



Passat B3 1992 г. ABS - проблем с обороти
-
- Мнения: 144
- Регистриран на: Нед 03 яну 2010 16:43
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: България
- Контакти:
Passat B3 1992 г. ABS - проблем с обороти
Здравейте. Преди време писах за мой проблем със старият Пасат Б3 1,8.Колата е с газова уредба, но проблема го има и на газ и на бензин. Проблема се състои в това - както карам при топъл двигател понякога като махна крака от газта и колата изгася. Като завъртя пали лесно, но като пусна газта и пак гасне. Обръщам на бензин и държи някакви много ниски обороти, готова да изгасне...Тръгвам към майстора и...се оправя
. Закачаме я на компютър, но не показва нищо. Както възниква проблема мигновено, така и се оправя. Случвало се е както карам и пусна педала на газта - изгасва, паля я в движение на скорост и всичко си е наред.... Като се оправи може да работи без проблем и две седмици и повече, докато някой ден ненадейно пак не загуби ниските обороти и след малко каране пак се оправя. Оборотите ми иначе са стабилни и на газ и на бензин, в смисъл не играят. Прави ми впечатление, че сега в студеното време пали на нормални обороти като за топло време (около 900), а не примерно на 1200-1300 и след известно време ги вдига до 1500. След като загрее си ги оправя пак на около 900...По принцип някои ми казват стъпков мотор, някои датчик за положение на дроселова клапа или така наречения ТПС, но тук в Силистра ми предлагат на Bosch на цена на една трета от стойността на колата, а рових в интернет и не намирам някой по евтин заместител. Някой налагало ли му се е да търси и да ги е намерил на сносни цени? Мисля да започна от ТПС-а първо....не знам дали ще сгреша.

Последна промяна от nobreak на Чет 22 окт 2015 16:42, променено общо 1 път.
- Dpop
- Мнения: 3400
- Регистриран на: Сря 25 окт 2006 15:57
- Автомобил: VW
- Двигател:
- Местоположение: София
Re: Passat B3 1992 г. ABD - проблем с обороти
Възможно е причината да не е една.
Описаното е допълнено от мен мнение на наш колега от скорошна тема:
Добре е да огледаш всички вакуумни маркучета към моното и при нужда да смениш с нови, които да си влизат плътно в щуцерите.Търси качествени маркучета,ментетата бързо се втвърдяват и се нацепват в края.
Понеже си с Агу, по въпроса с канистъра за горивните пари аз постъпих така:отзад на моното има маркуче във формата на буквата Г което свързва моното с канистъра.Затапих единия край на това маркуче с болт М8 по спомен,другия край си влиза в щуцера на моното.Клапана на канистъра не съм го изключвал,може би е грешно,може би не-по запознатите колеги да кажат.
Едно стъпково моторче и 3 ТПС-а смених,докато се усетя че канистъра ми прецаква оборотите.Оттогава никакви ядове с високи или ниски обороти.
Ламбда сондата може вече да не ти работи адекватно и също да бърка горивната смес. Предвид това, че си основно на газ дори е да бъде изключена не е фатално, защото компютъра влиза в авариен режим и само се увеличава малко разхода на бензин.
Не е лошо да си провериш тампона по моното и ако е за смяна го смени. Лесната проба е при работещ двигател да разклатиш внимателно моното в различни посоки, захващайки го отгоре. Ако при тази проба се менят оборотите е за смяна. Провери и при нужда изчисти дроселовата клапа до блясък,понеже ако е зацапана влияе на оборотите.
Ето и малко данни:
Стъпково моторче
при 4 пинов мотор
пин съпротивление
1-2 между 3-200 ома
3-4 безкрайност при не натиснат палец
3-4 не повече от 200 ома при натиснат палец/според аутодата е 0,5 ома макс.
Тук под палец се разбира накрайника/кнопката на върха на щока на стъпковото. Лекичко като натиснеш ще я усетиш.Тя казва на ЕКУ-ТО кога си натиснал или пуснал педала. Номерацията на пиновете мисля е на самата букса,ако не е на стъпковото. Като изключиш буксата я огледай.
Температурен датчик на пластмасовият щуцер на двигателя, към който е захванат маркуча за охл. течност.
