Машината източва стария фреон + по-голямата част от маслото в системата, както и част от маслото в компресора. След това системата се вакуумира, зарежда се с ново масло (при мен винаги оцветено с оцветител) и предписаното количество фреон от производителя (за Б6 е 600 грама) и това е всичко.
Ценоразписа ми е следния - ако от системата ти липсват до 300 грама фреон, цената за цялата процедура + дозареждането на липсващия фреон, е фиксирана - 30лв. Т.е. ако в колата ти има 600, 500, 400 или 300 грама останал фреон, цената е все 30лв. Ако липсва повече, доплащаш + 10лв за всеки следващи 100 грама липса т.е. ако в колата ти има 200 грама - 40лв, ако има 100 грама - 50лв и ако е тотално празна - 60лв. В случая с наличие на малко фреон в системата (под 30%), в цената включваме и преглед за течове т.е. за оцветяване с оцветител месец след зареждането, за да видим на какво се дължи въпросната завишена загуба на фреон. Т.е. прегледа не струва нищо допълнително.
Друго колеги работят на други принципи, като общо взето като краен ефект е почти едно и също + - 10-20лв, защото при някои дозареждането е по-евтино, ама взимат пари за "диагностика" , каквото и да имат предвид под това, други взимат пари за гледане за оцветителя след време, трети взимат допълнително пари за зареждане и с оцветител и т.н. различни "схеми" .
Общо взето си питаш как седят нещата и си преценяваш дали да отидеш. Проблемът е да разбереш и с какви материали се работи, защото има евтини фреони, има евтини масла и разликите в качеството лъсват след това, понеже климатика не работи толкова добре и се съкращава значително живота на компресора...
П.п. не го описвам така подробно с цел реклама, а с цел колегите да се информират за процедурите и за финансовата им страна, защото в този сектор обикновено цената на думи е една, а след това се оказва друга.
