Здравейте, искам да си сменя Г4-та (1.4i 75hp) с по еластично (мощно) Харесвам много този автомобил и бих искал още дълги години да карам такава кола, всички екстри с които разполага са ми достатъчни.
Та главният ми въпрос е че, съм се спрял на 1.9tdi ALH (икономичен вариант- данък, разход) и 1.8 125hp AGN като по сигурен, поради липсата на турбо и вероятността да е на по малко километри и по безпроблемен като цяло.
Дали след 15г ALH може да е здрав (ще се тестват, но все пак) 1.8 без турбо мисля че е по надежден вариант, защото няма да се купи от човек който върти километри както и "състезател" който според мен би взел някой тди за чип или 1.8т.
Маховика е един и същи и при двата до колкото знам другите са: гарнитурата при AGN и скъпия оптегач за друго трябва ли да се притеснявам. Мисля че при ALH възможните проблеми са повече. Като гледам разхода на ALH в града играе от 5 до 7л, а при AGN е 9-11л.
Тези дни може да пробвам една 125-ца, да я видя как се държи с климатик, стръмни баири и тн.
Та според вас коя би била по добър избор ако колите са в идентично състояние, все пак са си 15г.
Благодаря!



Покупка на 15 годишен Golf MK4
-
- Мнения: 415
- Регистриран на: Съб 29 май 2010 10:39
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: lom
- polovera_9n3
- Мнения: 1916
- Регистриран на: Съб 17 авг 2013 22:39
- Автомобил: VW POLO TDI
- Двигател: BNM 2007
- Местоположение: Кърджали
Re: Покупка на 15 годишен Golf MK4
Ако искаш здрава тяга - 1.9 тди помпа дюза, който и ще да е мотор 

Re: Покупка на 15 годишен Golf MK4
Забравих да кажа, че ще се заглеждам за коли до 4 000лв (като при малък избор от добри предложения или по запазени ще мога да вдигна с още 500лв да речен)
Братовчеда е с 2.5тди PD-то мисля че може да ми изсмуче и без това не големия джоб, за това категорично мисля да го отпиша. Отначало се спрях на 1.9tdi ALH заради малкия данък, ниския разход в града, големия въртящ момент на дизела пред бензина и за това че е обикновен дизел на който ремонта му е по евтин и веднъж стегни ли се вероятността да изникне нещо е малка. Но тъй като вероятно няма такъв голф под 500-600хил.км. Ме кара да си помисля и за обикновен бензин, макар големия данък и по високия разход в града. Също искам да отбележа че на ден рядко минавам повече от 20-30км (града е малък + това е разкопан навсякъде като гледам и така ще си остане още дълго време)
Та ако не се откажа от ALH (гледам този мотор заради възможностите след време ако се наложи да се на помпят още 30-40коня да е по лесно) Какви са цените на нови и втора ръка дюзи и турбо в случай че се наложи. Сега ми се налага да сменя една дюза като гледам са към 60-70лв за AXP и втора към 20-30лв каза майстора. Понеделник ще се види.
Иначе преди 3-4г съм карал пасатор б4 вариант с 1.9тди 90 коня и беше издръжлив не издъхваше, иначе малко муден по спомени. Като здравина беше чук по грешка и бензин бяха му сипали, но пак се движеше. След разреждането продължи да функционира нормално. Това ми стига да разбера че мотора е корав, но състоянието играе голяма роля за 15г...
Братовчеда е с 2.5тди PD-то мисля че може да ми изсмуче и без това не големия джоб, за това категорично мисля да го отпиша. Отначало се спрях на 1.9tdi ALH заради малкия данък, ниския разход в града, големия въртящ момент на дизела пред бензина и за това че е обикновен дизел на който ремонта му е по евтин и веднъж стегни ли се вероятността да изникне нещо е малка. Но тъй като вероятно няма такъв голф под 500-600хил.км. Ме кара да си помисля и за обикновен бензин, макар големия данък и по високия разход в града. Също искам да отбележа че на ден рядко минавам повече от 20-30км (града е малък + това е разкопан навсякъде като гледам и така ще си остане още дълго време)
Та ако не се откажа от ALH (гледам този мотор заради възможностите след време ако се наложи да се на помпят още 30-40коня да е по лесно) Какви са цените на нови и втора ръка дюзи и турбо в случай че се наложи. Сега ми се налага да сменя една дюза като гледам са към 60-70лв за AXP и втора към 20-30лв каза майстора. Понеделник ще се види.
Иначе преди 3-4г съм карал пасатор б4 вариант с 1.9тди 90 коня и беше издръжлив не издъхваше, иначе малко муден по спомени. Като здравина беше чук по грешка и бензин бяха му сипали, но пак се движеше. След разреждането продължи да функционира нормално. Това ми стига да разбера че мотора е корав, но състоянието играе голяма роля за 15г...
-
- Мнения: 35
- Регистриран на: Пет 07 авг 2009 11:17
- Автомобил: Seat
- Двигател: ALH
- Местоположение: smolqn
Re: Покупка на 15 годишен Golf MK4
polovera_9n3 написа:
Ако искаш здрава тяга - 1.9 тди помпа дюза, който и ще да е мотор
Че какво и е на тягата на дизел с роторна помпа. Или пак съпоставяте мотори с по 30-50коня разлика един от друг.
+1за ALH той е прикрития ASV
Ако искаш здрава тяга - 1.9 тди помпа дюза, който и ще да е мотор

