Казус с каско и автопарк

Взаимопомощ, полезна информация и всичко, извън темата на останалите секции
Потребителски аватар
groznika
Мнения: 4928
Регистриран на: Вто 16 яну 2007 11:23
Автомобил: Bora 1.8T
Двигател: AUM
Местоположение: София

Re: Казус с каско и автопарк

Мнениеот groznika » Пет 17 юли 2015 20:22


aleksbelov написа:аз се прикрепям към идеята за солидарна отговорност на колектива като най-удачна. възниква въпроса по какъв начин ще се реализира отговорността дали с парични глоби, поредност при заявяване на щетите при застрахователя /трудно за реализация ако има голямо текучество на персонал/ или по друг начин. а каква всъщност допълнителна тежест, освен загубеното време, представлява за заявителя на щетата това, че подава уведомлението за щетите пред застрахователя.


Това последното е на път да се реализира. Поредност при представяне на щети пред застрахователя. Мен например не ме устройва тази схема и няма сила, която да ме накара да сложа петно върху книжката си заради 2-3-5 човека скатавки, които нямат топки м/у краката да станат и да си признаят една драскотина. Да не говорим, че подобна схема решава много повърхностно възникналия проблем и не бори фундаментално нещата. Подобна практика няма да възпита по-коректно отношение към автопарка, а дори е предпоставка за допълнително безхаберие и немукает от още повече хора...
За момента до колкото съм информиран освен загубата на два-три часа, други тежести няма, но знам ли дали "утре" резко няма да ми стане гражданската 2000 лв защото в някакъв регистър се оказало, че фигурирам като някакъв рисков водач?

Горното обаче не е от значение. В тази тема ми се щеше колеги опериращи по един или друг начин с автопаркове да споделят полезни и възпитателни практики, които биха ми решиле проблема фундаментално :)




IRRITATING
Мнения: 2102
Регистриран на: Чет 29 ное 2012 15:32
Автомобил: VW Passat
Двигател: AVF
Местоположение: София

Re: Казус с каско и автопарк

Мнениеот IRRITATING » Пет 17 юли 2015 20:29


С шофьори на глава няма да излезете каквото и да правите.


Потребителски аватар
groznika
Мнения: 4928
Регистриран на: Вто 16 яну 2007 11:23
Автомобил: Bora 1.8T
Двигател: AUM
Местоположение: София

Re: Казус с каско и автопарк

Мнениеот groznika » Пет 17 юли 2015 20:50


IRRITATING написа:С шофьори на глава няма да излезете каквото и да правите.


Нямаме професионални шофьори. Всички караме и изискват от нас да го правим като допълнителен ангажимент към основната дейност. Просто работата изисква мобилност и е лудница.


Потребителски аватар
инжектопляктор
Мнения: 4192
Регистриран на: Нед 21 сеп 2014 0:54
Автомобил:
Двигател:

Re: Казус с каско и автопарк

Мнениеот инжектопляктор » Пет 17 юли 2015 22:56


vucata написа:Как си представяш техническия да хване и да закара 10 баничарки днес? Нали служителя докато е обедна почивка, може да остави МПС на автомивка и 1 час да си клати макарите? Ама наистина си МНОГО ТЪП !

Май не разбра. Ще кара ако трябва 50 баничарки. Това, че мен са ме принудили да карам кола, за да върша чуждата работа не означава, че трябва да се занимавам с чуждите автомобили. Едва ли някой кара кола на работа, защото му е кеф. Достатъчно малко пари се дават в България, че извинявай човек, но дистанционно да се ръси акъл какво трябвало да правят работниците. Длъжността на работника не е шофьор до автомомивка. Подразних се сериозно от думичката "глоба" и това че се вменяват на работниците отговорности за неща, които не са част от естеството на работата и специалността им. Да не говорим, че длъжностна характеристика е пожелателно словосъчетание в България. На една от бившите ми работи в длъжностната характеристика общо взето пишеше - ще правиш това, това това... и накрая написано перефразирам - "и всичко останало, ако трябва". А работникът по принцип не е длъжен нищо да прави от началото на обедната почивка до края й. И ако автомивката се намира далече от мястото, където иска да почива, докато чака да се измие колата, да не би да е длъжен да си губи времето от почивката или да върви километри от автомивката до офиса?
По темата - ако искате работниците да си признаят, назначете човек на длъжност, който се занимава само с рапорти за щети и ги урежда, за да не бъдат натоварвани работниците в работно или свободното им време с нетипични за тях дейности. Ако знаят, че няма да има глоба или да им бъде губено времето, а друг ще се заеме с карането на колата на оглед за Каско-то и т.н - няма причина да се скатават от отговорност.