Не знам твоя датчик дали е комбиниран/с 4 пина/ или си с 2 отделни за ЕКУ и за таблото,съответно син и черен.Принципно се мерят и двата/или на комбинирания 1и3,2и4/написани са на буксата/.Трябва да показват почти еднакво,с малко разминаване.Нас ни интересува тоя за ЕКУ, но ползваме другия за таблото за сравнение. Това при положение,че таблото ти показва коректно температурата. Прилагам и таблица според темп. на антифриза. Направи едно замерване на пиновете за компа:
температура съпротивление
20градуса--2100-2900 ома
30---------1500-1950
40--------1000-1400
50----725-925
60--525-670.
ТПС–намира се от дясно на моното.
Процедурата по адаптиране е следната.
1.Даваш на контакт.Отиваш отпред при двигатея и разхлабваш буксата(стискаш пружиниращата пластина и малко изтегляш) на ст.мотор, за да се изключи лесно. С лява ръка отваряш с два пръста дросела/завърташ оста с жилото от ляво/ и с другия пръст натискаш стъпковия мотор по щока. Той/ако е наред/веднага се прибира назад с характерен звук на въртящи пластмасови зъбчатки. След като се прибере докрай той се връща малко напред. Трябва да издебнеш момента и да го изключиш от буксата когато се прибере докрай, преди да се върне напред. Ако не се получи пробваш няколко пъти-пускаш дросела, за да мръдне моторчето,после отваряш,натискаш и изключваш. Много е важно да е изключен при крайно прибрано положение.Това всъщност е затворена напълно дросел клапа.
2.Колата я оставяш на контакт.Сваляш маншончето на буксата на ТПС-а. Пъхаш двете клечки на мултицета в най-вътрешните кабели влизащи в буксата,там са пинове 1 и 2. Мериш на волтове, трябва да го докараш с леко завъртане 0,19-0,20V. Докато стягаш болтчетата на ТПС-а не изклюючваш мултицета и гледаш дали няма да се промени показанието от тази стойност. Често се случва, леко разхлабваш, наместваш и пак стягаш. Тази манипулация е много важна, така всъщност компа знае точно кога и колко е отворена или затворена клапата. Така той държи оборотите колкото са необходими посредством ст. мотор и вследствие данните на темп.датчик.
Целоста на пистите на ТПС се проверяват по следния начин:
Оставяш едната клечка на най-вътрешния пин 1,настройваш го на мерене на съпротивление..С другата съответно почваш от 2 последователно и т.н.Посредата между 4-те пина има празно място,но то се брои за 3. Значи най-отсамните/външните 2 пина са 4 и 5.Докато мериш плавно и бавно отваряш и затваряш дросела,за да се трият четците по плочката на ТПС-а гледаш показанията. Следиш за пропадане на данните, ако има такива проявление то там пистите са изтрити.
1 и 5 пин---520-1300 ома
1 и 2 пин----променяща се,след 1/4 става постоянна величина
1 и 4 ------постоянна величина,след 1/4 обратното.
Описаното е допълнено от мен мнение на наш колега от скорошна тема:
Добре е да огледаш всички вакуумни маркучета към моното и при нужда да смениш с нови, които да си влизат плътно в щуцерите.Търси качествени маркучета,ментетата бързо се втвърдяват и се нацепват в края.
Понеже си с Агу, по въпроса с канистъра за горивните пари аз постъпих така:отзад на моното има маркуче във формата на буквата Г което свързва моното с канистъра.Затапих единия край на това маркуче с болт М8 по спомен,другия край си влиза в щуцера на моното.Клапана на канистъра не съм го изключвал,може би е грешно,може би не-по запознатите колеги да кажат.
Едно стъпково моторче и 3 ТПС-а смених,докато се усетя че канистъра ми прецаква оборотите.Оттогава никакви ядове с високи или ниски обороти.
Ламбда сондата може вече да не ти работи адекватно и също да бърка горивната смес. Предвид това, че си основно на газ дори е да бъде изключена не е фатално, защото компютъра влиза в авариен режим и само се увеличава малко разхода на бензин.
Не е лошо да си провериш тампона по моното и ако е за смяна го смени. Лесната проба е при работещ двигател да разклатиш внимателно моното в различни посоки, захващайки го отгоре. Ако при тази проба се менят оборотите е за смяна. Провери и при нужда изчисти дроселовата клапа до блясък,понеже ако е зацапана влияе на оборотите.
Ето и малко данни:
Стъпково моторче
при 4 пинов мотор
пин съпротивление
1-2 между 3-200 ома
3-4 безкрайност при не натиснат палец
3-4 не повече от 200 ома при натиснат палец/според аутодата е 0,5 ома макс.
