Голф МК4 АУМ - датчик разпределителен вал или комп

Техническа и сервизна информация за Golf, Vento, Jetta и Bora
iliqcho
Мнения: 44
Регистриран на: Пон 27 яну 2014 16:11
Автомобил: VW Golf
Двигател: 1.8t AUM

Голф МК4 АУМ - датчик разпределителен вал или комп

Мнениеот iliqcho » Сря 30 сеп 2015 11:15


Здравейте колеги!
Тааа.... имам "малък" проблем! От известно време (по спомен малко след като сложих АГУ , нз дали има значение) колата пали трудно студена и харчи повечко с не добре работещ двг на ниски обороти.Та отидох аз на диагностика.Човека каза датчик на разпр.вал(даже аз видях грешката)/пише отворена връзка/ . Отидох до един познат с морга и свалих от едно блъснато Ауди датчика, закачих го и на диагностиката пак се показва след изчистване :banghead :banghead . Отидох пак да пробвам друг датчик от друг двг и пак същото. :screwy Днес отидох при един майстор-жичка и реших да видим да не са кабелите. Два от кабелите дето отиват в компа са читави не са скъсани( мислех го за последствие от прокарването на кабели за АГУ). Накрая той каза , че на единия кабел от компа идва 12волта ток при изгасен мотор и при изваден ключ (като каза че това не е нормално).Даже с няква лапичка на запален двг проверихме датчика до - и светкаше като импулси от датчика като се предполага , че дава сигнал :gruebel . И намерих един колега със същия мотор АУМ и в петък ще пробваме неговия датчик и ако не е,се предполага компа да е заминал. :scare3 Моля за адекватни отговори дали на права посока сме тръгнали , (не се знае знае ли се) какво ще последва от смяната на компа а пък и си е разходи и не дай со боже не е това :screwy . Надявам се да съм описал добре нещата. :bowdown

Благодаря ви предварително!




iliqcho
Мнения: 44
Регистриран на: Пон 27 яну 2014 16:11
Автомобил: VW Golf
Двигател: 1.8t AUM

Re: Голф МК4 АУМ - датчик разпределителен вал или комп

Мнениеот iliqcho » Вто 06 окт 2015 18:41


Има развитие по темата.
Не е датчкика на разпр вал. Пробвахме от друга кола (работещ). Показва грешка на ваг , кода е : 17393-camshaft timing adjusment (p1531 open circuit). Моля ако някой знае какво значи да сподели и какви може да са причините.
Благодаря!


Потребителски аватар
lrlmodo
Мнения: 4356
Регистриран на: Нед 26 ное 2006 19:51
Автомобил: Zafira OPC
Двигател: Z20LET
Местоположение: София, Овча купел

Re: Голф МК4 АУМ - датчик разпределителен вал или комп

Мнениеот lrlmodo » Сря 07 окт 2015 10:46


Обтегача на веригата на валовете на твоя мотор май е с ел. управление
Може там да е проблема


iliqcho
Мнения: 44
Регистриран на: Пон 27 яну 2014 16:11
Автомобил: VW Golf
Двигател: 1.8t AUM

Re: Голф МК4 АУМ - датчик разпределителен вал или комп

Мнениеот iliqcho » Сря 07 окт 2015 10:59


Колега дано не е той защото е 450+ лв. В аутодата ми дава че проблема е това нещо, което нз какво е . Някой да помага ! Благодаря
Прикачени файлове
sdf.jpg


Потребителски аватар
lrlmodo
Мнения: 4356
Регистриран на: Нед 26 ное 2006 19:51
Автомобил: Zafira OPC
Двигател: Z20LET
Местоположение: София, Овча купел

Re: Голф МК4 АУМ - датчик разпределителен вал или комп

Мнениеот lrlmodo » Сря 07 окт 2015 12:13


Датчик разпределителен вал
Може да е отделна част от обтегача - нз, нека запознатите кажат


iliqcho
Мнения: 44
Регистриран на: Пон 27 яну 2014 16:11
Автомобил: VW Golf
Двигател: 1.8t AUM

