Passat B5 и B5.5 - подобрения и обща информация за модела

Техническа и сервизна информация за Passat
Потребителски аватар
CrafterX11
Мнения: 145
Регистриран на: Вто 29 апр 2014 19:46
Автомобил:
Двигател:

Passat B5 и B5.5-тунинг,подобрения,ремонти

Мнениеот CrafterX11 » Пет 09 окт 2015 19:29


dika написа:Колеги,
На багажника, ей това нещо ми потъна (на снимката).
Предполагам някаква пружинка се е счупила. Има ли някъде описано как се разглабя тази лайсна, за да стигна до въпросните пеперудки?
Благодаря :)
И моя беше същото положение ,дърпаш смело, пружината може да "избягал"от мястото и аз мислих че се чупило но въж първо.




Потребителски аватар
CrafterX11
Мнения: 145
Регистриран на: Вто 29 апр 2014 19:46
Автомобил:
Двигател:

Passat B5 и B5.5-тунинг,подобрения,ремонти

Мнениеот CrafterX11 » Пет 09 окт 2015 19:31


Колеги да питам купих си темпомат (ръчката) става ли други кабели да сложа (освен оригиналните) щото са 30-40 кинта

Последна промяна от CrafterX11 на Пет 09 окт 2015 21:45, променено общо 1 път.


Bro0z3r
Мнения: 593
Регистриран на: Пон 11 юни 2012 16:39
Автомобил: Passat B5
Двигател: AFN 1997
Местоположение: Варна

Re: Passat B5 и B5.5-тунинг,подобрения,ремонти

Мнениеот Bro0z3r » Пет 09 окт 2015 20:32


Моля, дефинирай израза "купих си темпомат"
Иначе всичко, което е жица ще ти свърши работа стига да го вържеш като хората и на правилните места :th_up


Потребителски аватар
CrafterX11
Мнения: 145
Регистриран на: Вто 29 апр 2014 19:46
Автомобил:
Двигател:

Re: Passat B5 и B5.5-тунинг,подобрения,ремонти

Мнениеот CrafterX11 » Пет 09 окт 2015 21:46


Bro0z3r написа:Моля, дефинирай израза "купих си темпомат"
Моя грешка поправих.


Bro0z3r
Мнения: 593
Регистриран на: Пон 11 юни 2012 16:39
Автомобил: Passat B5
Двигател: AFN 1997
Местоположение: Варна

Re: Passat B5 и B5.5-тунинг,подобрения,ремонти

Мнениеот Bro0z3r » Съб 10 окт 2015 10:39


Аха.. Значи стига да знаеш кой пин на ръчката къде се връзва, няма да имаш никакви проблеми!
Аз дори ръчка не си купих. Просто използвам двупосочен незадържащ бутон, който сложих на мястото на една от пластмасите до радиото, и си свиркам :mhihi


Потребителски аватар
DoH_KuXoT
Мнения: 6272
Регистриран на: Пон 12 сеп 2005 14:01
Автомобил:
Двигател:

Re: Passat B5 и B5.5-тунинг,подобрения,ремонти

Мнениеот DoH_KuXoT » Съб 10 окт 2015 16:23


ddanov написа:Колеги,
Тази тема започна така, цитирам: "Хайде да се съберем и да изясним с общи сили всичко по този двигател." и след това се уточни двигателя - AZM 2001г, после нещата се размиха, но ми се иска да се върнем на нея, за да не пускам нова тема.
Четох, четох, но ... 205 страници ... малко множко ми дойдоха и като се размиха нещата спрях да чета. Така и не разбрах някой реши ли проблема със запалването сутрин?

