Здравейте, миналата седмица си купих гореспонатия голф с обикновенна газова (плочка преди дебитомера) проблемите са много, но главния е да го накарам да работи на бензин..
1. При палене на бензин на празен ход отзад пуши много, прекъсва и мерише на бензин (богата смес)
2. При подаване на газ прекъсва до към 2500-3000 оборота после се оправя и влиза в прекъсвач
3. Като откача дебитомера се вдигат оборотите
4. Като откача стъпковото моторче гасне
5. Като откача tps (датчика на дроселовата клапа) няма промяна независимо дали е на празен ход или подавам газ
6. Като откача датчика за температурата на водата положението е същото като с tps-a
7. Температурата на таблото не ми я показва вярно стой си в белия сектор едва стига до 70 (включва перка, отваря термостат има добро парно)
Та въпроса е къде да търся проблема? Смених кабели, свещи, въздушен филтър.. Другото за което се сещам е, че като погледнах колата отдолу катализатора си е на мястото но има след от рязане и заваряване по дъното му (явно е махната питата) и понеже четох, че ламбда сондата стой на него дали не прави и тя проблеми? Помагаите да го подкарам на бензин, че разхода на газ е ненормален с 28л газ минавам 120км...



Golf mk3 2E богата смес
- stefan4o
- Мнения: 19326
- Регистриран на: Съб 16 юни 2007 6:07
- Автомобил: VW Jetta
- Двигател: PN 1990+KR 1987
- Местоположение: Стара Загора
- Контакти:
Re: Golf mk3 2E богата смес
Някой се е отървал от тая кола
Проблемите по нея със сигурност са повече от един. Ламбда-сондата би трябвало да е на колектора, а не на катализатора. Ще я познаеш лесно, то друг датчик на изпускателния тракт няма.
Относно таблото - възможно е датчикът на фланеца да послъгва или просто да има лоша връзка по веригата до таблото (мериш с мултицет показанията на датчика), не е невъзможно и проблемът да е в таблото, ама е доста по-малко вероятно от другите две.
По другите въпроси не мога да ти помогна, но опитай без плочката като преди това ресетнеш компа - оставиш го 10-15 мин без захванване (при тоя модел не зная дали става, ама да каже друг ако греша).

Относно таблото - възможно е датчикът на фланеца да послъгва или просто да има лоша връзка по веригата до таблото (мериш с мултицет показанията на датчика), не е невъзможно и проблемът да е в таблото, ама е доста по-малко вероятно от другите две.
По другите въпроси не мога да ти помогна, но опитай без плочката като преди това ресетнеш компа - оставиш го 10-15 мин без захванване (при тоя модел не зная дали става, ама да каже друг ако греша).
-
- Мнения: 278
- Регистриран на: Пет 30 авг 2013 1:39
- Автомобил: Golf 3 GTI 2.0 8v
- Двигател: AGG 115hp
- Местоположение: София/кв.Гео Милев
Re: Golf mk3 2E богата смес
При основно каране на газ и пренебрегване карането на бензин (от гледна точка на икономия), най-често дюзите се запушват и затова се получава подобно прекъсване.. Щом след смяна на компоненти от запалителната система няма ефект, само това ми идва на акъла. Ако е така, решението за дюзите е почистване (което е временно, а цената на чистене на дюза е 10-15лв/бр.) или направо нови. Като за начало можеш да удължиш малко живота им като покарваш повечко на бензин и като я попродухваш тук-там извънградско за около 10ина-15км на бензин. 

- инжектопляктор
- Мнения: 4192
- Регистриран на: Нед 21 сеп 2014 0:54
- Автомобил:
- Двигател:
Re: Golf mk3 2E богата смес
Хаха, честито. 2Е с проблеми.
1. Богатата смес на бензин, комбинирано с проблема ти с таблото сигурно е температурен датчик на тройника на антифриза. Струва не повече от 10лв. Сменя се лесно. Действай. Това при условие, че и трудно пали на бензин.
2.Нормално е като откачиш байпасната клапа за празен ход да ти гасне. Все пак дросел-клапата при празен ход ти е затворена, за да може да не ти гасне колата, трябва от някъде да иде въздух. ECU-то на колата вижда чрез TPS дали е затворена клапата и байпас моторчето-клапа си се врътка, за да държи празният ход. Без него колата няма въздух => гасне
3. Като откачиш дебитомера уж нормалното поведение е да се форсира трудно и да не държи празен ход.
4. Ако ти прекъсва на бензин, да нямаш проблеми с инДЖекторите.
Общо взето каквото са ти сложили на тебе в двигателният отсек - имам го и аз. TPS можеш да го мериш, без него колата не знае положението на клапата и започва с аномалиите 100%. Втора ръка клапа с TPS е варианта, моята я сменях. Ама виж първо буксите.
5. Виж й и ламбда сондата. Тя с обикновено газово не играе роля, но на бензин - 100%.

