hidalgo написа:Изгониха (или поне всячески се опитват) още една компания от БГ.

Юбер не е от компаниите които трябват на България, колега. Със самото си влизане у нас, те не само че не се съобразиха с НАШЕТО законодателство(хубаво или лошо, но НАШЕ), а и по всякакъв начин наглярстваха и го потъпкваха. Това е тяхна практика не само тук, а и на всякъде където стъпят.
В самото начало започнаха незаконно дейност, похарчиха цифра пара за реклама и антиреклама. Нагло се обясняваше колко сме изостанали и как трябва да се променят регулациите. Разбира се, всяка "промотирана" промяна беше в насока на легализиране на дейността им.
Каква информация спестиха?!
- Разиер Опърейшънс Б.В. и Убер Б.В. не са регистрирани в България, а 20-те % от стойността на курса се превеждат именно на тях, извън БГ. Данъци върху тези суми у нас НЕ ПЛАЩАТ.
- Шофьорите бяха съветвани да
не обявяват доходите си от тази дейност(т.е. да не плащат данъци и осигуровки), и въпреки обещанията на компанията, те се оказаха "последна дупка на кавала", като цялата отговорност
беше прехвърлена... на самите тях.
- "Високоплатените" ИТ специалисти които наеха не са нито много, нито високоплатени(на обшия фон на заплащане в този сектор). Пък и да кажеш, че са осигурили нови работни места също няма да е истина. Просто откраднаха няколко човека от няколко фирми на които им се наложи да наемат по- ниско квалифицирани служители. Но, да кажем че в тоя бизнес е така.
- Заради 150-те човека работещи за Юбер, 10 000 таксиметрови шофьори и техните семейства бяха лишени с между 30 и 40 % от доходите им, като поради този спад в дохода най- качествените се преориентираха и вече не работят в таксиметровия сектор. От което загубиха сектора и... потребителите.Това е една малка част от вредите които нанесе Юбер със своята незаконна дейност. Всъщност тази компания не донесе, а и няма да донесе нищо хубаво. Дори така хваленото рейтингуване на шофьорите и на пътниците си е
чиста форма на дискриминация. Да, на пръв поглед може да е хубаво, полезно и т.н., но е дискриминация.
За съжаление се съмнявам да хванат пътя и да ни оставят да си решаваме нашите проблеми, в нашия таксиметров сектор. По скоро бих казал, че всичко едва сега започва.