Голф 4 1.6 AKL 98 - вероятен проблем с Ламбда сонда

Техническа и сервизна информация за Golf, Vento, Jetta и Bora
Потребителски аватар
papi92
Мнения: 185
Регистриран на: Нед 05 дек 2010 15:11
Автомобил: Golf 3 1.6
Двигател: ABU 1993
Местоположение: София

Голф 4 1.6 AKL 98 - вероятен проблем с Ламбда сонда

Мнениеот papi92 » Сря 30 сеп 2015 20:54


Здравейте колеги. Голфчето се кара от сестра ми и тя се оплака, че на бензин и дава много голям разход (има и газов инжекцион Фобос4). Закачих диагностиката и показа грешка:

00537 - Lambda (Oxygen Sensor) Regulation
18-00 - Upper Limit


Двигателя си мени оборотите непрекъснато между 834 и 865, при форсиране бавно падат в областта 1200 - 800. Мирише на бензин под капака и на недоизгорял от ауспуха. Тече доста вода от ауспуха, но това може да е и от кофти бензин.

Реших да проверя живите данни, за да съм сигурен, че е трябва да купувам и сменям ламбда сондата и от това което видях се обърках. Ще ви кача снимките, за да добиете представа за какво става дума и ще обясня.

1) променя се само Injection Perod, останалите са статични стойности.
2) Това са стойности без подаване на газ. Променя се само Lambda Probe Voltage
3) Не се променя нищо при никакви условия и обороти на двигателя
4) Горивото ми се струва много и от там разхода (ако е верен)
5) променя се само Throthle Valve Control Adaptation
6) Последните две полета не се променят изобщо Не ми е ясно дали това е отделен датчик или как точно мери положението на вала. Не би трябвало да има връзка с ламбда сондата и това, че стойностите не се променят ме обърка повече.

Другото което забелязах е че когато пусна едновременно два канала да следя данните и се редуват да пише ERROR на всички полета от реда, като информацията излиза за по-малко от секунда. При 3 канала едновременно е невъзможно да се види нищо, толкова бързо излиза надписа за грешка.

Можете ли да ме ориентирате къде да търся проблема и дали е само в лабда сондата?
Прикачени файлове
1.jpg
2.jpg
3.jpg
4.jpg
5.jpg




rudoni
Мнения: 2091
Регистриран на: Пет 01 юни 2007 8:51
Автомобил:
Двигател:
Контакти:

Re: Голф 4 1.6 AKL 98 - вероятен проблем с Ламбда сонда

Мнениеот rudoni » Чет 01 окт 2015 8:01


Заради неработещи свещи или кабел имаш пробив към маса и ти забива компа!Проблема може да е горе посочените или Много въздух.Виждам имаш кабел ,но не си подготвен да го ползваш пълноценно!


lorda3
Мнения: 9
Регистриран на: Сря 11 мар 2015 0:27
Автомобил:
Двигател:

Re: Голф 4 1.6 AKL 98 - вероятен проблем с Ламбда сонда

Мнениеот lorda3 » Чет 01 окт 2015 8:17


Грешката сигорно е от газовата и при мен излиза,аз съм с АКЛ мотор но разхода си е нормален .Изчисти грешката и покараите малко на бензин за да видите разхода на бензин и дали ще се появи отново грешката .


Потребителски аватар
papi92
Мнения: 185
Регистриран на: Нед 05 дек 2010 15:11
Автомобил: Golf 3 1.6
Двигател: ABU 1993
Местоположение: София

Re: Голф 4 1.6 AKL 98 - вероятен проблем с Ламбда сонда

Мнениеот papi92 » Чет 01 окт 2015 9:57


rudoni написа:Заради неработещи свещи или кабел имаш пробив към маса и ти забива компа!Проблема може да е горе посочените или Много въздух.Виждам имаш кабел ,но не си подготвен да го ползваш пълноценно!

В момента почти всеки има кабел, защото цените станаха достъпни. Точно защото не мога да се справя сам търся помощ от форума. Постарал съм се да дам максимално много информация, за да не се налага да се хвърля боб или да се гледа на кристално кълбо. Благодаря за отговора. Ще прегледам свещите и кабелите.

lorda3 написа:Грешката сигорно е от газовата и при мен излиза,аз съм с АКЛ мотор но разхода си е нормален .Изчисти грешката и покараите малко на бензин за да видите разхода на бензин и дали ще се появи отново грешката .

Чистя грешката, но тя се появява веднага. Интересното е, че като започнаха проблемите преди седмица я нямаше тази грешка.


Потребителски аватар
freelancer
Мнения: 1492
Регистриран на: Сря 21 ное 2012 21:22
Автомобил: VW Polo 1.4 MPI
Двигател: AKK 2000
Местоположение: Казанлък

Re: Голф 4 1.6 AKL 98 - вероятен проблем с Ламбда сонда

Мнениеот freelancer » Чет 01 окт 2015 10:02


Колега, намери, къде има информация за адаптациите. Ако влиза неизмерен въздух е нормално да вдигне горивото. Търси полета : Additive, Multiplicative. Трябва да има някакви проценти.
Ламбдата ти дава горна граница, според мен е достигнала лимита си и не може повече да регулира, поради някаква друга причина. Не е проблем в ламбдата според мен.
Щом клати обороти е много вероятно да ти влиза допълнителен въздух от някъде.
Виж, къде са тия адаптации и какви са процентите. Пусни една снимка на екрана на тези стойности.
Ламбда сондата съм чел, че се гледа на осцилоскоп как работи.
Виж тук, какво пише, има доста и за кислородния сензор:
http://www.mobilserviz.com/%D0%B4%D0%B8%D0%B0%D0%B3%D0%BD%D0%BE%D1%81%D1%82%D0%B8%D0%BA%D0%B0-%D0%BF%D0%BE-%D0%BA%D0%BE%D0%B4%D0%BE%D0%B2%D0%B5%D1%82%D0%B5-%D0%B7%D0%B0-%D0%B3%D1%80%D0%B5%D1%88%D0%BA%D0%B8%D1%82%D0%B5/

Друг вариант е да занулиш адаптациите на екуто и да покараш на бензин. Ако всичко е наред, евентуално газовата бърка бензиновия комп.

Рудони, ако има проблем с кабели или свещи, би трябвало да работи, като на по-малко цилиндри, мисля, че това по слух може да се установи?
П.С. Чел съм ти коментарите по форумите, особено в kolegi.info! Поздравявам те, че намираш време и желание да помагаш на хората.


Потребителски аватар
papi92
Мнения: 185
Регистриран на: Нед 05 дек 2010 15:11
Автомобил: Golf 3 1.6
Двигател: ABU 1993
Местоположение: София

Re: Голф 4 1.6 AKL 98 - вероятен проблем с Ламбда сонда

Мнениеот papi92 » Чет 01 окт 2015 11:16


Определено не работи като на 3 цилиндъра, работи си нормално, но с малки потреперваня. Филтрите на газта са за смяна и от около 2 седмици се кара само на бензин.



Върни се в “Golf, Vento, Jetta & Bora”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 50 госта