Тук под палец се разбира накрайника/кнопката на върха на щока на стъпковото. Лекичко като натиснеш ще я усетиш.Тя казва на ЕКУ-ТО кога си натиснал или пуснал педала. Номерацията на пиновете мисля е на самата букса,ако не е на стъпковото. Като изключиш буксата я огледай.
Температурен датчик на пластмасовият щуцер на двигателя, към който е захванат маркуча за охл. течност.
Не знам твоя датчик дали е комбиниран/с 4 пина/ или си с 2 отделни за ЕКУ и за таблото,съответно син и черен.Принципно се мерят и двата/или на комбинирания 1и3,2и4/написани са на буксата/.Трябва да показват почти еднакво,с малко разминаване.Нас ни интересува тоя за ЕКУ, но ползваме другия за таблото за сравнение. Това при положение,че таблото ти показва коректно температурата. Прилагам и таблица според темп. на антифриза. Направи едно замерване на пиновете за компа:
температура съпротивление
20градуса--2100-2900 ома
30---------1500-1950
40--------1000-1400
50----725-925
60--525-670.
ТПС–намира се от дясно на моното.
Процедурата по адаптиране е следната.
1.Даваш на контакт.Отиваш отпред при двигатея и разхлабваш буксата(стискаш пружиниращата пластина и малко изтегляш) на ст.мотор, за да се изключи лесно. С лява ръка отваряш с два пръста дросела/завърташ оста с жилото от ляво/ и с другия пръст натискаш стъпковия мотор по щока. Той/ако е наред/веднага се прибира назад с характерен звук на въртящи пластмасови зъбчатки. След като се прибере докрай той се връща малко напред. Трябва да издебнеш момента и да го изключиш от буксата когато се прибере докрай, преди да се върне напред. Ако не се получи пробваш няколко пъти-пускаш дросела, за да мръдне моторчето,после отваряш,натискаш и изключваш. Много е важно да е изключен при крайно прибрано положение.Това всъщност е затворена напълно дросел клапа.
2.Колата я оставяш на контакт.Сваляш маншончето на буксата на ТПС-а. Пъхаш двете клечки на мултицета в най-вътрешните кабели влизащи в буксата,там са пинове 1 и 2. Мериш на волтове, трябва да го докараш с леко завъртане 0,19-0,20V. Докато стягаш болтчетата на ТПС-а не изклюючваш мултицета и гледаш дали няма да се промени показанието от тази стойност. Често се случва, леко разхлабваш, наместваш и пак стягаш. Тази манипулация е много важна, така всъщност компа знае точно кога и колко е отворена или затворена клапата. Така той държи оборотите колкото са необходими посредством ст. мотор и вследствие данните на темп.датчик.
Целоста на пистите на ТПС се проверяват по следния начин:
Оставяш едната клечка на най-вътрешния пин 1,настройваш го на мерене на съпротивление..С другата съответно почваш от 2 последователно и т.н.Посредата между 4-те пина има празно място,но то се брои за 3. Значи най-отсамните/външните 2 пина са 4 и 5.Докато мериш плавно и бавно отваряш и затваряш дросела,за да се трият четците по плочката на ТПС-а гледаш показанията. Следиш за пропадане на данните, ако има такива проявление то там пистите са изтрити.
1 и 5 пин---520-1300 ома
1 и 2 пин----променяща се,след 1/4 става постоянна величина
1 и 4 ------постоянна величина,след 1/4 обратното.
- Megasquirt
- Мнения: 322
- Регистриран на: Чет 27 авг 2015 23:25
- Автомобил:
- Двигател:
Re: Passat B3 1992 г. ABD - проблем с обороти
Леле, пасат с ABD двигател, боже опази! Та "D" е най-близо до "S", та сигурно става въпрос за ABS. Преди да се смени датчика на дроселовата клапа, е добре да се измери, но щом и на газ ги прави проблемите, не е от него (все пак някой да ме поправи). Колата е с обикновена газова нали? Първото нещо, което ми е на акъла е тампона на моното? Като го размърдаш има ли разлика? Всички вакууми наред ли са?
-
- Мнения: 144
- Регистриран на: Нед 03 яну 2010 16:43
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: България
- Контакти:
Re: Passat B3 1992 г. ABD - проблем с обороти
Колега, нали не мислиш да се хващаш за една правописна грешка D или S? Та по темата тампона на моното е добре, защото не се променят при размърдване. Вакуумните маркучи не съм ги проверявал, но ще го направя в събота, че съм до 13:00 на работа и ще ми остане време.