1. Богатата смес на бензин, комбинирано с проблема ти с таблото сигурно е температурен датчик на тройника на антифриза. Струва не повече от 10лв. Сменя се лесно. Действай. Това при условие, че и трудно пали на бензин.
2.Нормално е като откачиш байпасната клапа за празен ход да ти гасне. Все пак дросел-клапата при празен ход ти е затворена, за да може да не ти гасне колата, трябва от някъде да иде въздух. ECU-то на колата вижда чрез TPS дали е затворена клапата и байпас моторчето-клапа си се врътка, за да държи празният ход. Без него колата няма въздух => гасне
3. Като откачиш дебитомера уж нормалното поведение е да се форсира трудно и да не държи празен ход.
4. Ако ти прекъсва на бензин, да нямаш проблеми с инДЖекторите.

Общо взето каквото са ти сложили на тебе в двигателният отсек - имам го и аз. TPS можеш да го мериш, без него колата не знае положението на клапата и започва с аномалиите 100%. Втора ръка клапа с TPS е варианта, моята я сменях. Ама виж първо буксите.
5. Виж й и ламбда сондата. Тя с обикновено газово не играе роля, но на бензин - 100%.

- toci_81
- Мнения: 191
- Регистриран на: Чет 10 апр 2008 16:18
- Автомобил: Golf 5 Plus TDI
- Двигател: BKC
- Местоположение: Ботевград
Re: Golf mk3 2E богата смес
здрасти колега.провери дебитомера ако е гърмяла на газ 100 процента е заминала клапата вътре.
- VWmAniaC
- Мнения: 52
- Регистриран на: Нед 28 мар 2010 22:47
- Автомобил: Volkswagen Passat B3 Arriva
- Двигател: 1.8 ABS 1993
- Местоположение: София
Re: Golf mk3 2E богата смес
Така за датчика на температурата ще го сменя на 100%, дросела го чистих както и маркуча към него... За tps-а пробвах го и в обороти като извадя буксата също няма разлика (говорим когато колата е на бензин).. Ще меря всичко с мултицета да видим какво ще покажат дебитомер, tps, стъпковото, и температурния само, че в момента лаптопа не пали, а автодата е на него.. Общо взето съм в задънена улица отвсякъде.. Ако може някой да каже какви стойности на кои крачета трябва да показват ще съм много благодарен
- VWmAniaC
- Мнения: 52
- Регистриран на: Нед 28 мар 2010 22:47
- Автомобил: Volkswagen Passat B3 Arriva
- Двигател: 1.8 ABS 1993
- Местоположение: София
Re: Golf mk3 2E богата смес
toci_81 написа:здрасти колега.провери дебитомера ако е гърмяла на газ 100 процента е заминала клапата вътре.
Клапата си се движи перфектно малко е зацапан датчика преди нея, но не посмях да го пръсна с вд40 да не му стане нещо..
- Bai Sando
- Мнения: 8116
- Регистриран на: Чет 27 мар 2008 22:28
- Автомобил: Audi A 3
- Двигател: 2000 TDI 2006г
- Местоположение: Пазарджик
Re: Golf mk3 2E богата смес
Сакън,не с вд-40.Ще го заплеска още повече.Само с контактен спрей.
Аз залагам на запушени/пикаещи дюзи
Аз залагам на запушени/пикаещи дюзи

