Варианти за Г4 дизел
- FreeSoul
- Мнения: 2751
- Регистриран на: Съб 15 яну 2005 15:26
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Стара Загора
Варианти за Г4 дизел
Предстои ми закупуването на такова животно,обаче доколкото съм чел има определени разлики в технологии,качество,проблеми и съответно цена при двигателите. Интересува ме какво да търся и евентуално какво да не взимам. Насочил съм се към 110,115 и130 варианти, но знам че на първите Г4 слагат двигтел който се слага на последните Г3 и който се различава от тези помпи-дюзи и т.н. Моля някой да вкара малко разяснения че се обърках вече...
- Rabbit_TDI
- Мнения: 8410
- Регистриран на: Сря 07 юни 2006 17:32
- Автомобил: A6 C5
- Двигател: BFC
- Местоположение: Карлово/Натрапник в София
- Контакти:
- Rabbit_TDI
- Мнения: 8410
- Регистриран на: Сря 07 юни 2006 17:32
- Автомобил: A6 C5
- Двигател: BFC
- Местоположение: Карлово/Натрапник в София
- Контакти:
AJM е единия от кодовете.Мисля че почват 99.По-скъпи са няма как
,има един 101 коня който е по-евтин и върви като 110,ама в случея няма особен смисал щото поддръжката си му е като на ПД.В общи линии гледай колата да е читава и да е над 100 коня/не че и 90 е болка за умиране/.Всъщност какво търсиш гъзариика за повече пари /ПД 131 коня примерно/,или нещо практично и сносно/110 коня обикновенно ТДИ/

- FreeSoul
- Мнения: 2751
- Регистриран на: Съб 15 яну 2005 15:26
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Стара Загора
Ами за 131 коня едва ли ще ми стигнат парите все пак това си е направо екзотика за моите възможности.
Сега разчитам теми за разликите между комън рейл и ПД и трябва да реша кое да бъде. Гледам че при 110-то e 235Nm а при 115 е 285 и май натам клоня, но в крайна сметка на каквото и да се кача ще ми се струва самолет от сегашното 1.3
Бях си наумил да е след 2000 година ама явно няма смисъл, след като двигателите са същити а и има ПД 99г.
Сега разчитам теми за разликите между комън рейл и ПД и трябва да реша кое да бъде. Гледам че при 110-то e 235Nm а при 115 е 285 и май натам клоня, но в крайна сметка на каквото и да се кача ще ми се струва самолет от сегашното 1.3
Бях си наумил да е след 2000 година ама явно няма смисъл, след като двигателите са същити а и има ПД 99г.
- yossarian
- Мнения: 526
- Регистриран на: Вто 29 юни 2004 10:50
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: ...
FreeSoul написа:...разликите между комън рейл и ПД и трябва да реша кое да бъде. ..
1.9 TDI common rail не е имало, няма и няма да има.
Вземи си помпа дюза 100 или 115 к.с.
И не ги слушай приказките че дизел каран под 60000 км годишно няма. Верно е обачче че са по-скъпи.
Наслука кавото и да избереш!
- gr_kanev
- Доктора
- Мнения: 5650
- Регистриран на: Пон 09 окт 2006 9:01
- Автомобил: VW Transporter T5 2006
- Двигател: AXD
- Местоположение: Търговище
За двигателите на Голф 4 виж ТУК Аз ги изброих 13, но може и да съм се объркал. По спомени са 90 к.с. и 110 к.с. "обикновени" (т.е. НЕ помпа-дюза) и 101, 115, 130 к.с. - тези са помпа-дюза; може да има +/- 1 к.с. различие. С риск да бъда оплют, ти препоръчвам 90 к.с. - ще го намериш по-евтино, иначе като подръжка не се различава от този 110 к.с. Аз съм с такъв двигател на Пасат Б5, и ми стига като мощност и въртящ момент. Замисли се (или виж, или изчисли) какъв ще ти е данъка (особено спрямо сегашното ти возило) - имаше тема нейде из форума.
Успех !
П.П. Помпа-дюза правилно си забелязал е с по-голям въртящ момент, при по-ниски обороти, освен това е равномерно разпределен този голям момент из почти целия работен диапазон обороти; но са малко по-скъпи като обслужване (искат малко по-скъпо масло напр., а дано не ти се наложи по-сериозен ремонт да правиш - тогава ще проклинаш всичко), и са по-капризни за горивото (не че и другите са всеядни).
Успех !
П.П. Помпа-дюза правилно си забелязал е с по-голям въртящ момент, при по-ниски обороти, освен това е равномерно разпределен този голям момент из почти целия работен диапазон обороти; но са малко по-скъпи като обслужване (искат малко по-скъпо масло напр., а дано не ти се наложи по-сериозен ремонт да правиш - тогава ще проклинаш всичко), и са по-капризни за горивото (не че и другите са всеядни).
- Rabbit_TDI
- Мнения: 8410
- Регистриран на: Сря 07 юни 2006 17:32
- Автомобил: A6 C5
- Двигател: BFC
- Местоположение: Карлово/Натрапник в София
- Контакти:
- dobrin
- Чингис хан
- Мнения: 30039
- Регистриран на: Пет 03 юни 2005 20:05
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Аз да си похваля моето - значи първо помпа дюза 101 к.с. /или 100 к.с., или 74 kW най-точно/ върви маалко повече от 110 к.с. - има по-голям въртящ момент и то при по-ниски обороти. Освен това данъкът му наистина е по-нисък - на моя Пасат е 24 лева!!! А с едно чипче или нов софтуер от Брецел си става самолет, да не говорим какво ще стане при по-лекия Голф. До колкото съм осведомен, основната разлика с по-големия 115 к.с. е в управлението на двигателя, не съм сигурен за турбината, може и тя да е друга.
- FreeSoul
- Мнения: 2751
- Регистриран на: Съб 15 яну 2005 15:26
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Стара Загора
Изясниха ми се нещата "горе-долу", но друг е въпроса какво ще намеря на място, най-вероятно Германия.
Въпрос - ПД бил по капризен към нафтата. Че тя нали нафтата е една да речем на ОМВ, дали е ПД или обикновен дизел все една нафта не е като бензина 95,98, 100 и т.н Имате предвид да се зарежда от верига бензиностанции с "авторитет" ли?
Има ли разлика в турбините при ПД и обикновените?
Въпрос - ПД бил по капризен към нафтата. Че тя нали нафтата е една да речем на ОМВ, дали е ПД или обикновен дизел все една нафта не е като бензина 95,98, 100 и т.н Имате предвид да се зарежда от верига бензиностанции с "авторитет" ли?
Има ли разлика в турбините при ПД и обикновените?
- Rabbit_TDI
- Мнения: 8410
- Регистриран на: Сря 07 юни 2006 17:32
- Автомобил: A6 C5
- Двигател: BFC
- Местоположение: Карлово/Натрапник в София
- Контакти:
Тя е една нафта ама понякога знаеш кви бъркочи правят.Тънкия момент в случея е ,че ако сложиш кофти/а тва и на маркова бензиностанция може да ти се случи/ нафта на обикновенно ТДИ колата не върви докато сложиш хубава,а при ПД в общи линии отиваш на ремонт който може да е за мнооого.В общи линй земеш ли ПД се приготви да сипваш основно Спринт дизел или В-Повер дизел и по изключние Лукойл или Еко.Докато с обикновенно ТДИ с нафтата на последните/10-15 ст. по евтина на литър/колата си лети.Разлики в турбините естествено има ,но не е съществено/мисля че всечке са с променлива геометрия/
- gr_kanev
- Доктора
- Мнения: 5650
- Регистриран на: Пон 09 окт 2006 9:01
- Автомобил: VW Transporter T5 2006
- Двигател: AXD
- Местоположение: Търговище
Rabbit_TDI написа:Разлики в турбините естествено има ,но не е съществено/мисля че всечке са с променлива геометрия/