Проблемът ми е следния - на първо палене голям зор. Въртене до сриване на акумулатора. Запали ли веднъж, проблем няма. Ходих по майстори къде ли не и ... никой нищо. Някъде си измиха ръцете с метановата уредба - така ставало като сме правели присадки с газови уредби. Да, ама автомобила си работи перфектно и на метан и на бензин. Пали без проблем след първото палене и т.н. Ходене по майстори докато един ден попаднах на един, който ми каза така: Слушай, не мога да намеря от къде е проблема да ти го оправя, но мога да ти дам едно решение - вадиш това маркуче, капваш няколко капки бензин и пали. За какво става въпрос: Погледнете приложената снимка - на бензиновата рейка има един клапан. От клапана излиза едно тънко черно маркуче, което отива някъде като че ли към дебитомера. Маркучето не е стегнато откъм клапана. Само е нанизано. Сваляме маркучето откъм клапана - посоченото със стрелката. Капвам буквално 2-3 капки бензин, връщам маркучето на место и ... оооо, пали както казват от четвърт!
Въпросът е може ли някой да ми обясни каква точно е ролята на клапана и въпросното маркуче - какво върви там и къде отива. Само не ми казвайте "регулира налягането на горивото". До тук го знам, даже видях и на клапана, че пише 4 bar. Каква е ролята на посоченото със стрелката изводче на клапана и въпросното маркуче. Защо не пали, а като капна 2-3 капки бензин пали от раз? Ще решим ли проблема със смяна на клапана? Майстора, който ми каза номера с бензина не е убеден и не ми препоръчва да експериментирам, защото клапана е с цена около 70лв.
Пробвах, обследвах и установих, че при топло време запаля ли сутрин после и цял ден да не я карам пали и късно вечер. Сега като застудя, 3-4 часа след като е работила пали. Минат ли повече от 5-6 часа откакто съм я загасил се налага пак да я "почерпя" с бензин за да запали лесно. Необходимо е да капна съвсем малко бензин, буквално 2-3 капки. Ползвам едно шишенце, което е около 100-150грама, със заострена капачка като масльонка. Стига ми за цял месец, но просто е неудобно всяка сутрин да вдигам капака, а за жена ми пък съвсем. Помогнете!


аз все още имам проблема със сутрешното палене, но не винаги и доста по-различен от твоя. Паля от раз при завъртане, но двигателя заработва на 400 оборота, нестабилно. Изгасям го веднага и паля от раз втори път без никакви аномалии. Ако го оставя да си работи на 400 об/мин след около 5-6 секунди угасва сам, никога не се оправя да си вдигне оборотите, ако не е запалил нормално. Аз не съм с метан, а с газова уредба и наистина съм склонен да вярвам, че сутрешния проблем идва от нея, защото ако карам на бензиняя предния ден, то на следващата сутрин пали без проблем. Като съм чел, че нашия компютър бил по-различен от на останалите бензинови мотори, и постоянно си напасва настройките , играл съм си доста с нови таблици и графики на газта, като целта беше да не ми светва чек-а и да изцедя максимума от газовата откъм разход и поведение. Успях, чек не съм виждал от 10-15хил км, като преди това беше светнал веднъж при каране на бензин, някаква спорадична грешка. Та настройките на газта ги правя и усещам разлика в поведението на двигателя, става по пъргав в едни обороти, по-муден в други, докато установя какво точно трябва да дооправя , на следващия ден поведението става като преди настройките, които съм променил. Стигнах до извода, че колкото и да пипам, компа на двигателя се самонапасва по настройките, мени си поведението и гони едни и същи резултати от двигателя. От тук идва и проблема при каране на газ компа се наглася по моментните показатели, обаче сутрин палиш на бензин и самонастроилия се комп по газовото горене обърква нещата при първоначалното стартиране. Дали е така не мога да твърдя на 100% , така ми е обяснявано и за себе си съм го приел. Просто понякога се налага да паля веднъж, гася и паля втори път, не е болка за умиране. Това не съм го пробвал с почерпването, но не ми се и занимава честно казано да го правя, доста по-лесно ми е да завъртя ключа повторно. Карал съм москвич като първа кола преди 10 години, който си имаше ред от процедури за да запали и то не от първия път винаги, та не сятам това за такъв проблем. Принципно мисля, че малкото маркуче от клапана отива към еко филтъра, някои му казват канистър, там се събират бензиновите пари, на старите двигатели директно отиваше на въздушния филтър (пасат Б3-Б4 2000сс 115к.с. 2е мотор), та тези пари според мен са точно сутрин да се получи леко обогатяване при първо палене, особено на студено. Обаче докато караме на алтернативното гориво, тези пари липсват, реално загасяш мотора на газ и сутрин , когато те са нужни ги няма. Съветвам, те да пробваш вечер ръчно да минаваш на бензин преди да загасиш двигателя или да покарш ден два само на бензин и да видиш дали ще има подобрение, защото както го описваш при теб проблема е доста по-сериозен и доста дразнещ , докато при мен е по-скоро каприз, защото паля от втори път само на някакви средни температури, на студено и топло пали без забележка, инати се и то не винаги на температури като сегашните, 13-15 градуса.[/quote]


