3 1,9 TD AAZ проблем с акумулатор и лампа за него

Мнениеот milmar » Вто 23 юни 2015 16:28


Аз така и не разбрах какво се е случило с шайбата ти. Съединителя не включва, или не изключва, кое от двете, или има трето :smile . Ако не изключва а компесорът блокира, ремъка за секунди пада на земята с пушек :biggrin .


Потребителски аватар
brazy
Мнения: 227
Регистриран на: Сря 08 фев 2012 20:43
Автомобил: Passat B3
Двигател: 1.9TD AAZ 1993
Местоположение: София /Горубляне
Контакти:

Re: Б3 1,9 TD AAZ проблем с акумулатор и лампа за него

Мнениеот brazy » Вто 23 юни 2015 16:58


ремъка се върти самата шайба ме съмнява да се върти трябва да проверя с дългата отверка дали оставя следа но и вътрешната част не се върти като пусна климатика(което предполагам е вар.1 съединителя не включва) . Преди падаха оборотите сега не се включва изобщо . Но все пак ако го махна трябва само темъка да сменя нали ? Иначе ми се струва че на този пистите са се поизтъркали а е нов


Потребителски аватар
Водния дух1
Мнения: 3481
Регистриран на: Вто 21 май 2013 21:17
Автомобил: Golf 3 variant
Двигател: 1Z
Местоположение: Русе

Re: Б3 1,9 TD AAZ проблем с акумулатор и лампа за него

Мнениеот Водния дух1 » Вто 23 юни 2015 19:53


Тъй и не разбрахме-шайбата на климатика блокирала ли е или не .Ако е блокирала няма да се учудя що ти мъждука лампата на генератора-щото и тя не се върти като хората,пък и водната помпа и тя не се върти колкото трябва.Това всичко ако компресора е закачен на пистовия ремък нали?Аз понеже нямаям клима и не знам точно,но мисля че и той е на пист.ремък.Той завалийката ААЗ само климатик му липсва...


Потребителски аватар
georgebonev
Мнения: 3111
Регистриран на: Пет 10 май 2013 10:04
Автомобил: Golf 3 Variant
Двигател: 1.9 TD AAZ 1994
Местоположение: Търговище
Контакти:

Re: Б3 1,9 TD AAZ проблем с акумулатор и лампа за него

Мнениеот georgebonev » Вто 23 юни 2015 20:45


От снимката от нет-а, това най-външното, триъгълното е съединителя на компресора (трябва да може да се върти, малко трудно), под него е шайбата за пистов ремък (има и за клиновиден ремък).
Изображение
Изображение

Щом ремъка се върти, виж дали и шайбата се върти (когато не е пуснат климатика) - вижда се по периферията на шайбата дали се върти нормално. Ако шайбата не се върти, то ремъка приплъзва и се нагрява, както и затруднява доста двигателя. В един момент ще се скъса или запали от търкането и прегряването.

Щом не се включва климатика - може съединителчето му да не включва, което от своя страна може да е от изгорял бушон (над акумулатора са при мен, има релета и бушони 30А, 50А, в една черна кутийка). Може и бубината да не може да включи при това.

Дали може да минеш на по-къс ремък, не знам как е при пасата, но при мен го мислих и аз, но се оказва, че ако мина на по-къс ремък, ще опира в хидравликата/водната помпа и не става без смяна и на стойката за алтернатора и компресора.

За да отпаднат някои съмнения, може да провериш първо бушоните зад акумулатора (ако са там и при теб, в черната кутия), да свалиш пистовия ремък и да провериш дали се въртят съединителчето на компресора (леко трудно) и шайбата му (съвсем свободно).