С променлива геометрия при ПД е само 130 к.с. Иначе (мисля, не съм сигурен) турбините на 90, 101 и 115 к.с. са еднакви; а на 110 к.с. е като на 130 к.с.
С други думи казано - от двигател 90 к.с. с "поставяне" на помпа-дюза (много грубо - реално не е само това) се получава двигателя 115 к.с.; от двигател 110 к.с. със същата процедура се получава 130 к.с.; а двигателя 101 к.с. е същия двигател 115 к.с., ама е "скопен" до 101 к.с. - за тези, които искат да плащат по-малко данък, карат по-спокойно, и т.н.
За думите си имам потвърждение (на руски).
- Rabbit_TDI
- Мнения: 8410
- Регистриран на: Сря 07 юни 2006 17:32
- Автомобил: A6 C5
- Двигател: BFC
- Местоположение: Карлово/Натрапник в София
- Контакти:
gr_kanev написа:Rabbit_TDI написа:Разлики в турбините естествено има ,но не е съществено/мисля че всечке са с променлива геометрия/
С променлива геометрия при ПД е само 130 к.с. Иначе (мисля, не съм сигурен) турбините на 90, 101 и 115 к.с. са еднакви; а на 110 к.с. е като на 130 к.с.
С други думи казано - от двигател 90 к.с. с "поставяне" на помпа-дюза (много грубо - реално не е само това) се получава двигателя 115 к.с.; от двигател 110 к.с. със същата процедура се получава 130 к.с.; а двигателя 101 к.с. е същия двигател 115 к.с., ама е "скопен" до 101 к.с. - за тези, които искат да плащат по-малко данък, карат по-спокойно, и т.н.
За думите си имам потвърждение (на руски).
Може да съм в грешка мислех ,че доре AHU е с променлива а не с уейстгейт.
P.S.Ако зимаш от Германия само с сервизна книжка


Върни се в “Дизелови агрегати”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: simo7 и 68 госта