Много благодаря на колегата Dpop за супер изчерпателния отговор. Само да попитам значи няма проблем да се затапи този канистър и ще се увеличи ли разхода на бензин ако го направя? И толкова ли е скъп, че всички предпочитат да го изолират?
п.п. Забравих да напиша, че сутринта при студен двигател сутринта колата пали малко по трудно от 3 тия, 4 ия път, а после през деня си пали нормално, дори и да е студена....Не знам дали това има значение.
Много благодаря на колегата Dpop за супер изчерпателния отговор. Само да попитам значи няма проблем да се затапи този канистър и ще се увеличи ли разхода на бензин ако го направя? И толкова ли е скъп, че всички предпочитат да го изолират?
п.п. Забравих да напиша, че сутринта при студен двигател сутринта колата пали малко по трудно от 3 тия, 4 ия път, а после през деня си пали нормално, дори и да е студена....Не знам дали това има значение.
- radotom
- Модератор
- Мнения: 19715
- Регистриран на: Пет 10 мар 2006 19:42
- Автомобил: Passat B6
- Двигател: CBBB
- Местоположение: Пловдив
Re: Passat B3 1992 г. ABD - проблем с обороти
nobreak написа:Колега, нали не мислиш да се хващаш за една правописна грешка D или S?
Колега, нали си наясно колко е голяма разликата между D и S?
Или по-точно колко е голяма разликата м/у двата двигателя, криещи се под тези кодове?
Иначе и аз като прочетох заглавието и се опулих!

Относно канистъра - осигурява вентилация на резервоара. Демек - пази да не експлоадира от горивните пари.
Другото е, че при ускорение (и май и при студен двигател) пуска насабраните пари към смукателния колектор с цел обогатяване на сместа
-
- Мнения: 144
- Регистриран на: Нед 03 яну 2010 16:43
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: България
- Контакти:
Re: Passat B3 1992 г. ABS - проблем с обороти
radotom написа:nobreak написа:Колега, нали не мислиш да се хващаш за една правописна грешка D или S?
Колега, нали си наясно колко е голяма разликата между D и S?
Или по-точно колко е голяма разликата м/у двата двигателя, криещи се под тези кодове?
Иначе и аз като прочетох заглавието и се опулих!![]()
Относно канистъра - осигурява вентилация на резервоара. Демек - пази да не експлоадира от горивните пари.
Другото е, че при ускорение (и май и при студен двигател) пуска насабраните пари към смукателния колектор с цел обогатяване на сместа
Колега, знам разликата и ти казах, че е правописна грешка, пък не е кой знае каква грешка чак за опулване...Да попрочетох за канистъра и как го лекуват, мисълта ми беше защо го изолират, а не го сменят, скъп ли е? А да питам относно вакумните маркучета за колко на брой да гледам (това са едни тънки нали)?
- К.Одаджийски
- VW експерт
- Мнения: 12134
- Регистриран на: Пон 11 сеп 2006 20:11
- Автомобил: Saab 9-3 SS ARC
- Двигател: B207L
- Местоположение: София / Берковица
Re: Passat B3 1992 г. ABD - проблем с обороти
Ами оправи я тая правописна грешка де, някой след време ще търси проблем с абс двигател и темата няма да излезе в търсачката.
По въпроса с канистера, има ли от къде изобщо да купиш нов, защото се съмнявам!?
Обаче сега като прочетох, тоя резервоар няма ли си друга вентилация, щото аз това нещо го изхвърлих много отдавна, а преди месец като свалях резервоара изпозатиснах и маркучите които отиваха към канистъра!?
По въпроса с канистера, има ли от къде изобщо да купиш нов, защото се съмнявам!?
Обаче сега като прочетох, тоя резервоар няма ли си друга вентилация, щото аз това нещо го изхвърлих много отдавна, а преди месец като свалях резервоара изпозатиснах и маркучите които отиваха към канистъра!?
-
- Мнения: 144
- Регистриран на: Нед 03 яну 2010 16:43
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: България
- Контакти:
Re: Passat B3 1992 г. ABS - проблем с обороти
Аз доколкото разбрах от една тема прерязват маркуча до клапана и го затапват за да не влиза прах в двигателя, а другата част от филтъра към клапана остава незатапен, но това не е ли опасно, бензинови пари да излизат свободно? А как да го проверя дали работи?