Потребителски аватар
brazy
Мнения: 227
Регистриран на: Сря 08 фев 2012 20:43
Автомобил: Passat B3
Двигател: 1.9TD AAZ 1993
Местоположение: София /Горубляне
Контакти:

Re: Б3 1,9 TD AAZ проблем с акумулатор и лампа за него

Мнениеот brazy » Вто 23 юни 2015 21:35


Съединителчето до въртях с една отверка мърда се както си писал малко трудно но се мърда утре сутринта ще направя резка на шаибата и ще видя дали се върти а за бушоните здрави са реленцата трябва да проверя дали са изрядни . Мерси и за снимката иначе е точно такъв компресора за пистовия ремък .


Потребителски аватар
brazy
Мнения: 227
Регистриран на: Сря 08 фев 2012 20:43
Автомобил: Passat B3
Двигател: 1.9TD AAZ 1993
Местоположение: София /Горубляне
Контакти:

Re: Б3 1,9 TD AAZ проблем с акумулатор и лампа за него

Мнениеот brazy » Сря 24 юни 2015 7:31


в съединителя е проблема външната ролка върти ,и гарнитурата изпуска:Д


Потребителски аватар
milmar
Мнения: 4935
Регистриран на: Съб 22 мар 2008 2:57
Автомобил: Passat B4 and B6 Variant
Двигател: 1Z and CBDC
Местоположение: Русе

Re: Б3 1,9 TD AAZ проблем с акумулатор и лампа за него

Мнениеот milmar » Сря 24 юни 2015 8:30


Ако фреонът ти е изпуснат и няма нормално налягане в системата вече, е нормално да не включва съединителя, дори всичко електрически да е здраво. Ако ролката на компресора си се върти нормално, значи търси проблема другаде. Ако ремъка е нормално стегнат, аз лично не мога да си представя как ще оживее повече от 10 секунди при триене в блокирала шайба, ще се запали. Дори и хлабав да е, пистовия ремък има много добро сцепление и не може да не се разбере, звука на двигателя ще се промени дори.


Потребителски аватар
georgebonev
Мнения: 3111
Регистриран на: Пет 10 май 2013 10:04
Автомобил: Golf 3 Variant
Двигател: 1.9 TD AAZ 1994
Местоположение: Търговище
Контакти:

Re: Б3 1,9 TD AAZ проблем с акумулатор и лампа за него

Мнениеот georgebonev » Сря 24 юни 2015 8:45


milmar : :th_up Въпреки, че дори и съвсем малко да е останал фреон, компресора ще включи. При мен белята стана за по-малко от 500м. Усетих едно придърпване на двигателя на 5-та скорост (падане на мощност) и на второто вече угасна и запуши ремъка.

brazy: Т.е. съединителчето като "хване" ролката (при включване на копчето за климатика) и ролката/шайбата на пистовия ремък започва да пропуска/приплъзва?
Има шайби със шлици, има и такива със шпонка. Може и там да е проблема.
Може и от бобината да е - слаб ток и слабо "зацепване" (предполагам).
Може и регулировъчните шайби да са се износили...

Ако не ти загрява много ремъка (явно е в начален стадий), остава да се уговориш със Стефан и Милен (карта на сервиза) за по-нататъшна консултация и евентуален ремонт на компресора.

Не ти препоръчвам да караш така.


Потребителски аватар
brazy
Мнения: 227
Регистриран на: Сря 08 фев 2012 20:43
Автомобил: Passat B3
Двигател: 1.9TD AAZ 1993
Местоположение: София /Горубляне
Контакти:

Re: Б3 1,9 TD AAZ проблем с акумулатор и лампа за него

Мнениеот brazy » Сря 24 юни 2015 10:38


Шаибата се върти но не включва компресора ( не се върти средната част ) което не е проблем върти си се нормално ремъка не загрява и е оптегнат . Там където е гарнитурата на главата има в задната част омаслено ,а там където е излиза или влиза малкия кръг има антифриз но не знам дали е от гарнитурата или от самата пластмаса нещо . Ще видя съботата да говора с един майстор колко ще иска да свали главата и да се ревизира всичко и ако е много просто няма да си заслужава .



Върни се в “Дизелови агрегати”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: invisiblewin и 91 госта