Последна промяна от инжектопляктор на Пет 17 юли 2015 22:59, променено общо 1 път.


Потребителски аватар
vucata
Мнения: 3610
Регистриран на: Пон 28 сеп 2009 8:38
Автомобил: Ford Mondeo MK2
Двигател: 1.8TD 2000
Местоположение: Bulgaria- Sofia
Контакти:

Re: Казус с каско и автопарк

Мнениеот vucata » Пет 17 юли 2015 22:58


Ти си наистина ТЪП !!!!
Ти си наистина ТЪП !!!!
Ти си наистина ТЪП !!!!
Ти си наистина ТЪП !!!!
Ти си наистина ТЪП !!!!
Ти си наистина ТЪП !!!!
Ти си наистина ТЪП !!!!
Ти си наистина ТЪП !!!!
Ти си наистина ТЪП !!!!
Ти си наистина ТЪП !!!!

Последна промяна от Vlad777 на Пет 17 юли 2015 23:12, променено общо 1 път.
Причина: А ти наистина получаваш предупреждение и модул!


Потребителски аватар
инжектопляктор
Мнения: 4192
Регистриран на: Нед 21 сеп 2014 0:54
Автомобил:
Двигател:

Re: Казус с каско и автопарк

Мнениеот инжектопляктор » Пет 17 юли 2015 23:02


vucata написа:Ти си наистина ТЪП !!!!

Не ве човек. Смятам, че трябва да има специален човек, който да се занимава с уреждането на щетите и тогава никой няма да се скатава, защото няма да му се губи от личното време - дали работно или свободно с нетипични за длъжността му дейности. Това, че на някого му се налага да кара служебен автомобил не означава, че трябва да се занимава да го кара на технически прегледи, каско или каквото и да е било.
Аз винаги съм бил против шофирането на служебни автомобили. Но са ми казвали - сядай и карай. Ами не искам. И не искам да се занимавам с каквото и да е било на тоя автомобил. Като няма друг превоз от А до Б да върша работата(като работодател не ми е осигурил такъв, за което аз нямам вина), не значи че съм гледач на чуждите коли. Дават ми пари да опъвам жици(примерно), не да карам коли на технически прегледи или автомивки. Като почнат да ми дават и за тая отговорност, тогава съм длъжен. Единственото, което съм длъжен е да докарам колата физически цяла.
Стига писа импулсивни работи без да си разбрал какво всъщност се опитвам да кажа.

Последна промяна от инжектопляктор на Пет 17 юли 2015 23:08, променено общо 1 път.


Потребителски аватар
vucata
Мнения: 3610
Регистриран на: Пон 28 сеп 2009 8:38
Автомобил: Ford Mondeo MK2
Двигател: 1.8TD 2000
Местоположение: Bulgaria- Sofia
Контакти:

Re: Казус с каско и автопарк

Мнениеот vucata » Пет 17 юли 2015 23:08


Според тебе адекватно ли е техническия да приеме Н на брой щети, щото ти си олигофрен и не можеш да паркираш, не внимаваш и така нататък. Адекватно е според теб, 1 човек да завежда 10-20 щети на месец заради безотговорното отношение на работниците към повереното им имущество? Евала ти прайм шефе :mhihi :screwy


Потребителски аватар
инжектопляктор
Мнения: 4192
Регистриран на: Нед 21 сеп 2014 0:54
Автомобил:
Двигател:

Re: Казус с каско и автопарк

Мнениеот инжектопляктор » Пет 17 юли 2015 23:13


vucata написа:Евала ти прайм шефе

Според мен като не им отърва, да осигуряват друг транспорт. Освен фирми, които изрично се занимават с куриерски и разносни услуги. Като ми плащат пари да опъвам жици примерно, въобще не съм длъжен по принцип да се занимавам с друго, разбираш ли? Всяка жаба да си знае гьола. В Германия като стане 5 часа, 0 минути и 1 секунда и гишето ти се затваря под носа, нали сигурно е така? Твой проблем е, че си закъснял или каквото и да е било друго. Пък ако техническият не иска да поема щети, ако иска пък той да се качи и да ме вози. Никой не ми плаща и да си тровя нервите по българските пътища.
Не съм шеф, брате. Въпроса е, че се вменяват отговорности и само се лекува с глоби тука.
Съгласен съм, че е хубаво автомобилите да се връщат в приличен вид и без щети. Обаче по какъв начин се поощрява това, както и рапортуването на повредите? На добрата воля ли е оставено това? Че някой ще свърши нещо, което не му е работа без допълнително заплащане? Какъв е интереса на някой да рапортува и да си губи времето пред офиса на Каското?
Извинявай, но е имало и места, на които съм работил извънредно. Постави се на мое място малко. Не стига, че работя извънредно, че да си губя след това времето да правя огледи, които не са част от пряката ми работа и да си губя времето, вместо да пътувам за вкъщи и да имам 10 минути повече за 1 бира примерно? Какъв ми е стимула? Сигурно така си мислят и работниците в конкретният случай. Какви са тия работни времена посред нощ, помисли? Посред нощ е спи. Ще вземеш колата да бачкаш, а след това в 1 през нощта ще светиш с фенер да правиш оглед дали някой гамен нарочно не ти е одрал служебната кола с ключа в тъмното?


Потребителски аватар
groznika
Мнения: 4928
Регистриран на: Вто 16 яну 2007 11:23
Автомобил: Bora 1.8T
Двигател: AUM
Местоположение: София

Re: Казус с каско и автопарк

Мнениеот groznika » Съб 18 юли 2015 0:09


Така е. Графиците са убийствени, но парите са добри и никой не се оплаква като се нареди в края на месеца на опашката пред офиса.
Според мен най-елементарно отношение е да се внимава с колите за да не влизат те по сервизи и да не ти се налага да се чудиш как да си закараш оборудването на обекта. Респективно без коли не можеш да бачкаш и да изкарваш добрата заплата на която разчиташ всеки месец.
За съжаление не всички разсъждават така и злоупотребите са на лице.


Потребителски аватар
group®
Темерут
Мнения: 10093
Регистриран на: Вто 08 мар 2005 23:28
Автомобил: Passat B8 Alltrack
Двигател: DFCA
Местоположение: София

Re: Казус с каско и автопарк

Мнениеот group® » Съб 18 юли 2015 1:48


Грозника, както сам виждаш от коментарите, лесно няма да се стигне решение. Една от причините е, липсата на инфоемация. А и силно ме съмнява само това да ви е проблем. Дори не се знае на какъв точно лизинг са колите или са собствени (съмнява ме). Каква е спецификата на работата и т.н. Както казах - трябва анализ, иначе се стреля в тъмното.
Все пак ще дам едно предложение (евтино и следователно скъпо и тъпо): назначават се 20 отговорника на колите от персонала. На доброволен принцип!!! На желаещите се дава бонус. Тук опциите са много - от използване на служебна кола за личното време(уикенд ала бала - това при вас може и да не е приложимо от това, което казваш), до кола за отпуската и дори паричен стимул към заплатата(не е добра идея). Така отговорника ще се грижи тези неща около колата.
Недостатъци - както казах вече, служителя върши непривична дейсност, а това влияе зле на мотивацията. Икономически може да стане по-скъпо дори от наемане на фирма/човек/хора.
Няма да изброявам хилядите причини, защо струва пари това (освен самия бонус).
Плюсът е, че е някакво решение и олеква на т.нар. технически (което не знам какво значи, но предполагам, че общак и отговаря за сграда коли и всичко...).

20 коли както казахме не са много, но тежат. Малко са за специален човек ( fleet manager с помощник), много са за общак. Затова и идеалното решение е фирма. Тя освен, че сваля бреме, сваля и разходи и си избива заплащането. Това е културното решение. Пуснете си поне запитване за оферта и какво точно предлагат и ще си прецените.
(Честно казано не съм запознат с пазара на такива фирми и не знам как работят колегите, но би трябвало да има избор).
Успех.


Потребителски аватар
groznika
Мнения: 4928
Регистриран на: Вто 16 яну 2007 11:23
Автомобил: Bora 1.8T
Двигател: AUM
Местоположение: София

Re: Казус с каско и автопарк

Мнениеот groznika » Съб 18 юли 2015 14:19


На мен ми се завъртя нещо подобно като идея.
Например на кола да се зачисляват по двама или трима "отговорници". Тези люде ще имат грижата да си следят автомобила, щетите, чистотата, повредите и тн.
При възникване на щети, за които няма виновни, пред каско се явява един от отговорниците на пореден принцип.
Единствено трябва да се помисли за някакъв вид стимули и съответно санкции при немърливост на отговорния екип, което от своя страна вече е лесно.
По този начин всеки ще отговаря за автомобил, ще е заинтересован да следи как се експлоатира колата, ще е стимулиран да изяснява кой прави щети, чупи, цапа и тн.
Така според мен би имало възпитателен елемент и практическа полза. Решаване на проблема фундаментално, а не само лекуване на симптомите.


