Здравейте колеги,
Имам следния проблем - колата е Passat b6, 2.0 tdi дизел, на 130 000 км, от няколко седмици се появи едно странно тракане като отпускам съединителя. Иначе всичко си работи - скорости, съединител, не прескача, няма други нередности... но на едно място от отпускане на съединителя започва да трака. По някой път трака много, друг път почти не трака... сякаш като е добре загряла колата трака по-малко, ама не съм сигурен за това.
Тракането е дори като не е включена скорост. А като е изгасен двигателя не трака.
Първо си мислих, че съединителя е за смяна, после един колега, който разбира повечко от мен го погледна - вика по-скоро маховик. Закарах го във официалния сервиз да го видят - там обаче не успяха да определят какво точно е. Казаха, че според тях е по-скоро скоростна кутия, но за да се разбере със сигурност трябва да се разглоби, което е някаква огромна сума (и то само за да кажат дали е скоростната или не). Като цяло бяха много озадачени, казаха че само веднъж са чували такова и то пак на същия модел кола и се държи нехарактерно като за заминал съединител/маховик, въпреки, че трака от там... И ми се иска да я закарам и на друго място за второ мнение / цени.
Можете ли да препоръчате някакъв сервиз, където да се занимават с такива работи и да работят читаво?
И евентуално ако някой се е сблъсквал с такова нещо и може да даде предположение какво е, ще съм благодарен.
Мерси!



Passat b6 тракане при съединителя - предложете сервиз
- hip-hopotam
- Мнения: 270
- Регистриран на: Нед 30 юни 2013 22:36
- Автомобил:
- Двигател:
Re: Passat b6 тракане при съединителя - предложете сервиз
Счупен колянов вал 

- Steels
- Мнения: 419
- Регистриран на: Пон 28 юли 2008 17:59
- Автомобил: Arteon SB 280hp
- Двигател: DNFE
- Местоположение: Бургас/София
Re: Passat b6 тракане при съединителя - предложете сервиз
При мен беше точно такъв проблема. Като колата е на място с не натиснат съединител трака и аз имах едно бучене при 2000 оборота и колата харчеше повече с 0.7 л отгоре . При мен си беше заминала и кутията и съединителят и маховика. Маховик + съединител (сложих Sasch защото на LUK има доста ментета) 1300 лв и скоростна кутия втора ръка(задължително същият код)500 лв. При теб може да не е разбит маховика, а само кутията ама при мен кутията си имаше и дупка вече и маслото беше разлято в гаража
. Закарай колата на сервиз да я разглобят и там да се види маховика, ако той е добре, значи сменяш кутия. Проблема на тези кутии е, че паразитният вал се разбива и почва да ходи напред назад, моя беше излязъл от задната страна
.
Ако си от София избери си някои от клубните сервизи в раздел "Сервизи". Лично аз си правя и двата VW при http://www.vwclub.bg/forum/viewtopic.php?f=13&t=44549. Успех!