-
- Мнения: 144
- Регистриран на: Нед 03 яну 2010 16:43
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: България
- Контакти:
Re: Passat B3 1992 г. ABS - проблем с обороти
Колеги някой може ли да ми каже как да проверя въпросният клапан дали работи? Кога трябва да има напрежение на него?
- stefan4o
- Мнения: 19326
- Регистриран на: Съб 16 юни 2007 6:07
- Автомобил: VW Jetta
- Двигател: PN 1990+KR 1987
- Местоположение: Стара Загора
- Контакти:
Re: Passat B3 1992 г. ABS - проблем с обороти
Логично е да имаш 12В след контакт 

-
- Мнения: 144
- Регистриран на: Нед 03 яну 2010 16:43
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: България
- Контакти:
Re: Passat B3 1992 г. ABS - проблем с обороти
stefan4o написа:Логично е да имаш 12В след контакт
Тогава кой го управлява кога да отваря и кога затваря, щом е постоянно под напрежение след като запалиш и как да определя дали работи?
- stefan4o
- Мнения: 19326
- Регистриран на: Съб 16 юни 2007 6:07
- Автомобил: VW Jetta
- Двигател: PN 1990+KR 1987
- Местоположение: Стара Загора
- Контакти:
Re: Passat B3 1992 г. ABS - проблем с обороти
Мултицет знаеш ли на кое се вика и как се ползва? Ако отговорът е - не, по-добре не барай 
Напиши EVAP и чети за твоя мотор кога и как работи. Имах инфо за твоето моно-мотроник някъде из комповете у дома кои датчици гледа и кои системи управлява ама... докато го изровя.

Напиши EVAP и чети за твоя мотор кога и как работи. Имах инфо за твоето моно-мотроник някъде из комповете у дома кои датчици гледа и кои системи управлява ама... докато го изровя.
-
- Мнения: 144
- Регистриран на: Нед 03 яну 2010 16:43
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: България
- Контакти:
Re: Passat B3 1992 г. ABS - проблем с обороти
stefan4o написа:Мултицет знаеш ли на кое се вика и как се ползва? Ако отговорът е - не, по-добре не барай
Напиши EVAP и чети за твоя мотор кога и как работи. Имах инфо за твоето моно-мотроник някъде из комповете у дома кои датчици гледа и кои системи управлява ама... докато го изровя.
За мултицет съм чувал колега, даже и цветен телевизор имам :) Според мен на клапана не трябва да има постоянно напрежение, защото ще е постоянно отворен и ще бърка работите, ако не е така моля да ме поправят. Въпроса ми е в кои случаи този клапан отваря ако може да се провери в "домашна" обстановка, за да видя отваря ли когато трябва? После като отвори, би трябвало само към моното да пропуска нали? Ако не работи и река да го изолирам, маркуча от канистъра къде го извеждате - все пак са бензинови пари, а са много лесно запалими? Искам да уточня, че съм от хората, които предпочитат да отидат на сервиз и да си платят, като викат хората "ако имаш 1 кг брашно, дай го на хлебаря, да ти направи хляб", но колкото и сервизи да обиколих, за колкото и диагностики да платих, все ми казват - всичко е наред....евентуално можели да е от ТПС или стъпков мотор, но никой не ми каза за този клапан или за вакуумни маркучи. Всеки гледа да ти вземе парите за труд и да ти продаде и някоя част по възможност....За това и реших поне да елиминирам дреболиите, преди да дам за ремонт половината от стойността на колата.
- К.Одаджийски
- VW експерт
- Мнения: 12134
- Регистриран на: Пон 11 сеп 2006 20:11
- Автомобил: Saab 9-3 SS ARC
- Двигател: B207L
- Местоположение: София / Берковица
Re: Passat B3 1992 г. ABS - проблем с обороти
Тоя канистър, поне при мен се управлява /управляваше/ от вакумен клапан, няма нищо електрическо по него или управлението.
-
- Мнения: 144
- Регистриран на: Нед 03 яну 2010 16:43
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: България
- Контакти:
Re: Passat B3 1992 г. ABS - проблем с обороти
К.Одаджийски написа:Тоя канистър, поне при мен се управлява /управляваше/ от вакумен клапан, няма нищо електрическо по него или управлението.
Да разбирам ли, че си го изолирал и къде отведе маркуча за парите от канистъра?
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 40 госта