Здравейте колеги,
Става дума за Passat 5.5 1.9 131 AVF. Смених тампоните на двигателя с LMI и на скоростите с Febi. Реших да ги сменя, тъй като при така нареченото "лашкане" се чуваше един метален удар. Това поклопване изчезна, в момента няма никакво шумове, но вибрациите в купето станаха непоносими! За няколко дена всички пластмаси в купето започнаха да скърцат и направо е ужасно. Вибрациите по волана са даже видими, а лоста НЕ потрепва. Това нещо преди смяната на тампоните го нямаше, колата си беше с нормални леки вибрации като за дизелова кола на 250к.
Майстора ми рзправя, че тампоните трябвало да "омекнат" и щяло да се оправи, а то става и по-зле. Това според мен са глупости :)
Дюзите са в норма, около 0...само една прави леко отклонение, но да стига най-много до +/- 0.8. Корекцията и синхронизацията са ок. Не вярвам да е от двигателя, все пак проблема се появи след тампоните.
Единственото което виждам в момента е, че меката връзка има съвсем леко черно, което е предпоставка че е тръгнала...но в никакъв случай не е заминала.
Идеи?
Благодаря предварително!
Passat 5.5 D - вибрации в купето след смяна на тампон на двг
- Red_Tiger
- Мнения: 40
- Регистриран на: Пон 26 мар 2007 8:21
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
Re: Passat 5.5 D - вибрации в купето след смяна на тампон на
И аз съм сменял тампони на двигателя, но при мен след смяната нямаше промяна. Все си тресеше, но с времето имаше подобрение.
-
- Мнения: 1066
- Регистриран на: Чет 22 ное 2012 12:34
- Автомобил: vw passat b5.5
- Двигател: AVF 2001
- Местоположение: Петрич
- Контакти:
Re: Passat 5.5 D - вибрации в купето след смяна на тампон на
Какви са тия глупости да омекнат тампоните? Тампоните на avf са хидравлични. Много колеги се оплакват , че след смяна на тампоните имат вибрации. Това е така защото слагаме дръвчета. Оригиналния тампон в порше е 280 лв десен и 230 ляв. Говоря по спомен. Питах преди година. Но сложиш ли тез тампони става спокойствие. Много колеги предпочитат оригинален здрав втора ръка, отколкото нов ментак. Аз сложих феби ляв и десен хидравлични на мотора и гуменометални 2бр. на автомата. Вибрации има осезаеми но не прекалени. Комшито е със същата но фейслифта 2004 и е още с оригиналтите няма никакви вибрации. Но как да дадеш 550 лв за 2 тампона? Незнам и аз ще издиря оригинални втора ръка.
- KBK
- Мнения: 427
- Регистриран на: Пет 14 сеп 2012 16:43
- Автомобил: VW PASSAT b5.5
- Двигател: 2.0i AZM
- Местоположение: Blagoevgrad / Sofia
Re: Passat 5.5 D - вибрации в купето след смяна на тампон на
Колеги и аз сменях тампоните на двигателя преди 5000km с LMI, които струваха по 140 лева единия, но след смяната имам много малки вибрации, които преди ги нямаше.
- dika
- Мнения: 261
- Регистриран на: Вто 18 авг 2009 9:48
- Автомобил: VW Passat B8
- Двигател: 20tdi
- Местоположение: София
Re: Passat 5.5 D - вибрации в купето след смяна на тампон на
LMI според мен не са ментаци и за това заложих от тях на двигателя (от ауто+ се взети, дано не са ментаци). И какво се случва от тук нататък? Вече много съжалявам, че ги смених... Ще се подобрят ли нещата? Има ли спасение като цяло?
-
- Мнения: 54
- Регистриран на: Пон 31 окт 2011 22:12
- Автомобил: Passat B7 2.0TDI DSG
- Двигател: CFFB 2012
- Местоположение: Cervia,Italia;Lom,Bulgaria
Re: Passat 5.5 D - вибрации в купето след смяна на тампон на
Ако колата е удряна има такива последствия.Като се разкриват гредите и после се късат тампоните щото са под напрежение.Като сложиш нови се получават вибрации.
- dika
- Мнения: 261
- Регистриран на: Вто 18 авг 2009 9:48
- Автомобил: VW Passat B8
- Двигател: 20tdi
- Местоположение: София
Re: Passat 5.5 D - вибрации в купето след смяна на тампон на
Смея да твърдя, че не е удряна. И все пак вибрациите са на лице, има ли начин да се оправят нещата?
-
- Мнения: 2102
- Регистриран на: Чет 29 ное 2012 15:32
- Автомобил: VW Passat
- Двигател: AVF
- Местоположение: София
Re: Passat 5.5 D - вибрации в купето след смяна на тампон на
Начина за съжаление е оригинални тампони.Пазиш ли старите?