Zdravko Zankov
VW експерт
VW експерт
Мнения: 13402
Регистриран на: Съб 07 мар 2009 13:41
Автомобил: Skoda Octavia
Двигател: AQY 2001
Местоположение: Враца

Re: Passat B5 и B5.5-тунинг,подобрения,ремонти

Мнениеот Zdravko Zankov » Съб 10 окт 2015 16:55


Колега ddanov,същите проблеми имам и аз.
Но при мен нещата бяха по-дълбоки,двигателя ми гореше масло,доста,5л за 15000км.
Започна да пали все по-трудно сутрин.Свещите бяха с доста нагар.Смених ги,никаква промяна.Смених температурен датчик,без промяна.
Датчика,който свалих,си го прибрах.
Последва ремонт на мотора,за 3000км изгори няма и 100мл масло.В момента съм със сменено масло.
След ремонта на мотора колата започна да пали отлично.Не от първия път,2 секунди на стартер и пускам.Завъртам пак и заработва стабилно.
Това е само сутрин,после пали без проблем целия ден.
До миналата седмица,почна да пали от 10-ия път,и държи ниски обороти,около 700.Набедих помпата,намерих нова на добра цена,но в последния момент се отказах.На "втора" и "трета" я изрязах до 5000 оборота и си тегли.
Вчера върнах стария температурен датчик.Тази сутрин запали без проблем.
Предполагам и помпата има някаква вина-при даване на "контакт" я чувам за 4-5 секунди.
При първото въртене за 2-3 секунди като пусна ключа,не го връщам до край,чувам помпата за повече от 10 секунди.
Тогава пали перфектно,говорих вчера с уважавания колега vaskoto1,по неговите думи няма панацея за това палене сутрин.
При един е помпа,при друг е температурен датчик,при трети регулатора на бензина.
Лично аз смятам колега,че щом сипваш бензин през това маркуче имаш спукана мембрана.Моя вчера го тествах,няма пробив.
Бих те посъветвал да смениш регулатора като за начало.


Потребителски аватар
toni_tv
Мнения: 174
Регистриран на: Вто 06 мар 2007 21:43
Автомобил: Passat B5 syncro
Двигател: ADR
Местоположение: Белоградчик

Re: Passat B5 и B5.5-тунинг,подобрения,ремонти

Мнениеот toni_tv » Съб 10 окт 2015 19:08


И аз имам същите проблеми със първото сутрешно палене на пасат Б5 1.8 ADR не можах да стигна от какво се получава така. Иначе върви без проблеми и след това пали много лесно. Ако някой стигне до решаване на проблема ще съм благодарен са сподели.


Потребителски аватар
Lonely-Wolf
Мнения: 279
Регистриран на: Чет 29 дек 2011 13:34
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Хасково

Re: Passat B5 и B5.5-тунинг,подобрения,ремонти

Мнениеот Lonely-Wolf » Нед 11 окт 2015 16:12


Проблема е от газта и по точно от нейната настройка,както по горе колегата е обяснил. През "вагком" може да се видят тримовете "адитив" и "мулти" нещо си беше. Първия е за празния ход,той е виновника за паленето,а втория е дългия трим. Ако той не е много в ред като тръгвате сутрин на студен двигател,може да припатка,кюфка и т.н. Мойте уж ги бях оправил и сутрин нямам проблем,но от време на време се пак се появява. Миналия ден си правих експерименти като гледах с "ваг ком" адитив ми бе на -6.3% оставих я да поработи загряла на празен ход на газ и веднага трима се поправи. Та си го обяснявам с моментния стил на каране и че има много паления и гасене на двигателя. А може и рейката скоро да се обади,знам ли. Не съм гледал компа на газовата,да не се е променила някоя настройка,като видя ще пиша пак. Но ако всичко друго е наред по колата пробелмите идват от настройката на ГИ и напасването на бензиновия комп по газовата смес.


ant1ni
Мнения: 189
Регистриран на: Сря 25 авг 2010 18:21
Автомобил: Passat
Двигател: AVF

Re: Passat B5 и B5.5-тунинг,подобрения,ремонти

Мнениеот ant1ni » Нед 11 окт 2015 18:03


Същия съм от известно време насам. Ходих при майстор и каза за сега нямаш проблеми. Щяло да почне да се обажда по неравности- едно почукване ми каза като на ламаринка. Предполагам, че имам нещо тръгнало.....


