Профилактика на шибедах - VW Vento/Golf3(Vento 2E)

Техническа и сервизна информация за Golf, Vento, Jetta и Bora
Потребителски аватар
инжектопляктор
Мнения: 4192
Регистриран на: Нед 21 сеп 2014 0:54
Автомобил:
Двигател:

Re: Профилактика на шибедах - VW Vento/Golf3(Vento 2E)

Мнениеот инжектопляктор » Съб 15 авг 2015 0:41


Traytor написа:като се износят задната част на водача се вирва по-високо и се пресреща отзад.

Именно! Отляво я имаше гумичката, но пак се е счупило. Отдясно въобще няма гумичка, а се затваря перфектно! Явно има и друг проблем в механизмите на тия Голфове, защото нивото на гумичката на водача от едната страна трябва да е по-високо отколкото от другата страна, което ми изглежда неправилно и говори за някакъв вид изкривяване/усукване.




Потребителски аватар
georgebonev
Мнения: 3107
Регистриран на: Пет 10 май 2013 10:04
Автомобил: Golf 3 Variant
Двигател: 1.9 TD AAZ 1994
Местоположение: Търговище
Контакти:

Re: Профилактика на шибедах - VW Vento/Golf3(Vento 2E)

Мнениеот georgebonev » Съб 15 авг 2015 9:09


инжектопляктор написа:...Отляво, въпреки че я има гумичката, пак не може да се заключи, защото палчето стои по-високо, водачите се пресрещат и се чупят. ЗАЩО се получава така по дяволите?...

Първите две снимки горе - гумичката отзад и колелцето на палеца, което влиза в отвор на шината при положение "0" (затворен) на шибедаха.
Гумичката определя височината/пресрещането на палеца и водача.
Колелцето определя "захващането" между палеца и водача, когато шибедаха се движи назад-напред.
Dobromirski написа:Шибедах Г3 - побългарен! - http://www.vwclub.bg/forum/viewtopic.php?f=11&t=119641
Ако огледате по-внимателно механизма и как той работи , ще разберете и от къде идва проблема. Колкото и невероятно да ви се струва , целият проблем идва от 2 гумички и 2 пластмасови колелца с 4мм диаметър. За съжаление на нито една от горните снимки не се виждат въпросните части :banghead:
Ще се опитам да обесня;
1.гумичките(пръстенчета с Ф2мм) седят на задният край на закопчаващият палец ... и го ограничават когато е отворен колко нагоре да се вдига. С времето се сплескват и той се вдига малко по-високо от необходимото, срещат се челно и се троши.(обикновенно се къса няколко милиметра от мястото на захващането му със жилото от 1-та снимка)
Решение: Гумичката се сменя с парче от маркуче.
2. ...Когато палеца е "заключен" към люка и тръгне с него назад, единствената опора която го държи да не се вдигне нагоре и да се отключи ..., е пластмасовото черно колелце което се намира отново в задният край на палеца и се плъзга по шината на люка.За съжаление както казах, се плъзга а не се търкаля , както са го били замислили. В резултат се износва става все по-малко, а палчето се вдига все по-нагоре в закопчано положение, като в един момент започва да се отключва сам.
Решение:Колелцето се сменя с такова от метал.(слага се малко повече гресчица за да не трака по шината)
Мисля , че май имаше пластмасова втулка и на остта спрямо която се върти палеца... Проверете дали има луфтове там. Ако има се прави нова втулка.

ПП2: Закопчалките са от ЦАМ, не подлежат на заваряване, единственият начин е механичен ремонт и залепване. Мястото на скъсването позволява разпробиване на 2 отвора Ф1мм и поставянето на 2 свързващи щифта.


Потребителски аватар
инжектопляктор
Мнения: 4192
Регистриран на: Нед 21 сеп 2014 0:54
Автомобил:
Двигател:

Re: Профилактика на шибедах - VW Vento/Golf3(Vento 2E)

Мнениеот инжектопляктор » Съб 15 авг 2015 13:44


georgebonev написа:Гумичката определя височината/пресрещането на палеца и водача.

Значи не се разбрахме. Интересно ми е защо от едната страна въпреки, че има оригинална гумичка се чупи и е по-високо, а от другата нема гумичка и не се чупи. Интересно защо точно винаги левият водач заминава.


Потребителски аватар
georgebonev
Мнения: 3107
Регистриран на: Пет 10 май 2013 10:04
Автомобил: Golf 3 Variant
Двигател: 1.9 TD AAZ 1994
Местоположение: Търговище
Контакти:

Re: Профилактика на шибедах - VW Vento/Golf3(Vento 2E)

Мнениеот georgebonev » Съб 15 авг 2015 17:01


Можем само да гадаем защо при теб има разлика и въпреки това, шибедаха да работи.
Може оста на палеца да е изместена по някаква причина, може водача да е изместен (въпреки че той се движи в каналите на шината и улея във вертикалната планка).
Ако можеш, пусни снимки от двете страни - ако си сложил вече шибедаха на колата, с манивелката леко придвижи до момента, в който тъкмо да се допрат палеца и водача.

Защо се чупи повече левия водач - според мен той поема по-голямо усилие, заради това, че жилото му минава от вътрешната страна отпред на колелото на машинката - радиуса на завоя в ъгъла е по-малък отколкото на десния, на който жилото минава от външната страна...
Не знам, така предполагам, друго не виждам какво може да му пречи повече. При условие, че системата е центрована точно и смазана еднакво.
Може би, ако жилото му се зацепи с един зъб по-напред, може и да се поосвободи при движение назад-напред.



Върни се в “Golf, Vento, Jetta & Bora”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 76 госта