Проблем: Свети лампата за акумулатора на таблото. Оборотомера до определени обороти не работи и стои на нула, след 1500-1800 оборота (при мен) проработва оборотомера (в началото, след известно време вече стои постоянно на нула). Лампата за акумулатора свети постоянно. Лампата за масло премигва, когато оборотомера не работи и угасва, когато оборотомера показва.
Всъщност, предизвестника беше появил се шум (около месец преди ремонта и постоянен по време на работа на двигателя) от зоната на алтернатора - мислех си, че ролката заминава и чаках момента да се появят горните проблеми.
Вчера се появиха проблемите, днес - на втория ден, акумулатора се предаде след около поне 7-8 паления. Всъщност, тази сутрин го замерих и беше 11.9 В, след 30 мин. каране (без фарове и работещ оборотомер над 1800 оборота) спрях, замерих - 12.15 В, след 4 часа пали от раз, на бензиностанцията работи на място около минута - две, с натиснати спирачки преди да заредя, угасен двигател по време на зареждане и ... няма никой - стартера не поиска да върти. Принудих се да запаля на задна с помощта на две момчета, които ме бутнаха (БЛАГОДАРЯ ИМ !, ако четат).


Алтернатора е Бош 120 А (028 903 028 E).
(Горе буксата е извадена)
Стария собственик ми каза, че не е сменял четки на алтернатора и затова решихме първо да проверим тях.
Инструменти: ползвах тресчотка с камъни 13 и 15 (за трите гайки на капачката), отвертка кръстата (за трите винта на релето - на снимката - един горе и два в ляво, като единия е скрит под външната капачка и един винт в долната част на капачката), ключе 8 (за гайката, която държи скобата за кабелите след алтернатора - на снимката е долу в дясно) и разбира се - ключе 10 за клемите на акумулатора.
Смяната на релето го правих на място, не е нужен канал.
Първо откачих акумулатора и го сложих да се зарежда. За съжаление, не го замерих, когато го откачих.
След това отвих гайката, която държи дебелия кабел (плюса към акумулатора) с ключ 13, под гайката и клемата на кабела имах още една гайка 13, която държи капака към законтрен болт.
След това развих гайката 15 и винта, който е в долната част на капачката.
Така, капачката се освободи и с леко завъртане се поосвободи място за отвиване на трите винта на релето.
Това е релето, което купих в замяна на Бошовското - BR14-MO-V14 / F 00M 145 225
(REMCO, 101-1102 - Реле за алтернатор 14.4, REG BO 12V)
Релето се освобождава от трите винта - един горе и два в предната част, като единия държи някаква скоба, която не знам за какво служи.
Тук релето е извадено:
Сменяте с ново, като сглобяването е по обратен ред. Внимавайте с винтчетата да не ги изпуснете, като аз едновременно с това придържах релето в натиснато положение с една ръка, а с другата слагах винтче и завивах с отвертка.

Пробата след като всичко беше закачено, стегнато и сложен акумулатора след около час зареждане (беше стигнал 12.6 В):
По таблото нямаше и помен от проблемите преди това.

Времето за ремонта беше около час, като в това време и ходихме до магазина за релето. Цената на това реле ми струва около 55-60 лв. Ремонта го правя за първи път. Не съм чел и търсил инфо. Четките ми се струват капсуловани и не посмях да ръчкам.
Старите четки бяха с около 5 мм по-къси от новите, като едната е около 7-8мм, а другата около 8-10мм. Следващата част за смяна при останал проблем с незареждане е смяна на ролката на алтернатора - 60-100-120 лева без труда.



Надявам се, информацията да е полезна на колегите.

