Golf MK3 1993g. 1.6 АБУ разлика между датчици на ХОЛ

Техническа и сервизна информация за Golf, Vento, Jetta и Bora
Потребителски аватар
dontaskdontsay
Мнения: 1464
Регистриран на: Вто 11 май 2010 17:33
Автомобил: Golf III 1.6 1994
Двигател: ABU

Golf MK3 1993g. 1.6 АБУ разлика между датчици на ХОЛ

Мнениеот dontaskdontsay » Чет 09 юли 2015 17:02


Nякои може ли да ми каже каква е разликата между тези 2 датчика на хол?
Изображение

Свалени са от 2 еднакви декла с еднакъв сериен номер но датчиците са различни,
Този по малкия върви заедно с куплунга на буксата докато другия е занитен за ламаринката която се захваща с 4 болта и е с кабели до буксата което позволява смяна само на датчика без буксата.

Особеното е че се падат срещуположно един на друг спрямо двете делка. Ако малкия дето върви заедно с буксата се пада на 6ч. то другия по големия се пада от другата страна на делкото (12ч.)
имат и разлика в номерата.
Малкия е 1 230 329 062
Големия е 1 230 329 055

Искам да ги сменя и ме интересува има ли значение какъв ще взема ?
Проблем ли ще е това че седят срещуположно?

П.П: Сега видях че малкия се вади от буксата и на него пише ...297
http://prikachi.com/images/750/8222750r.jpg
А на големия пише ..232




Потребителски аватар
radotom
Модератор
Модератор
Мнения: 19716
Регистриран на: Пет 10 мар 2006 19:42
Автомобил: Passat B6
Двигател: CBBB
Местоположение: Пловдив

Re: Golf MK3 1993g. 1.6 АБУ разлика между датчици на ХОЛ

Мнениеот radotom » Чет 09 юли 2015 17:16


dontaskdontsay написа:Проблем ли ще е това че седят срещуположно?

Точно това - не!
Така или иначе този Хол-датчик пуска 4 импулса на всеки оборот на прорезния диск на делкото, в точно определен, зададен от теб момент.
Това, кък кой цилиндър ще се подаде искрата в следствие този импулс зависи от палеца, а не от датчика.
Проблем евентуално би било дали са еднакви закрепванията чисто механично.


Потребителски аватар
dontaskdontsay
Мнения: 1464
Регистриран на: Вто 11 май 2010 17:33
Автомобил: Golf III 1.6 1994
Двигател: ABU

Re: Golf MK3 1993g. 1.6 АБУ разлика между датчици на ХОЛ

Мнениеот dontaskdontsay » Съб 11 юли 2015 19:07


Как се прави теста за здравина на датчика със светодиод ?
Подавам + и - 12v и слагам светодиода на средното краче и има ли значение на кое от двете крайни ?


Потребителски аватар
radotom
Модератор
Модератор
Мнения: 19716
Регистриран на: Пет 10 мар 2006 19:42
Автомобил: Passat B6
Двигател: CBBB
Местоположение: Пловдив

Re: Golf MK3 1993g. 1.6 АБУ разлика между датчици на ХОЛ

Мнениеот radotom » Нед 12 юли 2015 13:27


Има, разбира се!
Светодиода, както всички диоди, има посока на свързване.
Към кое краче ще свържеш другия край зависи от това как си завъртял диода.
Но ще ти трябва и магнит, за да задействаш датчика.


Потребителски аватар
dontaskdontsay
Мнения: 1464
Регистриран на: Вто 11 май 2010 17:33
Автомобил: Golf III 1.6 1994
Двигател: ABU

Re: Golf MK3 1993g. 1.6 АБУ разлика между датчици на ХОЛ

Мнениеот dontaskdontsay » Нед 12 юли 2015 14:07


Ами тои датчика отпред си има магнит. Пробвах теста и като сложа едно парче ламарина между датчика и магнита нищо не става (светодиода продължава да свети). Изглежда датчика е пробил щом свети постоянно.


Прочетох и другата ви тема за теста на тези 3 компонента и ми се по изясниха нещата :th_up



П.П: цените на тези датчици наистина ли варират от 60 до 160лв?