Потребителски аватар
betaserk
Мнения: 1261
Регистриран на: Нед 09 мар 2014 9:57
Автомобил: Renault Zoe
Двигател: electric 2014
Контакти:

Re: Passat B5 и B5.5-тунинг,подобрения,ремонти

Мнениеот betaserk » Нед 11 окт 2015 20:52


И аз съм същия :mrgreen точно като на тенекия бие при първо потегляне и завой и повече не се обажда!

Купих си Heko-то и си ги монтирах, супер са! Като се вдига стъклото се чува как се плъзга по ветробрана, но предолагам си е така на всички, днес валеше и ги изпробвах, и една капка не пръсна вътре и не се запотяваше стъклото! Родих се най-накрая!

Като ви гледам проблемите, радвам се, че нямам бензинова кола! :bowdown Моята да чукна на дърво, пали от 1/2 оборот. На жената Рено-то стана от 2010 до сега 5 години нито един път не е въртяла повече от един път за да запали. Както и аз вече 1 година! Хвала на дизела :bowdown :bowdown :love.vw


Потребителски аватар
DoH_KuXoT
Мнения: 6272
Регистриран на: Пон 12 сеп 2005 14:01
Автомобил:
Двигател:

Re: Passat B5 и B5.5-тунинг,подобрения,ремонти

Мнениеот DoH_KuXoT » Нед 11 окт 2015 21:27


Lonely-Wolf написа:Проблема е от газта и по точно от нейната настройка,както по горе колегата е обяснил. През "вагком" може да се видят тримовете "адитив" и "мулти" нещо си беше. Първия е за празния ход,той е виновника за паленето,а втория е дългия трим. Ако той не е много в ред като тръгвате сутрин на студен двигател,може да припатка,кюфка и т.н. Мойте уж ги бях оправил и сутрин нямам проблем,но от време на време се пак се появява. Миналия ден си правих експерименти като гледах с "ваг ком" адитив ми бе на -6.3% оставих я да поработи загряла на празен ход на газ и веднага трима се поправи. Та си го обяснявам с моментния стил на каране и че има много паления и гасене на двигателя. А може и рейката скоро да се обади,знам ли. Не съм гледал компа на газовата,да не се е променила някоя настройка,като видя ще пиша пак. Но ако всичко друго е наред по колата пробелмите идват от настройката на ГИ и напасването на бензиновия комп по газовата смес.


колега на кой канал гледаш тримовете ?


kossis
Мнения: 2341
Регистриран на: Чет 17 сеп 2009 10:20
Автомобил:
Двигател:

Re: Passat B5 и B5.5-тунинг,подобрения,ремонти

Мнениеот kossis » Нед 11 окт 2015 21:28


Брат ми кара Ауди А4 Куатро-1,8Т - 150 коня-Никакви проблеми !!! Антифриза в канзанчето- червеният си е този с които купи колата.

Защо няма проблеми- щото не слага газ. Сложи ли се газ и колата приключва. Това е проблема ако обърнеш по сериозно внимание на написаното от газифицираните по горе.
Обаче пък се возят след като запалят с 300 зора и им светнат 1000 лампи по таблото два пъти по евтино от нас с тия големи турбини и наляганци дето гармят като ни изпуснат байонетите по кулерите- много икономичното ТДИ с разход от по 12-14 /100 в задръстванията в София. :screwy

Дали и Аз да не сложа едни такива ветробрани, щом и запотяването се намаля при дъжд.


Потребителски аватар
calidad
Мнения: 497
Регистриран на: Вто 16 авг 2011 21:02
Автомобил: Golf 4
Двигател: 2.0 AZH 4motion
Местоположение: София-Шумен
Контакти:

Re: Passat B5 и B5.5-тунинг,подобрения,ремонти

Мнениеот calidad » Нед 11 окт 2015 21:33


карам голф 4 2,0 115 4motion това същият двигател ли е като на пасата ?


Потребителски аватар
DoH_KuXoT
Мнения: 6272
Регистриран на: Пон 12 сеп 2005 14:01
Автомобил:
Двигател:

Re: Passat B5 и B5.5-тунинг,подобрения,ремонти

Мнениеот DoH_KuXoT » Нед 11 окт 2015 21:40


почти, но има доста разлики, твоя е напречен, но като цяло концепцията е една.



Върни се в “Passat”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 29 госта