Мнениеот °niksi° » Сря 01 юли 2015 22:37
Понеже още ме държи от днешната случка та да си го кажа.
1. Ние не сме единствените които могат да ви решат проблемите.
2. Ние не можем винаги когато на Вас ви е удобно да сме на линия - е опитваме се но не винаги става.
3. Опитваме се да степенуваме по важност проблемите - т.е. когато ми звънне Иван и каже Ми падна ми колелото или пропадна ми съединителя ще се опитаме да го вредим преди Пешо който имал проблем отпреди 6 месеца и вече 4 човека не могат да разрешат. /имената са примерни/.
4. Аз поне /може би и колегата/ не обичам да ме правят на будала като се крият неща свързани с даден проблем - в повечето случай и най-малките подробности помагат.
5. Не съм длъжен задължително да отговарям на обаждания по всяко време.
6. Не съм длъжен да обръщам внимание на всекйи който е дошъл БЕЗ предварителна уговорка и иска "само да погледнем нещо за 5 минути". В такива случай трябва да си зарежа работата и да карам да чакат хората които имат предварителна уговорка. Подобен е и случая от днес.
7. Когато съм поел ангажимент и съм казал на някой да дойде значи съм поем ангажимент да му свърша работа или поне да се опитам.
8. Не съм длъжен да давам инфо за решаване на дадени проблеми особенно когато знам че човек идва при мен само за консултация а колата се прави на друго място, не е срамно като някой има даден проблем да звънне и да каже колега така и така какво да правя. Говоря за конкретен случай: Идва човека, закачаме, гледаме, разбираме къде е проблема и му казваме какво трябва да се направи, след което той вдига телефона и звъни на "неговия майстор" и му казва следното: "Аз вече знам какъв е проблема и ще дойда да ми смениш едикаквоси". Проключва разговора, пожелава ни лек ден, пали и си тръгва.
Да вярно е че за диагностика пари не взимаме, но не сме длъжни да отваряме колегите по този начин. Нашите знания и умения са плод на опити, четене, лутане и т.н. и т.н. и не сме длъжни да го даваме на готово на сульо и на пульо. Пак казвам на ден ми звънят минимум по веднъж колеги които питат как какво и защо, даваме инфо, но е друго да пратиш клиента за диагностика и той да се похвали и т.н. че вече знае какво е и т.н.
9. Не съм длъжен да държа на паркинг готови коли по 2-3-4 и повече дни. В момента имаме поне 3 коли които собствениците им "изчезнаха" тези дни и няма кой да ги прибере.
Днешната случка която ме изкара озвън нерви беше следната.
Имахме уговорка с колега да погледнем Пасата му 1.9 ТДИ защото пуши понякога, неопределено, пуши сиво синкато. Разпитвах за харч на масло, имало, но не се знае какъв и за какви километри. Както и да е. Момчето дойде около 15 часа както се бяхме разбрали. Е да така му бях казал, но снощи се получи един неочакван проблем с една кола и днес от сутринта се занимавам само с нея и реално в 15 часа бях до никъде, а клиента чакаше резултат. Не можах да обърна внимание на човека веднага. Тъй като се оказа че турбината е рециклирана на място от което имам "едно на ум" решихме да проверим първо там. Колата беше вряла, оставихме да поистине малко и свалихме въдуховода да пипнем за луфтове. Оказа се че е ОК като цяло и казах на колегата да я сглобява за да може да я запалим и да мерим вакуми и да се закачи на диагностика. Той я събра без да сложи корите отгоре на мотора за да може да се мерят вакуми и т.н. и влезе вътре в сервиза да ми каже че е готов. Между временно се изсипаха още хора и бях ангажиран с тях и не можех веднага да закача колата. Момчето през това време явно реши че не искаме да му обърнем внимание, затвори си капака, запали и си замина. Та това е с няколко думи. Стана ми криво много защото с идеята да обърна внимание на всеки се получи така в неговите очи че едва ли не не искаме да му свтршим работа. Съжалявам за получилата се ситуация, но това е положението, не мога да огрея на всякъде и да обърна внимание на всички.