Потребителски аватар
Bai Sando
Мнения: 8116
Регистриран на: Чет 27 мар 2008 22:28
Автомобил: Audi A 3
Двигател: 2000 TDI 2006г
Местоположение: Пазарджик

Re: Golf MK3 1993g. 1.6 АБУ разлика между датчици на ХОЛ

Мнениеот Bai Sando » Нед 12 юли 2015 16:31


Нещо ми се върти из главата за нов датчик за лада самара.Бил на смешна цена и ставал за ФВ.
Даже помня и тема имаше как го бяха направили на делкото с едни кабелчета :gruebel


Потребителски аватар
dontaskdontsay
Мнения: 1464
Регистриран на: Вто 11 май 2010 17:33
Автомобил: Golf III 1.6 1994
Двигател: ABU

Re: Golf MK3 1993g. 1.6 АБУ разлика между датчици на ХОЛ

Мнениеот dontaskdontsay » Нед 12 юли 2015 17:03


То и при мен единия е с кабели. И аз четох в една тема че можело да се сложи с малко препилване обаче, тема в която е показано как са го направили не намерих. Гледам цената за нов ладов е 11лв. Намерих тема в която е описано как се сменя с датчик за 1,50лв но за целта са необходими дремел и зъболекарска боткорона.


Потребителски аватар
Bai Sando
Мнения: 8116
Регистриран на: Чет 27 мар 2008 22:28
Автомобил: Audi A 3
Двигател: 2000 TDI 2006г
Местоположение: Пазарджик

Re: Golf MK3 1993g. 1.6 АБУ разлика между датчици на ХОЛ

Мнениеот Bai Sando » Нед 12 юли 2015 17:52


Когато карах 1.6 АЕЕ и веднъж ми се скапа датчика,си намерих цяло делко от 1.6 АБУ на който датчика е с кабелчета и колата си работеше отлично.Също и моето делко което е от по-новия вид с датчик на буксата сме го пробвали на АБУ и пак си работи нормално :th_up


Потребителски аватар
4i4o-dido
Мнения: 829
Регистриран на: Пет 02 юни 2006 17:40
Автомобил: POLO 1.6 6N
Двигател: AEA 1995
Местоположение: Пловдив
Контакти:

Re: Golf MK3 1993g. 1.6 АБУ разлика между датчици на ХОЛ

Мнениеот 4i4o-dido » Нед 12 юли 2015 18:23


Преди години го купих 54лв,модела без жиците.То по моргите за по-малко пари цяло делко. Като тръгне да умира или прекъсва от раз/което е лесно за диагностика/или почва да гасне и пали когато си поиска.


Потребителски аватар
milen76amg
Мнения: 21
Регистриран на: Пон 02 яну 2012 21:06
Автомобил: WV golf 1.9 tdi
Двигател: 1z
Местоположение: Sofia

Re: Golf MK3 1993g. 1.6 АБУ разлика между датчици на ХОЛ

Мнениеот milen76amg » Вто 14 юли 2015 9:16


За 30 лв ще ти дам перфектно делко,,, жена ми я удариха здраво отзад

Sent from my LT26i using Tapatalk


Потребителски аватар
dontaskdontsay
Мнения: 1464
Регистриран на: Вто 11 май 2010 17:33
Автомобил: Golf III 1.6 1994
Двигател: ABU

Re: Golf MK3 1993g. 1.6 АБУ разлика между датчици на ХОЛ

Мнениеот dontaskdontsay » Вто 21 юли 2015 11:22


Тези датчици защо толкова често изгарят :rolleyes дошло им е времето или има вариант нещо да ги поврежда ?

Преди да изгори този последният ми имах трудно палене след като престои повече време колата. Това продължи около 2 седмици докато не отказа датчика.
Сега след като смених делкото този проблем изчезна или поне до вчера :screwy Вчера на два пъти ми направи същия номер с трудното палене след като престои колата и ме навежда на мисълта че случката с датчика ще се повтори.

Дали има нещо което поврежда датчиците ?



Върни се в “Golf, Vento, Jetta & Bora”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: georgebonev и 58 госта