Пасат Б5 ''98 AHH маховик+съединител или нещо друго.

Печките са на мода. Дори и дизела да е по-скъп феновете му са много...
biroman
Мнения: 5
Регистриран на: Чет 11 юни 2015 6:39
Автомобил: Passat B5 Variant
Двигател: AHH 1998

Пасат Б5 ''98 AHH маховик+съединител или нещо друго.

Мнениеот biroman » Чет 30 юли 2015 9:50


Здравейте,

търсих си проблема и в този и в ауди форума но не открих точно същия.
Проблема е следния:
появи се зверско тресене при полусъединител, но само когато съединителя е загрял. Казвам зверско защото чак се уплаших и отбих. Загрял имам предвид след чести потегляния като тези в задръстване на първа за по няколко метра. След като покарам известно време нормално каране т.е извънградско или градско но без чести спирания и потегляния проблема изчезва напълно. И за да стане още по-сложен проблема вибрациите са най-изразени при пълен десен или пълен ляв волан, а при потегляне направо ги има почти незабележимо. Размишлявайки, при чести потегляния двата диска приплъзват при полусъединител и така се загряват и от там идва проблема, но защо при пълен ляв или десен тресе повече. Нямаше ли да тресе еднакво независимо от положението на волана?
Ще споделя и другите проблеми, които имам, защото може всички да са свързани. За смяна ми е десен тампон на скоростната кутия (ръчна) и според мен кормилни накрайници (макар предишния собственик да ме убеждаваше, че ги е сменил наскоро), при превключване от 1-ва на 2-ра а понякога и от 2-ра на 3-та се чува едно изпукване от предните колела, но това си мисля е по-скоро от накрайниците.
При палене и гасене на мотора имам чувството, че нещо удря колата отдолу(според мен е от скъсания тампон на скоростите), като при натиснат съединител по време на гасене ми се струва, че е по силен звука отколкото при свободна и отпуснат.
По време на движение при отпускане на педала на газта на скорост в диапазона около 1800-2200 оборота забелязах вибрация и при подаване на газ няма никакви( преди да забележа това, забелязах, че при натискане на спирачката има вибрации и на свободна при спиране), но вибрациите ги усещам в предницата, а волана не помръдва(бях с железни 15 цола, после сложих алуминиеви пак 15 вибрациите при спиране си ги има и при двата вида джанти)
(между другото алуминиевите ги взех с гуми 185/65/15 и спуках предна дясна и сложих резервната стоманена с 195/65/15, според калкулатора за размера, диаметъра е с 13 мм разлика. Незнам дали има значение, може и да е съвпадение но проблема се появи след като покарах няколко дни така)

Дайте съвет къде да търся проблема, че тез майстори ще ме разорят. Всеки казва маховик и съединител или само едно от двете, а аз нямам желание да си играя на проба-грешка предвид цените.


Благодаря!




Потребителски аватар
bangobango
Мнения: 442
Регистриран на: Пет 26 сеп 2008 22:59
Автомобил: Passat B5
Двигател: AFN

Re: Пасат Б5 ''98 AHH маховик+съединител или нещо друго.

Мнениеот bangobango » Чет 30 юли 2015 16:38


Аз съм с АФН и при мен ситуацията е 1:1 с твоята. С изключение, че при мен тресе чудовищно зверски извънземно брутално. Като се загрее съединителя по задръствания , потеглянето става мнооого мъчно и подмята цялата предница. Без да ходя по майстори съм 101% сигурен , че е заминал съединителя. Аз обаче ще мина на твърд маховик и 240мм съединител.


biroman
Мнения: 5
Регистриран на: Чет 11 юни 2015 6:39
Автомобил: Passat B5 Variant
Двигател: AHH 1998

Re: Пасат Б5 ''98 AHH маховик+съединител или нещо друго.

Мнениеот biroman » Пон 03 авг 2015 15:09


И при мен са зверски то не е и вибрации ами направо ми подскача предницата, но се чудя защо при изправен волан не тресе?

Ако може и още един въпрос. Понеже симптомите сочат към съединител, а мисля да слагам чип, какъв да търся за около 140 к.с и 300-350Nm.
Намислил съм такаhttp://audibg.com/forum/index.php?showtopic=113041&page=2 да го направя тунинга, пък каквото излезе като резултат.


н.неделчев
Мнения: 11
Регистриран на: Нед 26 сеп 2010 13:40
Автомобил: vw bora
Двигател: ahf
Местоположение: Силистра

Re: Пасат Б5 ''98 AHH маховик+съединител или нещо друго.

Мнениеот н.неделчев » Вто 04 авг 2015 13:41


Не тресе при изправен волан, защото е тампон!


biroman
Мнения: 5
Регистриран на: Чет 11 юни 2015 6:39
Автомобил: Passat B5 Variant
Двигател: AHH 1998

Re: Пасат Б5 ''98 AHH маховик+съединител или нещо друго.

Мнениеот biroman » Вто 04 авг 2015 14:28


Ще ги проверя и тампоните, но би следвал въпроса, защо тресе само при загрят мотор, а при студен няма и помен от вибрация. Мотор разбирай съединител, защото и при загрят мотор не тресе винаги. Вчера си играх и симулирах задръстване спирам тръгвам и пак така и след 7-8 потегляния започна да тресе.

Последна промяна от gr_kanev на Сря 05 авг 2015 21:13, променено общо 1 път.
Причина: Не е нужно да цитираш изцяло предходното мнение - освен бутон "Цитирай", има и бутон "Нов отговор" - използвай го !



Върни се в “Дизелови агрегати”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: georgi82, simo7 и 88 госта