Въпрос за правилна експлоатация на дизелов автомобил

Печките са на мода. Дори и дизела да е по-скъп феновете му са много...
Потребителски аватар
ktamen
Мнения: 6373
Регистриран на: Вто 23 мар 2010 18:52
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София - Ямбол

Re: Въпрос за правилна експлоатация на дизелов автомобил

Мнениеот ktamen » Нед 01 мар 2015 19:16


julio 21 написа: Мен ме дразнят съвети от рода на - един път в седмицата 50км.по магистралата да продуха или избирай заобиколен маршрут за да загрее на 90 градуса.

Дразнят те защото не знаеш колко е лесно турбото да се напълни със сажди и колко е трудно чистенето му.
Честита Баба Марта и на теб и на всички!




Потребителски аватар
lz2aii
Мнения: 1330
Регистриран на: Съб 09 фев 2013 12:45
Автомобил: VW Passat B 5.5
Двигател: AVB 1.9 TDI 2002
Местоположение: Габрово

Re: Въпрос за правилна експлоатация на дизелов автомобил

Мнениеот lz2aii » Пон 02 мар 2015 7:03


В този ред на мисли, моята каляска, на две години от създаването си е направила 102000 км. пробег. Та нали се сещаш швабата с този пробег на година дали е виждал зацапана турбина??? Имай предвид, че тия километри не са правени по някой третостепенен път, каквито са повечето у нас.


Потребителски аватар
iliyan nikolov
Мнения: 46
Регистриран на: Нед 31 авг 2014 18:28
Автомобил: vw passat b5
Двигател: 1.9 tdi AFN
Местоположение: Сливен

Re: Въпрос за правилна експлоатация на дизелов автомобил

Мнениеот iliyan nikolov » Съб 28 мар 2015 15:09


Колеги здравейте.Искам да попитам на дисплейчето по-малкото което е под основния километраж ми изписа "service inspection"мигна тоя надпис няколко пъти след като я запалих и после се появиха данните за изминатите километри както трябва да е.Това са тези километри които мога да нулирам.Какво ще рече този надпис?Ясно че е за проверка на нещо,но на какво?Сега си мисля да не би да е заради маслото,че трябва да се сменя,защото при смяната незнам а и не съм питал дали са ми занулили стойностите.Маслото е сменяно края на юли миналата година.Някакви идеи,дали е това или нещо друго?И как точно става това зануляване при смяна на маслото?



Благодаря!


xxx_man
Мнения: 538
Регистриран на: Пет 29 ное 2013 10:38
Автомобил: GOLF IV
Двигател: AHF
Местоположение: Варна

Re: Въпрос за правилна експлоатация на дизелов автомобил

Мнениеот xxx_man » Съб 28 мар 2015 17:52


Пишеш в търсачката сервиз инспекшан и ще намериш темата за нулиране на сервизните интервали или молиш някой с vag да те закачи и да ти ги нулира.


Потребителски аватар
iliyan nikolov
Мнения: 46
Регистриран на: Нед 31 авг 2014 18:28
Автомобил: vw passat b5
Двигател: 1.9 tdi AFN
Местоположение: Сливен

Re: Въпрос за правилна експлоатация на дизелов автомобил

Мнениеот iliyan nikolov » Нед 26 юли 2015 19:17


Здравейте колеги.Вчера смених маслото на моя пасат със закупено масло Мотул Синерджи плюс от форумния магазин.Първите впечатления са добри-мотора мърка като коте :)Даже отново чух онова приятно свистене на турбината,но незнам може и да си въобразавам :)С маслото досега съм минал 30-тина километра и и си стои светло кафяво.Знам че по принцип на дизела маслото много бързо става черно.Миналата година като ми сменяха маслото,като си я взех колата маслото вече беше черно!Тази година реших сам да си го сменя.Оставих много хубаво старото да се изтече и тогава налях новото като смених и филтъра разбира се.Та може би миналата година въпросния майстор не е оставил старото да се изтече както трябва и се е смесило с новото и затова е било по-черно.Сега ще следя как стои работата с Мотула.Старото масло което смених бе едва на 3500км,ама нали мина периода от една година и реших да го сменя.


Поздрави!


BobyM
Мнения: 403
Регистриран на: Нед 09 мар 2014 2:08
Автомобил: Golf 4
Двигател: AHF 1.9 TDI
Местоположение: София

Re: Въпрос за правилна експлоатация на дизелов автомобил

Мнениеот BobyM » Пет 31 юли 2015 19:09


Евала колега ти наистина обичаш колата си ;)
Така се прави година или 10к км. моето го смених на 9 и малко преди няколко дни марката няма да споменавам, че коментатори много но мога да кажа, че 2ра смяна с това масло и всичко е на пушка турбинката както вика колегата си пее приятно ;)

ПС: Както някой по назад беше казал без юркане на студено, един път ми се случи като юрнах да проработи колата на 3 цилиндъра 2ри опит няма да си правя....

ПС2: Идея защо понякога при запалване колата се форсира до около 1200 оборота и след това задържа на около 1050 г/д?


Потребителски аватар
vlado_tonev
Мнения: 5497
Регистриран на: Нед 18 ное 2007 1:54
Автомобил: GOLF MK4 1.9TDI
Двигател: ALH 2000
Местоположение: София
Контакти:

Re: Въпрос за правилна експлоатация на дизелов автомобил

Мнениеот vlado_tonev » Пет 31 юли 2015 22:42


ПС2: Идея защо понякога при запалване колата се форсира до около 1200 оборота и след това задържа на около 1050 г/д?[/quote]
Температурен датчик...евентуално.. :gruebel


Потребителски аватар
Traytor
Мнения: 1976
Регистриран на: Пон 24 авг 2009 3:09
Автомобил: Passat B8
Двигател: DSRB
Местоположение: София

Re: Въпрос за правилна експлоатация на дизелов автомобил

Мнениеот Traytor » Съб 01 авг 2015 10:50


Моя температурен датчик я форсираше до 1700, но го правеше произволно(не само при палене, ами и при освобождаване от скорост).



Върни се в “Дизелови агрегати”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: georgi82, simo7 и 88 госта