Че какво и е на тягата на дизел с роторна помпа. Или пак съпоставяте мотори с по 30-50коня разлика един от друг.
+1за ALH той е прикрития ASV

- polovera_9n3
- Мнения: 1916
- Регистриран на: Съб 17 авг 2013 22:39
- Автомобил: VW POLO TDI
- Двигател: BNM 2007
- Местоположение: Кърджали
Re: Покупка на 15 годишен Golf MK4
ПД моторите са с по-голям въртящ момент. провери в нета каква е разликата
По-голям въртящ момент=по-голяма тяга 


- muns61
- Мнения: 7965
- Регистриран на: Чет 01 юли 2010 8:45
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: pleven
Re: Покупка на 15 годишен Golf MK4
За мен нито един бензинов мотор от поколението на Г-4 не е добър, твърдо за дизел. Колко животец му е останал - на късмет.
- Dagestan
- Мнения: 958
- Регистриран на: Съб 30 ное 2013 19:04
- Автомобил: Toledo 1M2 и един Фокус
- Двигател: AGN 2000
- Местоположение: Разград
Re: Покупка на 15 годишен Golf MK4
Аз карам AGN, но в друго купе. Маховика, доколкото знам е обикновен, не е двумасов като при дизелите и 1.8т. Разхода ми е 8,5л/100км бензин и 9,2/100км газ при едно и също каране при 75% извънградско, 25% градско, но в малък град без висене по светофари и задръствания. Чисто градско ще е 11+, според трафика. Електрическия обтегач се тества, като се потегля само с плавно отпускане на съединителя, без никаква газ, ако успее да потегли и да не изгасне, всичко е ок. За да върви си иска обороти, над 3000. Двигателя има достатъчно мощност за адекватно задвижване на кола с размерите/теглото на Голф. При каране с 5 човека на газ, по баир нагоре с 80-90км/ч на 5-та (2200-2700об/мин) си върви добре, не иска да връщаш предавка надолу, а и ако я настъпиш до дупка започва дори да ускорява(едва забележимо, но факт)
От чисто финансова гледна точка, 1.8 125к.с. е по-добрият избор, обслужването е една идея по-евтино, на газ разхода в пари е по-нисък и нямаш турбо/маховик, за които да се тревожиш(да, не се чупят под път и над път, вече се ремонтират за не толкова космически суми, но психическата настройка, че нещо може да се повреди е голям фактор)
Ако имах средствата за покупка и поддръжка, щях да карам ASZ(131к.с) или ARL(150к.с.), но уви засега ще се придържам към моя AGN.
Ако все пак се решиш на дизел, аз бих взел AGR, не ALH. Доколкото знам AGR е с по-малки дюзи и турбо без геометрия, на Октавия 1 с такъв двигател за над 200 000км при мен средния разход беше около 4.5л/100км. Извънградско при спокойно каране, 4л/100км е напълно постижим.
П.П. При моето каране на газ, разхода на бензин ми е в диапазона 180-300мл/100км, при чисто градско нищо чудно и да стигне/подмине 1л/100км.
От чисто финансова гледна точка, 1.8 125к.с. е по-добрият избор, обслужването е една идея по-евтино, на газ разхода в пари е по-нисък и нямаш турбо/маховик, за които да се тревожиш(да, не се чупят под път и над път, вече се ремонтират за не толкова космически суми, но психическата настройка, че нещо може да се повреди е голям фактор)
Ако имах средствата за покупка и поддръжка, щях да карам ASZ(131к.с) или ARL(150к.с.), но уви засега ще се придържам към моя AGN.
Ако все пак се решиш на дизел, аз бих взел AGR, не ALH. Доколкото знам AGR е с по-малки дюзи и турбо без геометрия, на Октавия 1 с такъв двигател за над 200 000км при мен средния разход беше около 4.5л/100км. Извънградско при спокойно каране, 4л/100км е напълно постижим.
П.П. При моето каране на газ, разхода на бензин ми е в диапазона 180-300мл/100км, при чисто градско нищо чудно и да стигне/подмине 1л/100км.
- polovera_9n3
- Мнения: 1916
- Регистриран на: Съб 17 авг 2013 22:39
- Автомобил: VW POLO TDI
- Двигател: BNM 2007
- Местоположение: Кърджали
Re: Покупка на 15 годишен Golf MK4
Карам един от най-слабите дизели 1.4тди помпа-дюза. Полото тежи към 1200 кила празно...Въртящия момент е противоречив според различните сайтове е около 170нм на 1800 об. И пълно с хора и багаж и празно, аз по баирите виждам слаба разлика- всичко катери на 5та, че и набира.... на магистрала върви без проблем със 150, и на баирите не пада, че и набира още.. но всичко свършва при 4100 оборота на 175 км/ч толкова може. Гледам има полота като моето 1.9тди 131 коня... това ще е совалка 

