По въпроса с грешката 318 - това не значи, че компресора не вдига налягане, а че има проблем с налягането в системата като цяло - може да е прекалено малко (да е изтекла отново) или да е прекалено много (заради неработещата перка системата да развива свръх налягане и аварийно да се гаси, при което пак записва същата грешка). Тази грешка може да седи от преди да го заредиш, понеже контролера си има памет и си помни грешките, докато не ги изчистиш. Най-добре е да се закачи на VCDS и да се види какво става с него. Да се изчисти грешката и да се види дали я дава пак. Ако да, значи или е изтекъл или датчика не мери вярно или имаш ел. проблем с кабелите до датчика. Ако не я даде пак, трябва причината да не работи, да се търси другаде (да се видят сигналите от темп. датчици на климатроника през диагностиката, да се види дали контролера подава захрване към компресора и т.н. останалите параметри). В климатроника си има живи данни за причината да не се пуска компресора. Според показанието, може да съдиш за проблема си - то си казва дали не се пуска заради някой датчик, дали му казва да се пусне, дали моторния компютър не е в сервизен режим и да му забранява да се пусне и т.н. Диагностиката си казва всичко и може да сведеш причините до макс. 2-3 неща, които да се проверят, за да си сигурен кое точно е.
И не на последно място - смени си перката, тя е изключително важна за работата на системата и за да не я сменяш заедно с компресора, я смени по-скоро :)
