инжектопляктор написа:...Отляво, въпреки че я има гумичката, пак не може да се заключи, защото палчето стои по-високо, водачите се пресрещат и се чупят. ЗАЩО се получава така по дяволите?...
Първите две снимки горе - гумичката отзад и колелцето на палеца, което влиза в отвор на шината при положение "0" (затворен) на шибедаха.
Гумичката определя височината/пресрещането на палеца и водача.
Колелцето определя "захващането" между палеца и водача, когато шибедаха се движи назад-напред.
Dobromirski написа:Шибедах Г3 - побългарен! -
http://www.vwclub.bg/forum/viewtopic.php?f=11&t=119641Ако огледате по-внимателно механизма и как той работи , ще разберете и от къде идва проблема. Колкото и невероятно да ви се струва , целият проблем идва от 2 гумички и 2 пластмасови колелца с 4мм диаметър. За съжаление на нито една от горните снимки не се виждат въпросните части

:
Ще се опитам да обесня;
1.гумичките(пръстенчета с Ф2мм) седят на задният край на закопчаващият палец ... и го ограничават когато е отворен колко нагоре да се вдига. С времето се сплескват и той се вдига малко по-високо от необходимото, срещат се челно и се троши.(обикновенно се къса няколко милиметра от мястото на захващането му със жилото от 1-та снимка)
Решение: Гумичката се сменя с парче от маркуче.
2. ...Когато палеца е "заключен" към люка и тръгне с него назад, единствената опора която го държи да не се вдигне нагоре и да се отключи ..., е пластмасовото черно колелце което се намира отново в задният край на палеца и се плъзга по шината на люка.За съжаление както казах, се плъзга а не се търкаля , както са го били замислили. В резултат се износва става все по-малко, а палчето се вдига все по-нагоре в закопчано положение, като в един момент започва да се отключва сам.
Решение:Колелцето се сменя с такова от метал.(слага се малко повече гресчица за да не трака по шината)
Мисля , че май имаше пластмасова втулка и на остта спрямо която се върти палеца... Проверете дали има луфтове там. Ако има се прави нова втулка.
ПП2: Закопчалките са от ЦАМ, не подлежат на заваряване, единственият начин е механичен ремонт и залепване. Мястото на скъсването позволява разпробиване на 2 отвора Ф1мм и поставянето на 2 свързващи щифта.