Re: Покупка на 15 годишен Golf MK4
Явно на първо място ще гледам 90-те коня на дизела. Идеята ми за ALH беше че нещо ако усетя че се задъхва с климатик натоварен с 3-4 човека и тн, да се чипоса (но това за в бъдеще и то ако има нужда) Няма да се гони, нито ще се слагат 17-18ки, най много 16ки 205мм.
Ще видим каквото излезе ако няма хубово ALH, АГР ще е. А ако не намеря хубав дизелак вероятно 1.8 бензинка или 110 коня дизелак.
Тъй като част от парите ще са от продажбата на сегашния по удобно ще е да я дам на някоя къща и от там да взема новия, че без кола не става.
Благодаря за сега е това, само още веднъж да попитам цените на дюзите и турбо какви са нови/стари някой сменял ли е на скоро.
Ще видим каквото излезе ако няма хубово ALH, АГР ще е. А ако не намеря хубав дизелак вероятно 1.8 бензинка или 110 коня дизелак.
Тъй като част от парите ще са от продажбата на сегашния по удобно ще е да я дам на някоя къща и от там да взема новия, че без кола не става.
Благодаря за сега е това, само още веднъж да попитам цените на дюзите и турбо какви са нови/стари някой сменял ли е на скоро.
- Vlad777
- King of the Road
- Мнения: 20290
- Регистриран на: Вто 08 юни 2004 16:34
- Автомобил: Passat B8 BiTDI 4m CUAA
- Двигател: MK2 RP+PG+PB Jetta Coupe+T-Roc
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Покупка на 15 годишен Golf MK4
fuX написа:Разхода на ALH в града играе от 5 до 7л, а при AGN е 9-11
Това е доста оптимистично за София. За АГН разходът в София е по-скоро 11-13. Ако караш много по околовръстното може да слезе под 10, но това вече си е извънградско почти.
На газ 13. И пак е по-евтино от почти всеки дизел.
- radi_nrj
- Мнения: 9331
- Регистриран на: Вто 20 ное 2007 16:06
- Автомобил: Audi A6 C4 Quattro Golf 4 TDI
- Двигател: AEL ALH
- Местоположение: София
Re: Покупка на 15 годишен Golf MK4
Кума на скоро взе 4-ка с AGR мотор. При него всичко е просто и разходите за поддръжка и гориво са комично ниски. Има само един по-скъп обтегач на пистовия ремък и двумасовия маховик, останалото е пей сърце. Както колегата каза турбото е без променлива геометрия и е класическа роторна помпа, която и на олио върви...
Като ремонти до момента сменихме тампон на мотора, тавана, машинката за капачката на резервоара. Турбинката е протекла, но по-нататък ще я правим.
Като ремонти до момента сменихме тампон на мотора, тавана, машинката за капачката на резервоара. Турбинката е протекла, но по-нататък ще я правим.
Последна промяна от radi_nrj на Пон 24 авг 2015 23:22, променено общо 1 път.
- vlado_tonev
- Мнения: 5497
- Регистриран на: Нед 18 ное 2007 1:54
- Автомобил: GOLF MK4 1.9TDI
- Двигател: ALH 2000
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Покупка на 15 годишен Golf MK4
Цените на ALH за нов разпръсквач,варират между 40 и 60 лв.Втора употреба може да се намерят и за 70 лв четирите.Турбото ново с голяма отстъпка е около 1000,а рециклиране то от порядъка на 400.Преди да го купиш,направи сериозен оглед на автомобила.За идеи и насоки съм готов да помогна.Успех! 