Re: Голф МК4 АУМ - датчик разпределителен вал или комп

Мнениеот iliqcho » Сря 07 окт 2015 20:21


Развитие по темата...
Оказа се ,че това където ми го дава за грешка е това нещо.Но , има едно голямо Но :mhihi това нещо не съществува на моята глава на двг :screwy как и защо не мога да си обясня. :banghead Моля някой колега със същия код на мотора или със 180к.с дето е да помага защото само тея двг от групата 1.8т го имат. Ще съм много благодарен ако някой ми даде информация за това чудо има ли го , няма ли го на същия мотор. :bowdown
Прикачени файлове
Без име.jpg
ТОВА което не знам какво е


Потребителски аватар
stefan4o
Мнения: 19329
Регистриран на: Съб 16 юни 2007 6:07
Автомобил: VW Jetta
Двигател: PN 1990+KR 1987
Местоположение: Стара Загора
Контакти:

Re: Голф МК4 АУМ - датчик разпределителен вал или комп

Мнениеот stefan4o » Сря 07 окт 2015 20:32


Няма начин да нямаш датчик за разпр. вал.
Изображение
Изображение
058 905 161b
Маха се капакът на ремъка, за да се види.

Последна промяна от stefan4o на Сря 07 окт 2015 20:55, променено общо 1 път.


Потребителски аватар
курвата
Мнения: 221
Регистриран на: Съб 21 мар 2015 20:22
Автомобил: Polo + A3
Двигател: ABF + AGU
Местоположение: София
Контакти:

Re: Голф МК4 АУМ - датчик разпределителен вал или комп

Мнениеот курвата » Сря 07 окт 2015 20:55


Аз пък си мисля че ти записва грешка датчик на разпределителен вал защото колата не е на белег вижте агренажа според мен е избягал.


iliqcho
Мнения: 44
Регистриран на: Пон 27 яну 2014 16:11
Автомобил: VW Golf
Двигател: 1.8t AUM

Re: Голф МК4 АУМ - датчик разпределителен вал или комп

Мнениеот iliqcho » Сря 07 окт 2015 20:56


Колега , това не е датчик за разпределителния вал ами някакъв оптегач на разпределителния вал -електрически- (поме това разбрах от чуждите сайтове , защото тук няма никаква инф за това чудо).И до колкото разбирам от тези сайтове може от AGU, ARZ, AWD, AQA дето са без тази простотия да се слоци друга глава от AUM и нз от какво още пасват (на 180к.с двг също го има това) и да се сложи този оптегач така да го кажа.Но явно при мен е станало обратното.. явно предишния собственик му се е видяло скъпо да го сменя и е решил да сложи глава от AGU, ARZ, AWD, AQA на моя мотор АУМ и да махне тази част. Това са само предположения нз дали така е станало. Но навярно е така. Ако някой колега има инф как може да е станало това и дали може да се изолира от компа да не го дава като грешка , моля да пише защото нещата станаха сериозни. :banghead :banghead :banghead

ПП:Това което съм показал от предишната снимка е ел. активатора за този оптегач който се намира точно под най високата част на веригата и я избутва.
Прикачени файлове
Без име.jpg


Потребителски аватар
stefan4o
Мнения: 19329
Регистриран на: Съб 16 юни 2007 6:07
Автомобил: VW Jetta
Двигател: PN 1990+KR 1987
Местоположение: Стара Загора
Контакти:

Re: Голф МК4 АУМ - датчик разпределителен вал или комп

Мнениеот stefan4o » Сря 07 окт 2015 20:58


Ако за теб хол-сензор и обтегач са едно и също нещо - то извинявай, че ти писах в темата. Пожелавам ти успех с намирането на проблема :th_up
Извинявай, останах с впечатление, че не можеш да откриеш датчика на разпр.вал. Според Гоогле:
http://engine-codes.com/p1531_volkswagen.html
излиза, че проблемът идва от тоя актуатор, дето вероятно казваш струва 450 лева... :gruebel
Camshaft adjuster unit предполагам е "нещото", което създава проблема. 058 109 088E му е номерчето. Не е чак толкоз скъпо:
http://www.ebay.com/itm/NEW-Fits-for-VW-Audi-1-8T-Timing-Chain-Tensioner-058109088K-O-E-quality-/262078054004?hash=item3d0511be74&vxp=mtr


iliqcho
Мнения: 44
Регистриран на: Пон 27 яну 2014 16:11
Автомобил: VW Golf
Двигател: 1.8t AUM

Re: Голф МК4 АУМ - датчик разпределителен вал или комп

Мнениеот iliqcho » Сря 07 окт 2015 21:14


Няма проблем колега не всички сме запознати с този актуатор или целия обтегач като цяло (както и аз) .
Като артикул го намирам за аум двг какъвто е моя, но на моя двг го няма самия актуатор който го задейства.Явно е сменена главата с друга от АГУ и подобните дето не са с ел. задвижване и е премахнато.Въпроса е може ли така да кара и как да го изолирам от компа да не дава грешка защото в момента съм в някъв авариен режим и средния разход ми е 12/100 , което е доста над нормата.А и двг не работи добре.


Потребителски аватар
stefan4o
Мнения: 19329
Регистриран на: Съб 16 юни 2007 6:07
Автомобил: VW Jetta
Двигател: PN 1990+KR 1987
Местоположение: Стара Загора
Контакти:

Re: Голф МК4 АУМ - датчик разпределителен вал или комп

Мнениеот stefan4o » Сря 07 окт 2015 21:17


Прав си, ако главата ти е сменявана с такава от AGU там явно е механичен, понеже пише само chain tensioner, а твоето се води camshaft adjustment unit - т.е. твоето е подвижно, а другото - фиксирано или поне аз така го разбирам. Предполагам, че компирът ти си го търси и затова ти набива тая грешка. Решението - не зная, евентуално търси глава като за твоя мотор или смени компира. Кое ще ти е по-лесно и по-евтино не зная обаче. Тоя актуатор има ли шанс да е монтиран под капака на клапаните и затова да не го виждаш?


iliqcho
Мнения: 44
Регистриран на: Пон 27 яну 2014 16:11
Автомобил: VW Golf
Двигател: 1.8t AUM

Re: Голф МК4 АУМ - датчик разпределителен вал или комп

Мнениеот iliqcho » Сря 07 окт 2015 21:31


stefan4o написа:Прав си, ако главата ти е сменявана с такава от AGU там явно е механичен, понеже пише само chain tensioner, а твоето се води camshaft adjustment unit - т.е. твоето е подвижно, а другото - фиксирано или поне аз така го разбирам. Предполагам, че компирът ти си го търси и затова ти набива тая грешка. Решението - не зная, евентуално търси глава като за твоя мотор или смени компира. Кое ще ти е по-лесно и по-евтино не зная обаче. Тоя актуатор има ли шанс да е монтиран под капака на клапаните и затова да не го виждаш?


Няма начин! Самия ел.актуатор ,който го задейства е с букса и тя е отвън на главата, а самия обтегач е вътре под капака.Няма как да не се види даже ще постна и снимки.Колата я купих на скоро и сега открих този проблем.Надявам се да има решение да се изолира от компа този актуатор.Като погледнах схемата на агу мотора компа въобще буксата му няма такъв изход , а на arz я има , но в диаграмата не се ползва (демек има букса но няма актуатор самия мотор).Ще трябва да посетя някой майстор на ЕКУ-та за да си каже мнението може ли това да се изолира от компа както правят с ламбда сондите.



Върни се в “Golf, Vento, Jetta & Bora”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 54 госта