- dika
- Мнения: 261
- Регистриран на: Вто 18 авг 2009 9:48
- Автомобил: VW Passat B8
- Двигател: 20tdi
- Местоположение: София
Re: Passat 5.5 D - вибрации в купето след смяна на тампон на
Не, за жалост ги изхвърлих. Какво може да се направи с тях? Ще взема от морга :(
-
- Мнения: 2102
- Регистриран на: Чет 29 ное 2012 15:32
- Автомобил: VW Passat
- Двигател: AVF
- Местоположение: София
Re: Passat 5.5 D - вибрации в купето след смяна на тампон на
Ако ги пазиш да си ги върнеш тях ми беше идеята.От морга не е оферта защото не е ясно в какво състояние са.
- dika
- Мнения: 261
- Регистриран на: Вто 18 авг 2009 9:48
- Автомобил: VW Passat B8
- Двигател: 20tdi
- Местоположение: София
Re: Passat 5.5 D - вибрации в купето след смяна на тампон на
В такъв случай, да променим темата: Как да си укрепя всичките пластмаси да не ме дразнят :)
- zfa159
- Мнения: 7908
- Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
- Автомобил: Mitsubishi Outlander + B4 Syncro
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Passat 5.5 D - вибрации в купето след смяна на тампон на
Аз също имах проблем при ML-a с Lemfoerder. Макар там да е само гума т.е. две метални планки и гума между тях, ефекта беше поразителен - удряне при палене и при гасене, вибрация на цялото купе по време на движение и т.н. Смених ги с друг к-т, същата работа. Накрая си купих оригинални, макар да струваха доста пари и всичко заспа - няма удряне, няма вибрация, няма нищо. Предвид, че твоите са гума + хидравлика, положението е още по-зле ако тампона не е ок. За някои коли Lemfoerder правят чудесни тмапони, както и Febi, ама за някои определени, просто не им се получава. Примерно голф-а на жената е с Febi-та на двигателя - еми не можеш да разбереш, че мотора е запален, ама в същото време при B5.5 дизел ако туриш Febi-та на двигателя, ще ти изпадат пломбите.
За положението на тампоните - това също е важно - планикте, на които седят тампоните на двигателя, са на елипсовидни отвори спрямо колата до колкото помня и позволяват малко да си поиграеш с точното ми положение, ама ако колата наистина не е удряна, няма да промениш нищо от там.
По въпроса с цените - оригинален ляв - 174лв и ст. в Елит Кар, десен 219лв. И двата тампона са свалени от производство и на тяхно място са пуснали нови аналози, явно подобрени с нещо - техните цени са съответно - 228лв за левия и 285лв за десния. Имат ги налични и старите варианти, поне според онлайн каталога, ама цената си остава сериозна, дори на старите.
За положението на тампоните - това също е важно - планикте, на които седят тампоните на двигателя, са на елипсовидни отвори спрямо колата до колкото помня и позволяват малко да си поиграеш с точното ми положение, ама ако колата наистина не е удряна, няма да промениш нищо от там.
По въпроса с цените - оригинален ляв - 174лв и ст. в Елит Кар, десен 219лв. И двата тампона са свалени от производство и на тяхно място са пуснали нови аналози, явно подобрени с нещо - техните цени са съответно - 228лв за левия и 285лв за десния. Имат ги налични и старите варианти, поне според онлайн каталога, ама цената си остава сериозна, дори на старите.
- vlado_tonev
- Мнения: 5497
- Регистриран на: Нед 18 ное 2007 1:54
- Автомобил: GOLF MK4 1.9TDI
- Двигател: ALH 2000
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Passat 5.5 D - вибрации в купето след смяна на тампон на
Имаше един колега,който беше залял тампоните на GOLF 4 с някаква пяна.Просто е решил да уплътни кухините между металната и гумемата част на тампоните.Според него ефекта е бил положителен и са намаляли вибрациите.Аз мисля да експериментирам с този на скоростите,че и без това е за смяна и ще споделя 

- dika
- Мнения: 261
- Регистриран на: Вто 18 авг 2009 9:48
- Автомобил: VW Passat B8
- Двигател: 20tdi
- Местоположение: София
Re: Passat 5.5 D - вибрации в купето след смяна на тампон на
zfa159, това което цитираш, са много сериозни цени. Колко е смяната им като пари при вас? Ако вибрациите не намалеят май ще склоня да дам някакви пари, не се търпи :(
-
- Мнения: 2102
- Регистриран на: Чет 29 ное 2012 15:32
- Автомобил: VW Passat
- Двигател: AVF
- Местоположение: София
Re: Passat 5.5 D - вибрации в купето след смяна на тампон на
Да не е под напрежение предния тампон и затова да тресе така. 

Върни се в “Дизелови агрегати”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 32 госта