Ако си от София избери си някои от клубните сервизи в раздел "Сервизи". Лично аз си правя и двата VW при http://www.vwclub.bg/forum/viewtopic.php?f=13&t=44549. Успех!
Re: Passat b6 тракане при съединителя - предложете сервиз
Мерси колеги, ще прозвъня днес из сервизите да видим какво ще стане.
Re: Passat b6 тракане при съединителя - предложете сервиз
аз имах абсолютно същия проблем на Audi A3 1,9tdi BKC с 5 степенна ръчна кутия. Така и не го отстраних, защото я откраднаха, но според мен беше лагер на съединителя.
- JaDaWiN
- Мнения: 921
- Регистриран на: Пет 30 окт 2009 21:52
- Автомобил: [VW Golf 3][VW Passat B5.5]
- Двигател: [AHU 1996 ][AVF 2002]
- Местоположение: София
Re: Passat b6 тракане при съединителя - предложете сервиз
С четири крайника препоръчвам -http://www.vwclub.bg/forum/viewtopic.php?f=13&t=7096
- Pagemakerboy
- Мнения: 491
- Регистриран на: Пон 02 юли 2007 14:22
- Автомобил: 2025 Audi Q8 50 TDI quattro
- Двигател:
- Местоположение: България
Re: Passat b6 тракане при съединителя - предложете сервиз
И да се вземе предвид, че колата с описания в първия пост проблем е на минимум 330 000 км, на никакви 130 не е :)
-
- Мнения: 729
- Регистриран на: Вто 06 дек 2005 8:48
- Автомобил: MK3 + T3 + МК5 Plus + MYLR
- Двигател:
Re: Passat b6 тракане при съединителя - предложете сервиз
Steels написа:При мен беше точно такъв проблема. Като колата е на място с не натиснат съединител трака и аз имах едно бучене при 2000 оборота и колата харчеше повече с 0.7 л отгоре . При мен си беше заминала и кутията и съединителят и маховика. Маховик + съединител (сложих Sasch защото на LUK има доста ментета) 1300 лв и скоростна кутия втора ръка(задължително същият код)500 лв. При теб може да не е разбит маховика, а само кутията ама при мен кутията си имаше и дупка вече и маслото беше разлято в гаража![]()
![]()
. Закарай колата на сервиз да я разглобят и там да се види маховика, ако той е добре, значи сменяш кутия. Проблема на тези кутии е, че паразитният вал се разбива и почва да ходи напред назад, моя беше излязъл от задната страна
.
Ако си от София избери си някои от клубните сервизи в раздел "Сервизи". Лично аз си правя и двата VW при http://www.vwclub.bg/forum/viewtopic.php?f=13&t=44549. Успех!
Освен бученето при 2 хил. оборота, да си спомняш да си имал вибрации или нещо такова
- Steels
- Мнения: 419
- Регистриран на: Пон 28 юли 2008 17:59
- Автомобил: Arteon SB 280hp
- Двигател: DNFE
- Местоположение: Бургас/София
Re: Passat b6 тракане при съединителя - предложете сервиз
Вибрациите който имах бяха - силно и отчетливо чукане на педала на съединителят.
-
- Мнения: 729
- Регистриран на: Вто 06 дек 2005 8:48
- Автомобил: MK3 + T3 + МК5 Plus + MYLR
- Двигател:
Re: Passat b6 тракане при съединителя - предложете сервиз
Steels написа:Вибрациите който имах бяха - силно и отчетливо чукане на педала на съединителят.
да се разбира ли че освен нормалното потрепване в такт на педала се чува отчетливо вътре в купето? И как би описал този шум? Спомняш ли си как беше при освободена предавка, т.н. каране по инерция?
Не просто любопитсвам, а имам сериозни съмнения че и аз съм тръгнал по този път. При мен си е бумтене, което разбира се осещам и като вибрация. При това колата е с чисто нов маховик и нови карета, а до преди една седмица отдавах всичко това на разбития маховик. Е вярно че вибрациите чувствително намаляха след смяната, но това бумтене и вибрация си останаха. Не смятам че си въобразявам, карам си колата вече над 100 хил.км. и усещам всеки звук и вибрация.
- Steels
- Мнения: 419
- Регистриран на: Пон 28 юли 2008 17:59
- Автомобил: Arteon SB 280hp
- Двигател: DNFE
- Местоположение: Бургас/София
Re: Passat b6 тракане при съединителя - предложете сервиз
Сега педала има съвсем леки доловимо почукване с такт с двигателят, а преди направо му трепереше крака като си сложа крака там. От кутията като съм в гаража, на свободна се чуваше ужасно стържещ звук, само като съм излязъл от колата, в купето нищо не чувах. При свободна и форсиране на място хрупането и потропването на съединителят, само със сложен крак на педала, без да го натискам се увеличаваше. И на мен в Бургас като ми смениха чисто новият маховик тогава се усетиха тези потропвания по педала на съединителят. После тук като се счупи кутията и се наложи да сменя маховика(старият беше на 20к км) всякакви вибрации изчезнаха. Лично аз го отдавам на дефектен или менте маховик, които се разби за 20к км и ми замина и кутията от него.
П.П Сега ставам мислите ми не са много подредени
П.П Сега ставам мислите ми не са много подредени

- VW_passatOR
- Мнения: 229
- Регистриран на: Пон 19 яну 2015 21:43
- Автомобил: VW Passat B6
- Двигател: 2.0 TDI 2005 BMP
Re: Passat b6 тракане при съединителя - предложете сервиз
Доста от симптомите и при мен се проявяват B6 BMP 170 000 (евентуално) и да добавя при ниска скорост по инерция понякога има леко тресене, задържане педала на съединителя в най-високата част на отпуска и другото което се задълбочава и ме най-мн притеснява - в някой момент се усеща всеедно съединителя не е натиснат до долу т.е. трудно се изключва от скорост и се усеща как колата леко зацепва а с натисната спирачка леко падат оборотите всеедно се задавя (в комбинация с неестествен звук на виене).
Върни се в “Дизелови агрегати”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: anger и 30 госта