batmit
Мнения: 840
Регистриран на: Вто 14 авг 2012 22:48
Автомобил: Golf IV
Двигател: AKL 2000
Местоположение: Plovdiv

Re: Казус с каско и автопарк

Мнениеот batmit » Съб 18 юли 2015 17:02


И по 10 отговорника да сложите пак няма да доведе до желания резултат. От това което чета шефа ви е доста либерален. Щом с автомобилите не може да се оправи ...... , дано с данъчните се оправя и с конкуренцията. Това всеки взима, кара, оставя - ми звучи малко несериозно. То така след курс сигурно си тръгват с една туба гориво.
За всяко провинение трябва да си има виновник, трябва да има ристрикции и да има страх, само тогава може да има дисциплина. Айде мини в Германия на червено, да видиш какво става, а у нас днес пред мен двама минаха.
Що се отнася за солидарното поемане на отговорност ми звучи като едно време в казармата, един краде вилици и лъжици всички плащаме, докато накрая го хванахме и познай къде му ги завряхме ..... Така, че може и да стане работата, но дотогава ще страдат невинни хора, което не е добре, поне според мен. Успех!


Потребителски аватар
groznika
Мнения: 4928
Регистриран на: Вто 16 яну 2007 11:23
Автомобил: Bora 1.8T
Двигател: AUM
Местоположение: София

Re: Казус с каско и автопарк

Мнениеот groznika » Съб 18 юли 2015 17:37


batmit написа:И по 10 отговорника да сложите пак няма да доведе до желания резултат. От това което чета шефа ви е доста либерален. Щом с автомобилите не може да се оправи ...... , дано с данъчните се оправя и с конкуренцията. Това всеки взима, кара, оставя - ми звучи малко несериозно. То така след курс сигурно си тръгват с една туба гориво.


Извинявай колега, но вероятно не си прочел всичко по темата и си прибързал със заключенията.
Ползването на автопарка в подобен ритъм не е либерализъм, а необходимост. Динамиката на дейността го налага. Всички машини са с GPS, разпознаване на водача, контрол на скоростта, горивото, зарежданията и тн. и тн. Злоупотребите с гориво са абсурдни, излишните и лични курсове също.
Понеже аз се занимавам с GPS-те, мога да те уверя, че шефа може да е разбран, либерален и всичко друго, но контрола върху парка изобщо не е подценен и занемарен. Единственото с което се сблъскваме като ситуация е кокошкарския номер с каското и неподдържане на перфектна чистота в кабините. Специално аз съм крайно амбициран това да се промени и повярвай ми ще намеря начин да го постигна ;)

Твърдо смятам, че опцията с отговорниците може да сработи. По този начин ще има почти ежедневен преглед на всяка кола и при възникване на ситуация, бързо и най-вече своевременно ще могат да се вадят справки от GPS-а за установяване на "вредителите". От там насетне следват персонални санкции и те такам.

Щом не може всички да отговарят за целия парк, щом не може един човек да отговаря за всички коли... значи трябва да разпределим отговорностите за да постигнем постоянен и обективен контрол :)
Разбира се изключвам опциите за външни фирми и тн. Това са разходи за които няма да получа бюджет.


myrshavija
Мнения: 5553
Регистриран на: Вто 05 апр 2005 6:45
Автомобил:
Двигател:

Re: Казус с каско и автопарк

Мнениеот myrshavija » Съб 18 юли 2015 19:48


Batmit го е казал доста добре. А обяснението ти, че "това е необходимост", е малко несериозно отстрани. Дано от твоята гледна точка да е сериозно!


Потребителски аватар
groznika
Мнения: 4928
Регистриран на: Вто 16 яну 2007 11:23
Автомобил: Bora 1.8T
Двигател: AUM
Местоположение: София

Re: Казус с каско и автопарк

Мнениеот groznika » Съб 18 юли 2015 19:56


myrshavija написа:Batmit го е казал доста добре. А обяснението ти, че "това е необходимост", е малко несериозно отстрани. Дано от твоята гледна точка да е сериозно!


Бацко, точно ти недей ми писа в темата. Мнението ти не ме интересува и не те намирам за компетентен. Благодаря!



Върни се в “ОФФ-Топик - други”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 22 госта