Re: Покупка на 15 годишен Golf MK4
Благодаря за цените, както и на всички останали. Покупката ще е в идните месеци (няма да е днес или утре) просто пуснах темата да видя вашето мнение за директно сравнение на двата двигателя, а тъй като нямаше актуална тема. Всяка изминала година влияе на мотора и исках да знам за тези години кой би бил по запазен (основно) и кой би създал повече ядове. Дюзите явно са една вода както при сегашния, днес се тестваха кабелите сложи се работеща бобина и ефект няма утре ще се свалят дюзите и ще се сменя едната най вероятно. Та изглежда че 1.9tdi 90к.с. ще ми допада най много по джоба. Повечето датчици ги гледах в нета смешна разлика имат като цена с 1.4 бензина. Дюзите изглежда и те са на същата цена. Първоначалните консумативи в. помпа, ролки, ремъци, масло до 500лв за дизела (отново малка разлика). До тук по сериозното изглежда маховика (ако не е сменян с обикновен) съединителя на ЛУК е 400лв (350лв беше за сегашния пак на ЛУК) и турбото което не ме плаши особено, 1 000лв за ЧИСТО НОВ си е супер, това е гаранция че ще забравя кога съм го сменил с моя начин на каране.
Лека вечер.
Лека вечер.
Re: Покупка на 15 годишен Golf MK4
Здравейте и извинете за повторното питане.
Наскоро се заглеждам по едно ауди 90 v5 кара ме да настръхвам само като си бъботи на място
Та сега се замислих и за 2.3 V5 150коня САМО ПРЕДНО (за по малък разход и евентуални проблеми с 4х4)
Та въпросът ми е има ли ЛИЧНИ дефекти тоя двигател (пример: износващи валове, гарнитури, датчици и тн)
Колко излиза поддръжката ролки, ремъци (пистов) колко ролки са ?
Какъв разход може да се очаква от нормално каране (без форсаж) в почти празни улици без светофари (500м до околовръстното и на 2к по него ми е работата) Както споменах щом съм прежалвам всеки ден 8л/100км с 1.4 75 коня, бих прежалил до 12л примерно за този "буфер"
Пък ако почне да ме зори с горивото може да се мисли за газов.инж. до колкото видях 14-15л гълта градско, това за 4х4 а предното мисля че ще олекоти една идея мотора.
Мерси, поздрави.
Наскоро се заглеждам по едно ауди 90 v5 кара ме да настръхвам само като си бъботи на място

Та сега се замислих и за 2.3 V5 150коня САМО ПРЕДНО (за по малък разход и евентуални проблеми с 4х4)
Та въпросът ми е има ли ЛИЧНИ дефекти тоя двигател (пример: износващи валове, гарнитури, датчици и тн)
Колко излиза поддръжката ролки, ремъци (пистов) колко ролки са ?
Какъв разход може да се очаква от нормално каране (без форсаж) в почти празни улици без светофари (500м до околовръстното и на 2к по него ми е работата) Както споменах щом съм прежалвам всеки ден 8л/100км с 1.4 75 коня, бих прежалил до 12л примерно за този "буфер"
Пък ако почне да ме зори с горивото може да се мисли за газов.инж. до колкото видях 14-15л гълта градско, това за 4х4 а предното мисля че ще олекоти една идея мотора.
Мерси, поздрави.
Върни се в “Избор и покупка на автомобил”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 48 госта