- VWmAniaC
- Мнения: 52
- Регистриран на: Нед 28 мар 2010 22:47
- Автомобил: Volkswagen Passat B3 Arriva
- Двигател: 1.8 ABS 1993
- Местоположение: София
Re: Golf mk3 2E богата смес
Другото което забравих да пирам е: Ако го закача на диагностика ще си изпее ли всичко? В смъсъл дали ще си покаже вярно къде е проблема или пак ще трябва да се гадае.. Другото е, че като го взех беше с еднополюсни свещи и прехвърчащи искри между кабелите и не държеше празен ход на бензин изобщо като ги смених сложих триполюсни свещи и сега държи празен ход, но прекъсва и много пуши.. Прекъсвача също не е както трябва бавен ми се струва
- VWmAniaC
- Мнения: 52
- Регистриран на: Нед 28 мар 2010 22:47
- Автомобил: Volkswagen Passat B3 Arriva
- Двигател: 1.8 ABS 1993
- Местоположение: София
Re: Golf mk3 2E богата смес
Bai Sando написа:Сакън,не с вд-40.Ще го заплеска още повече.Само с контактен спрей.
Аз залагам на запушени/пикаещи дюзи
Как да ги проверя? При мен има и 5та дюза на всмукателя, ако това е от значение.. (Четох, че не всички имат такава дюза)
П.п. Колата пали на бензин без да се чуди веднага си пали, на газ пали по бавно..
- lokva
- Мнения: 835
- Регистриран на: Сря 07 яну 2009 20:34
- Автомобил: Passat 3c
- Двигател: CBAB 2008
- Местоположение: Гоце Делчев Hamburg
Re: Golf mk3 2E богата смес
ланда сонда. по възможност закачете колата на газ анализатор.
при подобни симптоми е желателно да се прави първо диагностика
.
при подобни симптоми е желателно да се прави първо диагностика
.
- VWmAniaC
- Мнения: 52
- Регистриран на: Нед 28 мар 2010 22:47
- Автомобил: Volkswagen Passat B3 Arriva
- Двигател: 1.8 ABS 1993
- Местоположение: София
Re: Golf mk3 2E богата смес
С кабелите които се продават за диагностика "vag-com" по 30-40лв ще може ли да се прочетът грешките и да се изчистят?
- инжектопляктор
- Мнения: 4192
- Регистриран на: Нед 21 сеп 2014 0:54
- Автомобил:
- Двигател:
Re: Golf mk3 2E богата смес
VWmAniaC написа:С кабелите които се продават за диагностика "vag-com" по 30-40лв
С кабел за 18лв от OLX можеш да четеш грешките. А като откачиш акумулатора се чистят. И през програмата с кабела може де...

Проблема е, че ECU-то е тъпо и много малко грешки пише. Трябва някой да знае как да гледа живите данни.

Аз примерно гледам ламбда сондата на ВагКом-а. Уж работи, уж се сменят стойности, уж няма грешки. Да, ама не - не работи, не върви добре, газовият инжекцион - на газ ужас, дърпа, гасне. Резнах я и се оправи, а уж нищо не излиза като грешка.
- radotom
- Модератор
- Мнения: 19716
- Регистриран на: Пет 10 мар 2006 19:42
- Автомобил: Passat B6
- Двигател: CBBB
- Местоположение: Пловдив
Re: Golf mk3 2E богата смес
инжектопляктор написа:А като откачиш акумулатора се чистят.
Цъ! Това не е вярно.
Беше вярно за първите 2Е-та, само, че там нямаш диагностика.
Дори не беше необходимо да се разкача акумулатор - просто гасиш колата, палиш и си готов - грешки няма.
Иначе с VAG си се чистят и няма значение колко струва кабела - само да тръгне, че при тия за по 18лв си е жив късмет

stefan4o написа:Ламбда-сондата би трябвало да е на колектора, а не на катализатора.
При 2Е е на катализатора.
Ама иначе правилно, че някой се е отървал от това изчадие 2Е с газова, и то обикновена!

Преди да разкачиш плочки, маркучи и изпарители и да ги зафучиш в някоя пропаст - не се надявай да тръгне тая кола

Звънкай на vaskoto1 и се разбери да поогледа това-онова. Той преди беше с 2Е.
Но се опасявам, че ще ти каже същото, дето и аз горе го написах (това с пропастта

-
- Мнения: 5553
- Регистриран на: Вто 05 апр 2005 6:45
- Автомобил:
- Двигател:
Re: Golf mk3 2E богата смес
Радо, убеден ли си, че на Г3 с 2Е ламбдата е на катализатора? При мен сякаш беше на колектора.
А на инжектопляктора недей да противоречиш, че зла ще бъде участта ти! :-)
А на инжектопляктора недей да противоречиш, че зла ще бъде участта ти! :-)
Върни се в “Golf, Vento, Jetta & Bora”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Google [Bot] и 48 госта